17η η Ελλάδα στο Ευρωβαρόμετρο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 10/06/2013 21:31 |
17η η Ελλάδα στο Ευρωβαρόμετρο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών
Ποδηλάτες στο κέντρο της Αθήνας στην πρόσφατη πανελλαδική ποδηλατοπορεία της 19ης Μαΐου. Η Ελλάδα χρειάζεται αρκετές...πεταλιές ακόμη μέχρι να φτάσει στην ποδηλατική κορυφή: κατετάγη 17η στο Ευρωβαρόμετρο για το ποδήλατο

Στην 17η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρώπης κατατάσσει την Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών (European Cyclists’ Federation - ΕCF) στο πρώτο Eυρωβαρόμετρο για το ποδήλατο.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η χώρα μας θα χρειαστεί πολλές…πεταλιές ακόμη μέχρι να φτάσει την ποδηλατική κορυφή, όπου βρίσκονται η Δανία και η Ολλανδία. Στις πρώτη δεκάδα βρίσκονται χώρες της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης. Αντίθετα, στον ανατολικό και ευρωπαϊκό νότο οι χώρες χρειάζονται να προχωρήσουν σε βελτιώσεις προκειμένου να γίνουν πιο φιλικές στο ποδήλατο.

Τα βασικά κριτήρια που αξιολόγησαν οι άνθρωποι της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών ήταν το μερίδιο των μετακινήσεων που γίνονται καθημερινά με ποδήλατο, η σχέση ποδηλάτου - τουρισμού, η εκπροσώπηση που έχουν οι πολίτες που ποδηλατούν από οργανισμούς και συλλόγους, οι πωλήσεις ποδηλάτων, η ασφάλεια των ποδηλατών.

Όπως τόνισε η υπεύθυνη του Ευρωβαρόμετρου από την ECF Κλοέ Μισπελόν κύριος στόχος της δουλειάς που έγινε ήταν να «κάνουμε τους ανθρώπους να συζητούν για συγκρίσεις σχετικά με το ποδήλατο. Μας ρωτούν συνεχώς ποιες χώρες στην Ευρώπη είναι οι καλύτερες για ποδήλατο». Πρόσθεσε επίσης πως το βαρόμετρο δείχνει ότι χρειαζόμαστε πραγματικά αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία για το ποδήλατο στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στοιχεία τα οποία θα επιτρέψουν στις κυβερνήσεις να συνεργαστούν για να προσφέρουν στους πολίτες υποδομές πιο "φιλικές" για το ποδήλατο αλλά και να αξιολογήσουν την πρόοδο που γίνεται στον τομέα των μετακινήσεων με ποδήλατο.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση της ΕCF, έως τώρα ήταν δύσκολο να συγκριθούν οι ευρωπαϊκές χώρες σε ό,τι αφορά την χρήση και εξάπλωση του ποδηλάτου στις πόλεις τους. Αιτία ήταν οι διαφορετικές εθνικές στατιστικές ή η έλλειψη στοιχείων. Έτσι, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία δεν μπορούσε να καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις κάθε χώρας σε ό,τι αφορά το ποδήλατο.