10 ανατροπές στις εξετάσεις από το 2013

Το σχέδιο για το Εθνικό Απολυτήριο

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 27/08/2010 07:00 |
 10 ανατροπές  στις εξετάσεις  από το 2013
Η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι θα αγνοήσει το πολιτικό κόστος προκειμένου να προχωρήσουν οι αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ

Σαρωτικές αλλαγές στη Δευτεροβάθμια και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και νέο εξεταστικό σύστημα προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου μετά την ανακοίνωση των βάσεων.
Oι αλλαγές αυτές θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το ερχόμενο έτος, με ορισμένες διορθωτικές κινήσεις στο ισχύον εξεταστικό σύστημα και τον νέο νόμοπλαίσιο για τα πανεπιστήμια, και θα ολοκληρωθούν το 2013-14 με το νέο εξεταστικό σύστημα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», οι δέκα βασικές αλλαγές θα είναι οι εξής:

1 ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ (χωροταξική και θεματική) στο σύνολο των ΑΕΙ και ΤΕΙ. Για «νέο τοπίο» έκανε λόγο η κ. Διαμαντοπούλου. Συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών όχι μόνο σε ΤΕΙ, αλλά και ενδεχόμενες συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ στις ίδιες περιοχές. Αλλαγή γνωστικού αντικειμένου ή κλείσιμο για αζήτητα τμήματα. Τέτοιες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να γίνουν π.χ. στη Θεσσαλία, την Αχαΐα, τη Δ. Μακεδονία, την Κρήτη, την Ηπειρο και σε άλλες περιφέρειες, όπου λειτουργούν παράλληλα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε κοντινές ή και στις ίδιες πόλεις.

2 ΑΜΕΣΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ για μη ελκυστικές σχολές, οι οποίες όμως χρειάζεται να διατηρηθούν, με ελεύθερη πρόσβαση βάσει απολυτηρίου χωρίς την ανάγκη συμμετοχής στις εισαγωγικές εξετάσεις. 3 ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ οργάνωσης των σπουδών. Θα υπάρχουν προγράμματα σπουδών, θα γίνουν συνεργασίες και αυτό θα εξεταστεί χωριστά σε κάθε περιφέρεια. Δημιουργία Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης ανά περιφέρεια. 4 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ για τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ θα είναι η αξιολόγησή τους. Ανάμεσα στα κριτήρια αξιολόγησης θα είναι και οι επιδόσεις των φοιτητών. Η αξιολόγηση θα επεκταθεί σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

5 ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ των ΑΕΙ θα συμμετέχουν και εξωπανεπιστημιακοί, κοινωνικοί παράγοντες. 6 ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ χρόνου, εκπαιδευτικού προσωπικού και κατηγοριών υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις (πιθανώς από το ερχόμενο έτος).

7 ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και περισσότερα μαθήματα επιλογής σε Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Περιορισμός ύλης. Νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία.

8 ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ για την απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου σε 6- 7 μαθήματα (βασικά και επιλογής) της Γ΄ Λυκείου. Στο Απολυτήριο θα προσμετρώνται οι επιδόσεις στο λύκειο, αλλά και διάφορες ερευνητικές εργασίες όπως και η συνολική προσπάθεια των μαθητών.

9 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΣ και όχι σε τμήματα, π.χ. στην Πολυτεχνική Σχολή. Η κατανομή σε τμήματα (π.χ. Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών κ.λπ.) θα γίνεται το δεύτερο έτος, ανάλογα με τις επιδόσεις και προτιμήσεις τους.

10 ΤΑ ΑΕΙ και ΤΕΙ θα αποκτήσουν λόγο, αποφασίζοντας για τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και τον αριθμό των εισακτέων.

Οπως ανέφερε χθες (στο Μega) η υπουργός Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, έχει «τη σωφροσύνη και την τόλμη» να επιχειρήσει τις αλλαγές αγνοώντας το πολιτικό κόστος που συνεπάγονται, ενώ η φετινή χρονιά αποτελεί λυδία λίθο για τις επιλογές που θα γίνουν, καθώς το χάσμα που παρουσιάστηκε με υποψηφίους να εισάγονται με βαθμό 0,9 από τη μια και συνωστισμό αριστούχων κοντά στο απόλυτο 20 από την άλλη, έκανε εμφανείς τις παθογένειες του συστήματος...


«Ξεπαγώνει» η ματαιωμένη μεταρρύθμιση του ΄95

ΟΙ ΙΔΙΟΙ άνθρωποι αλλά από άλλες, ισχυρότερες θέσεις θα επιχειρήσουν να εφαρμόσουν, σχεδόν 20 χρόνια μετά την πρώτη τους προσπάθεια, τη γενική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που περιλαμβάνει και το εξεταστικό σύστημααναγκαιότητα την οποία έκανε πλέον καταφανή η ανακοίνωση των βάσεων.

Πρόκειται για τον Πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου, ο οποίος το 1995 ως υπουργός Παιδείας πρωτομίλησε για το Εθνικό Απολυτήριο, οι γενικές κατευθύνσεις του οποίου έρχονται στην επικαιρότητα. Πρόκειται επίσης για τον υφυπουργό Παιδείας Γιάννη Πανάρετο, ο οποίος συμμετείχε στη διαμόρφωση του Εθνικού Απολυτηρίου ως γενικός γραμματέας του υπουργείου τότε, αλλά και για τον γενικό γραμματέα Βασ. Κουλαϊδή που ανήκε στους εμπνευστές του εγχειρήματος, το οποίο ανακοινώθηκε τότε, για να παγώσει ένα χρόνο αργότερα από τον Γερ. Αρσένη. Ωστόσο υπάρχει ακόμα ένας άνθρωπος, ο ιστορικός της εκπαίδευσης και εγνωσμένου κύρους δάσκαλος Αλέξης Δημαράς, ο οποίος πιστώνεται την πατρότητα της ιδέας του Εθνικού Απολυτηρίου, διετέλεσε τότε πρόεδρος του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας και ήταν βασικός συντονιστής της προσπάθειας. Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο κ. Δημαράς τονίζει ότι και μόνο το γεγονός πως επί δεκαετίες ολόκληρες προσπαθούμε να φτιάξουμε ένα εξεταστικό σύστημα άρτιο και δεν τα καταφέρνουμε, αποδεικνύει και τη μεγάλη δυσκολία του εγχειρήματος. Ωστόσο δηλώνει αισιόδοξος. «Η δήλωση της υπουργού Παιδείας ότι δεν θα υπολογίσει το πολιτικό κόστος, ο χρόνος μέχρι το 2014 που είναι αρκετός για να προετοιμαστούν όλα μέχρι τις λεπτομέρειες και η αναγγελία ότι το νέο μοντέλο θα ακολουθήσει την ιδέα του Εθνικού Απολυτηρίου, το οποίο σχεδιάσαμε μαζί με τα πρόσωπα που αναφέρατε», και που είναι πάλι παρόντα, αποτελούν τα στοιχεία της αισιοδοξίας του.

«Κατ΄ αρχήν πιστεύω ότι δεν πρέπει να αναλάβουν τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ την ευθύνη της εξεταστικής διαδικασίας, αλλά να παραμείνει κεντρικά οργανωμένη. Το Εθνικό Απολυτήριο να δίδεται κατόπιν εξέτασης σε όλα τα μαθήματα της Γ΄ τάξης, τα οποία όμως δεν θα πρέπει να είναι πολλά όπως σήμερα, αλλά μόλις 6- 7 και ορισμένα επιλογής. Αυτό βέβαια προϋποθέτει αναμόρφωση όλου του προγράμματος σε όλες τις τάξεις του λυκείου. Τα πανεπιστήμια θα πρέπει να δίνουν συντελεστές για κάθε ένα από τα εξεταζόμενα μαθήματα, άρα ο κάθε μαθητής ανάλογα με το πού επιθυμεί να εισαχθεί να δίνει έμφαση στα αντίστοιχα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας χωρίς όμως να παραμελούνται τα υπόλοιπα. Ενδεχομένως για την εισαγωγή θα πρέπει να υπολογίζεται και ο βαθμός του ιδίου του Απολυτηρίου. Επίσης για την Ξένη Γλώσσα και την Πληροφορική θα ήταν χρήσιμο να γίνεται κρατική πιστοποίηση μέσα στο Λύκειο, πέραν της εξεταστικής διαδικασίας».

Οσο για την ιδέα της αρχικής εισαγωγής σε σχολή αντί σε τμήμα, ο κ. Δημαράς τη θεωρεί φρόνιμη, τονίζει ωστόσο ότι πρέπει να διασφαλιστεί ο πλέον αντικειμενικός τρόπος της αξιολόγησης των φοιτητών κατά το επόμενο στάδιο της κατάταξής τους σε τμήματα.

