Κονδύλια για την πρόσληψη 3.000 εκπαιδευτικών λείπουν από το υπουργείο Παιδείας: έως τώρα έχουν εξασφαλιστεί πιστώσεις για την πρόσληψη 19.500 αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών, αλλά τα κενά υπολογίζονται σε 22.500. Ηδη οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών εκτιμούν ότι το νέο σχολικό έτος θα ξεκινήσει με χιλιάδες κενά στα σχολεία, αφού η διαδικασία για την τοποθέτηση των αναπληρωτών δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από το πρώτο κουδούνι, την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου.

Το πρόβλημα με τα κενά στην εκπαίδευση επιδεινώθηκε την τελευταία τετραετία. Υπήρξε κύμα συνταξιοδοτήσεων δασκάλων και καθηγητών αλλά δεν έγιναν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε πριν από λίγες ημέρες το υπουργείο Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, το 2013 συνταξιοδοτήθηκαν 6.200 εκπαιδευτικοί και το 2014 αποχωρούν 11.200, χωρίς στο ίδιο διάστημα να γίνει πρόσληψη μονίμων.

Οι ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ. Ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος μιλώντας χθες στον Bήμα FM αναφέρθηκε εκ νέου στο θέμα των 3.000 κενών που έχουν προκύψει αλλά και στη φόρμουλα που αναμένεται να χρησιμοποιήσει το υπουργείο για την κάλυψή τους. Οπως είπε ο υπουργός, με τις φετινές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών το υπουργείο υπολόγισε ότι χρειάζονται 22.500 αναπληρωτές. Τελικά, πρόσθεσε, έπειτα από πολύ μεγάλη προσπάθεια τα υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης εξασφάλισαν στο υπουργείο 19.500 αναπληρωτές, όχι 22.500. «Αρα έχουμε ήδη ένα κενό 3.000 καθηγητών και δασκάλων που θα φροντίσουμε να το καλύψουμε με τις παράλληλες αναθέσεις». Τα κενά, δηλαδή, θα καλυφθούν ζητώντας από καθηγητές και δασκάλους να διδάξουν εγγύτερα προς την ειδικότητά τους αντικείμενα.

Οι πρόεδροι των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών πάντως εμφανίζονται απαισιόδοξοι. Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) Θέμης Κοτσιφάκης εκτιμά ότι τα κενά εκπαιδευτικών με την έναρξη της σχολικής χρονιά μπορεί να ξεπεράσουν τις 20.000. «Το στοίχημα είναι να καλυφθούν τα κενά στην αρχή της χρονιάς. Αλλιώς, αν είναι να καλυφθούν αργότερα και να πηγαίνουν εκπαιδευτικοί άλλοι τον Οκτώβριο, άλλοι τον Νοέμβριο, άλλοι τον Δεκέμβριο δεν είναι λύση».

Οπως εξηγεί ο πρόεδρος των καθηγητών, «οι ανάγκες είναι τεράστιες. Μόνο από τη Δευτεροβάθμια τα τελευταία δύο χρόνια είχαμε 17.500 αποχωρήσεις εκπαιδευτικών. Συνεπώς για να έχουμε οριστική επίλυση του προβλήματος χρειάζονται διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών και μεγάλος αριθμός αναπληρωτών στην αρχή του έτους. Αλλά βέβαια για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται ανατροπή της πολιτικής που ακολουθείται για την Παιδεία, με τις γνωστές περικοπές, αλλά και της οικονομικής πολιτικής». Επίσης ο κ. Κοτσιφάκης σημειώνει πως οι αναπληρωτές είναι για τις έκτακτες ανάγκες και όχι για τις πάγιες.

Στο ίδιο μήκος κύματος ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) Χαράλαμπος Κόκκινος, αναφερόμενος στη συνταγή που αναμένεται να χρησιμοποιήσει το υπουργείο για κάλυψη των κενών –παράλληλες αναθέσεις –σημειώνει πως «με μερεμέτια δεν χτίζεται καινούργιο σπίτι. Πρέπει να σταματήσουν να θεωρούν τους εκπαιδευτικούς πειραματόζωα. Οι δάσκαλοι στην Ελλάδα δουλεύουν πολύ πάνω από τον μέσο όρο του ωραρίου στις χώρες του ΟΟΣΑ». Εκτιμά και εκείνος ότι με το ξεκίνημα της χρονιάς αναμένεται να υπάρχουν 3.500 με 4.000 κενά στην Πρωτοβάθμια. «Ακριβή εικόνα πάντως θα έχουμε την πρώτη εβδομάδα αμέσως μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς».