ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΘΕΩΝ

] ΠΙΣΤΕΥΩ ΕΙΣ... ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΙΑ ΥΠΕΡΒΑΣΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/12/2010 07:00 |

«Οσοι δεν είναι χριστιανοί γίνονται αυτοµάτως πολίτες δεύτερης κατηγορίας» λέει η Μαρίνα - Τατιάνα Ραπακούλια, ιδρυτικό µέλος της νεοσύστατης Ενωσης Αθέων. Βασικοί στόχοι της Ενωσης είναι ο διαχωρισµός της Πολιτείας από τη θρησκεία, η κατάργηση της αναγραφής του θρησκεύµατος και η ενηµέρωση του κοινού. Σηµειώνει ότι στην Ελλάδα τα χριστιανικά έθιµα – αγιασµός, προσευχή - επιβάλλονται διά νόµου στον δηµόσιο βίο. Ως άθεη πάντως δεν πιστεύει σε κάποιον θεό αλλά «στην αλληλεγγύη, στον σεβασµό, στη δύναµη της θέλησης, στην ικανότητα του ανθρώπου για υπέρβαση».

1 Γιατί ήταν απαραίτητη η ίδρυση της Ενωσης Αθεων;
Για να φανεί ότι µπορείς να είσαι άθεος και να ζεις ως άθεος, ακόµη και στην «Ελλάδα Ελλήνων Χριστιανών».

2 Οι στόχοι σας;
Διαχωρισµός της Πολιτείας από τη θρησκεία, ενηµέρωση του κοινού για δικαιώµατα όπως απαλλαγή από τα Θρησκευτικά, πολιτική ονοµατοδοσία και διαγραφή θρησκεύµατος, τακτικές συναντήσεις και εκδηλώσεις για ανάπτυξη της αθεϊστικής κοινότητας.

3 Η Πολιτεία στην Ελλάδα είναι «εξαρτηµένη» από τη θρησκεία;

Οι κυβερνήσεις δεν τολµούν να δυσαρεστήσουν τους ιεράρχες γιατί φοβούνται το πολιτικό κόστος. Χρειάστηκε η δικαιολογία της οικονοµικής κρίσης για να φορολογηθεί επιτέλους η Εκκλησία. Νοµίζω ότι στην πραγµατικότητα η πλειοψηφία των ψηφοφόρων, ακόµη και χριστιανοί, είναι υπέρ του διαχωρισµού. 4 Πρέπει να γίνει διαχωρισµός Κράτους και Εκκλησίας;

Τα του Κράτους στο Κράτος και τα της Εκκλησίας στην Εκκλησία.

5 Oι άθρησκοι και οι άθεοι στην Ελλάδα καταπιέζονται;
Η κοινωνική ζωή είναι δοµηµένη γύρω από τη θρησκεία.

Τα χριστιανικά έθιµα – αγιασµός, προσευχή – επιβάλλονται διά νόµου στον δηµόσιο βίο.

Χρειάζεται πολλή συνειδητότητα για να ζει κανείς σε συνέπεια µε τις πεποιθήσεις του.

6 Πόσα είναι τα µέλη της Ενωσης;

Εχουµε 100 µέλη και 90 υποστηρικτές, δηλαδή ανώνυµα µέλη. Πολλοί άνθρωποι φοβούνται τις κοινωνικές ή επαγγελµατικές συνέπειες και προτιµούν την ανωνυµία.

7 Σας βοήθησε το Ιντερνετ;
Χάρη στο Ιντερνετ γνωριστήκαµε. Ολες οι κινήσεις µας συντονίζονται µέσω της ιστοσελίδας µας.

8 Υπάρχει εκτίµηση για το  πό σοι είναι οι άθεοι στην Ελλάδα;

Πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστηµίου Αθηνών τούς υπολογίζει σε 16%. Είναι δύσκολο να εκτιµηθεί, επειδή πολλοί προτιµούν να ακολουθούν τις κοινωνικές συµβάσεις και ζουν σαν χριστιανοί.

9 Υπήρχαν αντιδράσεις από το περιβάλλον σας όταν αποφασίσατε να γίνετε άθεη;
Δεν το αποφάσισα, απλώς έγινα. Οταν εφαρµόζεις τη λογική στο ερώτηµα της ύπαρξης του θεού, µοιραία καταλήγεις στην αθεΐα. Ολες οι αντιδράσεις υπήρξαν θετικές. Οταν είσαι σίγουρος για τον εαυτό σου, η αποδοχή έρχεται απλά και φυσικά.

10 Θρησκευτικά στο σχολείο…
Κατάργηση σε δηµοτικό και γυµνάσιο. Θρησκειολογία για έναν χρόνο στο Λύκειο µε ισότιµη παρουσίαση όλων των θρησκευµάτων και της αθεΐας.

11 Πού πιστεύετε;
Στην αλληλεγγύη, στον σεβασµό, στη δύναµη της θέλησης, στην ικανότητα του ανθρώπου για υπέρβαση.

12 Θεωρείτε ότι πολύς κόσµος δεν γνωρίζει πως η βάφτιση δεν είναι υποχρεωτική για την ονοµατοδοσία;

Το διαπιστώνω καθηµερινά.

Πολλοί νοµίζουν ακόµη ότι χρειάζεται πιστοποιητικό βάπτισης για εγγραφή στο σχολείο ή άλλες πολιτικές διαδικασίες. Από τη στιγµή που στα ληξιαρχεία γίνεται παράτυπα δεκτό το χαρτί της βάπτισης ως ονοµατοδοσία ενώ ο νόµος ορίζει ότι απαιτείται χωριστή πράξη, τι περιµένετε;

13 Η Ορθόδοξη Εκκλησία παρεµβαίνει παραπάνω απ’ όσο πρέπει στα δηµόσια πράγµατα;

Σηµασία έχει τι κάνει η Πολιτεία. Μόνο όταν αποκτήσουµε Σύνταγµα «Εις το όνοµα των πολιτών του ελληνικού κράτους» θα υπάρξει ισοτιµία.

14 ∆ηµόσια προσευχή των µουσουλµάνων σε πλατείες…
Δηµόσιες λιτανείες χριστιανών κάθε Μεγάλη Παρασκευή στους δρόµους… Ποια η διαφορά αλήθεια;

15 Να γίνει τζαµί στην Αθήνα;

Φυσικά. Κάθε θρήσκευµα δικαιούται να έχει ναούς και ιερείς, µε έξοδα των πιστών του και όχι του κράτους– αυτό ισχύει και για τους χριστιανούς.