47
maria
31/08/2010 19:43
Είμαστε σοβαροί? Το πρόβλημα είναι το πόσοι εισάγονται στα Αει κ Τει, ή σε ποια τμήματα εισάγονται? Δηλαδή, αν όλα τα 17χρονα του κράτους ήθελαν Νομική να τους αφήναμε? Το πρόβλημα κύριοι είναι αλλού! Το πρόβλημα είναι ότι το τμήμα π.χ. αγροτικών προϊόντων και ανάπτυξης και δε συμαζεύεται από κοινού με τα τμήματα τουρισμού είναι πολύ πιο χρήσιμα για τη χώρα μας αν σκεφτεί κανείς ότι ο πρωτογενής τομέας και ο τουρισμός φέρνουν τα περισσότερα έσοδα στη χώρα! Το πρόβλημα είναι ότι επιτρέπεται ηλειτουργία κολλεγίων για μαρκετινγκ, διοίκηση, και λοιπά συνάμα στα 1857 που λέει ο λόγος αντίστοιχα τμήματα Αει και Τει. Το πρόβλημα είναι ότι η σχολή στη Φλώρινα λόγου χάρη είναι σημαντικότερη για τη χώρα μας από ένα ακόμη τμήμα διοίκησης από άποψη επαγγελματικής αποκατάστασηας. Η χαμηλή της βάση απλά δείχνει ότι όλοι τη σνομπάρουν, ότι κανένας αριστουχος δε θέλει να πάει εκεί. Γιατί όλα τα παιδιά που έχουν οι γονείς τους καλλιεργήσιμες εκτάσεις θέλουν να φάνε τη δουλειά μου στην πόλη αντί να αποκτήσουν τεχνογνωσία και να εξελίξουν τις δικές τους έτοιμες δουλειές. Το πρόβλημα είναι βαθύτατα κοινωνικό. Και κάτι ακόμη. Τα Αει και Τει δεν είναι εκπαίδευση εργατών. Είναι εκπαίδευση νου, είναι καλλιέργεια τρόπου σκέψης, είναι αφύπνιση μυαλού, για όποιον φοιτητή το θελήσει. Για αυτό και πολλοί απόφοιτοι καλών σχολών διαπρέπουν σε επαγγέλματα διαφορετικά από αυτά που σπούδασαν. Ακόμη και όσοι τυλίγουν με τα πτυχία τους σουβλάκια κύριοι. Ο απόφοιτος γυμνασίου απλά θα δούλευε σε σουβλατζίδικο. Ο απόφοιτος οικονομικών, θα κάνει το ταμείο του, τα φορολογικά του, θα διαβάσει εργατικό δίκαιο, θα προσλάβει υπαλλήλους, θα αναπτύξει την επιχείρηση του. Φυσικά υπάρχουν και κούτσουρα που κατα τυχη σπουδαζουν, αλλά αυτό δεν αργεί να φανεί αργότερα, μετά τις σπουδές. Ας μην καίμε τα χλωρά πλάι στα ξερά. Και ας γίνουν οι ώρες των μαθημάτων πιο αθρώπινες για φοιτητές που αναγκάζονται να εργαστούν, με υποχρεωτική παρακολούθηση για να μην δίνονται πτυχία με σκονάκια. Τέλος, προσοχή στις προτάσεις για επιλογή των φοιτητών από την 3τοβάθμια γιατί είναι και οι πιο σωστές! Αρκεί να μην προσομοιάζουν σε αυτές της επιλογής σε ΜΠΣ.
Μιχάλης
29/08/2010 11:55
@ Ευάγγελος Χυτήρης Ζεφύρι 28/8/2010 12:22
"Σπουδάσαμε αυτό ακριβώς που θέλαμε και τα καταφέραμε. Όλοι ανεξερέτως τελειώσαμε τις σπουδές μας χωρίς να χάσουμε ούτε ένα μάθημα, ούτε ένα τρίμηνο"

Φίλε Ευάγγελε, δεν έχω λόγο να διαφωνήσω με κάτι από αυτά που γράφεις. Σωστά είναι και συμφωνώ απόλυτα στο ότι σε καμιά περίπτωση η ποιότητα και η αξία ενός ατόμου δεν κρίνεται από εξετάσεις δύο εβδομάδων.

Ελπίζω, πως θα συμφωνήσεις μαζί μου και στο ότι οι τίτλοι, τα πτυχία, τα μάστερ, τα PhD κ.λπ. δεν κάνουν τον επιστήμονα και κυρίως τον ΑΝΘΡΩΠΟ.

Γνωρίζω πλήθη ανθρώπων πραγματικά μορφωμένων, ενημερωμένων σε κάθε τι, με ένα σωρό ενδιαφέροντα στη λογοτεχνία, στην τέχνη, στις επιστήμες, στην ιστορία, που η ζωή τους το ΄φερε έτσι που δεν τέλειωσαν καλά-καλά ούτε Γυμνάσιο, ούτε Λύκειο. Άνθρωποι δουλευταράδες που προσφέρουν πολλαπλώς στην οικογένειά τους και στην κοινωνία.

Από την άλλη γνωρίζω πολλούς "μαστερούχους" και "διδακτορούχους" που δεν θα τους εμπιστευόμουνα να μοιράσουν δυο γαϊδάρων άχυρα. Υπόλοιπα ανθρώπων που ωσπού να κουνήσουν το ένα πόδι, βρωμάει το άλλο.

Και ακόμη είδαμε κάποιους από τους "λαμπρούς ακαδημαϊκούς δασκάλους" τι της κάνανε της οικονομίας μας (άλλο η θεωρία, άλλο η πράξη, θα μου πεις).

Αυτό που δεν ανέφερες στους λόγους της επιτυχίας τόσων στα πανεπιστήμια του εξωτερικού, πέραν από το "σωστό ακαδημαϊκό κλίμα" που επικρατεί εκεί πέρα (απόλυτα συμφωνώ σ΄αυτό), δεν ανέφερες τα "έξοδα".

Όταν έχεις κάθε χρόνο να αντιμετωπίσεις εσύ και η οικογένειά σου κάποια έξοδα της τάξης κάποιων δεκάδων χιλιάδων δολαρίων (και βάλε), σίγουρα δεν θα πας εκεί (με συγχωρείς για την έκφραση) να "κω...βαράς".

Επιπλέον, έχεις και μια απειλή πάνω από το κεφάλι σου. Τα σοβαρά πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Ευρώπης θα σε κάνουν "ξου", όταν δουν ότι "δεν τραβάς". Κανένα καλό πανεπιστήμιο δεν θα διακινδυνέψει τη φήμη του για να σε ΄χει εκεί πέρα και να κάθεσαι. Σίγα μη σε χάσει από πελάτη. Από αιτήσεις ΝΑ!

Κάτω λοιπόν από αυτές τις πιέσεις "φουλάρεις τη μηχανή". Και τούβλο να ΄σουνα, επιστήμονας θα γίνεις. "Ανάγκα και θεοί πείθονται". Οι μαθησιακές δυνατότητες του ανθρώπου είναι τεράστιες, απλά πρέπει να βρεθεί στην ανάγκη για να τις ενεργοποιήσει. Εδώ τις έχουμε σε μια μόνιμη "αγρανάπαυση". Και επειδή ό,τι δεν χρησιμοποιείται "μαραζώνει", να τα χάλια μας.

Έτσι λοιπόν, εκεί στην άπονη ξενιτιά θα κοιτάξεις να τελειώσεις μια ώρα ταχύτερα. Έλα τώρα στα δικά μας ένδοξα ΑΕΙ:

- "Διδάσκεσαι" τσάμπα, βιβλία τσάμπα, δίνεις όσες εξετάσεις θέλεις, αν θέλεις και όποτε θέλεις.
- Προοπτικές επαγγελματικές ελάχιστες έως "μείον".
- Οι σχολές ζητάνε 100, τους βάζουν 200 και άλλους 200 από μεταγγραφές.
- Ο Έλληνας δεν σέβεται κάτι αν δεν το πληρώσει (έκει έβαψες κανένα σύνθημα σε κάποιο από τους τοίχους τους; Ο όρος "University police" σου λέει κάτι;)
- Κάτι ακαδημαϊκά άσυλα εδώ, κάτι άσυλα εκεί (Πολύ Δημοκρατία έπεσε στα δικά μας ΑΕΙ, άμα λάχει να ''ουμε αδελφάκι μου!)
- Κάτι πειράματα του ενός Υπουργού, κάτι πειράματα του άλλου..

Κατόπιν όλων αυτών φίλε Ευάγγελε, καταλαβαίνεις γιατί εδώ "ΤΗΝ ΚΑΤΣΑΜΕ ΤΗ ΒΑΡΚΑ"!
GAT
28/08/2010 22:15
Μωρέ εκατό "ανατροπές" να κάνουνε, άμαα δε βγάλουνε τις προαγωγικές εξετάσεις εκτός Λυκείου για να ξέρουνε την πραγματική κατάσταση που επικρατεί, δεν σφίξουνε της προυποθέσεις προαγωγής που είναι τόσο εύκολες που πρακτικά περνάς δια της παρουσίας στην τάξη και μόνο, και δε βρούνε τί θα κάνουνε αυτούς που δεν τηρούνε επαρκώς τις προυποθέσεις, δεν προκειται να γίνει τίποτε ! Τον καημένο τον Παπακωνσταντίνου λυπάμαι που νομίζει ότι η οικονομία εξαρτάται από τις αποφάσεις του και κοντεύουν να φτάσουν οι φόροι να είναι μεγαλύτεροι από τις τιμές στις οποίες εφαρμόζονται ! Ολοι αυτοί οι απόφοιτοι της παιδείας που παράγονται τόσα χρόνια επανδρώνουν κράτος, επιχειρήσεις και κοι την κοινωνία, το υπουργείο οικονομικών/ οικονομίας τί μπορεί να κάνει ; Να μην πούμε για τα κλειστά επαγγέλματα που νομίζουν ότι άμα ανοίξουν κάτι θα γίνει, ενώ τόσα χρόνια το υπουργείο παιδείας εργάζεται αθορύβως προς την αντίθετη κατεύθυνση !
Μιχάλης
28/08/2010 12:45
Αυτά που ισχυρίζεται η Υπουργός ότι οι εισαγωγικές δεν είναι εξετάσεις, αλλά διαγωνισμός και γι αυτό δεν χρειάζονται οι βάσεις είναι ΤΡΙΧΕΣ ΚΑΤΣΑΡΕΣ!

