Την περικοπή του 25% των θέσεων εργασίας στους ταχυδρόμους, καταγγέλλει το Σωματείο Ταχυδρόμων ΕΛΤΑ Αθήνας και Νομού Αττικής.

Οι νέες περικοπές θα έχουν αποτέλεσμα, όπως επισημαίνει, την αύξηση του φόρτου εργασίας των διανομέων, οι οποίοι σε ορισμένες περιοχές θα είναι υποχρεωμένοι να διανύουν «έως και 30 χιλιόμετρα καθημερινά», την καθυστέρηση στην παράδοση της αλληλογραφίας και την ταλαιπωρία εκατομμυρίων πολιτών.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του σωματείου:

«Μια αυθαίρετη απόφασή της ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα η διοίκηση των ΕΛΤΑ, η οποία χωρίς καμία μελέτη και προετοιμασία έκοψε οριζόντια το 25% των θέσεων εργασίας στο οργανόγραμμα των ταχυδρόμων, μειώνοντας τον αριθμό των τομέων και μεγαλώνοντας τις γεωγραφικές περιοχές που θα πρέπει να καλύπτει καθημερινά ο κάθε διανομέας.

Είναι ενδεικτικό ότι μόλις πριν από ένα χρόνο είχε προχωρήσει σε χαρτογράφηση των τομέων μειώνοντας τους από 1094 σε 974. Τώρα μειώνονται ακόμα κατά 240 άτομα φτάνοντας μόλις τους 734 διανομείς για το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής.

Δηλαδή την ώρα που σ’ ένα χρόνο η υπαρκτή μείωση της αλληλογραφίας δεν έχει ξεπεράσει το 10%, η μείωση του προσωπικού έχει φτάσει το 35% (10+25%). Συνολικά δε, μέσα στην τελευταία πενταετία η μείωση του προσωπικού στο Λεκανοπέδιο έχει φτάσει το 50%.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι έχουν διπλασιαστεί τα χιλιόμετρα που διανύει καθημερινά ο μέσος διανομέας. Με τη νέα χαρτογράφηση υπάρχουν τομείς που ξεπερνούν τα 50- 70 χλμ ημερησίως, ενώ ταχυδρόμοι πρέπει να διανύουν πεζοί 12- 15 χλμ στη βάρδια τους.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα μείωσης

Σε όλο το κέντρο της Αθήνας μειώνονται οι διανομείς από 90 σε 68. Στην περιοχή του Κολωνού που μέχρι πριν από μερικά χρόνια την εξυπηρετούσαν 8 διανομείς, τώρα θα είναι μόλις τρεις. Στο Περιστέρι, έναν από τους μεγαλύτερους Δήμους της χώρας, που μέχρι σήμερα εξυπηρετούσαν 39 ταχυδρόμοι, μειώνονται σε 29. Ο μέσος τομέας από 50 οικοδομικά τετράγωνα γίνεται 80.

Επίσης:

Κηφισιά – Νέα Ερυθραία μείωση από 29 σε 22.

Χαλάνδρι – Βριλήσσια μείωση από 44 σε 33.

Δάφνη – Υμηττός – Άγιος Δημήτριος μείωση από 31 σε 23.

Βούλα – Βάρη- Βάρκιζα μείωση από 21 σε 16.

Άνω Λιόσια Καματερό μείωση από 24 σε 18.

Άγιος Στέφανος – Άνοιξη – Κρυονέρι – Δροσιά – Εκάλη – Σταμάτα και Διόνυσο, μείωση από 21 σε 17, με τομείς πάνω από 30 χιλιόμετρα.

Ο Δήμος Καισαριανής θα εξυπηρετείται μόνο από 6 διανομείς, η Ηλιούπολη με 17 και το

Ψυχικό με 7.