16 Ποιοι γίνονται δεκτοί στην Ενωση;

Κάθε ενήλικος που αποδέχεται τους σκοπούς της: εκκοσµίκευση του κράτους, υπεράσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας, προώθηση του ανθρωπισµού, του σκεπτικισµού, του ορθολογισµού και της αθεϊστικής οπτικής.

17 Πολλοί σε δύσκολες στιγµές επικαλούνται τα Θεία, λέγοντας «Παναγία µου», «Χριστέ µου», «Θεέ µου». Εσείς;
Στη δύσκολη στιγµή βασίζοµαι στις δυνάµεις µου και στους ανθρώπους που εµπιστεύοµαι.

18 Ο κόσµος πώς δηµιουργήθηκε;

Δεν ξέρω και προτιµώ να περιµένω για να µάθω, παρά να πιστεύω σε µύθους.

19 Θρησκευτικοί όρκοι σε δικαστήρια, στρατό…
Καιρός να οδεύσουν προς κατάργηση.

20 Αγιασµός και προσευχή στα σχολεία. Τα παιδιά κατευθύνονται σε συγκεκριµένη θρησκεία;

Τα παιδιά διδάσκονται ποιος κατέχει εξουσία. Σκεφθείτε πώς θα νιώθατε, ως χριστιανός, αν το παιδί σας υποχρεωνόταν κάθε µέρα να προσεύχεται στη Μέκκα ή να στέκει παράµερα βλέποντας τους συµµαθητές του να το κάνουν. Αυτές οι τελετές, στο σχολείο και αλλού, είναι µια µορφή επιβολής, ένα µήνυµα ότι ζούµε σε χριστιανικό κράτος. Οσοι δεν είναι χριστιανοί γίνονται αυτοµάτως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

