Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης από τις 19 Ιανουαρίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12/01/2013 10:00 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 13/01/2013 17:14 |
Τι αλλάζει στα διπλώματα οδήγησης από τις 19 Ιανουαρίου
Αλλάζει πάλι ο τρόπος έκδοσης των διπλωμάτων οδήγησης για τα δίκυκλα και τα αυτοκίνητα από αυτήν την εβδομάδα, λόγω υποχρεωτικής εφαρμογής από τη χώρα μας της αντίστοιχης κοινοτικής οδηγίας. Οι αλλαγές αφορούν κυρίως τους υποψηφίους οδηγούς δικύκλων για τους οποίους οι εξετάσεις γίνονται δυσκολότερες και ακριβότερες και τις κατηγορίες και το χρόνο ισχύος των διπλωμάτων οδήγησης.

Με τις νέες διατάξεις, μεταξύ άλλων, θεσπίζεται η ανανέωση του διπλώματος κάθε 15 χρόνια και αυξάνεται ο αριθμός των πρακτικών μαθημάτων των υποψηφίων. Παράλληλα, οι υποψήφιοι δικυκλιστές που θα εξετάζονται για δίπλωμα, υποχρεώνονται να φορούν ειδικό ρουχισμό προστασίας (ειδική φόρμα, επιγονατίδες κ.λ.π).

Συγκεκριμένα, τα νέα διπλώματα που θα εκδοθούν από το ερχόμενο Σάββατο 19 Ιανουαρίου και μετά, θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε 15 χρόνια έως την ηλικία των 65 χρόνων και μετά τα 65 κάθε τρία χρόνια. Οι κάτοχοί τους θα πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε ιατρικές εξετάσεις (από παθολόγο και οφθαλμίατρο). Εάν εντοπίζεται πρόβλημα θα παραπέμπονται σε δευτεροβάθμιες επιτροπές. Ωστόσο, δεν θα υποβάλλονται ξανά σε θεωρητικές ή πρακτικές εξετάσεις.

Για τα επαγγελματικά διπλώματα εξακολουθεί να ισχύει η ανανέωσή τους ανά πενταετία, ενώ μετά τη συμπλήρωση των 65 χρόνων, η ανανέωση της άδειας οδήγησης θα γίνεται ανά τριετία. Οι παλιές άδειες για δίκυκλα και ερασιτεχνικά διπλώματα, καθώς και όσες εκδοθούν από εξετάσεις που έχουν ολοκληρωθεί έως και τις 18 Ιανουαρίου, θα συνεχίσουν να ισχύουν είτε μέχρι ο
κάτοχός τους να συμπληρώσει την ηλικία των 65 ετών είτε μέχρι το 2033 (ο,τι έρθει πρώτο).

Παράλληλα, δημιουργούνται νέες κατηγορίες αδειών οδήγησης οι οποίες δεν υπήρχαν έως τώρα, προσαρμόζοντας τις άδειες στην τεχνολογία και τις προδιαγραφές των οχημάτων που κυκλοφορούν. Συγκεκριμένα θεσμοθετούνται οι κατηγορίες ΑΜ για τα μοτοποδήλατα, Γ1 (C1) για τα φορτηγά έως 7,5 τόνους και Δ1 (D1) για τα λεωφορεία έως 16 θέσεων.

Το νέο δίπλωμα για τα μοτοποδήλατα θα ονομάζεται ΑΜ, ενώ η Τροχαία βγαίνει από το παιχνίδι και τα διπλώματα μοτοποδηλάτου θα χορηγούνται και αυτά από τις υπηρεσίες Μεταφορών σε υποψηφίους άνω των 16 χρόνων.

Ειδικά για τους υποψηφίους οδηγούς μοτοσικλετών από τις 7 Φεβρουαρίου θα ισχύσουν δύο νέες δοκιμασίες στην πρακτική εξέταση: η κίνηση με ταχύτητα 50 χιλιομέτρων και η αποφυγή εμποδίων και η κίνηση με ταχύτητα 50 χιλιομέτρων
και ακινητοποίηση του δικύκλου σε συγκεκριμένη απόσταση.

