Το γκραφίτι έχει κανόνες και κώδικα τιμής

Η μανία της υπογραφής έχει συνδέσει την τέχνη του σπρέι με τον βανδαλισμό

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Γιώργος Αράπογλου garapoglou@dolnet.gr   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 05/02/2010 07:00 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 05/02/2010 11:51 |
Τοίχοι, γέφυρες και μάντρες είναι ιδανικά σημεία για βάψιμο. «Το να βάλεις την υπογραφή σου σε σημείο που θα το δουν όλοι είναι και θέμα εγωισμού» παραδέχονται οι γκραφιτάδες
 Το γκραφίτι έχει κανόνες και κώδικα τιμής
«Το graffiti δεν είναι “παίρνω ένα σπρέι και μουντζουρώνω τους τοίχους”. Είναι τέχνη που κρύβει μέσα της τις ευαισθησίες όσων ασχολούνται. Είναι...
Γίνετε Συνδρομητής
flix tsoglania crew
03/04/2011 13:16
graffiti 4 life
wisa
20/02/2011 17:34
αρχησα εδω και λιγα χρονια το graffiti και μ αρεσει "ΤΡΕΛΑ"..νευριαζω απιστευτα ομως οταν βλεπω να γραφουν προχειρα κ χωρις προσπαθεια κατι ωραιου τα ονοματα τους και κυριως τα ονοματα των ομαδων τους... οκ δν λες ωραια η αισθηση να γραφεις κατι που σ αρεσει αλλα οχι κ ετσι...
wisa
20/02/2011 17:34
αρχησα εδω και λιγα χρονια το graffiti και μ αρεσει "ΤΡΕΛΑ"..νευριαζω απιστευτα ομως οταν βλεπω να γραφουν προχειρα κ χωρις προσπαθεια κατι ωραιου τα ονοματα τους και κυριως τα ονοματα των ομαδων τους... οκ δν λες ωραια η αισθηση να γραφεις κατι που σ αρεσει αλλα οχι κ ετσι...
Graffiti Saf
28/02/2010 16:14
graffiti gia padaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
giannis peristeri
21/02/2010 01:04
to graffiti einai texnh,apopsi,k stasi zwhs.....k oso k n theloun kapoioi volemenoi noikokyrides, mpatsoi k kathe loghs hlithioi d prokeitai n stamathsei.....k oxi epeidi kapooi mizeroi to xrisan paranomo......alla epeidi ekfrazei ton potho g dimiourgia enos kalliterou kosmou....pio fotinou k hamogelastou...
Venomna
19/02/2010 21:26
Pedia 3erete kana legal spot sta voreia i kedro? ala eguimena legal gt ixa bleximata teleutea... k pos brw n ime sgouros oti ine legal ?
RAVEN(ψευδόνυμο για το γκράφιτι)
17/02/2010 19:01
το graffiti ειναι απαραίτητο ειναι τρόπος ζωής για αυτο θέλω να αφήσω ενα μύνημα στις νέες γενιές δεν είναι βανδαλισμός και να το κάνετε για πάντα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VAFW KAI GIA AFTO MILAW..
16/02/2010 00:19
TO KALITERO INE NA KANEIS KAI NOMIMA KAI PARANOMA...GENIKA GRAFITTI EINAI OTI GOUSTAREI O KA8ENAS MAS...TA POLA LOGIA NA LIPOUN...
οΚομετΕιμαιΠαιζειΠρομπ
10/02/2010 21:35
για να ξερεις που ανεβασες φοτογραφια της χρησης αυγης και της ασημενιας οτι αυτο που εδειξες ΔΕΝ ειναι κοματι της τεχνης του γκραφφιτι. και οσο για το αν σε ρωτησαν να βαψουν τη περιουσια του κρατους, οχι δε σε ρωτησαν αλλα ουτε εμενα με ρωτησαν αν θελω ο τοιχος να εχει αυτο το χρωμα επισεις ΔΕΝ με ρωτησαν αν εγω θελω σαν πιτσιρικας να βλεπω τους σκατοβουλευτες σου ολη μερα στα καναλια επισης ΔΕΝ με ρωτησαν αν εγω θελω να βριζεται τους ξενους γιατι εχω πολους κολητους ξενους και μου σπαραζει την καρδια και για να καταλαβεις εγω το τοιχο τον λερωνω για διαμαρτηρια για οσα ΔΕΝ με ρωτησατε..
bomber
10/02/2010 20:47
BOMB DA WOOORLD
really?
10/02/2010 13:59
osoi dn exoun idea apo graffiti as mhn sxoliazoun.kanoun osous exoun idea na ponane apo ta gelia.
Κωστας Δενσουλεωπουλος
09/02/2010 19:08
συζητοντας το σημερα ακουσα οτι το παιδι ΕΔΕΙΡΕ τον οδηγο ( ενα γνωστο σε σχεδον ολους σκηνικο πλεον )... σοβαρευτειτε λιγο .. ποιος απο εμας βγαινει εξω για να βαψει με σκοπο να δειρει ? πειτε μου ποιος , να παθει το αντιθετο .. δεν βγαινουμε με σκοπο να κανουμε κακο , βγαινουμε με σκοπο να σας ανοιξουμε τα ματια , και αν οι σταθμοι των τρενων ειχαν στην θεση τους τραπεζα , τιποτα δεν θα γινοταν . καταλαβετε το .. καποια στιγμη , εσεις - το παιδι σας - το εγγονι σας , θα ερθετε στην θεση μας , και οταν σου πει : πατερα , εβαφα στην λεωφορο , ηρθε ο μπατσος και αντι να με παει στο τμημα , με εδειρε , τοτε θα καταλαβετε για ποιο λογο υπαρχει μισος .. δεν γεννηθηκαμε με μισος , το αποκτησαμε .. ηρθε μονο του.. ειτε με τα ματια , ειτε με τα αυτια ειτε βιωνοντας το .. Απλα δεν βλεπω κατι παραπανω απο καυλομπατσους που δερνουν τον πιτσιρικα , αλλα φοβουνται τον ληστη , και ρομποτακια , που ανοιγουν την τηλεοραση τους για να πληροφορηθουν , ή μαλλον να γεμισουν το κεφαλι τους με μασημενη τροφη και να μισησουν και αυτοι με την σειρα τους αυτους που εχουν παρει το μερος τους .. τα ματια παμε να σας ανοιξουμε ρε βλακες ! πραγματικα ειστε βαθια νυχτωμενοι οσο αναφορα την πληροφορηση σας .. και ειδικα σε αυτο το θεμα , δεν μπορει κανεις να μιλησει για την αληθεια , γιατι θα καταδικασει τον οποιον ειναι νομικα λαθος .. νομικα .. αλλα ο σκοπος αγιαζει τα μεσα , ετσι κι εμεις θα βαφουμε μεχρι να πεθανουμε , αλλα πριν το κανουμε αυτο , θα φροντισουμε αλλοι , πιο νεοι να το συνεχισουν ..
street
09/02/2010 18:10
μην γελας οταν μας βλεπεις..ΑΠΛΑ ΝΑ ΤΡΕΧΕΙΣ!ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΑΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙΣ..
Γιαννης
09/02/2010 17:40
Πω πω...διαβασα τα περισσότερα σχολια σας!Τραγελαφικοί ειστε!πραγματικα...Μπηκατε ολοι εδω να κραξετε, χωρις να έχετε ιδεα για γραφιτι, για το τι σημαινει το γραφιτι για τον καθε έναν που κανει!Εκανα κ εγω μια βόλτα μεσα στην πολη (θεσσαλονικη) όπως είπατε πολλοι να παμε να δουμε τους ''βανδαλισμένους'' τοιχους. Να σας πω εγω τι είδα, εγω είδα μια κοινωνία που ποναει, ειδα μια κοινωνια που δεν εχει να φαει, ειδα ατομα που παλευουν να βρουν λεφτα να φανε οχι για διασκεδαση για ΦΑΙ , ειδα ατομα με πτυχια, να δουλευουν σερβιτοροι, ειδα εμας τους ελληνες να το παιζουμε ανωτερη φυλη ενω αν δεν υπηρχαν μεταναστες χειρονακτικτες δουλειες δεν θα γινοντουσαν πλεον κ να μας βομβαρδιζουν συνεχεια οτι για όλα φταίνε οι μετανάστες, είδα άτομα κλεισμένα πίσω απο μια τηλεόραση να καταριούνται την ζωή τους αλλα στην κάλπη πάντα θα παει σε μπλε η πράσινο γιατι εκεί εχουν γνωστό!Πείτε μου ποιοι από όσους μπηκατε εδω μέσα για να κράξετε αυτα τα παιδια, εσείς αντί να "πολεμήσετε" για τα δικαιώματα σας χορέψατε στον χορό το δικό τους???Ενας απο σας που να βγει στον δρόμο με αλλους ομοιδεατες να φωναξετε για αυτα που σας στερουν???Δείξτε μου έναν άνθρωπο χαρούμενο...έναν ανθρωπο που θα χαμογελασεις κ θα χαμογελάσει πισω, χωρις να θέλει να στην φέρει!δώστε μου ένα κράτος να ξέρω οτι όταν εγω θα βγω στην κοινωνία για δουλειά αυτο θα με στηρίξει κ θα είμαι περηφανος για αυτο, γιατι μέχρι τώρα να χέσω την ψωροπερηφάνια σας για την ιστορία, ακόμα κ αυτα τα αξιοθέτα η τέχνη που θελετε να τα αποκαλειται δεν υπάρχουν πλεον!