Την ονομαστική μείωση των κομίστρων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής ανακοίνωσε την Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος παρουσίασε μια συνολική αναδιαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής με κερδισμένους αλλά και… χαμένους.

Ετσι, από τον προσεχή Σεπτέμβριο θα υπάρχει μόνο ένας ενιαίος τύπος κομίστρου, που θα ανέρχεται στα 1,20 ευρώ, αντί 1,40 ευρω. Αυτό σημαίνει ότι ειδικά στο Μετρό το εισιτήριο φθηναίνει σημαντικά.

Το νέο εισιτήριο ωστόσο, θα ισχύει για όλα τα μέσα για 70 λεπτά της ώρας αντί για 90 που είναι σήμερα. Ετσι, όπως εκτιμάται, στα 70 λεπτά της ώρας το επιβατικό κοινό αυτής της κατηγορίας θα περιοριστεί και το κόστος μετακινήσεων μετ’ επιστροφής για τους υπόλοιπους θα αυξηθεί στα 2.40 ευρώ από 1.40. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος της διαδρομής για τον επιβάτη αυξάνεται στα 0,0171 ευρώ το λεπτό από τα 0,0155 ευρώ.

Παράλληλα, πάντως μειώνεται η τιμή της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών από 45 ευρώ σε 30 ευρώ, με ισχύ για όλα τα μέσα: Δηλαδή με ένα ευρώ την ημέρα! Η μειωμένη κάρτα μειώνεται αναλογικά. Για παράδειγμα το φοιτητικό πάσο μειώνεται σε 15 €. Σκοπός αυτής της πολιτικής είναι η έκδοση περισσοτέρων καρτών απεριορίστων διαδρομών με ανάλογο περιορισμό των λαθρεπιβατών.

Επιπλέον, αυτές οι αλλαγές έρχονται να υποστηρίξουν την αναδιάρθρωση των δρομολογίων, όπου σχεδιάζεται τα οδικά μέσα να τροφοδοτούν ακόμη περισσότερο τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Καταργείται λοιπόν το εισιτήριο των 1,2 ευρώ που θεσπίστηκε το 2011 και ίσχυε μόνο για λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ.

Η δε εντυπωσιακή μείωση της τιμής της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών κατά 33,3% συνοδεύεται από την κατάργηση της φτηνής κάρτας των 20 ευρώ μόνο για λεωφορεία και τρόλεϊ: Οσοι την αγόραζαν θα πρέπει να καταβάλλουν πλέον 30 ευρώ, ασχέτως αν δεν χρησιμοποιούν το Μετρό ή τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο.

Ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε επίσης ότι τοποθετούνται «τουρνικέ »στα λεωφορεία στα οποία η είσοδος θα γίνεται από την είσοδο του οδηγού. Ακόμη, εξήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων.

Παράλληλα ο ΟΑΣΑ θα λανσάρει κινητή εφαρμογή η οποία θα επιτρέψει στους επιβάτες να αγοράζουν εισιτήρια από το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ θα ξεκινήσει και τη διάθεση προϊόντων κομίστρου από πεντε χιλιάδες σημεία λιανικών πωλήσεων, όπως περίπτερα και ψιλικατζίδικα.

Επίσης, ο ΟΑΣΑ προχωρεί σε ανασχεδιασμό της εταιρικής του ταυτότητας με στόχο να ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού.

Εφεξής, θα χρησιμοποιεί την επωνυμία Συγκοινωνίες Αθηνών με νέο λογότυπο.