Όπως και στις εξετάσεις, έτσι και στου διαγωνισμούς δεν πετυχαίνει και η ΚΟΥΤΣΗ ΜΑΡΙΑ.

Παλιά, όταν δίνανε εισαγωγικές εξετάσεις οι υποψήφιοι για ΑΕΙ υπήρχαν ΒΑΣΕΙΣ. Έδινες π.χ. στην ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ (έτσι λεγόταν τότε) και σου λέγανε η βάση είναι το 24.

Έπαιρνες 23; Δεν έμπαινες που να κτυπιέσαι.

Έπαιρνες 25; Μπορεί να έμπαινες, μπορεί και όχι.
Αν είχε καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός με υποψήφιους που ήθελε η σχολή (ΟΧΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ) με μεγαλύτερο βαθμό δεν σε γράφανε.

Σου λέγανε πέτυχες μεν, πλην όμως είσαι ΕΠΙΛΑΧΩΝ.
(με άλλα λόγια "ξέρεις καλός είσαι, μας κάνεις, αλλά οι άλλοι ήταν καλύτεροι από σένα και συ δεν χωράς")

Σου λέγανε, περίμενε και αν κάποιοι δεν γραφτούν και υπάρχει κενή θέση, έλα να σε γράψουμε. Αν όχι, ξαναδώσε του χρόνου, εμείς εδώ είμαστε.

Εδώ το ΞΕΦΤΙΛΙΣΑΝΕ το πράγμα. Υπό την πίεση των τοπικών παραγόντων, βάζουν ανθρώπους σε ΤΕΙ με 0,9.

Σιγά μην πάνε κι αυτοί βέβαια. Για πλάκα τα βάλανε στη λίστα.

Σιγά να μην είναι αυτού του είδους τα ΤΕΙ ίδια με τα ΑΕΙ. Το γράφω αυτό για κάποιον εδώ που διαμαρτυρήθηκε ότι αναφερόμαστε στα ΤΕΙ και στα ΑΕΙ χώρια, τη στιγμή που και τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, δηλ. ΑΕΙ.

Σε τέτοιου είδους ΤΕΙ κάποιος μπαίνει γράφοντας μόνο το ονομά του (αν υποθέσουμε πως ξέρει να το γράφει).

Το επόμενο στάδιο είναι να δώσουν και υποτροφίες στα "κούτσουρα" για να παριστάνουν τους "πελάτες" σε αυτά τα άχρηστα ΤΕΙ.

Δεν είναι χαζή η Υπουργός, ξέρει πολύ καλά τι της γίνεται, απλά ως πολιτικός πρέπει να κάνει πράγματα ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ. Όλοι μας άλλωστε κάνουμε τους συμβιβασμούς μας. Και πρέπει να τα κάνει παριστάνωντας τη ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ.

Και για να ΄μαστε δίκαιοι. Υπάρχουν τμήματα ΤΕΙ κατά κλάσεις ανώτερα από κάποια τμήματα ΑΕΙ. Υπάρχουν τμήματα ΤΕΙ με φοβερές επαγγελματικές προοπτικές, πολύ καλύτερες από πολλά τμήματα ΑΕΙ.

Όσο όμως αυτά μπαίνουν στο ίδιο καλάθι με κάτι ΤΕΙ που δεν τα ξέρει ούτε ο περιπτεράς που έχει το περίπτερό του απ'' έξω, θα τα παίρνει κι αυτά η μπάλα της "μετριότητας".

Η πρόταση μου είναι όλα αυτά τα "αζήτητα" ΤΕΙ να γίνουν επαγγελματικές σχολές με ελεύθερη πρόσβαση. Αν δεν πάει κανείς τότε να κλείσουν.
Ευάγγελος Χυτήρης Ζεφύρι
28/08/2010 12:22
Τελείωσα το λύκειο με 15. Απέτυχα στις πανελλήνιες, με βαθμούς 3 - 2 - 3 και 5 στα τεσσερα μαθήματα που δίναμε τότε. Αμέσως γράφτηκα σε ένα Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο γιατί μπορούσα. Όλοι σχεδόν οι Έλληνες συμφοιτητές μου όπως και άλλοι φίλοι σε Αγγλικά πανεπιστήμια είμασταν "οι αποτυχόντες των Πανελληνίων εξετάσεων". Ανεπαρκέστατοι υποψήφιοι για να σπουδάσουμε στα Ελληνικά ανώτατα ιδρύματα. Σπουδάσαμε αυτό ακριβώς που θέλαμε και τα καταφέραμε. Όλοι ανεξερέτως τελειώσαμε τις σπουδές μας χωρίς να χάσουμε ούτε ένα μάθημα, ούτε ένα τρίμηνο. Σε ένα περιβάλλον πολύ πιο αυστηρό, προγραμματισμένο και ανταγωνιστικό. 20 χρόνια μετά έχουμε κάνει ο καθένας την καριέρα που ήθελε. Οι πετυχημένοι τώρα, σπούδασαν αυτό που τους επέτρεπε η σχολή που μπήκαν και όχι απαραίτητα αυτό που ήθελαν. Μερικοί τα παράτησαν, πολύ λίγοι τελείωσαν στην ώρα τους. Όσοι τα κατάφεραν έχουν μια καριέρα όπως και η δική μας. Με τα παραπάνω θέλω να πώ ότι όσοι τραβάνε τα μαλιά τους για τους πετυχημένου και τους αποτυχημένους να πάνε καμιά βόλτα στο εξωτερικό να πάρουν τα μυαλά τους αέρα. ΚΑΝΕΙΣ δεν περιμένει από ένα παιδί 17 χρονών να ξέρει τι θέλει να κάνει στη ζωή του πριν ασχοληθεί επι της ουσίας με αυτό, ή να αντέξει το στρές, ή να είναι σώνει και καλά πετυχημένος στην αποστήθιση κειμένων του λυκείου ή ακόμα και να δώσει την παραμικρή εκτίμιση σε καθηγητές που τα έχουν παρατρήσει και σχολικά συστήματα φανερά πιο απαρχαιωμένα από τις τρέχουσες ενασχολήσεις τους. Οι εξετάσεις είναι ένα αναγκαίο κακό αλλά η ουσιαστική δουλειά γίνεται πάντα και παντού μέσα στα πανεπιστήμια και εκεί ξεχωρίζει η ίρα από το στάρι. Εδώ γίνονται όλα έξω από τα πανεπιστήμια και αυτό πρέπει να αλλάξει. Όσοι σπουδασαν έστω και για λίγο στο εξωτερικό καταλαβαίνουν. Όσοι δεν έτυχε, να ρωτήσουν και να μάθουν πριν σχολιάσουν ξανά ,αντε μην τα πάρω στο κρανίο μερα μεσημέρι , εχουμε και νεύρα και μάλιστα σπασμένα....

Μιχάλης
28/08/2010 11:18
@Έλληνας φορολογούμενος 27/8/2010 17:29
"...οι μαθητές μας πιάνουν "πάτο" στις διεθνείς διοργανώσεις μεταξύ ευρωπαίων μαθητών! "

Έστω και έτσι "ξεχωρίζουν". Και αυτό καμιά φορά χρειάζεται προσπάθεια.

Όταν βάζουν στα ΑΕΙ (αφού θέλετε και τα ΤΕΙ ΑΕΙ, ΑΕΙ λοιπόν!)
με 0,9, με τη δυνατότητα να μπουν ακόμα και με 0, δια προεκβολής το επόμενο στάδιο είναι να σε αρπάζουν με το ζόρι και να σε γράφουν σε ΑΕΙ.
Μιχάλης
28/08/2010 11:13
"...ενώ η φετινή χρονιά αποτελεί λυδία λίθο για τις επιλογές που θα γίνουν"

Ελπίζω να ξέρει η κ. Υπουργός τι ακριβώς σημαίνει "λυδία λίθος". Αν ναι, και το εννοεί αυτό που είπε, τότε ετοιμάζονται τίποτα επιπλέον δοκιμές ειδικά αυτή τη χρονιά; Αν ναι, μήπως πρέπει να ανησυχούμε; Δεν φτάνουν αυτές που ήδη έγιναν;

Δεν ξέρω αν φετινή χρονία είναι η λυδία λίθος, αυτό που είναι σίγουρο ότι κάθε χρονιά εδώ 35 χρόνια δοκιμές γίνονται στου κασίδη το κεφάλι.