Που είναι η τέχνη που ονομαζεται ΕΣΕΙΣ στην ελλάδα???Είναι οι αφισες του πασοκ κ τς ΝΔ στους τοιχους???Είναι τα οι αφισες απο μπουζουκια στους τοιχους???Συγνωμη, ίσως να είμαι εγω τυφλός, η αγράμματος, κ να μην μπορω να καταλάβω αυτα τα πραγματα!Η ισως πάλι να έχω ανοιξει τα ματια, που κλείσατε εσεις, κ ειδα τι γινεται μεσα στην κοινωνια!Τωρα είναι η σειρα μου να σας πω να πάτε μια βόλτα μεσα στις μεγαλουπόλεις που μενετε!αλλα δεν θέλω να πάτε ουτε σε μεγαλους δρόμους, ουτε σε στενακια, ουτε σε πλατειες!Πατε σε μνημεια!σε μνημεια που τα θεωρειται εσεις τέχνη!κ υστερα δειτε έναν τοιχο με γραφιτι που θεωρο εγώ τέχνη, κ πείτε μου ποιο είναι πιο βανδαλισμένο!Αλλα οι αποριές μου δεν τελειωνουν εδω...θα συμφωνησω μαζι σας οτι κ εγώ θα εκνευριζόμουν αν μου εβαφαν το σπιτι, ΑΝ Κ ΜΟΝΟ ΑΝ εγω ήμουν σωστος!μην κρινεται τους αλλους πριν κρινεται τον εαυτο σας!αυτο μας λειπει απο την ελλαδα!κοιταμε τι κανει ο απεναντι μας αλλα οχι εμεις!Επισης καποιος εγραψε οτι οι τοιχοι που γραφουμε σε ποιον ανηκουν, θα ήθελα να θέσω το ερωτημα, η μαλλον τα ερωτήματα!Πρωτον για αυτους τς τοίχους πληρωσες εσυ,εγω, η μανα μου, η μανα σου, ο πατερας μου, ο πατερας σου!κ δευτερον οι δρομοι, οι πλατειες, οι θαλασσες που γεμιζεται με σκουπιδια σε ποιον ανηκουν??Φυσικα όμως ποτε δν θα παρω απαντηση γιατι δεν μας βολευει!γιατι ολοι κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο μας!κ κατι τελευταιο περι τέχνης!ΕΣΥ που το διαβαζεις κ εισαι ένας μέσος άνθρωπος με μηνιαιο μισθο πες 800-1000ευρω, κ σπαταλας τα 200-300ευρω σε μπουζουκια (πχ. Μπεζετακου, Αλεξανδρατου, Μπαστα κ πολλοι άλλοι ΔΙΧΩΣ ΙΔΕΑ ΑΠΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, με προτυπο μονο το σεξ) είναι τέχνη????πας να δεις τέχνη???γιατι στα δικα μου αυτια ακουγεται βανδαλισμος αυτο!Θυμησου τι θα πει τέχνη, τι θα πει έκφραση, τι θα πει αποψη...Ειναι πράγματα που έχουν χαθεί σήμερα!Ανοιξε τα ματια κ τους οριζοντες σου...φτιάξε ΠΑΙΔΕΙΑ στην ελλάδα κ δωσε ώθηση στα νέα παιδια να πετυχουν αυτο που θέλουν, κ όταν δεις στον τοίχο σου μια ζωγραφιά (δεν μιλαω για ηλιθιότητες, όπως ονοματα όμαδων, ποιος αγαπαει ποια, η οτιδηποτε τετοιο) χαμογέλα γιατι θα ξες οτι υπάρχει καποιος που θέλει να δει αυτο το θηριό απο μπετον που σας τρώει της ζωες καλυτερο!γιατι καποιο άτομο ειναι εκει εξω δεν φοβαται να κυκλοφορησει στους δρομους που φοβασται εσείς!γιατι καθε τι πράγμα που είναι διαφορετικο απο εσας δν παει να πει οτι είναι κ κακο!Ευχαριστω... Γιαννης "Courage is what it takes to stand up and speak, courage is also what it takes to sit down and listen." Winston Churchill
Σταύρος Αληθινός
09/02/2010 16:42
Καταρχάς να πω οτι η πρόφαση για την στάση εργασίαςι οτι τάχα μου κάποιοι βάζουν επίτηδες μπάζα στις γραμμές των τραίνων για να τα εκτροχιάσουν και να κάνουν γκραφίτι είναι τουλάχιστον γελοία,και συγκαταλέγεται στους Νεφελίμ και τις αόρατες πολιτείες του πλανήτη Άρη που λέει ο Λιακόπουλος. Αδυνατώ να πιστέψω οτι ακόμα και ένα ανήλικο παιδί οποιασδήποτε ηλικίας θα έκανε κάτι τέτοιο,και θα τραυμάτιζε η θα σκότωνε ανθρώπους για να κάνει μια ταγκιά. Είναι ντροπή να λέγωνται τέτοια πράγματα. Αλλά αυτό δε με εκπλήσσει διότι την στάση την κάνανε δημόσιοι υπάλληλοι που ως γνωστόν δουλέυουν τις μισές ώρες απο τον υπόλοιπο πλυθησμό,παίρνουν διπλάσιους μισθούς,τη μισή εβδομάδα λοίπουν απ τη δουλεία τους κάνωντας κοπάνα και έχουν το θράσος να παραπονιούντε και απο πάνω. Θα μπορούσαν οι εργαζόμενοι του ΗΣΑΠ να βρίσκαν μια καλύτερη δικαιολογία για να λουφάρουνε,τουλάχιστον πιο ρεαλιστική. Όσων αφορά το γκραφίτι αυτό καθε αυτό... Υπάρχουν γκραφίτι που μου αρέσουν και άλλα που όχι. Αυτά που δεν μου αρέσουν είναι τα οπαδικά συνθήματα ομάδων και τα προπαγανδιστικά/πολιτικά σλόγκαν. Οστώσο εσάς δεν σας ενοχλούν αυτά. Γιατί ξέρετε οτι ένας χούλιγκαν είναι επικύνδυνος,και το ίδιο και τα φανατισμένα κομματόσκυλα. Για αυτό το λόγο δε κάνετε τίποτα για αυτούς,αλλά ξεσπάτε όταν βλέπετε υπογραφές και εικαστικές απεικονίσεις επειδή ξέρετε οτι αυτές τις φτιάχνουν παιδιά τα οποία δεν έχουν μούρλα και άρα δεν είναι επικύνδινα και έτσι βρίσκεται τον τρόπο να το παίξετε μάγκες. Σε ενα τοίχο κοντά στη γειτονιά μου ο οποίος είναι μέρος ενός σχολικού συγκροτήματος κάποιοι κάναν φοβερές παραστάσεις οι οποίες ξεπερνάν σε αισθητική πολλούς απο τους πίνακες ψευτοκαλλιτεχνών που παραθέτονται εδώ και εκεί. Ψαράκια,ο Δον Κιχώτης να κυνηγάει ανεμόμυλους,παιδιά που παν στο σχολείο,η Σαντορίνη με λευκά σπίτια,τη θάλασσα και το γνωστό της ηλιοβασίλεμα με ταξιδεύουν κάθε φορά που περνάω απο τα μέρη που έχουν ζωγραφιστεί. Σίγουρα καλύτερο απο το σκέτο σκούρο γκρίζο τοίχο ο οποίος κάποτε ήταν λευκός και έχει καταντήσει σα ξέρασμα λόγο της μόλυνσης του αστικού περιβάλλοντος. Οστώσο μερικοί προτιμούν όταν περπατάν στο δρόμο να είναι αφηρημένοι στο κόσμο τους και να μη παρατηρούν τριγύρω το περιβάλλον τους λόγο της ασχήμιας του,και απο την άλλη όταν βλέπουν κάποιους να προσπαθούν να διώξουν το καταθλιπτικό γκρίζο της πόλης ενοχλούντε. Ενοχλούντε γιατί έχουν συνηθίσει και έχουν αποδεχθεί οτι είναι προορισμένοι να ζήσουν στη βρωμιά του γκρίζου και την έχουν κάνει μέρος της ζωής τους. Μάλιστα για να ξεχνάν το οτι ζούν σε ένα μίζερο σκοτεινό γκρίζο και κλειστοφοβικό περιβάλλον έχουν επενδύσει σε μια καλή τηλεόραση μέσα στο σπίτι όπου θα μπορούν να αποχαυνώνονται,θα ασχολούντε με τις ζωές των άλλων μέσω κουτσομπολίστικων εκπομπών μιας και δεν έχουν δική τους,και θα ναι ολα μια χαρά... Οι γκραφιτάδες όμως που δε τους πολυαρέσει η τηλεόραση και προσπαθούν να κάνουν πιο ωραίο το περιβάλλον είναι κακοί για αυτούς. Τους αντιπαθούνε γιατί κατα βάθος τους ζηλεύουν. Για αυτό και όταν δουν έναν νοιώθουν οτι απειλούντε και καλούν την αστυνομία. Ο λογός που τα αισθάνονται ολα αυτά είναι επειδή βλέπουν κάποιους άλλους να μάχονται για αυτά που οι ίδιοι δεν κάναν ποτέ τίποτα. Ποτέ δεν προσπάθησαν να κάνουν κάτι για να ομορφύνουν το περιβάλλον στο οποίο ζούνε και για αυτό λόγο εγωισμού θέλουν να αποτρέψουν τον οποιονδήποτε προσπαθεί να το ομορφύνει. Επειδή δε το κάναν αυτοί έχουν την απαίτηση να μη το κάνουν ούτε οι άλλοι. Γιατί η νοοτροπία του έλληνα δεν είναι να αναβαθμίσει τον εαυτό του για να φτάσει η να ξεπεράσει το επιπέδο κάποιου άλλου που είναι μια βαθμίδα πιο ψηλά,αλλά αντιθέτως ο έλληνας όταν δει κάποιον άλλο να καταφέρνει κάτι