Αποζημίωση στους επιβάτες για κάθε πτήση που ακυρώνεται ή καθυστερεί προβλέπει έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/02/2014 18:40 |
Αποζημίωση στους επιβάτες για κάθε πτήση που ακυρώνεται ή καθυστερεί προβλέπει έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου
Στην αναθεώρηση του καθεστώτος προστασίας των επιβατών των αεροπλάνων, σε περιπτώσεις καθυστέρησης ή ακύρωσης της πτήσης τους, προχωρεί το Ευρωκοινοβούλιο.

Αυτό κρίνεται αναγκαίο, προκειμένου να ενισχυθεί η εφαρμογή των δικαιωμάτων των επιβατών, καθώς διαπιστώνεται ότι από τους επιβάτες που δικαιούνται αποζημιώσεις, ελάχιστοι τις λαμβάνουν μετά από μαραθώνιες προσπάθειες.

Η έκθεση, που ενέκρινε η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου (ΕΚ) και η οποία θα συζητηθεί με τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών τους επόμενους μήνες, προβλέπει αποζημίωση για κάθε επιβάτη του οποίου η πτήση ακυρώνεται ή καθυστερεί για παραπάνω από 3 ώρες.

Οι αεροπορικές εταιρείες θα υπόκεινται επίσης σε σαφείς κανόνες σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης των καταγγελιών των επιβατών.

Σύμφωνα με τον εισηγητή της έκθεσης Τζορτζ Μπαχ, μόνο το 2% των επιβατών λαμβάνει στην πράξη αποζημίωση αφότου υποβάλει καταγγελία εναντίον μιας αεροπορικής εταιρείας.

Πλέον με τους αναθεωρημένους κανόνες, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να υποδεικνύουν με σαφήνεια έναν υπεύθυνο, σε κάθε αερολιμένα, που θα πληροφορεί και θα βοηθά τους επιβάτες σχετικά με τα δικαιώματά τους και τις διαδικασίες υποβολής καταγγελιών, παροχής βοήθειας, αποζημίωσης και μεταφοράς σε άλλες πτήσεις.

Οι επιβάτες θα μπορούν επίσης να υποβάλλουν καταγγελίες, πχ. για ζημία ή απώλεια αποσκευών.

Ειδικότερα, σε περίπτωση καθυστέρησης μιας πτήσης, ο επιβάτης θα πρέπει να ενημερώνεται για την κατάσταση αλλά και τη δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση, αμέσως μόλις οι εν λόγω πληροφορίες καταστούν διαθέσιμες, και σε κάθε περίπτωση πριν από την παρέλευση 30 λεπτών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο στοχεύει να διασφαλίσει ότι δεν θα παρεμποδίζεται η πρόσβαση στο αεροσκάφος σε επιβάτες που διαθέτουν εισιτήριο μετ' επιστροφής, αλλά δεν έχουν χρησιμοποιήσει το εισιτήριο στο πρώτο σκέλος της μετάβασης.

Οι πληροφορίες σχετικά με τα επιτρεπόμενα όρια των αποσκευών θα πρέπει να αναφέρονται σαφώς από την αρχή της διαδικασίας κράτησης.

Ο κάθε επιβάτης θα μπορεί να έχει μαζί του στο αεροπλάνο, χωρίς χρέωση, ένα πανωφόρι, μια τσάντα και μια σακούλα με ψώνια από το αεροδρόμιο, πέρα από τη χειραποσκευή που δικαιούται.

Επίσης, σε περίπτωση που ο αερομεταφορέας δεν παρέχει εντός διμήνου απάντηση σε κάποιον που υποβάλλει καταγγελία, θεωρείται ότι έχει αποδεχθεί τις αξιώσεις του επιβάτη.

Όταν η αεροπορική εταιρία επικαλείται την ύπαρξη έκτακτων περιστάσεων, θα πρέπει να ενημερώνει στη - γραπτή - επεξήγησή της προς τον επιβάτη για τις συγκεκριμένες περιστάσεις που προκάλεσαν την ακύρωση ή την καθυστέρηση.

Στον εξαντλητικό κατάλογο περιστάσεων που θεωρούνται ως έκτακτες συγκαταλέγονται η βλάβη του σκάφους λόγω πρόσκρουσης πτηνών, οι πολιτικές αναταραχές και οι απρόβλεπτες εργατικές διαφορές.

Ακόμη, προκειμένου να μη μένουν καθηλωμένοι στα αεροδρόμια οι επιβάτες σε περίπτωση πτώχευσης μιας αεροπορικής εταιρείας, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι έχουν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα, όπως η ασφάλιση ή η δημιουργία ενός ταμείου εγγυήσεων, ώστε να εξασφαλίζουν, κατά περίπτωση, στους επιβάτες την παροχή φροντίδας, την επιστροφή χρημάτων ή τη μεταφορά με άλλη πτήση.
καρουζογιαννης
06/02/2014 06:58
μα η AEGEAN το εφαρμοζει μαυτο απο παληα!!!

όλες οι τελευταίες ειδήσεις