Ερχονται οι «τραµολωρίδες»

Θα κερδίζουν έως και 15 λεπτά στις µετακινήσεις τους οι επιβάτες του τραµ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:, Κώστας Ντελέζος   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/10/2010 07:00 |
 Ερχονται οι «τραµολωρίδες»

Λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας, αντίστοιχες µε αυτές των λεωφορείων και των τρόλεϊ, αναµένεται να αποκτήσει σύντοµα και το τραµ, το οποίο από τα τέλη Οκτωβρίου γίνεται γρηγορότερο χάρη στην πλήρη λειτουργία του «πράσινου κύµατος».

Οι επιβάτες του τραµ θα κερδίζουν τουλάχιστον 10 έως 15 λεπτά στις καθηµερινές µετακινήσεις τους από το Σύνταγµα προς το ΣΕΦ και τη Βούλα, αντίστοιχα.

Στις «τραµολωρίδες» θα απαγορεύεται – όπως και στις λεωφορειολωρίδες – η κυκλοφορία των άλλων οχηµάτων πάνω στις ράγες του τραµ, κυρίως στην οδό Αρδηττού, στο τµήµα της από τη Βασιλίσσης Ολγας έως τη Λεωφόρο Βουλιαγµένης και στις δύο κατευθύνσεις.

Στο τµήµα αυτό, οι συρµοί του τραµ σήµερα καθυστερούν έως και 5 λεπτά, λόγω της... εισβολής των Ι.Χ. στο δίκτυό του.

Με τη λειτουργία των «τραµολωρίδων» οι χρόνοι των δροµολογίων του τραµ θα µειωθούν ακόµα περισσότερο.

Την ίδια στιγµή, η διοίκηση της εταιρείας ΤΡΑΜ Α.Ε. εξετάζει την καθιέρωση νέων «ευέλικτων» δροµολογίων µε επίκεντρο τον Αλιµο ή το Παλαιό Φάληρο. Συγκεκριµένα, τη χειµερινή περίοδο, που η επιβατική κίνηση κατά µήκος της παραλιακής ζώνης µειώνεται, εξετάζεται να εκτελούνται περισσότερα δροµολόγια από το Σύνταγµα προς το Παλαιό Φάληρο και τον Αλιµο και λιγότερα – σε σχέση µε σήµερα – προς τη Γλυφάδα και τη Βούλα.

Παράλληλα, στο µέτωπο των επεκτάσεων, πέραν του τµήµατος ΣΕΦ - Πειραιάς που αναµένεται πλέον να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2013, προωθούνται κι άλλες επεκτάσεις του τραµ από το Ελληνικό προς την Αργυρούπολη και από το Σύνταγµα προς το Πεδίον του Αρεως.

Το «πράσινο κύµα»
Σε πρώτη φάση, οι επιβάτες του τραµ θα δουν από το Σάββατο 30 Οκτωβρίου να συντοµεύει ο χρόνος των µετακινήσεών τους στο υφιστάµενο δίκτυο.

Η φωτεινή σηµατοδότηση («πράσινο κύµα») που θα δίνει πλέον απόλυτη προτεραιότητα στην κίνηση του τραµ στις διασταυρώσεις, έπειτα από καθυστέρηση έξι χρόνων, έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο του δικτύου του τραµ. Από το µεθεπόµενο Σάββατο, θα µειωθεί ο χρόνος διαδροµής ανά δροµολόγιο έως και 15 λεπτά, ενώ στο σύνολο του δικτύου του τραµ η µείωση θα φτάσει τα 35 λεπτά.

Σήµερα, η διέλευση των οχηµάτων του τραµ από τις στάσεις γίνεται κάθε 7,5 λεπτά κατά τη διάρκεια της ηµέρας (τις ώρες αιχµής), κάθε 10 λεπτά τις βραδινές ώρες και κάθε 40 λεπτά τις νυχτερινές ώρες (τα Σαββατοκύριακα).