παραπάνω απο αυτόν προσπαθεί να κάνει ζημιά στον άλλο για να τον ρήξει στο ίδιο χαμηλό επίπεδο με τον εαυτό του. Για αυτό και δεν πάμε μπροστά,και για αυτό απο τα αρχαία χρόνια ακόμα τρωγόμασταν συνέχεια μεταξύ μας με εμφύλιους πολέμους κτλπ.. Φυσικά αυτό δεν φαίνεται μόνο στο γκραφίτι,αλλά σε όλα τα θέματα. Κι όμως δεν είναι μόνο αυτό. Ο έλληνας του καναπέ και της τηλεόρασης ζηλεύει τον γκραφιτά για έναν παραπάνο λόγο. Γιατί ο γκραφιτάς ζεί μια περιπέτεια,έναν αγώνα,έχει ένα σκοπό και η όλη υπόθεση ένα σασπένς. Όλο αυτό φυσικά γοητεύει και είναι ένας απο τους λόγους που οι γκραφιτάδες κάνουν γκραφίτι. Αλλά ο άνθρωπος του καναπέ,ο "Homo Teleopticus" ο οποίος ζει κλεισμένος στο σπιτάκι του μέσα στη ρουτίνα και η μεγαλύτερη περιπέτεια του είναι το ποιός θα πάει στη Eurovison και ο χωρισμός της Μενεγάκη,κατα βάθος τον εξιτάρει η γοητεία και η περιπέτεια του γκραφίτι. Γιατί θέλει να νοιώσει οτι είναι ζωντανός. Επειδή όμως φοβάται μη χάσει την απόλυτη ηρεμία του και τον πιάσουν οι αστυνόμοι η τον κακολογήσουν κάποιοι άλλοι,προτιμά αντί να ζήσει τη περιπέτεια να βρίζει αυτούς που τη ζούν εκ του ασφαλούς και τα βράδυα να ονειρεύεται οτι είναι ο Indiana Jones η ο James Bond. Περαστικά...
oure
09/02/2010 15:40
oloi eseis oi sklhropurhnikoi katoxoi pollwn xapiwn viagra me se3istikes taseis g autous pou vafoun fula3te ton pwpo sas giati borei na alla3ei xrwma xwris na to parete xabari
Drilloz in
09/02/2010 15:24
Ένα από τα θέματα που θα απασχολούν σίγουρα για καιρό τον αστικό κόσμο και πολιτισμό. Βανδαλισμός ή τέχνη, άραγε...; Σίγουρα λίγο και από τα δυο, για να είμαστε ειλικρινείς. Πολύ μουντζούρα σε σημεία που το τοπίο δεν "ανασαίνει" άλλο από τους κακότεχνους "artists", απλά καταστρέφοντας την δημόσια περιουσία ή την ιδιωτική περιουσία κάποιου πολίτη. Αλλά και περίφημα έργα τέχνης, όπως του Bizarre στα τείχη εργοστασίου. Αλλά για μένα θα παραμένει το graffiti ως καλλιτεχνία στο γκρίζο αστικό τοπίο. Μαχαίρι στο κόκκαλο της "καλοντυμένης" με ψέμα και υποκρισία Αθήνας, αλλά και κάθε πόλης που καταδικάζει οτιδήποτε δεν έχει επάνω του φουστανέλα, σημαία και δικέφαλο βυζαντινό αετό. Καλή συνέχεια αλάνια με τα spray...
...
09/02/2010 14:56
Ειστε ολοι τοσο αξιολυπητοι. Η πλυση εγκεφαλου επιασε σε σας. ΣΕ ΕΜΑΣ ΟΧΙ. Προσπαθησε πααρα πολυ αυτη η κοινωνια αλλα δεν μας γονατισε. "Εκπροσωπω την ΠΑΡΑΤΟΛΜΗ κουλτουρα του δρομου, οχι ΠΑΡΑΝΟΜΗ, οπως την αποκαλεσαν καποιοι"
Kafrofrite
09/02/2010 12:46
Τσάκαλοι... Ωραία όσα λέτε περί graffiti και βανδαλισμού και ότι δεν είναι τέχνη. Εφόσον λοιπόν μπορείτε να δώσετε έναν ορισμό στην τέχνη, πείτε και σε μας τους αμόρφωτους τι είναι τελικά η τέχνη για να ξέρουμε. Προσωπικά δεν μου αρέσει ο Πικάσο. Αυτόματα λοιπόν, σύμφωνα με την λογική σας, δεν είναι τέχνη. Όχι, παραμένει τέχνη ένα έργο του Πικάσο. Στην τελική, δηλώνετε μόνοι σας αμόρφωτοι και εκτός των διάφορων κοινωνικών δρώμενων. Γίνονται εκθέσεις και μερικοί λίγο πιο πονηροί από εσάς, τσιμπάνε έργα. Αν θέλετε να το πάμε αλλιώς, βεβαίως μπορούμε. Ο Banksy όταν έβαφε στο τείχος της Παλαιστίνης, όταν έκανε εκθέσεις σε μουσεία, όταν κορόιδευε τον ''πολιτισμό'' σας, του λέγατε ευχαριστώ. Τα ίδια και για τον Blek Le Rat, Obey και μπορώ να αναφέρω και μια ντουζίνα άλλους. Σταματήστε να φοβάστε το διαφορετικό. Ιστορικά, καμία κοινωνία που δεν δέχεται ερεθίσματα από άλλες δεν επιβίωσε και αποδεικνύεται και επιστημονικά (Συστημική θεωρία). Εκτός αυτού, κοιμάστε όρθιοι. Όλοι οι Αθηναίοι που δήθεν σας πείραξε επειδή έφτασε η ''βρωμιά'' στην πόρτα σας και βάψαν τον τοίχο που είχατε πληρώσει για να είναι καθαρός... Για πηγαίντε μια βόλτα από Ομόνοια (Γερανίου) ή Τζαμί, έξω από τον σταθμό στο Μοναστηράκι, στο Θησείο κάτω από την Ακρόπολη, μέσα στους συρμούς. Άνθρωποι αργοπεθαίνουν και δεν σας πειράζει γιατί έχετε φροντίσει να μην φαίνονται. Παράλληλα φροντίσατε να ιδρύσετε και διάφορα κέντρα αποτοξίνωσης που τα περισσότερα λαμβάνουν επιχορηγήσεις χωρίς βέβαια τα ποσοστά επιτυχίας τους να δικαιολογούν τα ποσά που λαμβάνουν. Καληνύχτα, ξυπνήστε και δείτε ποιο είναι το πρόβλημα και μετά μπορούμε κάλλιστα να ασχοληθούμε με το graffiti. Άλλωστε αν θέλετε τόσο πολύ να το λύσετε, φροντίστε να έχει κάθε περιοχή ένα δικό της Hall Of Fame, για να μπορείτε να δικαιολογηθείτε ότι τουλάχιστον κάτι κάνατε. Μέχρι τότε, θα βλέπετε όλα αυτά τα ''χουλιγκάνια'' να σας βάφουν τους συρμούς, τους τοίχους κλπ και θα τους φοβάστε και θα τους κακολογείτε! End of story
Κωστας Δενσουλεωπουλος
09/02/2010 01:42
ο απο κατω εχει απολυτο δικιο , και για αυτον που λεει πως το νομιμο ειναι τεχνη , τοτε φιλε παρε χαμπαρι : το νομιμο γκραφιτι δεν υπηρξε ποτε αυτο που εσυ λες νομιμο , στην πραγματικοτητα λεγεται ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕ ΣΠΡΕΗ αυτο που λεω γκραφιτι ειναι ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ! ( ακομα και αν εσυ το βλεπεις και λες οτι ειναι νομιμο , εκει ειναι η παγιδα , ειναι καλυτερο απο νομιμο , γιατι εχει 1 την ομορφια του νομιμου , 2 το βλεπουν πιο πολλοι και 3 την ικανοποιηση του δημιουργου )
ΝΤΙ-ΕΝ-ΕΙ ΚΡΟΥ
08/02/2010 21:49
alloi to vlepoun moutzoura alloi texnh alloi den to vlepoun kan h ousia einai oti pote den 8a mas stamathsete mizeroi kai stenomyaloi ka8wsprepistes an eiste kati kalytero apo mas piaste mas ;) bomb the woooooooooorld
μαυροτοχρωματηςστερησης
08/02/2010 20:22
ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΡΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΔΟΥΜΕ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΣΑΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΣΗΜΙ ΜΕ ΡΟΖ ΒΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΧΟΝΤΡΕΣ ΜΑΥΡΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΜΕ ΣΤΑΞΙΜΑΤΑ. ΤΟ ΓΚΡΑΦΦΙΤΙ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΙΕΤΑΙ. ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΧΑΜΠΑΡΙ ΟΣΟ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ.
αρχισαν τα οργανα
08/02/2010 20:10
