Παρουσία ισχυρών αστυνομικών δυνάμεων πραγματοποιήθηκε – εν μέσω περιορισμένων επεισοδίων – το Σάββατο η πανελλαδική συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών στο ύψος των διοδίων Πυργετού.

Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί από Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Κοζάνη, Εβρο, Λαμία και άλλες πόλεις βρέθηκαν στο σημείο, εκτός από τους εκπαιδευτικούς της Θεσσαλίας που απηύθηναν και το κάλεσμα για την συγκέντρωση, διαμαρτυρόμενοι για την διαθεσιμότητα συναδέλφων τους.

Παρών ήταν και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσιφάκης ενώ συμμετείχε και αντιπροσωπεία σχολικών φυλάκων.

Οι διαμαρτυρόμενοι προέβησαν σε ολιγόλεπτο συμβολικό αποκλεισμό του οδοστρώματος της Εθνικής Οδού στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά απωθήθηκαν από τις αστυνομικές δυνάμεις, οι οποίες έκαναν και χρήση χημικών.

Οι εκπαιδευτικοί που ήρθαν από Βόρεια Ελλάδα, βρέθηκαν στην άλλη πλευρά των διοδίων όπου είχαν αποκλειστεί από τις αστυνομικές δυνάμεις και η διαμαρτυρία εξελίχθηκε σε δυο σημεία διαγωνίως και εκατέρωθεν των διοδίων.

Οσον αφορά στους εκπαιδευτικούς της Λάρισας, η διαμαρτυρία τους ολοκληρώθηκε με πορεία στην πόλη, όταν επέστρεψαν από τα διόδια Πυργετού.

Οπως είναι γνωστό, τον ερχόμενο Μάρτιο εκπνέει το 8μηνο της διαθεσιμότητας στο οποίο τέθηκαν περισσότεροι από 1.800 καθηγητές τεχνικής εκπαίδευσης και με βάση τις μέχρι σήμερα αποφάσεις των συναρμόδιων υπουργείων, προκύπτει πως τουλάχιστον 400 καθηγητές δεν θα επανατοποθετηθούν σε φορείς, είτε του υπουργείου Παιδείας είτε του υπ. Εσωτερικών και συνεπώς θα απολυθούν.

Εξάλλου, η ΟΛΜΕ έχει καλέσει τις κατά τόπους ΕΛΜΕ σε γενικές συνελεύσεις, με πρόταση για απεργία στις 7 Φεβρουαρίου, ημέρα που στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκδικάζεται η προσφυγή εκπαιδευτικών κατά της διαθεσιμότητας στην οποία τέθηκαν τον Ιούνιο του 2013.

Οπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, «όταν η αδικία γίνεται «νόμος και τάξη», τότε οι πολίτες πρέπει να αντιδράσουν. Ο οδοστρωτήρας των Μνημονίων ισοπεδώνει το δημόσιο σχολείο. Κατακτήσεις δεκαετιών καταργούνται με διαδικασίες εξπρές ενώ η χρηματοδότηση έχει περικοπεί κατά 40%. Ζούμε σε μια εποχή που πλήττονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και υποβαθμίζεται – απαξιώνεται ο εκπαιδευτικός και ο παιδαγωγικός του ρόλος.