63.000 µετακινήσεις την ηµέρα
Η αλλαγή στη σηµατοδότηση του τραµ άρχισε τον περασµένο Μάρτιο και ολοκληρώθηκε τµηµατικά. Υπενθυµίζεται ότι οι καθηµερινές µετακινήσεις µε το τραµ ανέρχονται πλέον κατά µέσο όρο σε 63.000, ενώ οι στάσεις που εµφανίζουν τη µεγαλύτερη επιβατική κίνηση (το 65%) βρίσκονται µεταξύ του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και του Νέου Κόσµου, στις οποίες υπάρχει ανταπόκριση µε τον ηλεκτρικό και το Μετρό.

ΝΕΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Προωθούνται επεκτάσεις του τραµ από το Ελληνικό προς την Αργυρούπολη και από το Σύνταγµα προς το Πεδίον του Αρεως

9
Γυφτοπουλος Ευαγγελος
17/11/2010 14:03
Ευτυχώς, μετά από έξι χρόνια ηλιθιώδους και αρτηριοσκληρωτικής θέσης ενός ανεκδιήγητου αυτοκινητομαθημένου υπουργού (κατασκευή οδών σπούδασε ο άνθρωπος στα παλαιολιθικά του χρόνια, αυτό ήξερε αυτό έκανε), πρυτάνευσε η απλή λογική και επίκειται η δικαίωση γιά ένα κατασυκοφαντημένο μέσο, το οποίο αν είχε την επιβαλλόμενη προτεραιότητα από την αρχή, θα είχε κερδίσει και τους Αθηναίους, όπως έχει κερδίσει χιλιάδες κατοίκους ευρωπαϊκών πρωτευουσών. Ναι και στο πράσιινο κύμα και στις τραμολοριδες, ναι στην αφαίρεση χώρου από το αυτοκίνητο, στο οποίο όσο χώρο αφήνεις, διπλάσιο θέλει να καταλάβει (βάσει στγκοινωνιακών μελετών).
Θ Κ
22/10/2010 22:28
Σε μια πόλη που ασφυκτιά όπως η Αθήνα πρέπει κάποιος να είναι επικίνδυνα ανόητος για να δημιουργεί τραμ. Σε μια χώρα με οξύτατο οικονομικό πρόβλημα πρέπει κάποιος να είναι κλινικά ανόητος ώστε να ευαγγελίζεται επεκτάσεις και μάλιστα προς Πειραιά. Πρέπει επίσης, κάποιος να είναι εντελώς βλαμμένος για να επαίρεται περί της οικολογικότητας του μέσου. Αν είναι να παραλύει όλη η κυκλοφορία της πόλης για να περνάει καμαρωτό το τραμ τότε έξοχα, μπορεί κάποιος να υπολογίσει την επιβάρυνση της κυκλοφορίας από το κόκκινο κύμα που θα αντιμετωπίζουν τα υπόλοιπα μέσα (συμπεριλαμβανομένων λεωφορείων, ταξί κλπ) εξαιτίας του πράσινου κύματος του τραμ. Αν η πόλη χρειαζόταν επίγεια μέσα μαζικής μεταφοράς, γιατί δεν αυξήθηκαν απλά οι λεωφορειολωρίδες στις οποίες κυκλοφορούν πολύ οικονομικότερα και πιο ευέλικτα μέσα όπως τα λεωφορεία; Η αξιολόγηση της μέχρι τώρα λειτουργίας (οικονομικά και κυκλοφοριακά στοιχεία ) του τραμ είναι θετική; Ποιά είναι τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας που λειτουργεί το τραμ; Τέλος σε ότι αφορά την καραμέλα περί οικολογίας, θα πρέπει να επισημανθεί ότι το τραμ είναι ηλεκτροβόρο μέσο που καταναλώνει ενέργεια που παράγεται (κυρίως) από θερμοηλεκτρικούς σταθμούς της ΔΕΗ, όταν δεν εισάγεται από τα πυρηνικά εργοστάσια της Βουλγαρίας ή τους σταθμούς της Τουρκίας και της Αλβανίας. Η ενέργεια αυτή δεν παράγεται ούτε από πυρηνική σύντηξη, ούτε από καύση ραδικιών. Η λύση για την Αθήνα είναι μια και μοναδική: Μετρό.
Στέλιος
22/10/2010 08:16
Για να υπάρξουν τέτοιου είδους ευεργετικές ρυθμίσεις για τη γρήγορη μετακίνηση και τη μείωση χρήσης των ΙΧ, όπως οι τραμολωρίδες, αυτό απαιτεί μια σειρά από άλλες σοβαρές παρεμβάσεις, όπως η απελευθέρωση λωρίδων κυκλοφορίας μέσω απαγόρευσης της στάθμευσης στη δεξιά λωρίδα. Αυτό βέβαια προυποθέτει τη δημιουργία μεγάλων και πολλαπλών χώρων στάθμευσης, όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο.