25
Αλέξανδρος Ζάρας
23/12/2010 17:53
Κυρια ΝΟ ΝΑΜΕ εγώ κάποτε ήμουνα Χριστιανός επειδή είχα βάλει την ορθοδοξία στην ζωή μου, μέχρι που συνέβη κάτι και με συνατάραξε,δεν θα αποκαλύψω προσωπικό βίωμα επι του παρόντος αλλα θυμίσου ΝΟ ΝΑΜΕ, μόνο αυτή την κουβέντα που θα σου πώ,υπάρχει ο Δίας τελικά, οι Δωδεκαθειστές έχουνε δίκιο.(ΥΓ.Προφανώς αστειεύομαι για να δείξω την άλλη πλευρά του παραλόγου στο NO NAME.) Αγαπητέ NO NAME αν εσύ έχεις 1 συνταρακτικό όπως το λες βίωμα (ψευδαίσθηση το λέω εγώ) για να πιστέψεις στο Χριστό υπάρχουν δισεκατομμύρια άλλοι άνθρωποι που έχουν επίσης συνταρακτικά βιώματα (ψευδαισθήσεις τα λέω εγώ) ώστε να πιστεύουν σε άλλες θρησκείες (μουσουλμάνοι, βουδιστές κλπ) όπως και εγώ έχω πάρα πολλούς λόγους για να μη πιστεύω σε κανένα "θεό".Τέλος το ότι εσύ έχεις μία συνταρακτική ψευδαίσθηση δε σημαίνει κατ ανάγκη ότι υπάρχει Χριστός, μπορεί απλά να σημαίνει ότι χρειάζεσε ψυχίατρο ή κάτι άλλο, θα σε συμβούλευα να μην το αφήσεις έτσι ψάξε το λίγο για το καλό της ψυχικής σου υγείας.
emilofcrete
23/12/2010 13:27
@ Γιάννης Χαρατσίδης 10/12/2010 01:38 Λέξη-κλειδί: Αυθαίρετο. ________"Θεός είναι ο δημιουργός" Ερμηνεία: Ανωριμότητα. ________"Είμαστε τόσο μικροί, τόσο εύθραυστοι" Αιτιολογία: Άγνοια. ________"ο Θεός είναι η αρχή και το τέλος, το Α και το Ω, αυτός μας δημιούργησε σκεπτόμενους..." Κοντολογίς, μπορούμε να λέμε ότι πιστεύουμε σε κάτι, αλλά είναι χρήσιμο να καταλαβαίνουμε και να παραδεχόμαστε ότι αυτό δεν μπορεί να είναι παρά μόνο η δική μας θέση και αντίληψη για τα πράγματα και όχι οτιδήποτε παραπάνω. Επίσης, αν αυτό το οποίο πιστεύουμε δεν υπάρχει πουθενά αλλού -με έστω και μία πέραν αμφιβολίας απόδειξη- παρά μόνο στο κεφάλι μας και μάλιστα σε σημείο αυτόνομο και ασύνδετο με το λογικό του τμήμα, είναι καλό να μην αφορά και να μην επηρεάζει πρόσωπα και πράγματα που δεν οφείλουν να ''πληρώνουν'' λάθη άλλων. Κάτι τελευταίο (αλλά πολύ σημαντικό για μένα): Το να θυσιάζεις τον αγαπημένο σου γιο (άσχετο αν είναι και ο μοναδικός), δεν είναι η μεγαλύτερη αγάπη, αλλά ο μεγαλύτερος εγωισμός..! Η αγάπη (η απλή, η κανονική, η ανιδιοτελής και όχι η πομπώδης και στομφώδης ''''μεγαλύτερη'''') θα έκανε τον πατέρα να θυσιαστεί ο ίδιος για να ζήσει το παιδί του (γιος ή κόρη) και όχι το αντίστροφο... Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Βέβαια, τα πράγματα περιπλέκονται (χα! τι νομίζατε;), από τη στιγμή που ο "Παντογνώστης" είχε υπ'' όψιν του να τον αναστήσει, αλλά μ'' αυτό δεν θα βγάλουμε άκρη... Το χειρότερο ίσως είναι ότι η προσκόλληση στη θρησκεία (οποιαδήποτε θρησκεία) έχει σαν συνέπεια την απαξίωση της λογικής που είναι το κατ'' εξοχήν γνώρισμα και χαρακτηριστικό του ανθρώπινου είδους, που, όταν είναι ανεπηρέαστο ευθύνεται για κάθε βελτίωση και εξέλιξη στην ιστορία μας... Πέρα από τα παραπάνω, το βασικότερο θέμα είναι κατά τη γνώμη μου η οφειλόμενη από πολίτες και Πολιτεία στάση και θέση σε προσωπικά ζητήματα όπως η θρησκεία και το δικαίωμα σε αυτήν από όσους την επιλέγουν, ταυτόχρονα με την ελευθερία που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι, έχοντας την ευθύνη των πράξεών τους σε σχέση με την ελευθερία και το ''ευ ζειν'' των υπολοίπων. Και πάντα, εννοώντας τους ενήλικες που έχουν δικαίωμα (και υποχρέωση) να αποφασίζουν για τον εαυτό τους. (Με άλλα λόγια, η τελετή της βάπτισης θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμα και παράτυπη, αφού προσδίδει με το ζόρι ένα χαρακτηριστικό που θα έπρεπε να μπορεί ο καθένας να αποφασίσει μόνος του με την ενηλικίωσή του...) Ο διαχωρισμός δηλαδή Κράτους - Εκκλησίας (με όλα τα φυσικά επακόλουθα, π.χ. κατάργηση της κρατικής μισθοδοσίας, κανονική φορολόγηση των οικονομικών δραστηριοτήτων των εκκλησιαστικών εταιρειών, προσαρμογή της Παιδείας στα της εκπαίδευσης και όχι της κατήχησης κ.τ.λ.) είναι το αυτονόητο, όχι απλά το λογικό και ζητούμενο. Αλλιώς, ζήτω που καήκαμε!
Θεόδωρος Σ. Σουτης
20/12/2010 15:52