πο πραγματικα σας λυπαμαι...δεν θελω να κρυψω την ηλικια μου...ειμαι ενα 15χρονο που διαβαζω οτι γραφετε εδω μεσα απο τους ταχα πολιτισμενους ανθρωπους και αηδιαζω ολο ενα και περισσοτερο..που αναρωτιεστε γιατι γραφουμε εμεις οι 15 χρονοι αυτα τα πραγματα...θελει και ερωτημα???εγω ειμαι 15...εσεις ολοι ειστε πανω απο 30 σε μια καλη θεσουλα διορισμενοι με τον μεσον σας ο καθενας και δεν σας κουνανε...εγω ομως τι να σκεφτω για το μελλον μου?ΤΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΩ ΣΑΣ ΡΩΤΩ?με αυτα που βλεπω καθε μερα στην τηλεοραση?το ενα μετα το αλλο καινουριο μετρο μια αθλιας κυβερνησης που κυβερνα μια αθλια χωρα με τους περισσοτερους πολιτες της να ειναι ζωα...καθηλομενοι σε μια καρεκλα και να τρωνε μασημενη τροφη......ουτε μουτρα δεν θα εχετε να με αντικρισετε...γιατι κανεις σας δεν σκεφτηκε τα παιδια αυτου το τοπου..ολοι μουτζουρωνουν τοιχους αντιαισθητικοι ...σωπα ρε ειμαι αντιαισθητικος?και εσυ που ψηφιζεις μια ζωη τα ιδια και τα ιδια για να γινεσαι χειροτερα...ωραια εγω ειμαι αντιαισθητικος και εσυ μαζοχα να πουμε...και αν δεν γινεσαι εσυ γινονται κομποσα εκατομμυρια διπλα σου...αλλα τι να σε νοιαξει εσενα?σε ενοιαξε ποτε ο διπλανος σου?θα στο πω εγω...οχι...γιατι αν θα σε νοιαζε δεν θα παιθεναν τοσοι ανθρωποι γυρω σου...αλλα βεβαια...βρηκατε εδω ευκαιρια να κραξετε τα 15χρονα που μεγαλωσαν πιο νωρις απο οτι φαινεται και πανε να σας βαλουν τα γυαλια...και μαλλον στην δικια μας εποχη οχι πανε...σας τα βαλανε..με τον καθε τροπο που βρισκουν σας γ_____ την ψυχικη αλλα και εικονικη ηρεμια που νιωθετε σε αυτο το κρατος μ***ελο..μπας και σας ξυπνησουν...αλλα εσεις κοιμαστε τον υπνο του δικαιου...ου ρε βοδια ειστε..το γκραφιτι μας εκφραζει λοιπον...εκγραζει την αβεβαιοτητα μας για το μελλον...προσπαθουμε να σας ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ αλλα ειστε στοκοι...ο ενας χειροτερος απο τον αλλον...δεν εχω αλλη λυση απο το να σου βαψω με μπολικο χρωμα τον γ_____ γκριζο δρομο σου μπας και περασεις και δεις απεικονισμενα τα οσα νιωθω...πως ειμαι ψυχικα μεσα μου και πως αν θες να με βοηθησεις καντο...θελω να βγαλω το χρωμα στους δρομους...στην καθε γονια της γκριζας αυτης πολης...και σε ολα τα κτηρια τα οποια εφτιαξαν για το καλο μου τα πληρωνουν οι γονεις μου..και στην τελικη να μην βλεπω κατι καλο απο ολο αυτο..ε λεω απο μεσα μου εγω τι θα κανω?να τανε μονο αυτο ε?εχουμε και τα στρουμφακια(αστυνομια)που αν θελει ενα πρεζονι να παρει την δοση του το πρωτο πραμα που θα κανει ειναι να τον πανε μεσα..εχει βρει την απολυτη ευτυχια...πρωτο χερι απο ολα τα καλα...για πηγενετε απο κει να δειτε και αστε με εμενα...κατεστραμενοι ηλιθιοι εγκεφαλικα ανθρωποι που σας δειχνουμε τα χαλια σας και αμεσως αντιδρατε λεγωντας πως ειναι μα***κια το γκραφιτι..και η πρεζα ειναι μ***κια να την δινουν μπατσοι στον γιο σου αλλα δεν βλεπω να ασχολεισε...ουτε καν θα ξερεις οτι χαπακωνεται και παει στα παρτι στα κλαμπακια...για τρεχα απο πισω του...και στον δρομο θα δεις παιδια που θα βαρανε ταγκς NO LSD βλ**κα ελληνα..ειδες εδω περα ετοιμες απαντησεις α ου πανικος ειπες να βαλεις και εσυ και οσοι εδω μεσα μια τζιφρα...μορφωμενοι ανθρωποι ειστε ε?ξερετε πως γραφεται η καθε λεξη...αλλα ειστε αμορφωτοι ιδεολογικα και ποτε ξανα δεν εχετε ξανακουσει την λεξη εκφραση..δεν νομιζω..ή και να την εχεις ακουσει βλεπω πως δεν ξερεις που χρησιμευει..εγω ειμαι αγραμματος ακομα...δεν ξερω καλη ορθογραφια...αλλα μεγαλωσα σε μια οικεγενεια που μου εμαθε να σκεφτομαι τον συνανθρωπο μου...και αν υπαρχει αδικια να την κατατρινω...και αυτο μου λενε παντα...γιαυτο δεν θα γυριζετε να λετε περι αξιων ιδανικων και δεν συμαζευεται...αλλα τι να πεις?σε αυτη τη χωρα που ζουμε ο ενας ριχνει ευθυνες στον αλλον και ας ειναι λαθος του...ετσι για να μην διξει πως χανει...πως τον καταλαβαν..απλα ακομα δεν εχετε καταλαβει πως εχουν πεσει οι μασκες πλεον..πως ολα εχουν περασει σε μια τελικη ευθεια και οτι και να λετε δεν σας παιρνουμε στα σοβαρα...γιατι δεν μπορουμε πλεον να σας παιρνουμε στα σοβαρα..με αυτα τα μυαλα ειδατε που εχει φτασει η χωρα...ποιος κερδιζει και ποιος χανει..εμεις και εσεις οι χαμενοι και αυτοι που κυβερνανε εχουν να φανε για 10 ζωες..γελανε μεχτρι και τα μουστακια τους για το ποσο χαζος ειναι ο κοσμος..μια μπλε και μια πρασινη σημαια...οντως αυτο ειναι αντιαισθητικο...ουτε εμενα μαρεσει και βαζω στοιχημα ουτε και εσενα..(αλλα δεν βαζω και το χερι μου στη φωτια για σενα ειπα και παραπανω πως εχεις και μια μονιμη θεσουλα πως να το κανουμε)δεν κανεις τιποτα να το αλαξεις ομως...δεν βλεπω καμια σου κινηση...στις επομενες εκλογες παλι το ιδιο θα ψηφισεις στην ουσια αρα ετσι και εγω οταν σβησεις με πλαστικο χρωμα τα γκραφιτι μιας λεωφορου θα παω και θα ξανακανω γκραφιτι...ετσι να το βλεπεις ρε να λες παλι την βαψαν οι αλητες και να σου λεω και εσυ κοροιδο παλι αυτον που σου πινει το αιμα ψηφισες...να δεις στην τελικη ποιος θα γελαει τελευταιος...σου βαφω το κρατος για να δεις πως δεν υπαρχει κρατος να με εμποδισει...χαχαχα αστειο δεν ειναι?γελα και εσυ...γελαω με τα χαλια σου..θα σε πειραξει η απαντηση μου ομως..δεν θα γελασεις..και αμεσως θα με κατακτρινεις..ελλας το μεγαλειο σου...ε ρε γλεντια...το γκραφιτι να μην σε πριζω αλλο ειναι μια νεα μορφη κουλτουρας εκφρασης μια νεα μορφη μια καινουριας ζωης..ζωγραφιζοντας το κατεστημενο και οχι πολεμώντας το...αυτη την ζωη διαλεξα...αυτη ακολουθω...και αυτη θα κανω...γιατι δεν βρισκω πιο καλη απ τη ζωη που κανω...
ασδσαδ
08/02/2010 19:45
και το οτι δεν εχετε πιασει κανεναν πολυ απλα οφειλετε στο οτι ειστε ολοι αχρηστοι οσοι κραζετε
σδασδασδ
08/02/2010 19:35
παρτε το χαμπαρι αθλιοι αστικοι ανθρωποι,το γκραφφιτι παρανομο γεννηθηκε και παρανομο θα πεθανει,ειτε σας αρεσει ειτε οχι
ασδδ
08/02/2010 19:28
ετσι ετσι να βαφετε ο ησαπ.damage ειναι η φαση,up για τα αλανια που χωνονται και ρισπεκτ σε οσους βαφουν...και παρτε το χαμπαρι,ειτε σας αρεσει ειτε οχι παντα θα υπαρχει ενας
Acer
08/02/2010 19:25
δεν ειπαμε τιποτα για γκραφιτι σε ξενους ιδιοτικους τοιχους ειπαμε μονο για νομιμο ωραιο γκραφιτι το οποιο ΕΙΝΑΙ τεχνη. τωρα οσο για τα μνημεια και τους τοιχους των σπιτιων (αν και γκραφιτας ο ιδιος) πρεπει να συμφψνησω οτι ειναι βανδαλισμος. μπραβο στον ρεπορτερ, πολυ καλη δουλεια.
Κωστας Δενσουλεωπουλος
08/02/2010 19:25
το γκραφτιι ειναι βανδαλισμος .. ο ξυλοδαρμος του οδηγου εγινε επειδη υπηρχε λογος . το γκραφιτι ηταν και θα ειναι τεχνη μεσα στον βανδαλισμο .. οποιος διαφωνει κατηγορηματικα , αν ηταν στην θεση μας , θα καταλαβαινε .. μεχρι να καταλαβετε , απλα μεινετε θεατες ( οι κριτικες σας δεν μας ενδιαφερουν ουτε κατα διανοια )
Κωστας Δενσουλεωπουλος
08/02/2010 19:22
Μαγκες , το γκραφιτι ειναι βανδαλισμος , και οτι και να λετε , συντομα τα σπιτια σας θα ειναι βαμμενα .. και οχι μονο τα σπιτιτα σας , αλλα θα βαψω και την βουλη , τα δικαστηρια και καθε μπουρδελο στρουμφοχωριο .. καληνυχτα
ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΑΙΑΔΑΣ
07/02/2010 07:52
Για να δούμε συγκομιδή Γιώργο:

