ΨΑΧΝΟΥΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ

Ρεπορτάζ: Προκόπης Γιόγιακας  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/09/2011 08:00 |
Ψάχνουν στο Διαδίκτυο εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης
O Γιώργος Σακελλάρης, ιδρυτής της ιστοσελίδας www.carpooling.gr, λέει ότι κάθε πολίτης μπορεί δωρεάν να κάνει μια προσφορά ή ένα αίτημα (είτε ως οδηγός είτε ως συνεπιβάτης), να διευκρινίσει το σημείο συνάντησης, την ημερομηνία, την ώρα, ακόμη και πιθανό κόστος και να συνταξιδέψει με κάποιον άλλο

Στο... Διαδίκτυο μεταφέρθηκε το μποτιλιάρισμα καθώς εκατοντάδες Αθηναίοι αναζήτησαν μέσο για να φθάσουν στις δουλειές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο «συνεπιβατισμός» (car-pooling) ήταν ένας από τους... εναλλακτικός τρόπους μετακίνησης. Η ιστοσελίδα www.carpooling.gr είναι μια πύλη που λειτουργεί ως μέσο για την προσφορά ή τη ζήτηση μέσων μεταφοράς. «Οι χρήστες - ενεργά μέλη υπολογίζονται σήμερα σε 6.000», λέει ο ιδρυτής της ιστοσελίδας Γιώργος Σακελλάρης.
Οπως εξηγεί, αν κάποιος βρει στο carpooling.gr μια προσφορά ή ένα αίτημα (είτε ως οδηγός είτε ως συνεπιβάτης) τότε επικοινωνεί είτε τηλεφωνικά είτε μέσω e-mail. Στη συνέχεια πρέπει να διευκρινίσει το σημείο συνάντησης, την ημερομηνία, την ώρα, πληροφορίες σχετικά με το όχημα, ακόμη και πιθανό κόστος. Μπορεί, να παράδειγμα, ο οδηγός να ζητήσει να μοιραστεί η βενζίνη ή πιθανά διόδια με τον επιβάτη που θα μεταφέρει.
Την ίδια ώρα, με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (twitter και facebook) πολίτες προωθούσαν ως εναλλακτική μορφή μετακίνησης το car-pooling κάνοντας ηλεκτρονικά... οτοστόπ. Η ιδέα έπεσε από την εθελοντική πρωτοβουλία Athens Transport. Η ανταπόκριση ήταν άμεση και εντυπωσιακή, με εκατοντάδες πολίτες να ενημερώνουν άλλους ότι διαθέτουν θέση στο αυτοκίνητό τους.
Ωστόσο, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Βασίλης Χαλκιάς, «το car-pooling» δεν φθάνει. «Δεν αρκεί μόνο να βρω κάποιον να με πάει στη δουλειά. Θα πρέπει να εξασφαλίσω και την επιστροφή μου», λέει. «Η καλύτερη συνταγή σε αυτές τις περιπτώσεις που δεν υπάρχουν μέσα μαζικής μεταφοράς είναι να υπάρξει μια συνεννόηση μεταξύ συναδέλφων και ελαστικότητα από την πλευρά της εργοδοσίας προκειμένου ο εργαζόμενος να έχει τη δυνατότητα να πάει νωρίτερα ή αργότερα από τις ώρες αιχμής στη δουλειά του και να μη φάει όλη του τη μέρα στη κίνηση. Ετσι, αυτοί που πάνε νωρίτερα θα μπορούν και να φύγουν νωρίτερα και όσοι αργότερα θα φύγουν αργότερα από την ώρα που προβλέπει το ωράριό τους».
Εν τω μεταξύ, κόκκινο χτύπησε χθες η ταλαιπωρία στους δρόμους της Αθήνας εξαιτίας της απεργίας στα μέσα μεταφοράς. Και χθες πάντως οι μετακινήσεις άρχισαν νωρίτερα από το συνηθισμένο, ενώ όπως προκύπτει από τα στοιχεία τού Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας Αττικής χθες μετά τις 10 το πρωί η μέση ωριαία ταχύτητα των αυτοκινήτων ήταν μειωμένη από 7% έως 15%. Στην Κηφισίας 7%, στη Μεσογείων 9% και στην Αλεξάνδρας 15%. Σημειώνεται ότι η μέση ωριαία ταχύτητα στην Λ. Αλεξάνδρας είναι χαμηλότερη από 10 χιλιόμετρα, ενώ στους άλλους άξονες δεν ξεπερνά τα 15 χιλιόμετρα.

1
Αλέξανδρος
27/09/2011 11:44
Πήγα στη δουλειά μου με ποδήλατο σήμερα (όπως κάθε μέρα) με μέση ταχύτητα 17.5 Km/h (μέτρηση με GPS). Η διαδρομή ήταν Παπάγου-Μαρούσι (7.6 Km).