Εγώ ως άθρησκος , ( δεν θέλω να θρησκεύομαι σε καμιά θρησκεία , διότι θεωρώ πως οι θρησκείες είναι το ναρκωτικό για την ψυχή και το πνεύμα των σκεπτόμενων ανθρώπων ) , έχω την άποψη πως πρώτα θα πρέπει να γ...ίνει αναθεώρηση του Συντάγματος και να καταργηθούν αυτά τα άρθρα που κατοχυρώνουν την χριστιανική εκκλησία ως την μόνη υποχρεωτικός επικρατούσα του ελληνικού κράτους . Εάν αυτό συμβεί τότε αυτομάτως θα επέλθει και ο διαχωρισμός της απ το κράτος . Το ότι είναι κατανοητό από όλους τους σκεπτόμενους ανθρώπους πως πρέπει να γίνει ο διαχωρισμός αυτός είναι αποδεκτό , αλλά όταν δεν υπάρξουν κάποιοι φορείς , π.χ. όπως είναι ο νεοϊδρυθέντας των άθεων , και λοιπών άλλων στον χώρο τον αρχαιόφιλων , πάντα αυτό θα συζητιέται σε μεμονωμένα πηγαδάκια και θα διαιωνίζετε επ'' άπειρον . Υ/Γ : Εύγε σας κ. Ραπακούλια για την πρωτοβουλία σας αυτή να ιδρύσετε τον σύλλογο άθεων , και μπράβο στον δίκαιο αγώνα σας !!
no name
19/12/2010 00:15
Κυρια Ραπακούλια εγώ κάποτε ήμουνα άθεος επειδή είχα βάλει τον ορθολογισμο στην ζωή μου,μέχρι που συνέβη κάτι και με συνατάραξε,δεν θα αποκαλύψω προσωπικό βίωμα επι του παρόντος αλλα θυμίσου μόνο αυτή την κουβέντα που θα σου πώ,υπάρχει Θεός τελικά,οι Χριστιανοί έχουνε δίκιο
Επικουρίδης Γιάννης
16/12/2010 23:04
Ενας άθεος, πάντα, εκφράζει την προσωπική υποκειμενική του γνώμη, γιατί για το ίδιο αντικείμενο, δηλώνονται πολλές οπτικές λήψεις-θεωρήσεις που μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικές η μία από την άλλη, για το κάθε υποκείμενο, όπως διατείνεται ο πατέρας της σοφιστικής Πρωταγόρας ο Αβδηρίτης(481-411 π. Χ) αριστούχος μαθητής του ατομικού Δημόκριτου. Στην Αθήνα του Περικλή έφθασε περί τα 450 π. Χ και την κέρδισε, με τη ρητορική δεινότητα, την οποίαν απεδέχθη ο Περικλής και την διδαχθηκαν επιφανείς Αθηναίο, με τσουχτερά δίδακτρα. Η σύγχρονη δικηγορία πήρε πολλά από την σοφιστική δικονομική διδαχή του Πρωταγόρα. Είμαι άθεος και αποκλείω την ύπαρξη πνευματικών, ασώματων οντοτήτων, όπως και αν ονομάστηκαν αυτές, από καταβολής ανθρώπων, ως θεοι, ελοχείμ, νεφελείμ, αρχάγγελοι, άγγελοι ή δαίμονες. Οι θρησκείες όμως είναι υπαρκτές, εφευρέθηκαν από σκοτεινούς εγκεφάλους που παρέστησαν τους αντιπροσώπους αόρατων θεϊκών υπάρξεων, με μοναδικό σκοπό να ελέξουν και να εκμεταλλευτούν τους συνανθρώπους τους. Προσφέρουν στα θύματά τους, τους πιστούς, ανύπαρκτα προϊόντα μηδαμινού παραγωγικού κόστους και τα αρχιερατεία τους(όρα μητροπολήτες) ζουν στη χλιδή στην πρόκληση και τα σκάνδαλα. Προκάλεσαν πολλά δεινά στην ανθρωπότητα, και, πάντα κατά την υποκειμενική μου αντίληψη, ήρθε η ώρα να καταγγελθουν και ν'' αρχίσουν να προσφέρουν, πέρα από τον κοπανιστό αέρα της σωτηριολογίας και κάτι το χειροπιαστό, χρήσιμο στο εκκλησίασμα. Να μετατρέψουν τον χώρο των κυρηγμάτων-προηλυτισμού σε χώρους διδαχής και βελτίωσης των όρων ζωής των άμοιρων αμνών. Αλλοιώς δεν έχουν λόγους ύπαρξης. Επειδ, δε, υπάρχουν και άλλοι υπαίτιοι του "κάθε μας κακού που σφάζουν, καίνε και ρημάζου τα χωριά, και ότι βρούν, όλα τ'' αρπάζουν, μαθαιμένοι στην κλεψιά" , πρέπει να τους αποκαλύψουμε-καταγγείλουμε. Είναι αυτοί που την "καλή" αρχή την κάνανε το 1824 και 1825, από τα δύο δάνεια σε αγγλικές των 800.000 και 2.000.000 λιρών που πήραμε, αντιστοίχως, σαν νεοσύστατο κράτος, στο ταμείο του μπήκαν, μόνο 270.000 για το πρώτο και 230.000 για το δεύτερο δάνειο. Από τότε, έως σήμερα πληρώνουμε αρπάγματα ξεδιάντροπων γήινων εξουσιαστών θεών. Το ανεξέλεγκτο φαγοπότι της ατιμωρησίας χόνδρυνε και στις μέρες μας καλούμαστε, να πληρώσουμε, σαν είλωτας λαός, τρακόσια και δις, και μέχρι την εξυγείανση-ύφεση της κρίσης, θα φορτωθούμε, άλλα εκατόν πενήντα δις και του Κυρίου δεηθώμεν!. Αντιλαβού, θύμα έλληνα, πιστέ αμνέ και κομματοποιημένε οπαδέ, τί σου επιφύλαξαν οι ποιμένες και οι εθνοπατέρες; Τί άλλο μπορούμε να πάθουμε: Αίσχος στους υπ'' αίτιους και δέκα αίσχη στα μαντρωμένα υποζύγια αμνών, οπαδών και αφυπνισμένων, διότι οι πρώτοι στηρίζουν τους θύτες τους και οι δήθεν ξύπνιοι τους ανέχονται και δεν τολμούν ν'' αντιδράσουν.
Theodoros S. Soutis
15/12/2010 23:07
Το πρωτεύων θέμα , ( κατά την δική μου άποψη ) , είναι να αλλάξει το σύνταγμα της Ελλάδος και να αφαιρεθούν τα άρθρα τα οποία καθιερώνουν υποχρεωτικός την ορθόδοξη εκκλησία ως την μόνη επικρατούσα εν Ελλάδι . Εάν συμβεί κάτι τέτοιο τότε αυτομάτως διαχωρίζετε η εκκλησία από το κράτος . Κατόπιν θα πρέπει να παύσουν οι καμπάνες να κτυπούν διότι εκτός που είναι ενοχλητικές είναι και εκκωφαντικές με τα τόσα υψηλά μεγέθη των Decibel που εκπέμπουν .