Καθένας που γίνεται Υπουργός Παιδείας (κ.λπ.) θέλει να αφήσει τη "μάρκα" του. Αυτό που ξέρω είναι ότι τα σκυλιά "μαρκάρουν" το χώρο τους.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΡΕΕΕΕ ΠΙΑ!
Κ.ΜΑΝΩΛΙΔΗΣ
28/08/2010 09:21
Ο κάθε πολιτικός που θ''αναλάβει υπουργός παιδείας, θεωρεί ιερό του καθήκον, ν''αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα Α.Ε.Ι.
Σκάνε απ''το κακό τους που οι εισακτέοι δέν ορίζονται από τα πολιτικά τους γραφεία με ρουσφέτια, και το γυροφέρνουν για να ψηφοθηρίσουν παίζοντας με την αγωνία και τις ελπίδες των παιδιών μας! Ένα πράγμα λειτουργούσε σωστά με το σύστημα των Εισαγωγικών εξετάσεων κάθε Σεπτέμβρη, και αποφάσισαν να το κάνουν σκατά! Τότε, σπούδαζαν μόνο αυτοί που έπρεπε και μπορούσαν να σπουδάσουν και είχαν κάποια αξία τα πτυχία! Σήμερα, εισάγονται στα Α.Ε.Ι. οι πάντες
και τα Πτυχία χρησιμοποιούνται μόνο ως κορνίζες, αφού κανείς δέν τα δίνει αξία! Ε, άει σιχτίρ πολιτικοί! Σταματείστε να παίζετε με την παιδεία και αφήστε τα Πανεπιστήμια να επιλέγουν μόνα τους, ποιούς θα δεχτούν και πως θα τους αξιολογήσουν! Και όποιος έχει κότσια, παίρνει πτυχίο! Όποιος δέν έχει, βγαίνει με τα εφόδια που έχει στην αγορά εργασίας!
Και για να μήν ξεχνιόμαστε:
ΚΟΜΑΤΟΣΚΥΛΑ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΤΗΣ Ν.Δ. ΕΦΑΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΆ ΜΑΣ! ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΓΓΊΞΕΙ;
Μιχάλης
28/08/2010 05:49
@Έλληνας φορολογούμενος 27/8/2010 17:29
" Να κλείσουν α φροντιστήρια!"

Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες. Πράγματι αν οι υποψήφιοι δίνανε εξετάσεις (όπως παλιά, πριν από το 62-63 αν θυμάμαι καλά) μόνο στο τμήμα που τους ενδιαφέρει, τότε αυτόματα κάποια Τμήματα θα "σβήνανε από τον χάρτη" ελλείψει πελατείας, με αποτέλεσμα λιγότερα έξοδα, μικρότεροι φόροι ή σωστότερη αξιοποίηση των φόρων.

Ωστόσο, τα φροντιστήρια ξέρεις δεν είναι τόσο για να μαθαίνουν κάτι παραπάνω οι μαθητές και οι υποψήφιοι φοιτητές. Κατά κύριο λόγο, είναι για να βρίσκουν δουλειά ένα σωρό πτυχιούχοι (με μισθούς ταλαιπωρίας, π.χ. 10 ευρώ την ώρα μαθήματος, για 10-15 ώρες την εβδομάδα -και αν-) που δεν είναι δυνατόν να απορροφηθούν από τη δημόσια ή ιδιιωτική εκπαίδευση και κατά δεύτερο λόγο για να κάνουν τη χοντρή μπάζα τους διάφοροι (λίγοι όμως) μεγαλοφροντιστάδες, οι επονομαζόμενοι και "γκουρού" ανά ειδικότητα.

Τώρα πλέον κάνουν φροντιστήρια και σε πτυχιούχους για τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Το ωραίο είναι ότι συχνά στα φροντιστήρια αυτα "διδάσκουν" αυτοί που απέτυχαν στις εξετάσεις ΑΣΕΠ !!!!

Και βρισκόμαστε στο εξής παράδοξο φαινόμενο:

Κάποιοι κάνουν φροντιστήρια σε κάποιους για να μπουν στο Πανεπιστήμιο, έτσι ώστε βγαίνοντας να κάνουν κι αυτοί φροντιστήριο σε κάποιους για να μπουν στο Πανεπιστήμιο, έτσι ώστε βγαίνοντας να κάνουν κι αυτοί φροντιστήριο σε κάποιους για να μπουν στο Πανεπιστήμιο....... κοκ.

Αυτό λέγεται φαύλος κύκλος που ενεργειακά τροφοδοτείται από σένα και μένα και δεν προσφέρει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ στην κοινωνία και στην παραγωγή της χώρας.

Αλλά δεν φταίνε αυτοί που κάνουν τα φροντιστήρια. Με εξαίρεση τους μεγαλοφροντιστάδες οι υπόλοιποι είναι ΘΥΜΑΤΑ. Θύματα μια πολιτικής των κυβερνήσεων των 35 τελευταίων ετών, που ο σκοπός τους ήταν και είναι:

Να βάζουν όσο το δυνατόν περισσότερους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς κανένα προγραμματισμό και να δείχνουν αρεστοί στον ταλαίπωρο Έλληνα, που το όνειρό του είναι να δει τα παιδιά του μια μέρα "επιστήμονες" (τρομάρα του!). Έτσι φτάσαμε στο σημείο πλέον να μπαίνουν ΟΛΟΙ, ικανοί και ανίκανοι, στα Πανεπιστήμια, με αποτέλεσμα αυτά που βλέπουμε: Την πλήρη διάλυση της Ανώτατης Παιδείας, μετά τη διάλυση της Μέσης Παιδείας. Και φυσικά εδώ εισέρχεται στην εικόνα θριαμβευτικά πλέον και πατώντας επί πτωμάτων το ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.

Άλλοι επίσης σημαντικοί (αν όχι σημαντικότεροι) λόγοι είναι τα χιλιοειπωμένα: εξυπηρέτηση τοπικών συμφερόντων (κάθε πόλη ΑΕΙ, κάθε χωριό ΤΕΙ), το βόλεμα επιστημονικά άχρηστων ημέτερων σε κάποιες χιλιάδες "καθηγητικές" θέσεις, τζίρος να γίνεται, χαμηλοί δείκτες ανεργείας (μέχρι τα 30 φοιτητής αντί άνεργος) κ.λπ.

