Ελεγκτές παντού

ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΣΑΡΩΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΚΟΜΙΣΤΡΟΥ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/09/2012 13:43 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 14/09/2012 14:30 |
Αρχίζουν σαρωτικοί έλεγχοι κομίστρου στα μέσα μεταφοράς

Εντατικούς ελέγχους στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, με στόχο τον άμεσο περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής, ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών. Στόχος είναι να έχει περιοριστεί η λαθρεπιβίβαση κατά 50% μέχρι το τέλος του 2012. Διαβάστε σε ποιους σταθμούς του Μετρό εντείνονται οι έλεγχοι και ποια άλλα μέτρα λαμβάνονται.

Στα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, Ηλεκτρικός και Τραμ) προβλέπεται ότι από τη Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου οι έλεγχοι σε επιλεγμένους κεντρικούς σταθμούς και σταθμούς μετεπιβίβασης θα διπλασιαστούν σε διάρκεια, προσωπικό και ένταση.


Το πρόγραμμα αναδιάταξης των ελέγχων έχει ως εξής:

Σημεία Ελέγχου Επιβατών
  • - Ομόνοια (Γραμμές 1,2 )
  • - Σύνταγμα (Γραμμές 2,3)
  • - Μοναστηράκι (Γραμμές 1,3)
  • - Αττική (Γραμμές 1 και 2)
  • - Πειραιάς (Τερματικός Γραμμής 1)
  • - Νομισματοκοπείο (Γραμμή 3)
  • - Αμπελόκηποι (Γραμμή 3)
  • - Συγγρού-Φιξ (Γραμμή 2 και Τραμ)
  • - Νέος Κόσμος (Γραμμή 2. και Τραμ)
  • - Δουκίσσης Πλακεντίας (Τερματικός Γραμμής 3)
  • - Αγιος Δημήτριος (Γραμμή 2)
  • - Εθνική Αμυνα (Γραμμή 3)
  • - Νέα Ιωνία (Γραμμή 1)
  • - Καλλιθέα (Γραμμή 1)
  • - Κάτω Πατήσια (Γραμμή 1)
  • - Νερατζιώτισσα (Γραμμή 1 και Προαστιακός)

Στα παραπάνω σημεία οι έλεγχοι θα είναι καθημερινοί. Θα διεξάγονται από ομάδες ελεγκτών οι οποίοι θα εργάζονται σε δύο οκτάωρες βάρδιες ημερησίως. Εκτός από τις ώρες αιχμής, θα ενισχυθεί η παρουσία τους και κατά τις νυχτερινές ώρες.

Σύστημα οδικών μεταφορών

Οι έλεγχοι θα ενισχυθούν με την ενεργοποίηση των εθελοντών ελεγκτών σε συμφωνία με τις διοικήσεις και την εθελοντική συμμέτοχη των σωματείων εργαζομένων. Ειδικότερα, θα εφαρμοστούν τα παρακάτω:

  • - προοδευτική γενίκευση της επιβίβασης επιβατών από την εμπρόσθια θύρα των οχημάτων (αρχικά σε γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση) με επίδειξη εισιτηρίου/ κάρτας στον οδηγό.
  • - προοδευτική εισαγωγή εισιτήριου στο λεωφορείο που θα πωλείται από τον οδηγό. Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν από την διοίκηση της ΟΣΥ οι γραμμές και οι αφετηρίες από τις οποίες θα αρχίσει η σχετική διαδικασία.
  • - συστηματικός έλεγχος των γραμμών όπου το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης έχει πάρει διαστάσεις


Βραχυπρόθεσμα μέτρα (τέλος Οκτώβριου)

