Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει σε όλους τους τόνους ότι η αξιολόγηση όχι μόνο δεν θα αναβληθεί, αντιθέτως θα επισπευσθεί –αρχής γενομένης τον Μάιο, που θα ξεκινήσουν αξιολογήσεις από πάνω, δηλαδή από τα στελέχη της Εκπαίδευσης, ώστε από Σεπτέμβριο να αρχίσουν αξιολογήσεις των διδασκόντων στα σχολεία –και χαρακτηρίζει μεμονωμένες ενέργειες τις αντιδράσεις. Για το «κύκνειο άσμα μιας συντεχνίας και όχι της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που επιζητούν την αξιολόγηση» μίλησε ο Κ. Αρβανιτόπουλος. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, μάλιστα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να χαρακτηριστεί υποχρεωτική και η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης.
Τι φοβούνται όμως οι εκπαιδευτικοί και αντιδρούν τόσο έντονα; Παρότι στον νόμο προβλέπεται ότι όποιος εκπαιδευτικός χαρακτηριστεί ελλιπής στην αξιολόγηση δεν θα απολύεται αλλά θα εγγράφεται σε πίνακα μη προακτέων (άρα θα καθηλώνεται βαθμολογικά και μισθολογικά) οι συνδικαλιστές εκτιμούν ότι στην πράξη θα γίνουν απολύσεις. Αυτό επειδή ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας προβλέπει ότι υπάλληλος που εγγράφεται σε δύο διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων στον ίδιο βαθμό παραπέμπεται υποχρεωτικώς προς κρίση στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο μπορεί να τον απολύσει ή να τον υποβιβάσει. Η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, πάλι, θεωρούν ότι θα οδηγήσει σε κατάταξη των σχολείων και σε διαχωρισμό τους σε καλά και κακά, με αποτέλεσμα ορισμένα να κλείσουν και οι εκπαιδευτικοί τους να απομακρυνθούν.