Έτσι βγάζουμε υπερπολλαπλάσιους πτυχιούχους απ'' όσους μπορούν να απορροφηθούν, τους οποίους πληρώνουμε δυο φορές: μία για να σπουδάσουν τσάμπα και βερεσέ (αφού δεν αξιοποιούν το ό,τι μάθανε -αν μάθανε- και ετεροαπασχολούνται -αν είναι τυχεροί-) και άλλη μία για να κάνουν τα αχρείαστα (υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας της μέσης εκπαίδευσης) φροντιστήρια.
Elen
28/08/2010 02:09
Μέχρι πότε γενιές και γενιές Ελληνόπουλων θα γίνονται πειραματόζωα στα εργαστήρια κάθε τυχάρπαστου υπουργού?
Φόν Φούφουτος
27/08/2010 21:12
Δηλαδή, δεν το περίμενε, η κα. Διαμαντοπούλου και της ήρθε κάπως ξαφνικό, ή μήπως έπρεπε να δεί, πρώτα, για να κάνει αλλαγές? Στου κασίδη το κεφάλι, μαθαίνει και η κα. υπουργός Παιδείας. Για τη μάθηση των νέων, που είναι το μέλλον αυτής της χώρας, δεν βαριέσαι. Όποιος έχει άς πάει στο εξωτερικό.
667
27/08/2010 21:08
Αυτό που δεν μας λένε, είναι το κατά πόσον - και πώς - οι αλλαγές αυτές, θα συνδέονται με τις οικονομικές, παραγωγικές, διοικητικές και κοινωνικές ανάγκες της χώρας μας. Αλλά, θα μου πείτε, μήπως τις ξέρουν και οι αρμόδιοι που θα κάνουν τις αλλαγές ; Πολύ θα ήθελα να ξέρω ποια είναι η φιλοσοφία που τις υπαγορεύει. Για να μην μαϊμουδίζουμε πάλι δηλαδή αλλά, επί τέλους, να σκεφτούμε κάποτε και την προσαρμογή των σπουδών στις ανάγκες της ελληνικής και όχι κάποιας (ή κάποιων) ξένης κοινωνίας. Για να επενδύσουμε επί τέλους στο μέλλον αυτής της χώρας και όχι να ξανακάνουμε κάποιο "ποτ πουρί" με το τι γίνεται αλλού, έτσι για να επιδείξουμε ότι είμαστε "μορφωμένοι" ...
Γεράσιμος
27/08/2010 20:40
ε, μετά θα αναλάβει ο Ευθυμίου να επαναφέρει το παλιό, καλό, δοκιμασμένο σύστημα, κουτσοί στραβοί στον Άγιο Παντελεήμονα
για δεσιμο
27/08/2010 20:14
Ας αφησουμε το θεμα παιδεια για αλλες εποχες και καταστασεις και ας πιασουμε το θεμα εκπαιδευση. Για μυριους λογους ειναι ελλιπεστατη,ομως θα μπορουσε να υπαρξει ενδιαφερον απο ολους,καθηγητες και φοιτητες αν υπηρχε το κινητρο της επαγγελματικης και επιστημονικης ενασχολισης με το αντικειμενο των σπουδων.Στη Γερμανια για παραδειγμα οι νεοι προτιμουν επαγγελματικες και τεχνικες σχολες γιατι μετα το πτυχιο εργαζονται κατευθειαν στην ειδικοτητα τους.Εδω ο φυσικος γινεται ντιλερ,ο μαθηματικος "πιτσαδορος",ο φιλολογος αμπελοφιλοσοφος και παει λεγοντας.Πολλες φορες ειναι προτιμοτερο να κοψεις δρομο αποφευγοντας τις σπουδες.Κουραγιο νεοι.
kakos
27/08/2010 19:44
@ Teras αυτοί που υπαινίσσεσαι, δεν θα είχαν καμιά δυνατότητα να περάσουν σε ελληνικά πανεπιστήμια τη δεκαετία του ''70 που η αναλογία επιτυχόντων / αποτυχόντων ήταν 1 / 7, γι αυτό οι μαμάδες τους προτίμησαν να τους στείλουν εκ του ασφαλούς σε κολλέγια τύπου Amherst, γιατί σε πανεπιστήμια του USA, ούτε λόγος για το επίπεδό τους ... την ίδια εποχή εδώ, άλλοι φοιτητές τρώγανε πολύ ξύλο ...
ΝΙΚΟΣ
27/08/2010 17:44
Η υπουργος παιδειας καταργησε τις βασεις και τωρα χρησιμοποιει τα αποτελεσματα για να δικαιολογησει τα μετρα που θελει να παρει.
ΤΕΟ
27/08/2010 17:41
Σταματηστε να παιζετε με τις ζωες των παιδιων οι ιδιοι αποτυχημενοι.Πχ. η επιλογη στο πολυτεχνειο θα γινεται στο δευτερο ετος.Ποιος θα αποφασιζει?Οι συμμοριες με τα πρασινα ακι τα μπλε πουκαμισα?
Έλληνας φορολογούμενος
27/08/2010 17:29
Αν δεν αποδεσμευτεί το απολυτήριο του Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις στα ΑΕΙ, κάθε νέος νόμος είναι "μια τρύπα στο νερό"! Οι υποψήφιοι να δίνουν εξετάσεις μόνο στην σχολή της αρεσκείας τους, και όσες χρονιές θέλουν. Έτσι οι άχρηστες σχολές και τμήματα θα εξαφανιστούν από μόνα τους. Να κλείσουν α φροντιστήρια! Είμαστε η μοναδική χώρα που ξοδεύει τόσα λεφτά για φροντιστήρια και οι μαθητές μας πιάνουν "πάτο" στις διεθνείς διοργανώσεις μεταξύ ευρωπαίων μαθητών!
νικος
27/08/2010 17:27
αλλαγη νο 11. απομακρυνση της υπουργου
ΓΙΑΝΝΗΣ Σ
27/08/2010 17:26
Τα παιδιά έχουν τελειώσει το Λύκειο. Έχουν ένα βαθμό απολυτηρίου οπωσδήποτε μεγαλύτερο του 10.Οταν πληροφορούνται ότι όλοι μπαίνουν είτε γιατί δεν έχουν χρήματα για φροντιστήρια ,είτε γιατί έχουν την δυνατότητα να περάσουν σε ένα ΑΕΙ ή ΤΕΙ με τον όποιο βαθμό αδιαφορούν .Η ευθύνη είναι ότι αν τα λύκεια λειτουργούσαν σωστά θα γράφανε για 10 αλλά δεν λειτουργούν και μάλιστα όταν στα μαθήματα που εξετάζονται λειτουργεί η παραπαιδεία την οποία υπηρετούν άπαντες κουμουνιστές, αριστεροί, σοσιαλιστές, δεξιοί και έχουν πείσει τα παιδιά ότι η μόνη λύση είναι το ιδιαίτερο τι να περιμένουμε; Τα τμήματα των τάξεων ήταν των 20-25 σπουδαστών .Να τα αποτελέσματα. Αν γίνουν, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης που όλοι υποφέρουμε ,30-40 θα υπάρξουν χειρότερα αποτελέσματα; Θα ήταν καλύτερα μόνιμοι εκπαιδευτικοί να σταματήσουν τα ιδιαίτερα για να βρίσκουν δουλειά οι αδιόριστοι όπου με νόμιμες αποδείξεις να κάνουν ιδιαίτερα παρά να διαμαρτύρονται για κενά. Εικόνες χουλιγκανισμού από αδιόριστους είναι ντροπή γιατί αυτοί διορισμένοι ή αδιόριστοι διδάσκουν τα παιδιά μας. Καλό είναι να εισάγονται με πανελλαδικές όσοι έχουν πάνω από 10 και ο υπόλοιπος αριθμός εισακτέων να συμπληρώνεται από ενδιαφερόμενους με αίτηση με βάση τον βαθμό αποφοίτησης τους σε αντίστοιχα τμήματα. Αυτό πρέπει να γίνει από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Θα εξοικονομηθεί χρήμα, χρόνος και στο κράτος και στους πολίτες και θα αναλάβουν τα λύκεια τις ευθύνες τους για το ποια παιδεία παρέχουν και για την πορεία των φοιτητών στα ΑΕΙ,ΤΕΙ.
ΚΔ
27/08/2010 17:18
ωραια ολα αυτα και τα εχουμε ξανακουσει απειρες φορες...το απαραδεκτο "ασυλο" που καθε αλλο παρα ασυλο δεν ειναι θα παραμεινει? Γιατι ειναι κωμικοτραγικο να ονειρευομαστε ανωτατη παιδεια επιπεδου, οταν ο καθε ασχετος μπορει να κλεισει τη σχολη για οσο θελει, να καταστρεψει βιβλιοθηκες, εργαστηρια και αιθουσες διδασκαλιας και να φυγει κυριος για να επιστρεψει 3 μηνες μετα. Σπουδασα στο εξωτερικο και ντρεπομαι για την καταντια μας και την απιστευτη ασυδοσια και ανομια που ζει και βασιλευει στα παναπιστημια με την ανοχη ΟΛΩΝ. Πολιτικων, καθηγητων και φοιτητων! Για ποια ερευνα μιλαμε, οταν ανα πασα στιγμη 10 τραμπουκοι μπορουνε να μπουνε μεσα στο πανεπιστημιο να δειρουνε τον πρυτανη, να κλεψουνε υπολογιστες και να καταστρεψουν εργαστηρια? Για ποια ερευνα μιλαμε και ποια αξιοκρατια και υγιη ανταγωνισμο, οταν φοιτητες κανουνε αλισβερισια με καθηγητες, περνανε μαθηματα με ανταλαγη ψηφους? Κοροιδευει ο ενας τον αλλο σε αυτη τη χωρα? Καμια επιγνωση της πραγματικοτητας πια? Για ολη αυτη την παρακμη τι θα κανει η κυρια Διαμαντοπουλου? Για το ΑΓΚΑΘΙ του ΑΣΥΛΟΥ που εχει χασει εδω και δεκαετιες το νοημα του και εχει καταντησει τροχοπεδη, τι θα κανει η κυρια Διαμαντοπουλου? Για τις κοματικες παραταξεις που συμπεριφερονται σαν το πανεπιστημιο να ειναι τσιφλικι τους τι θα κανει η κυρια Διαμαντοπουλου? Αφηστε με να μαντεψω. Απολυτως τιποτα!
VP
27/08/2010 16:29
Εγκεφαλοι-επιστημονες-gourou της πολιτικης αυτοι οι υπουργοι μας....μια ημερα μετα τα αποτελεσματα εχουν ετοιμο νομοσχεδιο για την παιδεια !!! Ξανα τα ιδια θα γραψουμε, αν δεν γινει μελετη για τι επαγγελματα χρειαζεται η χωρα και ποσους, θα εχουμε αλλη μια αποτυχια. Ο σκοπος της παραεκαπιδευσης ειναι να στραγκιζουν οικονομικα τις οικογενειες γεμιζοντας τους ονειρα για το λαμπρο μελλον των παιδιων τους μεσω των ΤΕΙ-ΑΕΙ....ΜΟΝΟ Η ΔΕΗ θα σας σωσει !!!! Ο μονος λογος υπαρξης των παν/μιων ειναι η πλασματικη μειωση της ανεργιας....αν υποθεσουμε οτι φετος πραγματικα η ελλας χρειαζοταν 10,000 επιστημονες οι 80,000 μαθητες θα επρεπε να διαλεξουν αναμεσα σε εξωτερικο (χαμενο συναλλαγμα), στρατο για τα αγορια (αρκετοι και δεν χωρανε στα στρατοπεδα) καθως και αγορα εργασιας για τα κοριτσια (με τετοια ανεργεια !!! ). Αυτο να επαναλαμβανεται καθε χρονο....φανταστειται λοιπον για το μπαχαλο της χωρας αυτης !!! Προτεινω μιας που ειναι μπαχαλο, να υπαρχουν στις μεγαλες πολεις ολες οι σχολες (ακομα και για την καρετα-καρετα) και οποιοι-οσοι-ανεξαρτητα θελουν να σπουδαζουν και αν εχουν τις γνωσεις-γνωριμιες ας παρουν πτυχειο.
E.R
27/08/2010 15:06
Τα πάνε από εδώ τα πάνε από εκεί και αποτέλεσμα μηδέν. Με απλές κινήσεις το πρόβλημα της τριτοβάθμιας μπορεί να λυθεί αν:

1) Καταργηθούν οι σχολές που άνοιξαν για να εξυπηρετήσουν τις τοπικές κοινωνίες και να διορίσουν καθηγητές και προσωπικό (δικά τους παιδιά βασικά).