Η νέα χαρτογράφηση φέρνει ταλαιπωρία για τους πολίτες

Ως αποτέλεσμα του νέου σχεδιασμού θα υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στη διανομή και πολλές περιοχές θα φτάσουν να εξυπηρετούνται μία φορά την εβδομάδα. Ειδικά μάλιστα τις ημέρες των πληρωμών δεν θα παραδίδεται καμία άλλη αλληλογραφία, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Διοίκηση σε εσωτερική οδηγία, αναγνωρίζοντας ευθέως ότι η νέα χαρτογράφηση δεν μπορεί να εφαρμοσθεί χωρίς τεράστια πτώση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Για τους εργαζόμενους η αλλαγή αυτή επιφέρει τεράστια επιβάρυνση στον φόρτο δουλειάς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με την προηγούμενη χαρτογράφηση είχε εκδοθεί αναλυτικό δελτίο ανά εργαζόμενο όπου προσδιορίζονταν επακριβώς το έργο του (με βάση τα σημεία επαφής – παράδοσης, τον όγκο αλληλογραφίας, την διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση, πληθυσμιακές και λοιπές ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής). Με τους 974 τομείς καλύπτονταν πλήρως το ωράριο των διανομέων. Τώρα η Διοίκηση, με ένα απίστευτο μαγείρεμα, εμφανίζει ότι και με τους 734 τομείς και τα επιπλέον χιλιόμετρα που θα πρέπει να διανύουν οι ταχυδρόμοι, το ωράριο τους θα παραμείνει το ίδιο, προφανώς διότι δεν θέλει να παραδεχθεί ότι παραβιάζει την εργατική νομοθεσία αλλά και τους κανόνες της ΕΕΤΤ.

Ωστόσο οι νέοι τομείς δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν ούτε από ρομπότ και το ωράριο που θα απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών θα ξεπερνά τις 10 ώρες. Επίσης, με το νέο σχεδιασμό «καταργούνται» οι κανονικές άδειες, καθώς δεν θα υπάρχει πρακτικά η δυνατότητα αντικατάστασης. Αν δοθούν καλοκαιρινές άδειες οι τομείς θα μένουν ανεκτέλεστοι για εβδομάδες, ενώ ακόμα και δύο μέρες να είναι κάποιος άρρωστος θα αρκούν για να συσσωρευτεί τέτοιος όγκος αλληλογραφίας ώστε να μένουν ολόκληρες περιοχές χωρίς διανομή για αρκετές ημέρες.

Μοναδικός ωφελημένος από τον νέο σχεδιασμό, είναι ο εγχώριος ανταγωνισμός αλλά και ο όποιος επίδοξος αγοραστής των ΕΛΤΑ ο οποίος θα πάρει ένα ταχυδρομείο στα μέτρα των επιδιωκόμενων κερδών του και όχι των αναγκών της ελληνικής κοινωνίας για ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Η δυναμική απάντηση των ταχυδρόμων

Οι εργαζόμενοι, δεν μπορούμε να δεχθούμε την αυθαιρεσία της Διοίκησης που έχει καταστροφικές επιπτώσεις για το Δημόσιο Ταχυδρομείο, γι αυτό και αντιδρούμε δυναμικά.

Για σήμερα, Δευτέρα 24 Νοεμβρίου έχει προγραμματισθεί στις 18.30 συγκέντρωση των Επιτροπών Γραφείων Διανομής στο ξενοδοχείο Novotel (η συνάντηση είναι ανοικτή σε όλους τους εργαζόμενους αλλά και τους δημοσιογράφους).

Την Τρίτη και Τετάρτη (25 & 26 Νοεμβρίου) θα πραγματοποιηθούν Γενικές Συνελεύσεις σε όλες τις Μονάδες Διανομής, παρουσία μελών του ΔΣ του Σωματείου.

Την Πέμπτη 27 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της απεργίας της ΓΣΕΕ θα πραγματοποιηθεί μεγάλη ανοικτή συγκέντρωση των ταχυδρόμων στην πλατεία Κοτζιά , στις 12.00 το μεσημέρι.

Θα γίνει επίσης παράσταση διαμαρτυρίας στο επικείμενο ΔΣ του ΕΛΤΑ, ενώ θα ξεκινήσει εκστρατεία συναντήσεων, ενημέρωσης και συνεργασίας με τα πολιτικά κόμματα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα Συνδικαλιστικά Σωματεία κλπ.

Με την επίσημη παρουσίαση των νέων δελτίων των τομέων απ όπου θα προκύπτει υπερεργασία των διανομέων θα υπάρξει προσφυγή στη Δικαιοσύνη».