1 άρθρο, 5 σελίδες σχόλια, 99% αει σιχτίρ,
20% έτοιμοι για (λεκτική;) βία

Απλοί και διαβασμένοι, όλοι οριακοί.
Σε διαβάζουν λοιπόν για να σε μισούν.

Π...τάνα στατιστική, ποτέ δε διαψεύστηκες...
Χρήστος Κ
06/02/2010 12:49
Επειδή πιστεύω στην τέχνη του γκραφίτι που γίνεται και με ένα κομμάτι ξύλο, αν πιάσω τον π&$^% που λέρωσε τον τοίχο μου, θα του κάνω γκραφίτι στο κορμί του με το ξύλο. Τρείς ώρες έβαφα για να καλύψω την π....ριά που έκανε!
ρερ
06/02/2010 11:32
Ντάξει,κάποιοι νομίζουν ότι είναι καλοί τραγουδιστές , κάποιοι καλοί πολιτικοί και κάποιοι νομίζουν ότι με το να μουτζουρώνουν (ξένους) τοίχους ότι είναι μάγκες,ανένταχτοι καλλιτέχνες...

Θοικος
06/02/2010 10:46
Και επειδη ολοι αυτοι που μας λες,ειναι ετσι,ή και χειροτεροι,πρεπει να ρθεις εσυ,να μας βαλεις τη σκατουλα σου,για να μας φτιαξεις τη μερα,ή να διαμαρτυρηθεις; Και ποιος σου ειπε οτι μου αρεσει εμενα,να βλεπω ολες αυτες τις αηδιες;Με το ετσι θελω;Για να με κανεις ακομα χειροτερα απ ο,τι ειμαι;
ΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΣ
06/02/2010 02:06
http://xryshaygh.files.wordpress.com/2009/03/peir-2.jpg ΒΑΛΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΝΑ ΚΟΒΕΙ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ, ΤΟ ΦΑΝΤΑΧΤΕΡΟ ΠΟΝΗΜΑ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ!
μουντζουρες παντου
06/02/2010 01:29
δηλαδη σπρευ σε τοιχο να ναι κ οτι να ναι? να μην κανουμε διακριση στο τι βλεπουμε δηλαδη? δεν λεω η αθηνα ειναι καμενο χαρτι αλλα αστικη καλλιγραφια (αστικη μουντζουρα) απο αστικη τεχνη εχει διαφορα...
Σοφία
05/02/2010 23:03
Είναι τέχνη να βάζεις εμπόδια στους συρμούς του ηλεκτρικού για να μπλοκάρεις το τρένο ή να ξυλοκοπείς τον οδηγό του?
Ποντικομικρούλης
05/02/2010 21:16
Αυτό που κάνουν με τα γκραφφίτι σε τρένα και κτίρια, ορισμένα μάλιστα είναι και ιστορικά λέγεται βανδαλισμός. Και τέλος όποιος θέλει να κάνει "τέχνη" να πάρει ένα καμβά.
Χρήστος Κ
05/02/2010 18:15
Στον τοίχο τον δικό σου κάνε ό,τι θέλεις. Στον τοίχο τον δικό μου ΜΑΚΡΙΑ!!!!!!!!!!!
GOLDEN BOY
05/02/2010 17:56
H ASTYNOMIA PREPEI NA DERNEI ALYPHTA!
Βραδύνους
05/02/2010 17:15
Την Τέχνη αντέγραφαν κάποτε οι βάρβαροι για να μοιάσουν έστω και κακάγουστα στους Ελληνες. Σήμερα οι Ελληνες αντιγράφουν την κακογουστιά των ξένων για να μην αισθάνονται καθυστερημένοι!
Βραδύνους ο Ελλην
Rept
05/02/2010 16:58
Ε ρε looser ο τυπος..get a life
parthenios christos
05/02/2010 16:58
Εκτος ελαχιστων περιπτωσεων,οπου καποιοι πραγματι εχουν κανει εργα τεχνης,και οι οποιοι θα μπορουσαν να εκφρασθουν
και με διαφορετικους τροπους,η πλειοψηφια των ασχολουντων
με αυτο το ξενοφερτο hobby απλως καταστρεφουν την αισθητικη μας,μουτζουρωνοντας τους τοιχους μεχρι και νεοκλασικα μνημεια και αρχαιοτητες.
ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ΑΛΛΑ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΣ.
ΟΛΟΙ Μ ΕΝΑ SPRAY ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΥΠΟΤΕΙΘΕΤΕ ΚΑΝΟΥΝ ΤΕΧΝΗ.
ΚΙ ΟΠΟΙΟΝ ΠΑΡΕΙ Ο ΧΑΡΟΣ.
ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ,ΚΑΙ ΑΣ ΕΠΕΚΤΑΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΓΕΙΤΩΝΕΣ ΤΟΥΣ,ΓΝΩΣΤΟΥΣ,ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ ΤΩΝ,ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΑΥΘΕΡΕΤΑ Σ ΟΠΟΙΟΝ ΤΟΙΧΟ ΒΡΟΥΝ.
Χ.Π
ΔΗΜΟΣ
05/02/2010 15:59
TO ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΛΑ. ΠΧ ΣΤΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ. ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΧΩΡΟΣ, ΤΟ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΥΠΟΦΟΡΗ.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ !!!!!
05/02/2010 15:20
ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΑΠΛΑ ΜΟΥΤΖΟΥΡΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ !!!

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΧΑΖΕΥΕΙΣ ΓΙΑ ΩΡΑ !!!!!
Δημήτρης Σ.
05/02/2010 15:07
Αν πραγματικά θέλουν να ομορφήνουν τις πόλεις μας, ας κάνουν γραφίτι σαν και αυτά στο λινκ που βάζω (που ουσιαστικά πρόκειται για τοιχογραφίες):

http://www.oddee.com/item_96608.aspx

Τότε ναι, θα τους παραδεχόμουν.

Ήμαρτον πια με το tagging και τις ηλίθιες υπογραφές με τις οποίες έχουν γεμίσει το σύμπαν. Μπες π.χ. Αττική και παρατήρησε τους τοίχους καθώς τρέχει ο ηλεκτρικός. Ζήτημα αν 2-3 τοίχοι είναι ανέγγιχτοι από την μανία του άθλιου γκραφίτι. Η παρακμή σε όλο το μεγαλείο της.

ΥΓ. Συμφωνώ απόλυτα με τον Ιωάννη Κρης. Το παράδειγμα του μεταμεσονύχτιου αοιδού είναι όλα τα λεφτά!
ΜΦΟ
05/02/2010 15:05
ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ?
ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΙΣ ΑΦΙΣΕΣ ΤΩΝ ΣΚΥΛΑΔΙΚΩΝ?
ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΑ ΠΑΝΩ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ?
ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΓΚΡΙΖΙΛΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ?
ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΜΠΕΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΟΥΡΓΙΑ?
ΑΛΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΡΟΥΦΑΝΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ!
ΑΛΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΚΑΘΕ ΤΙ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ!

ΜΙΖΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΣΠ
05/02/2010 14:51
Μα ειναι δυνατον εμεις οι Ελληναρες να κανουμε λογο για δημοσια αισθητικη; Μα καλα εγω πιστευα πως δεν μας ενδιαφερει το θεμα καθολου γιαυτο εχουμε τοσο ασχημες πολεις. Ισως ομως η κακογουστια μας να φταει και οχι η αδιαφορια μας. Μεσα σε ολη αυτη τη μουργα το γκραφιτι ειναι υπεροχο!!!!!!!!!!
Επαρχώτης
05/02/2010 14:46
Ποιά τέχνη; Η τέχνη δεν σου επιβάλεται. Είναι σκέτος βανδαλισμός και αισθητική καταπίεση.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ
05/02/2010 14:22
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΓΥΦΤΟΣ ΝΑ ΜΟΥΤΖΟΥΡΩΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ
αλεκος
05/02/2010 14:21
βρε νοικοκυραιοι, οι πολεις που χτιζεται (πχ Αθηνα) ειναι τοσο ασχημες και κακογουστες που διορθωνονται με τιποτα. το γκραφιτι σας πειραξε τωρα!! ανοιξτε τα ματακια σας και δειτε πως μερικες απο αυτες τις υπογραφες -"μουτζουρες" θα πρεπει να χαιρομαστε που τις εχουμε σε δημοσια θεα. μπορουμε να το πουμε και "αστικη καλλιγραφια". αααχ νοικοκυραιοι, ζητω το κιτσ που θρεφετε, ζητω! ζητω τα Hondos center!!! ζητω η κανονικοτητα!!!!
gg
05/02/2010 13:59
Yparxei graffiti k graffiti. Kapoia einai erga texnis k alla moutzoures. Apo enan asximo gri toixo protimw ena ergo tou Banksy i tou ka9e Banksy. Eidika stin A9ina tairiazei to (kalo) graffiti k mporei na tin omorfunei polu.
ΓΙΩΡΓΟΣ Κ
05/02/2010 13:43
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΤΖΟΥΡΟΜΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΦΡΕΣΟΒΑΜΜΕΝΟ ΤΟΙΧΟ ΣΠΙΤΙΟΥ ..ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΘΑΚΑΝΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΝΑΜΗΝ ΤΑ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΓΚΡΑΦΙΤΙ..ΕΚΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΦΙΣΣΟΚΟΛΗΣΕΙΣ ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Η ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΤΟΠ..ΣΕ ΚΟΛΩΝΕΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΠΟΤΕ ΠΑΙΡΝΑΝΕ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ..[ ΜΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΟΛΗΤΑ ..ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΑ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ..ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ..ΚΑΛΑ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑΤΑ ? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΑΖΕΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΤΗΜΟ ? ] ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΔΕ ΒΡΗΚΑΝΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΓΙΝΩΝΤΟΥΣΑΝ ΓΚΡΑΦΙΤΙ..ΠΟΙΟ ? ΚΡΑΤΗΘΗΤΕ...'''' ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΩΝ.....ΣΠΡΕΥ !!!! ''''
ΓΙΩΡΓΟΣ Κ
05/02/2010 13:43
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΥΤΖΟΥΡΟΜΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΦΡΕΣΟΒΑΜΜΕΝΟ ΤΟΙΧΟ ΣΠΙΤΙΟΥ ..ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΘΑΚΑΝΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΝΑΜΗΝ ΤΑ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΓΚΡΑΦΙΤΙ..ΕΚΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΦΙΣΣΟΚΟΛΗΣΕΙΣ ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ Η ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΤΟΠ..ΣΕ ΚΟΛΩΝΕΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΠΟΤΕ ΠΑΙΡΝΑΝΕ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ..[ ΜΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΟΛΗΤΑ ..ΓΙΑ ΔΑΝΕΙΑ ΓΙΑ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ..ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ..ΚΑΛΑ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΑΤΑ ? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΙΑΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΑΖΕΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΤΗΜΟ ? ] ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΔΕ ΒΡΗΚΑΝΕ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΓΙΝΩΝΤΟΥΣΑΝ ΓΚΡΑΦΙΤΙ..ΠΟΙΟ ? ΚΡΑΤΗΘΗΤΕ...'''' ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΩΝ.....ΣΠΡΕΥ !!!! ''''
KA
05/02/2010 12:50
Στην Ελλάδα είναι συνώνυμο τις περισσότερες φορές με τον βανδαλισμό .
Τι να πεις για κάποιους που κάνουν τέχνη; στα βαγόνια και τα τζάμια του ηλεκτρικού
Τι να πεις και για κάποιους άλλους βέβαια που βάζουν διαφημιστικά στα τζάμια των λεωφορείων και τρόλεϊ (ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ)
Nikos G
05/02/2010 12:37
Αν θελουν να εκφραστουν να το κανουν στον τοιχο του σπιτιου τους, αλλα βεβαια, εκει δεν τους παιρνει, θα πεσει παντοφλα απο την μαμακα.......
μουτζουρες παντου
05/02/2010 12:18
το προβλημα νομιζω δεν ειναι το κανονικο γκραφιτι που συνηθως ειναι ωραιο οπτικα και πολλα απ αυται ειναι και τεχνη αλλα ολες οι μουντζουρες που κανει ο καθε βλακας. απλα μουτζουρωνουν τους τοιχους και νομιζουν οτι κατι κανουν. γραφουν το ονομα τους, το ονομα της ομαδας τους και αλλες παπαριες και ειμαι σιγουρος οτι πολλοι θα ισχυριζονται οτι κανουν γκραφιτι. συνηθιζουμε να λεμε με περηφανεια οτι το γκραφιτι ξεκινησε απο εναν ελληνα της Νεας Υορκης τον περιφημο Τακη που μεσα σε μια νυχτα εγραψε το ονομα του σε εκατονταδες μερη στην πολη. δηλαδη γεμισε ολη την πολη με μουντζουρες. μεγαλος καλλιτεχνης! δεν μου κανει καθολου εντυπωση που ηταν ελληνας. αλλο το γραφω τ ονομα μου, την ομαδα μου, την περιοχη μου μ ενα μαυρο σπρευ και αλλο ζωγραφιζω στον τοιχο. στην ελλαδα και οι ιδιοι οι γκραφιταδες γκράφιτι το προφερουν μην τρελαινεστε. γενικοτερα καποιες λεξεις παντα τις τονιζουμε λαθος στην μεταφραση, με τον καιρο ομως μπαινουν τοσο πολυ στην καθομιλουμενη, που ακομα και οι σχετικοι με το αντικειμενο (οι γκραφιταδες στην περιπτωση) τις αποδεχονται και καταλαβαινουν οτι αν την προφερουν σωστα τοτε ειναι που ξενιζει... για παραδειγμα δεν νομιζω κανενας αγγλομαθης απο σας να λεει στην παρεα του: παμε σίνεμα το βραδυ?
Ιωάννης Κρης
05/02/2010 12:17
Αγαπητέ κύριε δημοσιογράφε, κύριε Αράπογλου,
Ασχοληθήκατε σήμερα με ένα θέμα, το οποίο δεν νομίζω ότι τυγχάνει της εκτιμήσεως του κόσμου.