2) Να σταματήσει επιτέλους το ανέκδοτο από τους 90 χιλιάδες μαθητές που δίνουν πανελλήνιες να εισάγονται σε σχολές οι 80 χιλ. Όλοι δεν μπορούν να σπουδάσουν. Το γνωρίζουν βέβαια από την κυβέρνηση αλλά να είναι καλά οι πολιτικάντηδες και ο λαικισμός.

3) Τα περισσότερα τει δεν έχουν καν το αντικείμενο να βρίσκονται στην τριτοβάθμια. Αυτά να γίνουν τεχνικές σχολές ή ιεκ και τα υπόλοιπα να παραμείνουν ως έχει. Και όχι δεν είναι αει.

4) Ο βαθμός 0,9 αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ εισαγωγής στην τριτοβάθμια. Να επαναφέρουν την βάση του 10 ή να αφήσουν τις σχολές να καθορίσουν ποια βαθμολογία θέλουν. Διαφορετικές απαιτήσεις έχει η ιατρική, τα πολυτεχνεία ή τέλος πάντων ένα πανεπιστήμιο και διαφορετικά τα τει.

5) Τέλος να στείλουν επειγόντως στα σπίτια τους, όσους καθηγηταράδες θεωρούν ιδιοκτησία τους τα ιδρύματα που πληρώνει ο ελληνικός λαός. Να αναλάβουν οι πραγματικά άξιοι και όχι τα κομματόσκυλα.
Doc
27/08/2010 14:29
Αφού τίποτα από όλα αυτά δεν θα γίνει γιατί τόσος θόρυβος;
Μαρία Αλωνεύτη
27/08/2010 14:26
Ελληνική Παιδεία; Ωραίο ανέκδοτο!
Το έχουμε ξανακούσει όμως...
Είχαμε γελάσει πολύ, θυμάμαι...
Teras
27/08/2010 14:04
Γιατί ο geoffrey και ο Σαμαράς, η Κατσέλη και ο Αρσένης και ένα σωρό άλλοι δεν σπούδασαν στην Ελλάδα; 30 χρόνια τώρα φτιάχνουν ... αλλά δεν πετυχαν τίποτα παραπάνω από την απαξίωση του πτυχίου, το νεποτισμό και τώρα θα βάλουν και τους δημάρχους στην διοίκηση των τμημάτων... Πίσω στην αμερική προδώτες πράσινοι και μπλέ
Ντέμης
27/08/2010 13:36
Από το 1977 με την μεταρύθνυση του Ράλλη και μέρχρι σήμερα έχουν αλλάξει τά φώτα στην παιδεία και φυσικά στους μαθητές.
Έλεος πιά πόσα πειράματα πρέπει να κάνετε για να το πετύχετε, και φυσικά η παιδεία υποβαθμίζεται ολοένα και περισσότερο.
Αποτελεί ντροπή και για τίς εκάστοτε κυβερνήσεις αλλά και για την Ελληνική κοινωνία να έχουμε τόσο χαμηλού επιπέδου εκπαιδευτικό σύστημα. Αποτελεί ντροπή να εισέρχονται σε ΑΕΙ και ΤΕΙ άτομα με 0,9 , 3 και 4 για όνομα του Θεού , το συνεχές χαμήλωμα του πύχη μόνο καλό δεν κάνει .
Το αντικείμενο της παιδείας είναι να μορφώνει , να εκπαιδεύει και να καταρτίζει επαρκώς τους μαθητές και όχι να παράγει ΑΜΟΡΦΩΤΟΥΣ φοιτητές , με άχρηστα πτυχεία!!!
Αλεκος Παναγουλης
27/08/2010 13:34
Η υποκρισία τους δεν έχει όριο. Χωρίς όριο, όμως, είναι και οι επιδιώξεις τους. Γιατί άνευ ορίων είναι η αδυσώπητη μάχη μεταξύ των κεφαλαιοκρατών στον καιρό της καπιταλιστικής κρίσης. Σιγά μην καίγονται για την Παιδεία. Αρπάχτηκαν από την ευκαιρία που οι ίδιοι με την πολιτική τους δημιούργησαν για να ζητήσουν να γίνουν ακόμα χειρότερα τα πράγματα. Τα αποτελέσματα από τις εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν έφεραν τίποτα νέο εκτός από τη βεβαιότητα πως όλο και περισσότεροι θα δυσκολεύονται και να σπουδάσουν και να βρουν δουλειά μετά. Οι διαπιστώσεις περί ανάγκης αλλαγών μένουν στον αέρα όσο δεν απαντάνε στο ερώτημα για ποια τάξη αλλαγές. Ο,τι γίνεται στην εκπαίδευση φέρνει τη σφραγίδα της αστικής τάξης. Αν είναι να αλλάξει κάτι αυτό πρέπει να είναι για τα συμφέροντα των εργατών. Αλλά δεν είναι αυτό που ζητάνε τα άρθρα στον αστικό Τύπο. Αντίθετα, η στοχοπροσήλωσή τους δηλώνει καθαρά πως και σ'' αυτόν τον υποχρηματοδοτούμενο τομέα της Παιδείας η σκέψη τους είναι μόνο μία: Πώς θα αφαιρέσουν κι άλλους πόρους, πώς ακόμα περισσότερο τα σχολεία θα παράγουν μισοκαταρτισμένους έτοιμους να καλύψουν τις κάθε φορά ανάγκες του κεφαλαίου.

Καμιά σχέση όλο αυτό με την ανάγκη των εργατών να μορφώνουν τα παιδιά τους, να βγαίνουν απ'' το σχολείο όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Καμιά σχέση όλο αυτό με την ανάγκη να μαθαίνουν τα παιδιά τέχνες τέτοιες που να τα κάνουν εργάτες ικανούς να προσφέρουν την εργασία τους για την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών.
αντισυβαριτης
27/08/2010 13:27
ας κρατησουμε μικρο καλαθι φετος ηταν λαθος η καταργηση του 10 χωρις τις καταλληλες προυποθεσεις
Αλεκος Παναγουλης
27/08/2010 13:26
Ποιοι είναι, αλήθεια, αυτοί που μιλάνε; Ποιοι είναι αυτοί που παριστάνουν πως δεν ξέρουν τίποτα για όσα χρόνια και χρόνια οι ίδιοι προώθησαν ως σύγχρονη Παιδεία; Μόνες τους ξεφύτρωσαν κάτι σχολές του τύπου μελέτης της αναπαραγωγής της φάλαινας στη λίμνη της Καστοριάς; Να ξεχάσουμε πως όταν επιδοτούσαν το σταμάτημα της παραγωγής σταριού, έστηναν παράλληλα ΤΕΙ για να μάθουν τα παιδιά των αγροτών πώς να καλλιεργούν στα σταροχώραφα επιδοτούμενες ακακίες;
Αλεκος Παναγουλης
27/08/2010 13:25
Οπως στα χωριά - ακόμα κι όταν δεν υπάρχει - σπρώχνουν κάποιον μέχρι να γίνει ο τρελός του χωριού ώστε να διασκεδάζουν τα αδιέξοδα μιας ζωής πραγματικά σκληρής για όλους, έτσι και ο αστικός Τύπος χτες - κατ'' επιλογή της κυβέρνησης - βρήκε τρόπο να προσπεράσει την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στην Παιδεία. Ενα παιδί, λέει, πέρασε σε μια σχολή με 0,9. Οτι κι αυτό το παιδί σύντομα θα εγκαταλείψει τη σχολή που πέρασε έστω και μ'' αυτόν τον τρόπο, γιατί η οικογένεια δε βγαίνει να το σπουδάσει, γιατί οι σπουδές για τα περισσότερα των παιδιών είναι χωρίς αντίκρισμα, είναι μερικά από αυτά που δεν αναφέρονται ούτε σαν υποψία. Αντίθετα, περισσεύουν οι αναλύσεις επί αναλύσεων, και η δήθεν ντροπή για τα χάλια της Παιδείας.
Ι. Α. Μουρελάτου
27/08/2010 12:57
Αυτό που παρατηρώ είναι ότι οι " αζήτητες" σχολές της περιφέρειας έχουν γνωριστά αντικείμενα πολύ σημαντικά για τη μελλονική οικονομία της χώρας - τουριστικά επαγγέλματα, βιολογική γεωργία κλπ. Αλλά το να έχει κανείς τέτοιες σχολές μόνες και έρημες σε μια επαρχιακή πόλη, αντί να αποτελούν τμήμα ενός πανεπιστημίου - τουτέστιν, ιδρύματος που συγκεντρώνει όλες τις μορφές γνώσης - δείχνει πόσο τις υπολογίζει το κράτος που τις ίδρυσε....προφανώς μόνο για να ικανοποιήσει την επαρχιακή κομματική του πελατεία. Πότε επιτέλους θα αποδεσμευτεί ο κρατικός σχειδασμός σ''αυτή τη χώρα από τα προσωρινά μικροσυμφέροντα των κομμάτων;
Δημοσθενης Μπογδης
27/08/2010 12:03
Στην μεγάλη συζήτηση και τον μεγαλύτερο προβληματισμό περί εξεταστικών συστημάτων , περί βάσεων βαθμολογίας και εισαγωγής των νέων μας στα Ανώτερα και Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Χώρας μας χωρίς να το παίζω ( ούτε κατά διάνοια ) ειδήμων, κάνω έναν συλλογισμό εργασίας :

Οι νέοι μας με το απολυτήριο του Λυκείου τους , να γράφονται στις σχόλες της προτίμησης τους και σύμφωνα με τις αριθμητικές δυνατότητες της κατά τόπου σχολής .