Ως άθρησκος , ( Δεν θρησκεύομαι διότι οι θρησκείες είναι ναρκωτικό της ψυχής και του πνεύματος των ανθρώπων ) , θεωρώ πολύ σωστή την κίνηση αυτή της κ. Ραπακούλια και την ομάδα των άθεων , ως προς τον αγώνα τους για τον χωρισμό της εκκλησίας απ το κράτος .

Συμφωνώ πως αυτό είναι αυτονόητο από πολλούς σκεπτόμενους ανθρώπους ανεξαρτήτως θεολογικών αντιλήψεων , αλλά αν δεν δημιουργηθεί ένας πυρήνας γύρω απ΄ αυτό το θέμα , το πρόβλημα θα παραμένει όπως έχει για πολλούς αιώνες ακόμα !

Κυρία Ραπακούλια εύγε σας από μέρους μου για την προσπάθεια σας αυτή !!!
Μανώλης Παπαδόπουλος
15/12/2010 19:25
Παιδιά είναι λίγο αστείο εάν νομίζετε ότι θα σας πάρει κανείς στα σοβαρά …
πάτροκλος
15/12/2010 00:18
-η εκκλησία είναι βλάσφημη στο όνομα του ανθρώπου και παράνομη στην δικαιοσύνη της ανθρωπότητας

-η θρήσκεια είναι προσωπικό προνόμιο και δικαίωμα

-το κράτος πρέπει να ορίζεται από λογική

-οι δραστηριότητες των οργανώσεων να αφορούν και να ενοχλούν αυτούς που συμμετέχουν

-η αδιαφορία και προκατάληψη του κοινού νού
δεν μεταφράζεται σε "κυρίαρχο θρήσκευμα" επί του πληθυσμού