Με τις νέες ρυθμίσεις, αυξάνονται και τα μαθήματα των υποψηφίων οδηγών. Ειδικότερα, αυξάνονται τα υποχρεωτικά πρακτικά μαθήματα για την απόκτηση άδειας οδήγησης ΙΧ από 20 σε 25 και για τα δίκυκλα από 10 σε 14. Τα θεωρητικά μαθήματα δεν αλλάζουν και παραμένουν 20 για τα ΙΧ και 30 για τα δίκυκλα. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος δηλώσει αναλφάβητος, προστίθενται δύο ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης. Μικρότερη αύξηση των μαθημάτων θα προβλεφθεί και για τις κατηγορίες επαγγελματικών αδειών.

Σημειώνεται, ότι στο εξής ο υποψήφιος οδηγός δεν θα μπορεί πλέον να κάνει μαθήματα πρακτικής εκπαίδευσης εάν προηγουμένως δεν έχει επιτύχει στις εξετάσεις για τη θεωρητική εκπαίδευση (σήματα κ.λ.π). Αυτό σημαίνει πως κάποιος εάν «κοπεί» στα σήματα δεν θα μπορεί να κάνει οδήγηση.

Τα παράβολα για τις ιατρικές εξετάσεις παραμένουν στα 90 ευρώ και για την έκδοση της άδειας στα 30 ευρώ. Ωστόσο, θεσπίζεται παράβολο 10 ευρώ, το οποίο θα πληρώνουν οι υποψήφιοι κάθε φορά που θα επανεξετάζονται σε περίπτωση αποτυχίας (τώρα το παράβολο κόστιζε 6 ευρώ και πληρωνόταν άπαξ).

Για την τήρηση του αδιάβλητου των εξετάσεων, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο …πονοκέφαλο του ισχύοντος συστήματος, προβλέπονται αλλαγές και στους εξεταστές, οι οποίοι ήδη περνούν ειδικά σεμινάρια. Παράλληλα, όσοι νέοι εξεταστές εισαχθούν στο σύστημα θα πρέπει να έχουν δίπλωμα ανάλογο της κατηγορίας που εξετάζουν, ενώ από το 2015 και μετά οι εξεταστές θα είναι υποχρεωτικά πτυχιούχοι.

Επίσης στο ειδικό έντυπο που θα συμπληρώνεται ύστερα από κάθε εξέταση θα υπάρχει συγκεκριμένη αιτιολογία απόρριψης, ενώ η κάθε σχολή, ο κάθε εκπαιδευτής και ο κάθε εξεταστής θα έχει ένα δικό του μοναδικό κωδικό, ώστε να ελέγχονται πιθανοί ύποπτοι …συνδυασμοί. Επιπλέον στο έντυπο θα αναγράφεται πόσες φορές έχει εξεταστεί θεωρητικά και πρακτικά ο κάθε
υποψήφιος.

Την ίδια στιγμή θα δοθεί η δυνατότητα στους Περιφερειάρχες να επιλέγουν μεταξύ του συνόλου των υπαλλήλων τους για την επιτήρηση στις θεωρητικές εξετάσεις και να μην περιορίζονται μεταξύ των υπαλλήλων της οικείας διεύθυνσης μεταφορών.

Τα πράγματα αναμένεται να δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο έως το τέλος της χρονιάς οπότε και θα εκδοθούν νέα εγχειρίδια εκπαίδευσης και εξέτασης για όλες τις κατηγορίες διπλωμάτων, στα οποία μάλιστα θα υπάρχουν ειδικά κεφάλαια για την οικολογική οδήγηση.


Οι νέες κατηγορίες των αδειών οδήγησης που θα ισχύουν για όλη την Ευρώπη.