Από κει και πέρα συνεχείς και αλλεπάλληλες εξετάσεις , εργασίες ,κριτικές , και έρευνες σε βαθμό που να ιδρώνει πραγματικά ο τέτοιος τους και με ευγενική άμιλλα προκειμένου να περνούν τις συχνότατες αυτές εξετάσεις επί της διδασκομένης ύλης τους.

Τα χρόνια φοίτησης τους στην σχολή να είναι παραγωγικά και συνεχούς προσπάθειας , γιατί διαφορετικά η αποβολή τους από την σχολή αυτή θα ήταν βέβαιη αν δεν περνούσαν, μια εργασία , ένα πρόχειρο διαγωνισμό μια διατριβή, η δεν παρέδιδαν εντος της προθεσμίας την εργασία τους για δυο η το πολύ τρεις φορες στην όλη φοιτητική τους καριέρα , όχι μόνον της χρονιάς .

Προϋπόθεση ,φυσικά , εδώ θα ήταν και η εργατικότητα των εκπαιδευτικών , έτσι ;

Αυτό ξέρω ότι γίνεται αλλού .Mε αυτόν τον τρόπο , δεν υπάρχουν φροντιστήρια . Η ζωή των μαθητών μέχρι της αποφοίτησης τους από το Λύκειο , τους επιστρέφετε να την χαρούν ανέμελα , πολιτισμένα , ευτυχισμένα .
Όπως αρμόζει , παιδικά .
Για να επιζήσουν και να αποφοιτήσουν όμως από τις ανώτερες σχόλες πρέπει να δείχνουν κότσια , θέληση , αφοσίωση , ήθος , εργατικότητα και πείσμα.

Στα όμορφα , ηλιόλουστα , καταπράσινα ( και άκαπνα ) καφέ του Μπέρκλεϋ και του Σταντφορντ , ο επισκέπτης βλέπει εργαζόμενους φοιτητές με χαρτιά μολύβια , υπολογιστές και διάθεση δουλειάς δίπλα από το καπουτσίνο τους ,όποια ώρα της μέρας ,η των περασμένων ωρών της εσπέρας ….
αν είναι ο επισκέπτης Έλληνας προσπαθεί να μην συγκρίνει τι γίνεται στις δίκες μας << Καφετέριες >> ''.
Εμείς είμαστε διαφορετικοί και χαρισματικοί ….
Ίσως δεν χρειάζεται να δουλεύουμε τόσο σκληρά !

Κάναμε την δουλεία που …χρειάστηκε στα παιδικά μας χρόνια !
ΜΑΝΑ
27/08/2010 11:54
Αν η "τη σωφροσύνη και την τόλμη" της κας Διαμαντοπούλου είναι ίδια με αυτήν που την οδήγησε στην περικοπή της ύλης των θετικών μαθημάτων θα ξαναγελάσουμε πικρά!
Καημένο σχολείο σε τι νύχια αρπακτικών και άσχετων έχεις πέσει.....
......βεβαίως οι επιτροπές θα θησαυρίσουν πάλι
....για να μην χάνουμε και το ρυθμό μας!
Maxmara
27/08/2010 11:44
Πάαααααααλι αλλαγές?
ΚΠαπαδημητρίου
27/08/2010 11:17
Δύο σχόλια - προτάσεις που περιμένω και δεν βλέπω:
1. Θα θέλαμε επιτέλους να δούμε μια αλλαγή που να επιτρέπει σε όλους να σπουδάζουν. Άλλοι στην ανώτατη εκπαίδευση, άλλοι στην τεχνική κατεύθυνση. Ο κομπλεξισμός που οδήγησε στην εξίσωση ΤΕΙ και ΑΕΙ κατήργησε, ουσιαστικά, το λόγο ύπαρξης των ΤΕΙ. Τα πτυχία αυτά δεν πρέπει να συγκρίνονται ως ανώτερα / κατώτερα. Αντίθετα θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι το καθένα είναι αξιόλογο στον τομέα του - με το ένα μπορώ να προχωρήσω να γίνω και πανεπιστημιακός ακόμη αν θέλω, με το άλλο βγαίνω άμεσα ετοιμοπόλεμος ειδικευμένος τεχνικός.
2. Όσο τα πανεπιστήμια της επαρχίας δεν είναι / θεωρούνται εφάμιλλα αυτών των 3-4 μεγάλων πόλεων, η πανεπιστημιακή κοινότητα θα αντιμετωπίζει κάθε χρόνο τα ίδια προβλήματα υψηλών βάσεων σε 10 σχολές και χαμηλών σε άλλες 40. Θα πρέπει επιτέλους οι σχολές να λειτυοργήσουν "τοπικά". Δηλαδή, σε κάθε περιοχή, οι υποψήφιοι να πηγαίνουν στο πανεπιστήμιο της περιοχής τους υποχρεωτικά, όπως γίνεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Έτσι θα αναπτυχθούν όλα τα περιφερειακά πανεπιστήμια σε αξιόλογους πόλους εκπαίδευσης και έρυενας, όπου και οι καθηγητές θα θέλουν να διδάξουν (διότι οι καλοί φοιτητές δεν θα συσσωρεύονται στην Αθήνα) και οι φοιτητές θα θέλουν να εγγραφούν, διότι οι καθηγητές θα είναι αξιόλογοι. Βεβαίως η αλλαγή δεν θα γίνει σε μια νύχτα. Όμως μόνο έτσι θα γίνουν βιώσιμα τα περιφερειακά Πανεπιστήμια (δείτε το παράδειγμα της Πάτρας ή του Ηρακλείου που κατάφεραν να έχουν υψηλό επίπεδο σπουδών και προσελκύουν πλέον πολύ καλούς φοιτητές) και μόνο έτσι θα τονώσουν αποτελεσματικά την τοπική οικονομία (μια διόλου ευκαταφρόνητη παρενέργεια). Και ίσως έτσι να μένει ο κόσμος περισσότερο στην επαρχία και να επιτύχουμε κι εκείνη τη ρημάδα την αποκέντρωση...
Μιχάλης
27/08/2010 11:10
Η εισαγωγή στη Σχολή και όχι σε Τμήματα μπορεί να είναι εφικτή σε κάποιες σχολές (με πολλά κοινά εισαγωγικά μαθήματα) και σε κάποιες όχι (κυρίως Θετικών Επιστημών).

Σε Τμήματα με εργαστήρια σε όλα τα έτη (Χημείας, Βιολογίας κ.α.) πότε ο εισαγόμενος θα κάνει τα εισαγωγικά εργαστήρια 1ου έτους; Στο 2ο;

Και αν κάνουν στο 1ο έτος, πόσοι θα τα κάνουν; Και οι 800-1000 που θα μπουν στη Σχολή ή όσοι θέλουν;

Θεωρώ θετικό το να ορίζουν όχι τα Πανεπιστήμια, αλλά τα ΟΜΟΕΙΔΗ ΤΜΗΜΑΤΑ:
- Τα εξεταζόμενα μαθήματα
- Την εξεταστέα ύλη κάθε μαθήματος (άσχετα αν πρόλαβε ή όχι να διδαχθεί στα Λύκεια, αλλά με βάση πάντοτε τα Βιβλία Λυκείου)
- Τους συντελεστές βαθμολογίας κάθε μαθήματος
- Τη βάση σε ένα από τα εξεταζόμενα μαθήματα που θεωρείται "βασικό" (π.χ. η Φυσική, στα Τμήματα Φυσικής).

Εξεταζόμενοι με βαθμό μικρότερο της βάσης στο "βασικό μάθημα" κάθε ομάδας ομοειδών Τμημάτων, δεν θα εισέρχονται σ'' αυτά, ανεξάρτητα των βαθμών τους στα άλλα μαθήματα.

Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ να εμπλακούν άμεσα στις εξετάσεις αυτές. Οι εξετάσεις θα πρέπει να γίνονται με τους ίδιους μηχανισμούς, αλλά θα πρέπει να γίνονται πολλές φορές. Σε άλλη Φυσική θα εξετασθεί ο εισαγώμενος σε ΤΕΙ ή στην Ιατρικη, σε άλλη Φυσική αυτός που θέλει να εισαχθεί σε Φυσικό Τμήμα ή σε ένα Τμήμα Μηχανολόγων.

Η απόδοση των φοιτητών σωστό είναι να προσμετράει στην αξιολόγηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά με μια προϋπόθεση: Αυτά θα πρέπει να έχουν λόγο στην ποιότητα των εισερχόμενων νέων φοιτητών, όπως επίσης και στο πώς διεξαγονται οι εξετάσεις (από εξάμηνο σε εξάμηνό) σ΄αυτά, πότε και πόσες φορές μπορεί να εξετασθεί ένας φοιτητής σε κάθε μάθημα.

Όταν οι φοιτητές ξέρουν ότι μπορούν να εξεταστούν όποτε θέλουν, αν θέλουν και όσες φορές θέλουν σε ένα μάθημα, φυσικό είναι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από αυτούς να έρχονται τελείως απροετοίμαστοι στις εξετάσεις και να συνωστίζονται στα αμφιθέατρα, άλλοι για να ρίξουν μια ματιά στα θέματα και άλλοι μπας και "αρπάξουν" κάτι από δω και κάτι απο κει για να εξασφαλίσουν το πενταράκι.

Αποτέλεσμα: Ένα σωρό κόλλες λευκές ή με αρλουμπολογίες! Με βάση αυτά τα γραπτά και τα προκύπτοντα ποσοστά επιτυχίας δεν μπορεί να αξιολογηθεί η ποιότητα ενός Τμήματος, του ΑΕΙ ή του ΤΕΙ.
Αποκέντρωση πανεπιστημίων
27/08/2010 11:06
Η μόνη λύση είναι να διαμοιραστεί το Πανεπιστήμιο και τα ΤΕΙ Αθηνών στους 51 νομούς της χώρας. Για ποιό λόγο η Αθήνα να έχει ΑΕΙ & ΤΕΙ?
Αφήστε τα όπως είναι
27/08/2010 10:53
Και όλα αυτά στη χώρα της κλίκας, του λαδώματος , του ρουσφετιού, της κλεψιάς και της που...ας!!!!!!!!!!
1234
27/08/2010 10:48
Μετά από το πηγαίνουμε πανεπιστήμιο με 0,9 θα έχουμε πηγαίνουμε πανεπιστήμιο με μέσον. Τα λαμόγια οι πανεπιστημιακοί θα διαλέγουν αυτούς που θέλουν και θα κόβουν τους άλλους. Μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να βάλουν όπου ήθελαν, τους γόνους τους, αλλά τώρα θα μπορούν. Πάνε να καταργήσουν το μόνο αξιοκρατικό σύστημα με το πρόσχυμα δεν μπορεί το παιδί να γράφει εξετάσεις ... και να η κατάντια εισαγωγή με 0,9
Outsider
27/08/2010 10:32
Η δεξιά έσπειρε στρατόπεδα, το πασόκ έσπειρε αει και τει. Αυτο το είπαν αποκέντρωση και μετά όλοι αναρωτιούνται πως χρεωκόπησε το κράτος. Το επιπλέον πρόβλημα είναι ότι δεν έβλεπαν να έρχεται, αυτό που βλέπει και ο κάθε άσχετος επί του θέματος. Και μετά θέλουν να θεωρούνται πολιτικοί...
ΓΙΑΝΝΗΣ
27/08/2010 10:18
Ότι και αν σχεδιαστεί για την παιδεία θα πρέπει να στοχεύει στα εξής:
1. Στην απαλοιφή από το ελληνικό λεξιλόγιο της λέξης ''''φροντιστήριο'''' με ότι αυτό συνεπάγεται. Όταν αρχίζουν και κλείνουν φροντιστήρια τότε θα φανεί το πρώτο δείγμα ανάκαμψης της παιδείας.
2. Στο ''''ξεφόρτωμα'''' των μαθητών από ότι άχρηστο και περιττό μάθημα ώστε να τους μένει ελεύθερος χρόνος. Επιλογή μαθημάτων και ύλης από μηδενική βάση.
3. Στην απαλοιφή δυσνόητης ύλης μαθημάτων πανεπιστημιακού επιπέδου που μεταφέρθηκε στο λύκειο λες και αυτό αποτελεί από μόνο του αναβάθμιση.
4. Στην ετήσια αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων και άρση της μονιμότητάς τους ώστε όταν ''''κουράζονται'''' να αποσύρονται σε άλλες υπηρεσίες ή στο σπίτι τους και να σταματά η ''''τύφλωση'''' των μαθητών.
5. Στην αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από ανεξάρτητο φορέα με αδιάβλητες αξιοκρατικές διαδικασίες.
6. Στον δραστικό περιορισμό όλων των άσχετων ειδικοτήτων σε ΑΕΙ & ΤΕΙ που δεν οδηγούν πουθενά αλλά γίνονται αποκλειστικά για τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών και το βόλεμα κάποιων πανεπιστημιακών. Αν θέλει το κράτος ας στηρίξει με άλλους τρόπους τις κοινωνίες αυτές και όχι να μεταβιβάζει το βάρος στις οικογένειες των φοιτητών.
7. Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με ίσους όρους για όλους και όχι άλλες εξετάσεις για ημερήσια λύκεια, άλλες για εσπερινά, άλλες για ΕΠΑΛ και άλλες για παλινοστούντες, κτλ ώστε να αφαιρούνται θέσεις από τα παιδιά του ημερήσιου λυκείου. Αν αξίζει κάποιος να εισαχθεί να διαγωνιστεί με ίσους όρους και στα ίδια θέματα.

Δυστυχώς πάμε στο 2ο σχολικό έτος της νέας διακυβέρνησης και ακόμα πληρώνουμε φροντιστήρια προετοιμασίας για τις επόμενες πανελλαδικές εξετάσεις, φροντιστήρια για τις ξένες γλώσσες, φροντιστήρια για ECDL, ιδιαίτερα μαθήματα ''''οίκοι'''', αγορές σχολικών βοηθημάτων λόγω ακαταλληλότητας των συγγραμμάτων, κτλ.
Α.Λ.Π.
27/08/2010 10:02
"Σύμφωνα με τις πληροφορίες των "ΝΕΩΝ" η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα "πιάσει" τη βάση (10) το 2013! ή το αργότερο 1888...τυχαίο; δε νομίζω!
Α.Λ.Π.
27/08/2010 09:50
Από ότι φαίνεται, η υποβάθμιση της Παιδείας φέρνει πολιτικό κέρδος-όφελος- και η αναβάθμισή της πολιτικό κόστος,χασούρα. Για όσον καιρό η πολιτική θα "αναβαθμίζει" την Παιδεία, και όχι η Παιδεία την Πολιτική, οι λευκές κόλες θα ισούνται με άριστα και οι "μεταρρυθμίσεις" θα γίνονται κάθε εξάμηνο... Αυτοί οι "μεταρρυθμιστές" ούτε ελεγκτές της τρόικας να ήταν!
απογοήτευση
27/08/2010 09:38
αφού τα έκαναν μαντάρα μέχρι τώρα η άννα και η υφυπουργός της, αποφασίζουν να ανασχεδιάσουν το σύστημα εισαγωγής. μήπως πρέπει να πάρουν πόδι κι οι δυο τους; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΕΡΕΓΓΥΕΣ!
Μανώλης Περάκης
27/08/2010 09:27
Κοντέβω να τρελαθώ πρωινιάτικα.
Τελείωσα το εξατάξιο γυμνάσιο το 1965. Τελείωσα την ΣΤΕ (Ξενοδοχειακά) το 1967. Απο τότε εργάζομαι, έκανα οικογένεια, παιδιά και εγγόνια.
Έχω χάσει τον έλεγχο των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων απο τότε. Ουκ έστι αριθμός. Κάθε χρόνο ή δεύτερο χρόνο, νέος νόμος, νέα ανακατοσούρα, μπέρδεμα στα παιδιά και στις οικογένειες τους. Πρέπει να είναι όλοι τους ΜΑΖΟΧΙΣΤΕΣ. Απο τα βαθειά μπλέ και πράσινα μέχρι τα κατακόκκινα. Μια ΑΝΩΜΑΛΙΑ ή ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ που χρειάζεται Φρόϊντ ή μάλλον τρελογιατρό.
Τελικά μαζί τους κι'' εγώ.
Πάρλιαρας Ιωάννης
27/08/2010 09:04
Μέχρι πότε θα κρατήσει αυτό το κόμπλεξ σας να διαχωριζεται τα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ενώ γνωρίζεται ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ τα ΤΕΙ υπάγονται στα ΑΕΙ και ότι τα ΑΕΙ είναι τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Γιατί αυτή η απροθυμία να ακολουθήσετε τις διατυπώσεις όπως ο νόμος ορίζει για τα ΑΕΙ (πανεπιστήμια και ΤΕΙ);