Το να ευαγγελίζεσαι τραμολωρίδες και ποδηλατόδρομους σε μια τόσο πυκνοκατοικημένη και κορεσμένη πόλη, όπως η Αθήνα, χωρίς να αντιμετωπίζεις το πρόβλημα της στάθμευσης των αυτοκινήτων, είναι σαν να προσπαθείς να μεταφέρεις νερό με το σουρωτήρι.
Λυθικος
21/10/2010 23:29
Ο μόνος τροπος για να μην μπαινουν στην τραμολωριδα ειναι ΟΧΙ μονο να οριοθετηθει με κρασπεδο -γιατι και στην Βασ.Ολγας ειναι με κρασπεδο, αλλα αυτο δεν εμποδιζει τα ΙΧ να μπουν- αλλα παραλληλα να μπουν μινι μπαρες σαν αυτες στα διοδια και να ανοιγουν μονο οταν πλησιαζει το τραμ, ρυθμισμενες με το περιφημο "πρασινο κυμα"
Οδηγος
21/10/2010 23:26
Οπως τηρουνται οι λεωφορειολωριδες, θα τηρειται και η τραμολωριδα!

Δεν υπαρχει πιθανοτητα αποτυχιας του μετρου! Επαφιεται στον οδικο πολιτισμο και την οδικη παιδεια των Ελληνων οδηγων!
Μανόλης
21/10/2010 19:34
Μπορεί να μας διευκρινίσει ο συντάκτης τι σημαίνει το "Στις τραολωρίδες θα απαγορεύεται όπως και στις λεωφορειολωρίδες η κυκλοφορία των άλλων οχηάτων πάνω στις ράγες του τρα, κυρίως στην οδό Αρδηττού, στο τήα της από τη Βασιλίσσης Ολγας έως τη Λεωφόρο Βουλιαγένης και στις δύο κατευθύνσεις. " θα επιτρέπονται μοτοσυκλέτες; στα άλλα σημεία θα μπαίνει όποιος θέλει;
γιωργος...
21/10/2010 16:17
15 λεπτα μειωση=τριχες κατσαρες οταν στην υπολοιπη Ευρωπη το τραμ καταφερνει να κανει τις ιδιες διαδρομες στο μισο σχεδον χρονο συνολικα..αν ισχυε κατι τετοιο εδω,θα μιλαγαμε για Συνταγμα-Βουλα σε 40'',Συνταγμα-Φαληρο σε 15'',Φαληρο βουλα σε 25.κολοκυθια με τη ριγανη λοιπον..
Σπύρος Γιακουμάκης
21/10/2010 15:08
Να το δω και να μην το πιστέψω κι αυτό! Μακάρι...έξι χρόνια τώρα που γράφω και ξαναγράφω πάνω σ'' αυτό το θέμα και όχι μόνο με "γράφουν" κανονικά οι αρμόδιοι κι έτσι τουλάχιστον με παρηγορεί το γεγονός ότι έχουμε αναπτύξει μεταξύ μας μια πρώτης τάξεως αλληλογραφία!
Ισως η είσοδος του Βούγια στο Υποδομών κάποιο αέρα ανανέωσης να έχει επιφέρει. Αντε συνονόματε και στη Θεσαλονίκη τώρα...κάτω από την Καμάρα, όπως παλιά.
αχ
21/10/2010 12:11
Να φανταστώ οτι αυτή την απρίγραπτη ηλιθιότητα τη σκέφτηκε κάποιοσ σύμβουλος με παχυλή αμοιβή που κυκλοφορεί μόνο στα Β.Π...?????? Τι καραγκιοζιλίκι είναι αυτό......άκου εκεί δεν θα μπαίνουν αμάξια επειδή είναι "Τραμολωρίδες"......μήπως θέλουν να μας πούν οτι ούτε στις λεωφορειολωρίδες μπαίνουν αμάξια????