Στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθούνται στις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, το μετρό θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά του δικτύου, ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα έχουν κυρίως τροφοδοτικό χαρακτήρα προς τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Για παράδειγμα, τα λεωφορεία που σήμερα εξυπηρετούν την Ελευσίνα και φτάνουν ώς το κέντρο της Αθήνας σύντομα θα τροφοδοτούν τον σταθμό του μετρό στο Χαϊδάρι. Επίσης οι επιβάτες της περιοχής  Γαλατσίου μέσω των λεωφορείων θα φτάνουν στον σταθμό του ηλεκτρικού Ειρήνη.

Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του υπουργού Μεταφορών Μιχ. Χρυσοχοΐδη, δεν υπάρχει σχέδιο για κατάργηση λεωφορειακών γραμμών. Αντίθετα, προβλέπεται η ενίσχυσή τους με ορθολογικότερη εκμετάλλευση και καλύτερη αξιοποίηση των συνδέσεων με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Επίσης, αναμένεται να ενισχυθούν και οι λεωφορειακές γραμμές κορμού.

Ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ προβλέπει ότι οι επιβάτες θα εισέρχονται στα λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα ενώ σταδιακά πρόκειται να τοποθετηθούν «τουρνικέ» τα οποία θα επιτρέπουν την είσοδο μόνο σε όσους έχουν εισιτήριο ή κάρτα σε ισχύ. Πρόκειται για τα πρώτα μέτρα προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που επίσης αναμένεται μέσα στην επόμενη διετία.