ας βγούμε από τον Μεσαίωνα

"Ιράν" υπάρχουν πολλά

Παπαδόπουλος Γιάννης
12/12/2010 19:04
Αγαπητέ μου Τατιάνα η θρησκευτική ελευθερία τουλάχιστον στην Ελλάδα είναι δεδομένη και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πιέζετε τόσο πολύ ένας άνθρωπος που δεν θέλει να αποδεχτεί την ύπαρξη του Θεού. Αυτό κατά την άποψη μου αλλά θεωρώ και του περισσότερου κόσμου, συμβαίνει λόγο ενός εγωισμού και μόνο διότι οι αληθινοί άπιστοι, δεν ενοχλούνται από τίποτα. Δεν έχω σκοπό να σας μειώσω, μην με παρεξηγήσετε, αλλά αυτό πιστεύω πως ισχύει και το παρατηρώ πολύ συχνά. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για να γίνει διαχωρισμός κράτους και εκκλησίας και φυσικά θεωρώ πως δεν υπάρχει κανένας λόγος για να δημιουργούνται τέτοια κινήματα.
Αντώνης Μποζόπουλος
11/12/2010 17:07
Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης μου σχετικά με την μελέτη των αγίων κειμένων που οδηγεί σε σοβαρή αμφιβολία, παραθέτω ένα post για τα πολλά προβληματικά σημεία της αγίας γραφής http://sfrang.blogspot.com/2010/02/blog-post_23.html το blog δεν είναι δικό μου ούτε γνωρίζω τον ιδιοκτήτη του. Κάθε σημείο συνοδεύεται απο αναφορά στο πρωτότυπο κείμενο για επαλήθευση. να είστε καλά :)
Αντώνης Μποζόπουλος
11/12/2010 16:53
@Γιάννης Χαρατσίδης 10/12/2010 01:38 Η άγνοια οδηγεί στο θεό, όχι η λογική. Η άγνοια για την δομή του κόσμου τις επιστημονικές εξηγήσεις για την δημιουργία του σε κάθε βήμα. Η λογική για κάποιον που έχει γνώσεις κοσμολογίας τον οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη του Θεού για την δημιουργία του κόσμου (βλέπε Hawking) Η λογική όμως για κάποιον που έχει μελετήσει αμερόληπτα την αγία γραφή και τα λεγόμενα θεόπνευστα κείμενα το οδηγεί ΑΒΙΑΣΤΑ στο ότι είναι γεννήματα ανθρώπων, και μάλιστα όχι ιδιαίτερης μόρφωσης/ηθικής. πχ Η γνωστή ιστορία που ο προφήτης Ελισαίος καταριέται τα παιδιά που τον φωνάζουν καραφλό (ενω είναι καραφλός!) και βγαίνουν 2 αρκούδες απο το δάσος και τρώνε τα 42 απο αυτά τα παιδιά. (Παλαιά Διαθήκη, Βασιλειών Δ'', Δεύτερο κεφάλαιό, περισσότερα εδώ: http://sfrang.blogspot.com/2010/11/vi.html) Σε συνδυασμό τα παραπάνω 2 οδηγούν κάποιον όχι στην αθεΐα απαραίτητα αλλά στη σοβαρή αμφιβολία. Στην αθεΐα οδηγούν ο θρησκευτικός φανατισμός από αρκετές ομάδες του πληθυσμού, η ασφυκτική επιβολή της σε κάθε τομέα, και η πολιτική εκμετάλλευση της θρησκείας από κάθε λογής επιτήδειους.
Τατιάνα Ραπακούλια
11/12/2010 12:15
Αγαπητή κυρία Σκορδάκη, 1. Μια κοινότητα δεν είναι αναγκαστικά θρησκευτική. Υπάρχουν εκατοντάδες σωματεία και προφανώς δεν είναι όλα θρησκευτικής φύσεως. Σκοπός της κοινότητας είναι η ανταλλαγή απόψεων, η συμπαράσταση σε άτομα που αντιμετωπίζουν κοινωνικά ή άλλα προβλήματα λόγω των πεποιθήσεών τους, και η παροχή ενημέρωσης για τα πολιτικά δικαιώματα που αφορουν τη θρησκευτική ελευθερία. 2. Προφανώς ο διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας είναι πολιτικής φύσεως και αφορά όλους τους πολίτες, άθεους και μη. Ωστόσο οι χριστιανοί πολίτες ελάχιστα δείχνουν να ενδιαφέρονται να τον προωθήσουν ενεργά, γιατί η εμπλοκή κράτους εκκλησίας δεν τους προκαλεί τόσα προβλήματα όσα στους άθεους. 3. Συμφωνούμε απολύτως. Πουθενά δεν πρότεινα την επιβολή ή την προβολή πολλών θρησκειών ταυτόχρονα. 4. Γνωρίζω ιστορία όσο κι εσείς. Οι παραδόσεις αλλάζουν. Κάποτε ήταν παράδοση οι σπονδές στο Δία. Σήμερα είναι παράδοση ο επιτάφιος. Την αυριανή παράδοση είναι στο χέρι μας να τη διαμορφώσουμε. Δεν βρίσκω τη δημόσια προσευχή των μουσουλμάνων περισσότερο "προκλητική" από μια δημόσια χριστιανική εκδήλωση, όπως η λιτανεία του επιταφίου, η ανάσταση ή το πιάσιμο του σταυρού. Οι δημόσιες συγκεντρώσεις είναι ελεύθερες στη χώρα μας εφόσον είναι ειρηνικές. Δεν βλέπω πουθενά το πρόβλημα, ούτε τη διαφορά. Το γεγονός ότι έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε "φυσικό δικαίωμα" των χριστιανών να κάνουν δημόσιες τελετές και συγκεντρώσεις, ενώ αμφισβητούμε το δικαίωμα άλλων θρησκευμάτων να κάνουν το ίδιο, δείχνει ακριβώς τη διακριτική μεταχείριση που επιφυλάσσουμε στους συμπολίτες μας. Είναι καιρός να υπάρξει ισοτιμία, πολιτικά και κοινωνικά.
Τατιάνα Ραπακούλια
11/12/2010 12:05
Αγαπητέ κ. Χαρατσίδη, Λέτε:" Όχι, η λογική δεν οδηγεί στην αθεΐα. Η υπερηφάνεια μας, οδηγεί στην αθεΐα." Όταν δεν έχουμε αντικειμενικά τεκμήρια για την ύπαρξη ενός πλάσματος (εν προκειμένω, του θεού) το λογικό είναι να θεωρήσουμε ότι δεν υπάρχει. Τα ιερά κείμενα των θρησκειών είναι μυθολογικά, δεν τεκμηριώνουν τίποτε. Η προσωπική υποκειμενική αίσθηση των πιστών επίσης δεν τεκμηριώνει τίποτε. Το γεγονός ότι υπάρχει ο κόσμος δεν συνεπάγεται αναγκαστικά την ύπαρξη ενσυνείδητου δημιουργού. Είναι παράλογο να δεχόμαστε ότι υπάρχει ένα ον για το οποίο δεν έχουμε αποδείξεις και να ζούμε με γνώμονα την πιθανή και αναπόδεικτη ύπαρξή του.
karakitsossecurity
11/12/2010 09:52
Από την άλλη πλευρά όμως υπάρχει μια παράδοση σε κάθε κοινωνία που έχει διαμορφώσει έθιμα κοινωνικού χαρακτήρα που σχετίζονται με την κυρίαρχη θρησκεία. Ετσι καθορίζονται οι γιορτές, οι αργίες κ.λ.π. Το να εθελοτυφλούμε εξομοιώνοντας τη λιτανεία του Επιταφίου στους δρόμους την Παρασκευή πριν το Πάσχα με την προκλητική δημόσια προσευχή των μουσουλμάνων στις πλατείες είναι ανιστόρητο και επικίνδυνο. Ανιστόρητο και επικίνδυνο είναι να πιστεύεις ότι τα δικά σου στραβά είναι έθιμα ενώ των άλλων δεν είναι. Γιατί δεν είναι πρόκληση η λιτανεία της μεγάλης παρασκευής για τους μουσουλμάνους και είναι η δημόσια προσευχή για τους χριστιανούς?
Βήτα Κάπα
11/12/2010 00:40
Κυρία Σκορδάκη, δεν προσπαθώ να ερμηνεύσω την κ. Ραπακούλια, απευθύνομαι στο σχόλιό σας ως επίσης άθεη, εκφράζοντας τον εαυτό μου και όχι την Ένωση Άθεων.