ΔΙΚΥΚΛΑ

Κατηγορία ΑΜ:
Μοτοποδήλατα, τρίκυκλα έως 50 κ. εκ και ελαφρά τετράκυκλα (γουρούνες) με
ταχύτητα έως 45 χλμ/ώρα.

Κατηγορία Α1:

Μοτοσικλέτες μέγιστου κυβισμού 125 cm3 και μηχανοκίνητα τρίκυκλα, με ισχύ
έως 15 kW

Κατηγορία Α2:

Μοτοσικλέτες ισχύος έως 35 kW και με μέγιστο λόγο ισχύος προς βάρος,
μικρότερο από 0,2 kW/kg.

Κατηγορία Α:

 Μοτοσικλέτες και  μηχανοκίνητα τρίκυκλα, ισχύος έως 15 kW

ΟΧΗΜΑΤΑ


Κατηγορία Β1:

Η κατηγορία αυτή αφορά μόνο τους ήδη κατόχους άδειας οδήγησης Β1 κατηγορίας,
η οποία έχει εκδοθεί από αρχές της αλλοδαπής και έχει μετατραπεί  σε
ελληνική.

Κατηγορία Β:

Αυτοκίνητα βάρους έως 3.500 kg συνδυαζόμενα με ρυμουλκούμενο έως 750 kg και
μεταφοράς 8 επιβατών, πλην οδηγού.

Κατηγορία ΒΕ:

Eλκον όχημα της κατηγορίας Β και ρυμουλκούμενο έως 3.500 kg.

Κατηγορία C1:

Αυτοκίνητα μεταφοράς 8 επιβατών, πλην οδηγού,  και βάρους 3.500 kg έως 7.500
kg  με ρυμουλκούμενο έως 750 kg.

Κατηγορία C1Ε:

-Ελκον όχημα της κατηγορίας C1 και ρυμουλκούμενο άνω των 750 kg (σύνολο
βάρους έως 12.000 kg).

Κατηγορία C:

Αυτοκίνητα μεταφοράς 8 επιβατών, πλην οδηγού, βάρους άνω των 3.500 kg με
ρυμουλκούμενο έως 750 kg.

Κατηγορία CΕ:

Ελκον όχημα της κατηγορίας C με ρυμουλκούμενο άνω των 750 kg.

Κατηγορία D1:

Λεωφορεία μεταφοράς έως 16 επιβατών, πλην οδηγού, μήκους έως 8 μέτρων με
ρυμουλκούμενο έως 750 kg.

Κατηγορία D1Ε:

Ελκον όχημα της κατηγορίας D1 και ρυμουλκούμενο έως 750 kg.

Κατηγορία D:

Οχήματα μεταφοράς άνω των 8 επιβατών, εκτός του οδηγού και  ρυμουλκούμενο
έως 750 kg.

Κατηγορία DΕ:

Ελκον όχημα της κατηγορίας D και ρυμουλκούμενο έως  750 kg.

ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
13/01/2013 18:51
ΤΟο Ελληνικο κρατος ηταν ειναι και θα ειναι αποκλειστικα και μονο ΦΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΥΜΑ. που αυτο απλα σημαινει .Σκληρο και βαθεια αντιλαικο σηστημα εξουσιας που οδηγει σε μια οικονομια που χρονια τωρα οδηγει τα κερδη στους λιγους που ομως αυτη η οικονομια και αυτη η πολιτικη ταυτοχρονα οδηγει στην συμπιεση του εισοδηματος των πολλων.. Για ποια δημοκρατια και τριχες μας πιπιλιζουν το μυαλο μας απο το πρωι μεχρι το βραδυ λοιπον? Οι ολιγαρχες λεφταδες και οι υπαλληλοι τους πολιτικοι κυβερνανε αυτη την χωρα. Δεν ενδιαφερομαι για τιποτε πια.

όλες οι τελευταίες ειδήσεις