Κυβερνητική παρέμβαση, ώστε να βρεθεί λύση στο θέμα του μετρό, ζητήθηκε, στη διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε στο νέο δημαρχιακό μέγαρο, με τη συμμετοχή βουλευτών του nομού και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Τις προτάσεις που ελήφθησαν, αναμένεται να μεταφέρει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, στον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη, στη διάρκεια συνάντησης που θα έχουν το απόγευμα της Μεγάλης Δευτέρας, στην Αθήνα.

Ο κ.Μπουτάρης, από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου, υποστήριξε πως «υφιστάμεθα τρομερή κοροϊδία από την κεντρική κυβέρνηση, όποια κι αν είναι αυτή. Ξέρουμε τα οικονομικά προβλήματα, ξέρουμε ότι η λύση του συμβιβασμού είναι η καλύτερη. Πρέπει να δοθεί πολιτική λύση για το μετρό».

Αναλυτικά, τα οχτώ σημεία, στα οποία κατέληξαν στη συνεδρίαση είναι: να ζητηθεί παρέμβαση της κυβέρνησης, ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση του έργου, κατά τον προσφορότερο και πλέον συμφέροντα τρόπο, να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση, να μην διευθύνεται από την Αθήνα το έργο, προκειμένου οι κρίσιμες αποφάσεις να λαμβάνονται επί τόπου, να εφαρμοστούν μέτρα ανακούφισης για τους μετρόπληκτους επιχειρηματίες, να εξωραϊστούν τα εργοτάξια, να διασφαλιστούν οι εργαζόμενοι, να συσταθεί Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου και να συζητηθεί το θέμα του μετρό στη Βουλή.

Ο βουλευτής και επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Θεσσαλονίκης, Σταύρος Καλαφάτης, υποστήριξε πως το ζήτημα θα λυθεί μονάχα μέσα στη Βουλή.

«Να συμφωνήσουμε να γίνει ειδική συνεδρίαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου με αποκλειστικό θέμα το μετρό, όπου θα συμμετάσχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι, υπουργείο, Αττικό Μετρό, ανάδοχος και δημοτική αρχή», είπε.

Για «τεράστιες πολιτικές ευθύνες που έχουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, καθώς μέσα σε οκτώ χρόνια έχει γίνει μόλις το 35% του έργου», έκανε λόγο η επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη», Ρία Καλφακάκου, ενώ ο Γιάννης Δελλής, από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», χαρακτήρισε το μετρό «εμβληματικό έργο που το χρυσοπληρώνουν οι εργαζόμενοι και θα το χρυσοπληρώνουν οι κάτοικοι με την υψηλή τιμή του εισιτηρίου».

Η Ελεάννα Ιωαννίδου, από τις «Γειτονιές σε Δράση», χαρακτήρισε το μετρό «έγκλημα» υποστηρίζοντας πως έγινε ένας πρόχειρος σχεδιασμός και μελέτη, ενώ από την παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη», ο Γιώργος Ρακκάς, κάλεσε την πόλη «να κατέβει σε συλλαλητήριο και να ζητήσει άμεση λύση για το θέμα».

Σε εισήγηση, που απέστειλε – λόγω απουσίας του στην Κωνσταντινούπολη – ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, επισήμανε ότι «το μετρό είναι κυριολεκτικά στον …αέρα και τονίζει ότι από το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για τη Θεσσαλονίκη έγινε έργο – φάντασμα, μετατρέποντας ολόκληρες περιοχές της πόλης σε φαβέλες»

.

Στη συνεδρίαση έδωσαν το παρών οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Αμανατίδης, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Τριαντάφυλλος Μηταφίδης, Κυριακή Τεκτονίδου και Σωκράτης Φάμελλος, του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και από το «Ποτάμι» η Χριστίνα Ταχιάου.

Επιπλέον, συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο πρόεδρος του ΕΚΘ, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ – ΤΚΜ, Πάρις Μπίλλιας, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου, Νίκος Βαλεργάκης, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, Μιχάλης Ζορπίδης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Παντελής Φιλιππίδης, καθώς επίσης και εκπρόσωποι των πανεπιστημίων, των ξενοδόχων και των εργαζομένων.