Τα σποτάκια της «πρώτης φοράς» δεν έπαιξαν στην τηλεόραση. Δεν γυρίστηκαν καν με σκοπό να γίνουν το υπερόπλο του ποταμικού επικοινωνιακού επιτελείου. Εκαναν όμως ντόρο. Ηταν –παρά τη θέληση των εμπνευστών τους –το αποκορύφωμα μιας καμπάνιας που σχεδιάστηκε τόσο μεθοδικά όσο αντισυμβατικά.

Η συνταγή βασίστηκε –εξόφθαλμα –στην καμπάνια του Ομπάμα. Η καμπάνια επικεντρώθηκε στο Διαδίκτυο και στόχευε να κρατάει το κόμμα του Θεοδωράκη στον αφρό των σόσιαλ μίντια. Ο σκοπός αυτός υπηρετήθηκε με καθημερινά «χάπενινγκ». Το μήνυμα ήταν η «εναλλακτικότητα». Το μέσο ήταν πότε οι γαλότσες, πότε τα βανάκια, πότε τα ψάθινα καπελάκια που επιστρατεύθηκαν για να προστατευθούν από τον ήλιο του μεσημεριού όσοι έσπευδαν να ακούσουν τον αρχηγό.

Το οπλοστάσιο είχε και άλλες καινοτομίες. Αφίσες που κυκλοφορούν διαδικτυακά –και επαφίεται στον κομματικό πατριωτισμό των μελών και των εν δυνάμει ψηφοφόρων να τις τυπώσουν. Οικολογικά αντίσκηνα αντί για εκλογικά κέντρα. Κάθε βήμα υπάκουε στο ιδρυτικό δόγμα «θα τα κάνουμε όλα διαφορετικά». Το μόνο που έμεινε απαράλλαχτο ήταν το εμβληματικό σακίδιο. Ακολούθησαν ιντερνετικά παιχνίδια πολλαπλών ερωτήσεων, τύπου: Πού βρίσκει τα λεφτά Το Ποτάμι; Α) Από τον Μπόμπολα και τον Αλαφούζο Β) Από το χαρτζιλίκι της θείας Δάφνης Γ) Από τα κουπόνια και το paypal. Ή: Πόσες αφίσες κόλλησε Το Ποτάμι στην προεκλογική περίοδο; Α) Οσες και ο ΣΥΡΙΖΑ Β) Οσες και τα μπουζουξίδικα Γ) Καμία. Με χιούμορ λοιπόν απαντούσαν σε όσα τους κατηγορούν και παράλληλα προμοτάριζαν την κριτική που με κάθε ευκαιρία έχουν ασκήσει στο παλαιοκομματικό (sic) σύστημα.

Υπάρχει άλλωστε μία ομάδα που δούλευε νύχτα-μέρα. Το μίντια ντεσκ της Σεβαστουπόλεως ήταν διαρκώς σε ετοιμότητα. Τα αντανακλαστικά τους, όπως αποδείχθηκε, είναι γρήγορα. Ολοι είναι κάτω από σαράντα. Και είχαν ένα λάπτοπ στα γόνατα. Ακόμη και στις περιοδείες, από τα πίσω καθίσματα του βαν τροφοδοτούσαν αδιάκοπα τα σόσιαλ μίντια με φωτογραφίες και ατάκες. Στον στρατηγικό σχεδιασμό την μπαγκέτα κρατούσε ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης. Οι ιδέες όμως συχνά ήταν αποτέλεσμα brainstorming.

«Τα παλιά κόμματα είναι γερασμένα γιατί έχουν χρήματα» λέει ένας από τους στενούς συνεργάτες του Θεοδωράκη. Ηταν ένα ακόμη από τα κεντρικά μηνύματα του Ποταμιού: η «φτώχεια» του. Ακόμη και με τα αντίσκηνα –εκλογικά κέντρα των 63 ευρώ –προβληματίσθηκαν για το πώς θα τα στείλουν από την Αθήνα στους προορισμούς τους. Φορτηγά ή ΚΤΕΛ; Επιλέχθηκε η δεύτερη λύση. Ηταν 3 ευρώ φθηνότερη ανά αντίσκηνο.