  • Δωρεάν παροχή στον επιβάτη ενός εισιτηρίου για κάθε δέκα ίδιας αξίας ακυρωμένα εισιτήρια που επιστρέφει μόνο στα εκδοτήρια του Ομίλου, για να αποφεύγεται το φαινόμενο της μεταβίβασης εισιτηρίων μεταξύ των χρηστών.
  • Δυνατότητα έκπτωσης του επιβληθέντος προστίμου όταν πραγματοποιείται άμεση καταβολή επί τόπου ή εντός 10 ημερών.
  • Εκδοση πολλαπλού εισιτηρίου (δεσμίδα των 10 εισιτηρίων) με έκπτωση επί της αξίας του κομίστρου.
  • Ενημερωτική καμπάνια για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης καθώς και για χαρακτηριστικά ασφαλείας των γνήσιων εισιτηρίων ώστε να αποφεύγεται η πλαστογράφηση εισιτηρίων.
  • Πιστοποίηση των καταστημάτων πώλησης εισιτηρίων με ειδικό σήμα που θα επικολλάται στην προθήκη του καταστήματος και ενημερωτική καμπάνια για τα πιστοποιημένα σημεία διάθεσης.
  • Δημιουργία ειδικής ομάδας ελεγκτών η οποία θα διενεργεί ελέγχους πλαστότητας των εισιτηρίων σε επιβάτες και σημεία πώλησης (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών)


Εφαρμογή των μέτρων

1. Οι έλεγχοι στα σημεία σταθερής τροχιάς θα είναι μεικτοί και προγραμματισμένοι σε μηνιαία βάση ταυτόχρονα από την ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ, με επίβλεψη του ΟΑΣΑ και του υπουργείου, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρησιμοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού αλλά και των εθελοντών που συμμετέχουν στα πρόγραμμα έλεγχου.

2. Οι διοικήσεις έχουν ήδη αρχίσει τις απαραίτητες αναδιατάξεις προσωπικού, καθώς και την συνεργασία με εργαζόμενους και εκπροσώπους τους, έτσι ώστε να αυξηθεί άμεσα (διπλασιαστεί) το εμπλεκόμενο προσωπικό (μόνιμο και εθελοντικό) στις διαδικασίες έλεγχου και εμπορικής λειτουργίας.

3. Στην διαδικασία λειτουργικής συγχώνευσης των εταιρειών που συνενωθήκαν (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ) ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί - σε συνεργασία με τους εργαζομένους – στην περαιτέρω ενίσχυση τόσο του έλεγχου όσο και της εμπορικής λειτουργίας, με την περαιτέρω επάνδρωση εκδοτηρίων και μηχανισμών έλεγχου. Στόχος είναι, στο τέλος του 2012, ο συνολικός αριθμός εμπλεκόμενων σε εκδοτήρια και έλεγχους να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με την τρέχουσα κατασταση (αρχές Σεπτεμβρίου). Οι διοικήσεις των εταιρειών απογραφουν ήδη το εμπλεκόμενο προσωπικό.

Το υπουργείο σημειώνει ότι ήδη προγραμματίζεται το κλείσιμο των σταθμών μέσων σταθερής τροχιάς με μπάρες. Οι εργασίες αυτές περιλαμβάνονται στο φυσικό αντικείμενο του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέσω ΣΔΙΤ, ο οποίος θα κατακυρωθεί στα μέσα του 2013 και αφορά το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη Β' Φάση, καθως έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Οι δράσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος της λαθρεπιβίβασης, σε συνδυασμο με τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους έχουν ως στόχο την αποφυγή της αύξησης του κομίστρου στα ΜΜΜ, με μέτρα που θα λειτουργήσουν ως ισοδύναμα, πριν από την προβλεπόμενη αναπροσαρμογή του κομίστρου.

