Πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι τελούν σε άδεια ανατροφής τέκνων, θα απευθύνει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να καλυφθούν κατά το δυνατόν τα κενά στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας σε συνέντευξη Τύπου, οι εκπαιδευτικοί σε άδεια ανατροφής τέκνων, είναι περίπου 3.000. Η πρόταση του υπουργείου είναι οι εκπαιδευτικοί αυτοί να καλύπτουν εφόσον το επιθυμούν, κενά που υπάρχουν στα σχολεία αντί ενός επιδόματος 300 ευρώ που θα δίδεται από το υπουργείο Εργασίας.

Ο υπουργός Παιδείας σημείωσε, ότι αυτήν τη στιγμή δεν μπορούν να υπολογιστούν με ακρίβεια τα κενά, καθώς μετά την έναρξη του σχολικού έτους προστέθηκαν νέα.

Υπενθύμισε παράλληλα, ότι από τις 350 αιτήσεις για συνταξιοδότηση που κατατέθηκαν μετά την 1η Σεπτεμβρίου, έγιναν δεκτές μόνο οι πενήντα. «Οι υπόλοιποι θα πρέπει να βρίσκονται στις αίθουσες. Διαφορετικά θα βρεθούν αντιμέτωποι με κυρώσεις», τόνισε.

Κενά θα καλυφθούν επίσης από 86 εκπαιδευτικούς, των οποίων ανακλήθηκαν οι αποσπάσεις, 1.000 εκπαιδευτικούς οι μισθοί των οποίων θα καλυφθούν από τις άδειες που έχουν πάρει συνάδελφοί τους άνευ αποδοχών, ενώ θα προσληφθούν εκατό μόνιμοι σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης θα προσληφθούν 800 αναπληρωτές για τα σχολεία ειδικής αγωγής.

«Δεν μας ενδιαφέρει η πολιτική κριτική, δεν μας ενοχλεί η ειρωνεία. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να καλύψουμε τα κενά.Είναι κυνισμός να λες ότι δεν έχω χρήματα να παίρνω εκπαιδευτικούς αν δεν συνοδεύεται αυτή η αλήθεια από μια προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά», τόνισε.

Ως προς το θέμα της υπερφόρτωσης των πανεπιστημίων, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε σε υψηλούς τόνους, ότι εξετάζεται το θέμα της μεταφοράς της αρμοδιότητας καθορισμού του αριθμού των εισακτέων και των μετεγγραφέντων στα ιδρύματα. Δήλωσε μάλιστα έτοιμος, η σχετική νομοθετική ρύθμιση, εφόσον συμφωνήσουν οι πρυτάνεις και οι πρόεδροι των ΤΕΙ, να κατατεθεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα, μαζί με το νομοσχέδιο για την έρευνα.

«Το πρόβλημα έχει το ένα τέταρτο των διαστάσεων, που δόθηκε πριν δούμε τον τελικό αριθμό των αιτήσεων. Οι λύσεις προκύπτουν από τον διάλογο όχι από τις συγκρούσεις. Αιφνιδιάστηκα αρνητικά από τον κ. Φορτσάκη, τον οποίο στηρίξαμε. Είναι δυνατόν καθηγητής δημοσίου δικαίου να λέει ότι δεν θα εφαρμόσει τον νόμο, ενώ επικαλείται τη νομιμότητα για τις συνεδριάσεις της Συγκλήτου;» διερωτήθηκε ο κ. Λοβέρδος.

«Δεν είναι επιθετική λογική αλλά ορθολογική. Δεχόμαστε το παράπονα των ιδρυμάτων, ότι δεν μπορούν να λειτουργήσουν, των γονέων, των φοιτητών όλων. Υπάρχει η συμφωνία από τη δεκαετία του 80 να μην σχετίζεται το μαζικό πανεπιστήμιο με την αγορά εργασίας. Ας καθορίσουν τα πανεπιστήμια με βάση τη χρηματοδότηση ανά φοιτητή τον αριθμό των εισακτέων. Αλλά αυτό είναι ένα καλβινιστικό μοντέλο. Αυτό θα εφαρμόσουν τα πανεπιστήμια στην κρίση του 2014; Τότε θα βρεθούν αντιμέτωπα με την ελληνική κοινωνία», ανέφερε.

Για το ίδιο θέμα, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Θανάσης Κυριαζής, ανέφερε, ότι τη μεγαλύτερη πίεση έχουν δεχθεί τα τμήματα μηχανολόγων και Ηλεκτρολόγων στο ΕΜΠ, καθώς και οι σχολές νομικής, ιατρικής και τα τμήματα παιδαγωγικής και νηπιαγωγών στο ΕΚΠΑ.

Δ