-Το λήμμα "κοινότητα" στο λεξικό του Μπαμπινιώτη δίνει δύο ενδολήμματα (Βουλή των Κοινοτήτων και θεραπευτική κοινότητα), ένα χαρακτηρισμό επιπέδου χρήσεως (με κεφαλαία εννοείται η Ευρωπαϊκή Ένωση), δύο εξηγήσεις και ένα θεματικό χαρακτηρισμό -αυτόν που επιλέγετε εσείς- και είναι της ΕΚΚΛΗΣ.(ίας). Επί πλέον, μία αναζήτηση στο διαδίκτυο θα σας δώσει πλήθος αποτελεσμάτων από κοινότητες, με την έννοια της διοικητικής διαίρεσης, όπως επίσης για κοινότητες εκπαιδευτικών, ελεύθερου λογισμικού κ.ά. Άρα το να προσδιορίζετε την Ένωση Άθεων ως θρησκευτικού τύπου κοινότητα, είναι ένα λογικό άλμα που δεν τεκμηριώνετε.
-Η ένστασή σας ειδικά για την "υπεράσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας", αποτελεί εναντίωση και στο Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που, από 1/12/2009 είναι νομικά υποχρεωτικός για τα κράτη μέλη; Ο Χάρτης αυτός χωρίζει τα θεμελιώδη δικαιώματα σε έξι κατηγορίες, μία εκ των οποίων είναι οι "Ελευθερίες". Το άρθρο 10 αναφέρεται στο "δικαίωμα στην ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας. Το δικαίωμα αυτό συνεπάγεται την ελευθερία μεταβολής θρησκεύματος ή πεποιθήσεων καθώς και την ελευθερία εκδήλωσης του θρησκεύματος ή των πεποιθήσεών του, ατομικά ή συλλογικά, δημοσία ή κατ’ ιδίαν, με τη λατρεία, την εκπαίδευση, την άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων και τις τελετές." Ένα τέτοιο κείμενο δεν διαχωρίζει αυτά που αφορούν τη συνείδηση και τις πεποιθήσεις από το θρησκευτικό συναίσθημα κάποιων, πράγμα που εσείς το κάνετε. Θα ήταν ατόπημα ένας άθεος σαν εσάς κι εμένα να μάχεται για το δικαίωμά του στην αθεΐα έναντι της όποιας θρησκείας και να μην αναγνωρίζει το ίδιο δικαίωμα στους πιστούς θρησκειών διαφορετικών της επικρατούσας.
-Από ποιο σημείο συνάγεται ότι προτείνεται η αντικατάσταση της επικρατούσας θρησκείας από πολλές ισοδύναμες; Εγώ δεν κατάλαβα κάτι τέτοιο και πολύ περισσότερο όσον αφορά τα σχολεία. Η προσωπική μου άποψη είναι πως για την ανάπτυξη του θρησκευτικού φρονήματος, αρμόδια είναι η οικογένεια και αν κρίνουν οι γονείς το άτομό τους ανεπαρκές για ένα τέτοιο έργο, υπάρχουν και τα κατηχητικά - ή το αντίστοιχο κάθε θρησκείας.
-Όσο για το ότι βρήκατε τη δημόσια προσευχή των μουσουλμάνων προκλητική, σας προτείνω να σκεφθείτε πως ίσως είναι η Πολιτεία, με τη μέχρι τώρα στάση της, που τους εξώθησε σε αυτήν την κίνηση.
Βήτα Κάπα
11/12/2010 00:39
Κύριε Χαρατσίδη, όπως εσείς νιώθετε μικρός και αδύναμος μπροστά στο Θεό που πιστεύετε και κανείς δε δικαιούται από αυτό και μόνο να σας χαρακτηρίσει ως αδύναμο χαρακτήρα εν γένει, έτσι και κάποιον που πιστεύει στον εαυτό του και στον άνθρωπο απορρίπτοντας τις μυθοπλασίες, δεν δικαιούστε εσείς να τον χαρακτηρίζετε με άλλα λόγια υπερόπτη και αλαζόνα. Πέραν αυτού, χαίρομαι που αναγνωρίζετε το δίκαιο σε πολλά από αυτά που απαντά η κυρία Ραπακούλια. Καλό θα ήταν να ονομάζατε αυτά στα οποία συμφωνείτε και, ακόμα καλύτερο, να κάνατε κι εσείς κάτι για να διορθωθούν. Άλλωστε, όπως λέει και η κυρία Σκορδάκη πιο κάτω, δεν είναι απαραίτητο να είσαι άθεος για να επιδιώκεις τους ίδιους στόχους με αυτούς.
Άγνωστος Στρατιώτης
11/12/2010 00:07
Οι θρησκείες είναι σαν το αέριο. Όσο τους δίνεις χώρο, θα τον καταλαμβάνουν. Στην εντελώς -μα εντελώς- οπισθοδρομική, κοινωνία μας, βασιλεύουν ακόμα οι δεισιδαιμονίες και κάθε λογής εθνικοί μύθοι. Δυστυχώς, φτάσαμε στο σημείο να πρέπει δημιουργούνται ενώσεις λογικά σκεπτόμενων ανθρώπων, για να διεκδικήσουν, τι άλλο, τα αυτονόητα. Μακάρι να γίνουν κι άλλες σαν αυτή. Ειδικά, όταν ακόμα και σε χώρες με θεσμοθετημένο Χωρισμό Κράτους-Εκκλησίες (π.χ. ΗΠΑ) υπάρχουν πολλές αντίστοιχες ενώσεις, πως είναι δυνατόν να μην αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα αυτή και στη χώρα μας; Η Εκκλησία, τέλος, δεν έχει καμιά δουλειά να επεμβαίνει στα κοσμικά θέματα (εκπαίδευση-βιβλία, εσωτερική πολιτική -μεταναστευτικό, Μπουτάρης- ή εξωτερική πολιτική-Μακεδονικό, κλπ). Αυτά είναι δουλειά των εκλεγμένων κυβερνήσεών μας. Χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας πρέπει κάποτε να γίνει σ'' αυτή τη χώρα, επιτέλους. Και εφόσον οι πολιτικοί φοβούνται το κόστος, η αλλαγή, απ'' ότι φαίνεται, έχει ξεκινήσει απ'' τη βάση. Υ.Γ. Η σιωπηλή δημόσια προσευχή των μουσουλμάνων ήταν ένα ηχηρό χαστούκι στην υποκρισία της ελληνικής κοινωνίας, που όπως και σε τόσα άλλα, είναι τελευταία και στην ανεκτικότητα.
Οποισδήποτε
10/12/2010 22:17
Γιάννης Χαρατσίδης, το κείμενο σας αποτελεί ένα ωραιο ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ κείμενο. Η λογική έχει να κάνει με συγκεκριμένους κανόνες και με βάση αυτούς η ύπαρξη θεού δεν έχει αποδειχθεί. Το να αποδείξει κανείς συναισθηματικά την ύπαρξη του Θεού μπορέι να γίνει μόνο σε προσωπικό επίπεδο. Και μάλιστα όχι μόνο με τον Θεό. Αν δηλαδή στο κείμενο σας αντικαταστήσουμε την λέξη Θεος με την λέξη "Δισβουλκανικό ετεροπαθές έντερο" το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Μόνο που το Δισβουλκανικό ετεροπαθές έντερο δεν σας αγγίζει τόσο πολύ όσο ο Θεός που σας μάθανε απο μικρό.
Ορθόδοξος
10/12/2010 18:38
Καλημέρα σας. Ένα νέο Ελληνικό και Ορθόδοξο ιστολόγιο δημιουργήθηκε για όλους αυτούς που αγαπούν την αλήθεια της πίστης μας αλλά κυρίως για όσους είναι ακόμη μακριά της. Ο ιστοχώρος “Αθεΐα, η άρνηση της αλήθειας” είναι μια προσωπική προσπάθεια προβολής αυτής της αλήθειας όσον αφορά την πλάνη της αθεΐας με σεβασμό και αγάπη προς κάθε άνθρωπο. Επισκεφτείτε το χώρο μας και καταθέστε τις απόψεις σας. Όποιος θεωρεί ότι εκφράζεται από το περιεχόμενο του, παρακαλώ ας το προωθήσει με όποιο τρόπο επιθυμεί. Ευχαριστώ http://eatheia.blogspot.com
Κώστας
10/12/2010 17:30
Προς Γιάννης Χαρατσίδης: Φίλε μου νομίζω ότι αντιλαμβάνεσαι ακόμη κι εσύ ότι το κείμενο σου αποτελεί το άκρον άωτον της ΤΑΥΤΟΛΟΓΙΑΣ! Με άλλα (λίγα) λόγια αυτό που λες είναι: Θεός υπάρχει γιατί υπάρχει και γιατί το ισχυρίζομαι εγώ! Αν πραγματικά πιστεύεις ότι επιχειρηματολόγησες και μάλιστα σε λογική βάση είσαι πολύ βαθιά νυχτωμένος!
Β.Κ.
10/12/2010 14:32