10
anonymos
22/10/2012 21:12
Με τι μούτρα θα κάνουν ελέγχους!!!Και εθελοντές!!!Δεν ντρέπονται λίγο.Πως θα μετακινηθεί ο άνεργος για να βρεί δουλειά,πως θα μετακινηθεί ο άπορος για να βρει ψωμί!!!Μειώστε το είσιτήριο για να μην υπάρχουν ελλείματα,φτιάξτε βαθμίδες εισιτηρίων ανάλογα με τα εισοδήματά μας!Ντροπή και λύπη...
Ανώνυμος / η
29/09/2012 00:49
Καλά ολα αυτά, Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΚΟΜΙΣΤΡΟΥ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ??????? 1,40 ευρω ειναι παρα πολλα λεφτά!!!!!!!!
Τι να πεις
16/09/2012 13:38
Σκεψου τι οικονομικες πηγες σκεφτονται οι τσιφτες δημοσιοι υπαληλοι που εχουμε για να "γεμισουν" παλι τα ταμεια! Αντι να τους πεταξουν εξω τους κιφηνες θα προσλαβουν κι αλλους για να κανουν τον "ελεγχο".
Αθηναγορας Ε.
16/09/2012 13:34
Ε, τωρα βρηκαν πως θα καλυψουν το ελλειμμα μια και δικηγοορους και γιατρους δεν τολμουν να τους πειραξουν.
gr
16/09/2012 09:47
Τα δρομολογια εχουν αρραιωσει παρα πολυ !! Αυτο δεν απασχολει το υπουργειο ; Μη μαs πουν οτι με τουs ελεγχουs και την αυξηση τηs τιμηs του εισητηριου θα τα επαναφερουν...απλα νοιαζονται μονο για τα οικονομικα μεγεθη κι ο κοσμοs αs πηγαινει με τα ποδια.
Φίλιππος Κονδύλης
15/09/2012 21:22
Ελπίζω να μην μείνει ακόμα μία ανακοίνωση-φούσκα η οποία μέσα σε λίγο διάστημα θα φθείνει και το πάρτυ ειδικά από αυτούς που δίνουν τα εισιτήριά τους σε άλλους εισερχόμενους επιβάτες θα συνεχίζεται αέναα. Το άλλο θέμα έχει να κάνει με το εάν και πότε εισπράτονται τα επιδιδόμενα πρόστιμα. Άραγε τι απέγιναν όλες αυτές οι βαρύγδουπες εξαγγελίες από την εποχή του Ρέππα για ηλεκτρονικό εισιτήριο και τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων στην είσοδο κάθε σταθμού;
Δημητρακης
15/09/2012 14:23
Γιατι δεν ειχε γινει απο χρονια.
Δημος
15/09/2012 14:22
Μεγαλη προοδος βρε παιδι μου.
ΜΑ
14/09/2012 18:18
Κουβέντα φυσικά για βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σημειωτέον ότι στον ΗΣΑΠ οι κλοπές είναι καθημερινό φαινόμενο ενώ παράλληλα τα δρομολόγια έχουν αραιώσει και τα τρένα διέρχονται πολλές φορές ανά δεκάλεπτο. Αναρωτιέμαι με τι μούτρα θα βγουν να κάνουν ελέγχους στα τρένα όταν είμαστε παστωμένοι σαν τις σαρδέλες. Και θα μας ζητούν να ανοίξουμε τις τσάντες μας μέσα στο πυκνό πλήθος για να βγάλουμε τα προς έλεγχο εισιτήρια ή κάρτες, γνωστοποιώντας το περιεχόμενο της τσάντας μας στα απανταχού κλεφτρόνια και διευκολύνοντας κατόπιν το έργο τους. Σε ποιο κόσμο ζουν οι ιθύνοντες των αστικών συγκοινωνιών αλήθεια;
Κώστας Παπαδούκας
14/09/2012 15:32
Καλά είναι όλα αυτά, αλλά αυτό που παρατηρώ από τότε που άρχισε η συζήτηση για τα ΜΜΜ, είναι ότι όλο εξαγγέλονται μέτρα, αυξήσεις, αλλαγές στον τρόπο εκμετάλλευσης, αλλά ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ δεν ασχολείται με την βελτίωση των τρισάθλιων υπηρεσιών. Λεωφορεία και τρόλλευ που κάνουν 25' να φανούν και μετά έρχονται τρία μαζί, που σταματάνε συστηματικά στα δύο-τρία μέτρα από το πεζοδρόμιο αναγκάζοντας τους επιβάτες να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα (και κλείνοντας βέβαια τον δρόμο για τους από πίσω), που οδηγούν σαν δαιμονισμένοι χωρίς καμία έγνοια για τους επιβάτες, και άλλα πολλά -όλοι τα ξέρουμε. Αντί λοιπόν να μιλάνε για ελέγχους και αυξήσεις, μήπως θά'πρεπε ΠΡΩΤΑ (ή έστω ταυτοχρόνως) να ασχοληθούν με την βελτίωση των αίσχιστων υπηρεσιών; Ή μόνο μαύρα σημαιάκια ξέρουν να βάζουν όταν τους κόβουν κάποια κεκτημένα; Και αν δεν ξέρουν πώς, ας πάρουν τουλάχιστον παράδειγμα από τα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης που είναι ευρωπαΊκής στάθμης -και είναι και φθηνότερα! Ευχαριστώ.