Δραστικές αλλαγές στον σχεδιασμό των διοδίων στην Εγνατία Οδό, με μεγάλο χαμένο την περιφέρεια της Ηπείρου, προωθεί το υπουργείο Υποδομών.

Μάλιστα, όπως αναφέρει tovima.gr, στο σχετικό σχέδιο υπουργικής απόφασης για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας, το οποίο προωθείται, προβλέπεται η ίδρυση σταθμού διοδίων στην περιοχή του τύμβου Καστά στην Αμφίπολη!

Η ολοκλήρωση αυτής της εκκρεμότητας αναμένεται, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, να ανοίξει τον δρόμο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές για έως και 40 έτη.

Χαμένη η Hπειρος

Σύμφωνα με το σχέδιο της απόφασης του υπουργού Υποδομών για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού, η περιοχή της Ηπείρου επιβαρύνεται με τέσσερις σταθμούς διοδίων, οι οποίοι θα αναπτυχθούν σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ.

Αντίθετα, από τον Βενέτικο Γρεβενών ως τον Πολύμυλο Κοζάνης, μία απόσταση περίπου 80 χλμ., δεν θα υπάρχει ούτε ένας σταθμός διοδίων, ενώ στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί θα συναντούν μόνο τον σταθμό διοδίων των Μαλγάρων. Επίσης, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι χωροθετείται σταθμός διοδίων πλησίον του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης αντί της Ρεντίνας, όπως προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός.

Συγκεκριμένα, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής:

– Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)

– Παμβώτιδα Ιωαννίων (προς λειτουργία)

– Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)

– Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία)

– Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)

– Μάλγαρα (εν λειτουργία)

– Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)

– Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)

– Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία)

– Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)

– Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)

– Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)

– Μεστή Έβρου (προς λειτουργία).

Στους κάθετους άξονες προβλέπεται να λειτουργήσουν οι εξής σταθμοί: Ιεροπηγή Καστοριάς, Αλιάκμονας Καστοριάς, Εύζωνοι Κιλκίς, Προμαχώνας Σερρών, Στρυμωνικό Σερρών.

H απάντηση του υπουργείου Υποδομών

Δεν υπάρχει σχέδιο για σταθμό διοδίων στην Αμφίπολη, σημειώνει με ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, με αφορμή σχετικό δημοσίευμα εφημερίδας.

«Οι τρεις ανισόπεδοι κόμβοι από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα στην επίμαχη περιοχή είναι: Ασπροβάλτα, Κερδύλλια, Στρυμωνικό. Η Αμφίπολη απέχει από τον κόμβο Στρυμωνικού τέσσερα χιλιόμετρα. Ο σταθμός διοδίων θα τοποθετηθεί μεταξύ Ασπροβάλτας και Κερδυλλίων περίπου 20 χιλιόμετρα μακριά από τον κόμβο Στρυμωνικού και περίπου 25 από Αμφίπολη. Από τον αρχικό σχεδιασμό μετατοπίζεται ελάχιστα για λόγους καθαρά συγκοινωνιακούς» αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου και προστίθεται ότι «λόγω της αναλογικής χρέωσης καμιά σημασία δεν έχει πού μπαίνουν οι σταθμοί».

Σε ό,τι αφορά το ότι το αναλογικό σύστημα θα ολοκληρωθεί το 2017, το οποίο σχολιάζεται ως «υποχώρηση του υπουργείου και κατάργηση της αναλογικότητας», η απάντηση του υπουργείου είναι: «Για να λειτουργήσει η αναλογικότητα χρειάζεται οι οδηγοί να εφοδιασθούν με πομπούς, όπως για παράδειγμα στην Αττική οδό. Χωρίς πομπούς δεν μπορεί να αναγνωρισθεί το όχημα και ο τρόπος συνδρομής του στα διόδια. Πουθενά, κυριολεκτικά πουθενά στον κόσμο δεν δουλεύει διαφορετικά. Οι περισσότεροι νέοι σταθμοί για να κατασκευασθούν χρειάζονται 12-18 μήνες. Στο διάστημα αυτό θα εξοπλισθούν με τα συστήματα αναγνώρισης οχημάτων και θα αποκτήσουν υποδομές για ηλεκτρονικά διόδια. Στο ίδιο διάστημα θα κληθούν οι οδηγοί, χρήστες του αυτοκινητόδρομου να αποκτήσουν πομπούς, ώστε να επωφεληθούν της αναλογικής χρέωσης. Είναι κατά συνέπεια απολύτως εύλογο και επιστημονικά άρτιο να λέγεται, ότι το 2017 θα έχει ολοκληρωθεί το σύστημα».