Κύριε Χαρατσίδη, όπως εσείς νιώθετε μικρός και αδύναμος μπροστά στο Θεό που πιστεύετε και κανείς δε δικαιούται από αυτό και μόνο να σας χαρακτηρίσει ως αδύναμο χαρακτήρα εν γένει, έτσι και κάποιον που πιστεύει στον εαυτό του και στον άνθρωπο απορρίπτοντας τις μυθοπλασίες, δεν δικαιούστε εσείς να τον χαρακτηρίζετε με άλλα λόγια υπερόπτη και αλαζόνα. Πέραν αυτού, χαίρομαι που αναγνωρίζετε το δίκαιο σε πολλά από αυτά που απαντά η κυρία Ραπακούλια. Καλό θα ήταν να ονομάζατε αυτά στα οποία συμφωνείτε και, ακόμα καλύτερο, να κάνατε κι εσείς κάτι για να διορθωθούν. Άλλωστε, όπως λέει και η κυρία Σκορδάκη πιο κάτω, δεν είναι απαραίτητο να είσαι άθεος για να επιδιώκεις τους ίδιους στόχους με αυτούς.
Κυρία Σκορδάκη, δεν προσπαθώ να ερμηνεύσω την κ. Ραπακούλια, απευθύνομαι στο σχόλιό σας ως επίσης άθεη, εκφράζοντας τον εαυτό μου και όχι την Ένωση Άθεων.
-Το λήμμα "κοινότητα" στο λεξικό του Μπαμπινιώτη δίνει δύο ενδολήμματα (Βουλή των Κοινοτήτων και θεραπευτική κοινότητα), ένα χαρακτηρισμό επιπέδου χρήσεως (με κεφαλαία εννοείται η Ευρωπαϊκή Ένωση), δύο εξηγήσεις και ένα θεματικό χαρακτηρισμό -αυτόν που επιλέγετε εσείς- και είναι της ΕΚΚΛΗΣ.(ίας). Επί πλέον, μία αναζήτηση στο διαδίκτυο θα σας δώσει πλήθος αποτελεσμάτων από κοινότητες, με την έννοια της διοικητικής διαίρεσης, όπως επίσης για κοινότητες εκπαιδευτικών, ελεύθερου λογισμικού κ.ά. Άρα το να προσδιορίζετε την Ένωση Άθεων ως θρησκευτικού τύπου κοινότητα, είναι ένα λογικό άλμα που δεν τεκμηριώνετε.
-Η ένστασή σας ειδικά για την "υπεράσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας", αποτελεί εναντίωση και στο Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που, από 1/12/2009 είναι νομικά υποχρεωτικός για τα κράτη μέλη; Ο Χάρτης αυτός χωρίζει τα θεμελιώδη δικαιώματα σε έξι κατηγορίες, μία εκ των οποίων είναι οι "Ελευθερίες". Το άρθρο 10 αναφέρεται στο "δικαίωμα στην ελευθερία σκέψης, συνείδησης και θρησκείας. Το δικαίωμα αυτό συνεπάγεται την ελευθερία μεταβολής θρησκεύματος ή πεποιθήσεων καθώς και την ελευθερία εκδήλωσης του θρησκεύματος ή των πεποιθήσεών του, ατομικά ή συλλογικά, δημοσία ή κατ’ ιδίαν, με τη λατρεία, την εκπαίδευση, την άσκηση των θρησκευτικών καθηκόντων και τις τελετές." Ένα τέτοιο κείμενο δεν διαχωρίζει αυτά που αφορούν τη συνείδηση και τις πεποιθήσεις από το θρησκευτικό συναίσθημα κάποιων, πράγμα που εσείς το κάνετε. Θα ήταν ατόπημα ένας άθεος σαν εσάς κι εμένα να μάχεται για το δικαίωμά του στην αθεΐα έναντι της όποιας θρησκείας και να μην αναγνωρίζει το ίδιο δικαίωμα στους πιστούς θρησκειών διαφορετικών της επικρατούσας.
-Από ποιο σημείο συνάγεται ότι προτείνεται η αντικατάσταση της επικρατούσας θρησκείας από πολλές ισοδύναμες; Εγώ δεν κατάλαβα κάτι τέτοιο και πολύ περισσότερο όσον αφορά τα σχολεία. Η προσωπική μου άποψη είναι πως για την ανάπτυξη του θρησκευτικού φρονήματος, αρμόδια είναι η οικογένεια και αν κρίνουν οι γονείς το άτομό τους ανεπαρκές για ένα τέτοιο έργο, υπάρχουν και τα κατηχητικά - ή το αντίστοιχο κάθε θρησκείας.
-Όσο για το ότι βρήκατε τη δημόσια προσευχή των μουσουλμάνων προκλητική, σας προτείνω να σκεφθείτε πως ίσως είναι η Πολιτεία, με τη μέχρι τώρα στάση της, που τους εξώθησε σε αυτήν την κίνηση.
Γιάννης Χαρατσίδης
10/12/2010 01:38
"Οταν εφαρόζεις τη λογική στο ερώτηα της ύπαρξης του θεού, οιραία καταλήγεις στην αθεΐα." Όχι, η λογική δεν οδηγεί στην αθεΐα. Η υπερηφάνεια μας, οδηγεί στην αθεΐα. Η λογική οδηγεί στον Θεό, κι αυτό επειδή δεν γίνεται αλλιώς, επειδή ο Θεός είναι ο δημιουργός, ο Θεός είναι η αρχή και το τέλος, το Α και το Ω, αυτός μας δημιούργησε σκεπτόμενους, αυτός είναι η πηγή της σοφίας, αυτός είναι η πηγή της χαράς, αυτός είναι το κέντρο του σύμπαντος, σε αυτόν ανήκει όλη η δόξα, αυτός είναι η μεγαλύτερη διάνοια στο σύμπαν. Γι αυτό λοιπόν, η λογική δεν μπορεί να μας οδηγήσει μακριά από τον Θεό, γιατί αυτός είναι ο πηγή της λογικής, η υπερηφάνεια μας, πως είμαστε ανεξάρτητοι, πως είμαστε αυτόνομοι, πως μπορούμε και μόνοι μας, πως κρατάμε την ζωή μας στα χέρια μας, αυτή η υπερηφάνεια μας, πως εμείς είμαστε οι θεοί, μας οδηγεί μακριά από τον Θεό. Είμαστε τόσο μικροί, τόσο εύθραυστοι, και μου φαίνεται τόσο αστείο και τόσο τραγικό ταυτόχρονα, να αρνούμαστε τον παντοδύναμο Θεό. Μου έρχεται στο νου μια εικόνα, όπως κοιτάζουν οι αστροναύτες τη γη ψηλά από το διάστημα, όλα φαίνονται τόσο μικρά, τόσο εύθραυστα, τόσο "ασήμαντα" και ο άνθρωπος να κουνάει το δάχτυλο προς τον ουρανό και να φωνάζει: "Δεν υπάρχεις, δεν υπάρχεις σου λέω...". Όσο όμως και να κουνάμε το δάχτυλο η πραγματικότητα δεν αλλάζει (ευτυχώς) ο Θεός είναι πάντα εκεί, είναι πάντα εδώ, είναι πάντα παντού έτοιμος να δεχτεί στην αγκαλιά του εμένα, εσένα, τον άλλο, την άλλη, τον δυνατό, τον αδύνατο, τον φτωχό, τον πλούσιο, τον γκέι, τον στρεϊτ, τον όμορφο, τον άσχημο, τον επιτυχημένο, τον αποτυχημένο, τον άνδρα, την γυναίκα, τον Έλληνα, τον Ξένο, τον μικρό, τον μεγάλο, τον υγιή, τον άρρωστο, ο Θεός είναι πάντα παντού και η αγκαλιά του είναι πάντα ανοιχτή, η συγχώρεση είναι πάντα προσβάσιμη, και η νέα ζωή μαζί του, ω, η νέα ζωή... Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αγάπη από αυτή του Πατέρα που θυσίασε τον αγαπημένο του Υιό για τον αγαπημένο του άνθρωπο... Σε πολλά πράγματα η κυρία Ραπακούλια έχει δίκιο. Όμως το να απορρίπτει κανείς τον Θεό επειδή κατά βάθος απορρίπτει την διαπλοκή της εκκλησίας με το κράτος, είναι τόσο λάθος! http://www.facebook.com/yannis.charatsidis
Αλεξάνδρα Σκορδάκη
09/12/2010 22:40
Είμαι άθεη από 12 ετών. Συμφωνώ σε πολλά με την κυρία που δίνει τη συνέντευξη. Θά ήθελα όμως να κάνω κάποιες παρατηρήσεις. 1) Ο άθεος δεν έχει θρησκεία αρνητικού τύπου. Ο στόχος για "ανάπτυξη της αθεϊστικής κοινότητας" είναι θρησκευτικού τύπου. Οι θρησκευόμενοι κάνουν κοινότητες για να διαδώσουν την πίστη τους. Οι άθεοι δεν κάνουν κοινότητες, γιατί δεν υπάρχει τίποτε να διαδώσουν, γιατί απλούστατα η αθεΐα είναι προσωπική επιλογή. Δεν μπορεί να υπάρχουν αξιώματα, ιερατεία και τα παρόμοια ούτε σωματεία, ενώσεις και αντιπροσωπευτικές ηγεσίες. Δεν μπορεί να είναι στους σκοπούς του η υπεράσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας ειδικά. Ούτε σημαίνει ότι ένας άθεος είναι κατ'' ανάγκη ανθρωπιστής ή σκεπτικιστής. 2) Ο στόχος του χωρισμού Εκκλησίας-Κράτους είναι πολύ σπουδαίος και έχει πολιτικό χαρακτήρα. Δεν απαιτείται να είναι άθεος κάποιος για να τον ενστερνίζεται και να τον επιδιώκη. Ωατόσο, είναι προφανές ότι για ένα άθεο άνθρωπο ο στόχος αυτός είναι αυτονόητος και η επιδίωξή του δεν σκοντάφτει πουθενά μέσα του. 3) Το ότι δεν πρέπει το κράτος να είναι θρησκευόμενο είναι απολύτως επιβεβλημένο. Αυτό όμως δεν σημαίνει να αντικαταστήσουμε την κυρίαρχη θρησκεία με πολλές ισοδύναμες θρησκείες. Δηλαδή θα ήταν προτιμότερο ένα σχολείο, όπου θα υπήρχαν παράλληλες προσευχές, χριστιανικές, μουσουλμανικές, βουδιστικές και ό,τι άλλο ήθελε προκύψει; 4) Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να ασπάζεται όποια θρησκεία επιθυμεί. Η άσκηση της πίστης του για μένα πρέπει να είναι ιδιωτική υπόθεση με ό, τι συνεπάγεται αυτό. Από την άλλη πλευρά όμως υπάρχει μια παράδοση σε κάθε κοινωνία που έχει διαμορφώσει έθιμα κοινωνικού χαρακτήρα που σχετίζονται με την κυρίαρχη θρησκεία. Ετσι καθορίζονται οι γιορτές, οι αργίες κ.λ.π. Το να εθελοτυφλούμε εξομοιώνοντας τη λιτανεία του Επιταφίου στους δρόμους την Παρασκευή πριν το Πάσχα με την προκλητική δημόσια προσευχή των μουσουλμάνων στις πλατείες είναι ανιστόρητο και επικίνδυνο.
γιαννης
09/12/2010 19:01
afoy akoysame tis fanfares tis kirias ti leo mono kala kanei kai einai athei alla den mas afora i skepsi tis opos ayti aporprti ton xristianismo etsi kai emeis exoyme to dikaioma na tin aporiptoyme kai emeis .kai ean psaxneste gia idanika den tha ta vreite pote mesa ston skotadismo sas .kai to leei kapoios poy den einai kai moyzaxentin stin thriskia .
Γιώργος
09/12/2010 15:16
ναι, καλά!

άντε τώρα να εκπολιτίσεις τους Χριστιανούς που πιστεύουν σε μαγικά κρίνα και παρθένες νεράιδες