Ο γιος της Μαρίας Γουλανδρή, Πίτερ Τζον, που είναι πλέον επικεφαλής των εφοπλιστικών επιχειρήσεων (και είχε απασχολήσει στις αρχές της δεκαετίας του 1980 τις κοσμικές στήλες λόγω της ερωτικής σχέσης του με τη Χριστίνα Ωνάση), λέγεται ότι αφήνει υπονοούμενα για μία έκθεση που έγινε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Ανδρο υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, στον κατάλογο της οποίας δεν αναφέρονταν αυτοί που δάνεισαν τα έργα, παρότι το μουσείο ευχαριστούσε όλους τους άλλους συντελεστές. Ο ίδιος ισχυρίζεται επίσης ότι ο Βασίλης Π. Γουλανδρής συνήθιζε να μεταφέρει τα έργα τέχνης από σπίτι σε σπίτι, μη όντας πάντα σίγουρος για το πού βρίσκεται τι. Τέχνη, ίντριγκες, υποψίες και ένας χορός εκατομμυρίων γύρω από μία υπόθεση που έχει όλα τα στοιχεία ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον του μεγάλου, του αδηφάγου κοινού. «Η Ασπα τα έχει βάλει με πολύ δυνατούς αντιπάλους» λέει από τη Νέα Υόρκη η έμπορος έργων τέχνης Ερζα Τσοβάικι. Ενώ ο δικηγόρος τού Κυριάκου Κουτσομάλλη Κριστόφ Ντισερέν αρνείται να κάνει δηλώσεις, ισχυριζόμενος ότι είναι «μία οικογενειακή υπόθεση κληρονομιάς που δεν πρέπει να γίνει δημόσιο θέαμα».