Το 2002 προσλήφθηκε ως φύλακας αρχαιοτήτων. Το επόμενο έτος υπέγραψε σύμβαση για λογιστής σε υπηρεσία του ίδιου φορέα, ενώ το 2004 ανέλαβε καθήκοντα διοικητικού υπαλλήλου συνάπτοντας και αυτή τη φορά σύμβαση. Οι συμβάσεις αυτές του έδωσαν το δικαίωμα να μονιμοποιηθεί εκμεταλλευόμενος το Διάταγμα Παυλόπουλου.

Εδώ και λίγο διάστημα ο συγκεκριμένος εργαζόμενος σε δομές του υπουργείου Πολιτισμού είναι ο πρώτος ο οποίος έλαβε το χαρτί της απόλυσης στο πλαίσιο του επανελέγχου μετατροπής των συμβάσεων που ξεκίνησε με εντολή της ηγεσίας του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Διαδικασία που – παραδόξως – έχει γίνει αντικείμενο κομματικής αντιπαράθεσης, με τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και τους προσκείμενους σε αυτόν αιρετούς να εναντιώνονται στον έλεγχο.

Επιχειρούν μάλιστα να συνδέσουν όσους με παράνομο τρόπο μονιμοποιήθηκαν και μπαίνουν στο μικροσκόπιο των ελέγχων με τη γενική διαδικασία αξιολόγησης του προσωπικού στο Δημόσιο, η οποία συνδέεται μόνο με την απόδοση και όχι με τις διαδικασίες πρόσληψης.

ΑΠΕΡΓΙΑ. Στην ίδια γραμμή εμφανίζονται και οι ίδιοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, με την ΑΔΕΔΥ να προχωρά σήμερα σε απεργία και να επιμένει, παρά τις δικαστικές αποφάσεις, στην αποχή από την αποστολή οποιουδήποτε στοιχείου. «Είναι παράξενο που αυτές τις πρακτικές τις υπερασπίζονται εκείνοι που υποτίθεται πως είναι απέναντι στις πελατειακές λογικές» σχολίασε χθες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Για πρώτη φορά γίνονται έλεγχοι για πλαστά δικαιολογητικά. Θα προχωρήσουμε και στον επανέλεγχο των συμβάσεων, με όποιο κόστος. Αν χρειαστεί, θα υπάρξει παρέμβαση της Εισαγγελίας» προανήγγειλε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης (μιλώντας στον Σκάι), αφήνοντας σαφείς αιχμές για τη στάση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης αλλά και των προερχομένων από τον χώρο αυτόν στην Αυτοδιοίκηση.

«Η κυρία Δούρου πρέπει να καταλάβει ότι είναι εκλεγμένη. Δεν κάνει πια αντιπολίτευση» είπε ο κ. Μητσοτάκης. Από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης διαμηνύουν πως εισαγγελική συνδρομή θα ζητηθεί σε κάθε περίπτωση που οι δημοτικές Αρχές ή οποιοσδήποτε άλλος επιχειρήσει να μπλοκάρει τα κλιμάκια του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) να ελέγξουν τους φακέλους των μονιμοποιηθέντων συμβασιούχων.

Περισσότεροι από 35.000 υπάλληλοι έκαναν χρήση των διατάξεων του Διατάγματος Παυλόπουλου και κατόρθωσαν να μονιμοποιηθούν. Κάποιοι εξ αυτών ήταν όμηροι επί σειρά ετών και, παρά το γεγονός πως κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, υποχρεώνονταν να υπογράφουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Ωστόσο, μαζί με τους εργαζομένους αυτούς βρέθηκαν στο Δημόσιο από το παράθυρο και ορισμένοι οι οποίοι δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις.

Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. «Από τα μέχρι τώρα στοιχεία υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις πλήθους παρατυπιών στη διαδικασία μονιμοποιήσεων, οι οποίες δεν έχουν περάσει απαρατήρητες από την ελληνική Δικαιοσύνη, που ήδη διενεργεί προκαταρκτική έρευνα για δεκάδες παράνομες μονιμοποιήσεις στο υπουργείο Πολιτισμού» επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

«Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι από τη διαδικασία αυτή μπορεί να προκύψει ο εντοπισμός μιας φάμπρικας παράνομων μονιμοποιήσεων με μεθοδεύσεις και ψευδείς βεβαιώσεις που χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου οι μετατροπές να αποκτήσουν μανδύα νομιμότητας» προστίθεται. Ενδεικτική είναι η υπόθεση του πρώτου απολυθέντος μέσω του ελέγχου των μετατροπών συμβάσεων.

«Στο πρακτικό του υπηρεσιακού συμβουλίου δεν αναφέρονταν τα χρονικά διαστήματα απασχόλησης του συμβασιούχου με διαδοχικές συμβάσεις, ούτε η ειδικότητά του» αναφερόταν στο σχετικό πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Κι ενώ αρχικά το υπηρεσιακό συμβούλιο απέρριψε το αίτημα μονιμοποίησης, έπειτα από νέο αίτημα του εν λόγω υπαλλήλου επανεξετάστηκε η υπόθεση.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ. Στο πλαίσιο της νέας εξέτασης της υπόθεσής του, ο υπάλληλος προσκόμισε μάλιστα ένα νέο δικαιολογητικό με το οποίο η Α’ ΕΚΠΑ του υπουργείου Πολιτισμού βεβαίωνε πως για κάποιους μήνες εργαζόταν παρέχοντας εθελοντική εργασία και με τον τρόπο αυτόν κατάφερε να καλύψει τη διακοπή στις συμβάσεις του – μεγαλύτερη από εκείνη που όριζε η νομοθεσία περί νομιμοποίησης. Το δικαιολογητικό αυτό έγινε δεκτό από το υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο έκρινε πως πρέπει να μονιμοποιηθεί.

«Από τον έλεγχο που διεξήχθη, όμως, από το ΣΕΕΔΔ προέκυψε ότι ο εν λόγω συμβασιούχος από 13-1-2003 και για 90 ημέρες λάμβανε επίδομα ανεργίας από τον ΟΑΕΔ, συμπεριλαμβανομένου δηλαδή και του χρονικού διαστήματος που επικαλέστηκε ότι εργάστηκε εθελοντικά και η προϋπηρεσία αυτή δεν έπρεπε σε καμία περίπτωση να προσμετρηθεί» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο πόρισμα.

Πέραν όμως της μη πλήρωσης της προϋπόθεσης του Διατάγματος Παυλόπουλου για συνεχόμενη 24μηνη απασχόληση – δηλαδή με συμβάσεις το κενό των οποίων δεν υπερβαίνει τους τρεις μήνες – απαιτείται για τη μονιμοποίηση η υπηρεσία στην ίδια θέση και ειδικότητα. «Ο συνολικός χρόνος του συμβασιούχου είχε διανυθεί με διαφορετικές ειδικότητες και ως εκ τούτου δεν ήταν επιτρεπτός ο συνυπολογισμός των αντίστοιχων διαστημάτων» υπογραμμίζεται στο σκεπτικό της απόλυσης του υπαλλήλου.

Θύμα και το ΑΣΕΠ

Επιχείρημα για την άρνηση επανελέγχου μετατροπής των συμβάσεων χρησιμοποιεί ο ΣΥΡΙΖΑ και οι προσκείμενοι σε αυτόν αιρετοί το γεγονός ότι οι μονιμοποιήσεις εγκρίθηκαν από το ΑΣΕΠ. Οπως όμως χαρακτηριστικά επισημαίνουν νομικοί κύκλοι, σε πολλές περιπτώσεις το ΑΣΕΠ «έπεσε θύμα κυκλωμάτων που μεθόδευαν και τελικά αριστοτεχνικά πετύχαιναν τη μονιμοποίηση υπαλλήλων μέσω της διαδικασίας των αιτήσεων θεραπείας και την προσκόμιση συμπληρωματικών, κατά κανόνα, αναληθών δικαιολογητικών».