Κάθονται και οι δύο μπροστά από ένα λάπτοπ που είναι συνδεδεμένο στο Ίντερνετ. Ο ένας είναι 81 ετών, ο άλλος 13. Αυτός που έχει το ποντίκι στα χέρια του και σερφάρει είναι ο 81χρονος κ. Νίκος Νικολαράς. Ο 13χρονος μαθητής της Α΄ Γυμνασίου τον καθοδηγεί. Ο παππούς ακολουθεί πιστά τις οδηγίες και απολαμβάνει τη διαδικτυακή περιήγηση.


Αυτή η πλήρης αντιστροφή των ρόλων, δηλαδή το παιδί να διδάσκει τον μεγάλο, έγινε πριν από λίγες ημέρες στην ημερίδα που διοργάνωσε το Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ) με τίτλο «Η τρίτη ηλικία on-line», στον πολυχώρο «Απόλλων» της Νομαρχίας Πειραιά. Θα μπορούσε όμως να έχει τίτλο «Μάθε παππού μου Ίντερνετ», διότι ουσιαστικά αυτό έγινε: οι υπεύθυνοι του Πανεπιστημίου έβαλαν δέκα μαθητές της Α΄ Γυμνασίου από το ιδιωτικό «Πρότυπο Αθηνών» πλάι σε δέκα ηλικιωμένους από το ΚΑΠΗ Ελληνικού. Και οι μικροί ατσίδες του Ίντερνετ με όρεξη και διάθεση μετέφεραν τις τεχνολογικές τους γνώσεις στους παππούδες και τις γιαγιάδες του ΚΑΠΗ.

«Να, εδώ βλέπετε το βελάκι. Πατήστε το ίνφο. Μπράβο. Τώρα θα αρχίσει να παίζει η εκπομπή». Ο 13χρονος Νίκος δίνει ξανά και ξανά οδηγίες στον συνονόματό που είναι 81 ετών. Ο παππούς ενθουσιάζεται και δίνει ένα φιλί στον μικρό. Μπορεί να τους χωρίζουν 68 χρόνια, αλλά και το τεχνολογικό χάσμα γενεών, όμως όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο 81χρονος κ. Νικολαράς «είχαμε πλήρη συνεννόηση. Για το Ίντερνετ δεν ήξερα τίποτα. Και ο νεαρός μου έδειξε το Google, το Facebook. Τα παιδιά αυτά μάς χαρίζουν μόρφωση στην ηλικία που είμαστε».

Ενθουσιασμένα όμως ήταν και τα παιδιά. «Ήταν μία συναρπαστική εμπειρία. Ο κ. Νίκος μαθαίνει εύκολα. Έχει επιμονή. Έχει κατανοήσει πλήρως αυτά που του έδειξα και μπορεί να τα χρησιμοποιήσει. Άλλωστε κρατούσε συνεχώς σημειώσεις», λέει ο 13χρονος Νίκος για τον κατά σχεδόν 7 δεκαετίες μεγαλύτερό του… μαθητή.

Αναφερόμενος στην τεχνολογική «συνύπαρξη» μαθητών και ηλικιωμένων, ο διευθυντής του Ινστιτούτου Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας και του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου, καθηγητής κ. Μιχάλης Μεϊμάρης, είπε στα «ΝΕΑ» ότι τα παιδιά μπορούν να αποτελέσουν τις γέφυρες έτσι ώστε οι μεγάλοι να κατανοήσουν και να χρησιμοποιήσουν τους υπολογιστές και το Διαδίκτυο. Αυτός άλλωστε ήταν και στόχος της ημερίδας. Πρόσθεσε δε πως αρκετοί από τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας επιθυμούν να επικοινωνούν όπως οι μικροί, μέσω Facebook.

«ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ»

«Τα παιδιά μπορούν να αποτελέσουν τις γέφυρες ώστε οι μεγάλοι να κατανοήσουν υπολογιστές και Διαδίκτυο»