Παράλληλα, οι ψηφιακές πλατφόρμες καλούνται να αυξήσουν το μέσο έσοδο ανά αποκωδικοποιητή (Average Revenue Per Unit – ARPU) για να μπορέσουν να πληρώσουν το κόστος της τεχνολογικής αναβάθμισης και ανάπτυξης.
Θεωρητικά αυτό εμφανίζεται ότι είναι σχετικά εύκολο, καθώς το κόστος της συνδρομής για τα βασικά (family) και τα αναβαθμισμένα (full) πακέτα που προσφέρουν στους συνδρομητές είναι ταυτόχρονα φθηνό και ακριβό για το μέγεθος της αγοράς και το διαθέσιμο εισόδημα των δυνάμει συνδρομητών. Σύμφωνα με ξένους αναλυτές, οι βασικοί παράγοντες για την αύξηση του ARPU είναι:
– Η προσφορά αποκλειστικού περιεχομένου.
– Η μεγαλύτερη δυνατότητα επιλογής περιεχομένου και οι συνδυασμοί του.
– Η διάδοση του ταχύτερου Διαδικτύου VDSL, γιατί με το υπάρχον ADSL η μετάδοση τηλεοπτικής εικόνας είναι μια άσκηση για σκληρά νεύρα, γι’ αυτό και επί του παρόντος προτείνεται η δορυφορική λήψη.
– Πρωτοβουλίες στο μάρκετινγκ –προσφορές και μειωμένη συνδρομή για ένα χρονικό διάστημα είναι αρκετά αποτελεσματικές τακτικές για την προσέλκυση συνδρομητών, αλλά είναι αρνητικές για το ARPU, εκτός κι αν μπορούν σε σύντομο χρονικό διάστημα να μετατρέψουν τις εν λόγω παροχές σε πλήρεις συνδρομές.
– Η σύνδεση διαφόρων οικιακών συσκευών με τη συνδρομητική τηλεόραση μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην αύξηση του ARPU.
– Η αύξηση των τιμών μπορεί μεν να είναι μια καλή πρακτική για το ARPU, αλλά από την άλλη πλευρά έχει ανάστροφο αποτέλεσμα προκαλώντας την αύξηση των συνδρομητών που διακόπτουν τη σύνδεσή τους.
Η προώθηση του triple play σε ελκυστική τιμή δεν θα είναι ευεργετική μόνο για τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, αλλά και για τη συνδρομητική τηλεόραση. Αρκεί οι άνθρωποι των τηλεπικοινωνιών να μη θεωρούν ότι έμαθαν ήδη την τηλεόραση!