Οιαδήποτε απεικόνιση σε ένα ξένο τοίχο και χωρίς τη θέληση του ιδιοκτήτη ή και των περιοίκων – θα τολμούσα να πω – θεωρείται μουτζούρα και ενόχληση. “Το νεαρό της ηλικίας του (Σ.Σ. 15 ετών) δεν τον έπειθε πως τότε έκανε κάτι παράνομο”. Καλά, σοβαρολογείτε; Θέλετε και τα γράφετε αυτά ή δεν καταλαβαίνετε; Από το σπίτι τους δεν έχουν κάποιον έλεγχο αυτά τα παιδιά, που μουτζουρώνουν ό,τι βρουν; 15 ετών και δεν καταλαβαίνει; Άλλοι 15ρηδες βγάζουν μεροκάματο.
“Τοίχοι, γέφυρες, μάντρες, ακόμα και εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα είναι ιδανικά σημεία για τους γκραφιτάδες” Οι τοίχοι σε ποιον ανήκαν; Οι γέφυρες είναι κρατική περιουσία, ή μήπως κάνω λάθος; Θα πρότεινα να βάψουν το αυτοκίνητο του πατέρα τους ή ακόμη καλύτερα να βάψουν το δικό τους, όταν θα μπορέσουν να αγοράσουν.
Αυτή η ξενόφερτη συνήθεια υιοθετεί – συνήθως – τα καλλιτεχνικά πρότυπα των ομοίων τους του εξωτερικού. Οι πίνακές τους είναι με έντονα χρώματα, με γωνιώδεις μορφές χωρίς στρογγυλάδα και “γλύκα”, με παραμορφωμένα κεφάλια (ξεδοντιασμένοι, νεκροκεφαλές), και απεικονίσεις (περίεργα σύμβολα, χρώματα απλωμένα χωρίς σχέδιο), με γραμματοσειρές συμπυκνωμένες, όπου δύσκολα βγάζεις νόημα τι γράφουν, ενώ με απωθούν αισθητικά. Θυμίζουν εξώφυλλα μουσικών δίσκων ροκ και άλλου είδους συγκροτημάτων (με απίστευτες απεικονίσεις τεράτων, σατανάδων, μελαγχολικών και καταθλιπτικών τοπίων, εξωπραγματικών εικόνων, που βλέποντάς τες νοιώθεις έναν εκνευρισμό) περασμένων δεκαετιών. Δεν βρίσκω καμμία μα καμμία ομορφιά ή αισθητική αρετή στην απεικόνιση τέτοιων μορφών. Απεναντίας.
Έχουν κίνητρο – λέει – να βάψουν κάτι παράνομα. Ερεθίζονται, φαίνεται. Οι συρμοί του ΗΣΑΠ τι τους φταίνε; Για να τους ομορφήνουν το κάνουν; Αν ναι, ποιος τους το ζήτησε;
Πηγαίνετε στη Νέα Σμύρνη να δείτε την πίσω πλευρά του Κλειστού Γυμναστηρίου Μπάσκετ. Εκεί να δείτε χάλια. Η μία μουτζούρα πάνω στην άλλη. Σου θυμίζει τη βρώμα και το κλίμα που έχουν κάποια στενά δρομάκια ανάμεσα σε οικοδομικά τετράγωνα στις ΗΠΑ (όπως τα βλέπουμε στις ταινίες). Νομίζεις ότι τώρα θα ξεμυτίσουν οι συμμορίες.
Αντίλογος: Στο στάδιο του Πανιωνίου ζητήθηκε επισήμως να γίνει ζωγραφική απεικόνιση στον μπροστινό τοίχο, όπου και η κεντρική είσοδος του σταδίου. Εκεί, όντως, μπορείς να δεις κάτι καλό και μιλώ για τον ζωγραφισμένο πάνθηρα, που αποτελεί και το σήμα των φανατικών του Πανιωνίου. Η απεικόνιση είναι πολύ ρεαλιστική και τη θαυμάζεις.
Δεν ξέρω εάν υπό τον όρο γραφίτυ θεωρείται και η οποιαδήποτε καταγραφή λέξεων πάνω στους τοίχους των σπιτιών. Για δείτε αυτό και το σχόλιο, που ακολουθεί: http://prokopisdoukas.blogspot.com/2009/05/blog-post_29.html
Η πιο ωραία απεικόνιση βρίσκεται στον τοίχο της ΕΛΑΪΣ, επί της οδού Πειραιώς, όπου απεικονίζονται – ως ιδιάζουσες μορφές, σχεδόν καρικατούρες – όλα τα στάδια συλλογής του ελαιοκάρπου και παραγωγής λαδιού. Όμορφα ζεστά χρώματα. Αξιέπαινη προσπάθεια. Υποθέτω ότι το έργο ανατέθηκε από την διεύθυνση της ελαιουργικής εταιρίας σε κάποιο ζωγράφο.
Γιατί τα παιδιά αυτά δεν ασχολούνται με τη ζωγραφική, ώστε να το κάνουν επάγγελμα; Γιατί δεν θέλουν να στρώσουν τον κ... τους κάτω και να σπουδάσουν στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, ώστε να προχωρήσουν τις τεχνοτροπίες τους και να ζωγραφίζουν μόνο εκεί που θα τους υποδειχθεί και όχι αλλού; Γιατί δεν αγοράζουν μεγάλα κόντρα πλακέ και να ζωγραφίζουν εκεί;
Ποιος τους είπε ότι ζωγραφίζοντας έναν παλιό μαντρότοιχο ή ένα απαίσιο τοίχο θα τον ομορφήνουν; Ομορφαίνει αυτή η ασχήμια; Πάλι παλιός θα είναι ο μαντρότοιχος. Μου θυμίζει τα άτομα, που βάζουν αρώματα για να καλύψουν την απλυσιά τους. Η κάποιους που νομίζουν ότι με το αρωματικό της τουαλέτας όλα θα διορθωθούν μη θέλοντας να ανοίξουν το παράθυρο για να φύγει η βρώμα. Ο άσχημος άνθρωπος είτε βάλει κοστούμι είτε ένα ωραίο ρούχο, πάλι άσχημος θα είναι.
Κάτι άλλο: τα σπρέυ αυτά δεν είναι φτηνά. Κοστίζουν περί τα 5 €, μπορεί και παραπάνω, και δεν νομίζω ότι καλύπτουν μεγάλες επιφάνειες. Συνεπώς θέλει κάποιος πολλά κουτιά για χρήση. Αφ'' ετέρου, καταστρέφονται οι τοίχοι, καθώς δεν είναι εύκολο να βάψεις επάνω τους, επειδή το υλικό τους δεν αφήνει – νομίζω – να περαστεί βαφή. Νομίζω χρειάζονται αστάρωμα πρώτα. Και πολλά έξοδα.
Επίσης: τα προωθητικά αέρια των σπρέυ και το διαλυτικό που περιέχουν είναι πάρα πολύ επικίνδυνα όταν εισπνέονται από τα άτομα αυτά. Το απλό μασκάκι δεν επαρκεί. Χρειάζεται ειδική μάσκα. Άσε που πρέπει να είσαι καλυμμένος, όπως τα άτομα, που είναι σε βαφεία αυτοκινήτων. Αυτά όλα δεν τα ελέγχει κανείς γονιός; Είναι δυνατόν να μη γνωρίζουν – έστω και κατ'' ελάχιστον – τη δραστηριότητα του παιδιού τους;
Θα πρέπει κάποιος να τους μιλήσει για λογική και αισθητική. Φορτώνοντας εικόνες τους τοίχους θα γίνουμε μπαρόκ στο τέλος. Το μάτι αρνείται να δεχθεί τόσο φόρτο εικόνας. Το ίδιο ισχύει και για τις φωτεινές επιγραφές και τις διαφημιστικές πινακίδες, όπου μολύνουν αισθητικά είτε οι ίδιες είτε οι σκαλωσιές πάνω στις οποίες στηρίζονται και οι οποίες σκουριάζουν και έχουν επάνω τους ράκη από παλαιότερες αφισοκολλήσεις.
“Το στοίχημα είναι να βάλεις την υπογραφή σου και αυτή να... ταξιδέψει με το τρένο κατά μήκος της πόλης” Με λίγα λόγια τα παιδιά αυτά θέλουν “να κάνουν το κομμάτι τους”. Να επιδειχθούν στη δική τους ομήγυρη και να καμαρώνουν, αφού μουτζουρώσουν, όμως, πρώτα το τραίνο ή το λεωφορείο. Το ίδιο καμαρώνουν και αυτοί που γράφουν βρωμόλογα πίσω από τις πόρτες των αποχωρητηρίων. Όλοι τους είναι κομπλεξικοί, καθώς καλύπτονται πίσω από την ανωνυμία. Αν έχουν άντερα, που λένε, ας βάλουν το όνομά τους και το τηλέφωνό τους, μήπως και τους αναζητήσει κάποιος και για επαγγελματικούς λόγους.
Είναι βέβαιο ότι πολλά από τα άτομα αυτά έχουν ταλέντο, αλλά ως εδώ. Φαντασθείτε κάποιον με ωραία και δυνατή φωνή να τραγουδάει μέσα στη νύχτα και να σας ξυπνήσει και να σας πει κι από πάνω ότι κάνει τέχνη και ομορφαίνει τις βραδιές σας. Τι θα λέγατε εάν το έκανε συχνά πυκνά και μάλιστα τραγουδώντας τραγούδια, που ούτε καν θα θέλατε να τα ακούσετε; Γιατί εάν το θέλατε θα ήταν τελείως διαφορετικά.

john
05/02/2010 12:16
Φαντάζομαι ότι οι γονείς αυτών των παιδιών πρέπει να είναι πολύ περήφανοι για τα καμάρια τους. Είναι δυνατόν ένας δεκατριάχρονος ή δεκαπεντάχρονος να λείπει την νύχτα έξω από το σπίτι και να ζωγραφίζει όλες αυτές τις αηδίες που βλέπουμε στους τοίχους??? Και επιτέλους ας σταματήσει αυτή η πα......το ν'' αποκαλούμε τέχνη και δημιουργία όλα αυτά τα εμετικά μουντζουρώματα στους δημόσιους χώρους.

Και επιτέλους είναι πολλοί εκείνοι που προτιμούν την κολώνα στην γέφυρα χωρίς αφίσες και χωρίς μουντζούρες.

Αηδία!!! !!!
....
05/02/2010 12:07
Υπάρχουν πάρα πολύ ωραία graffiti ειδικά σε κάποια σημεία της Πλάκας του μοναστηρακίου και στο γκάζι. Αλλά άλλο το καλλιτεχνικό graffiti σε γκρίζους μαντρότοιχους (με την άδεια των ιδιοκτητών βέβαια) και άλλο οι ηλίθιες υπογραφές που πάνε και κάνουν οι πιτσιρικάδες όπου βρούν... Σιγά ρε μάγκες το κατόρθωμα...
Δημήτρης Βάσιλας
05/02/2010 12:05
Μόνο να τσακώσω κανένα ^&%$παιδο που μουτζουρώνει τον τοίχο και θα του αδειάσω το σπρέι στα μούτρα
chr stab
05/02/2010 11:47
Συμφωνω , με τον Νικο Β ,και προσθετω οτι περα του οτι το βαψιμο αποτελει παρανομια και αλλη μια αποδειξη οτι η Αστυνομια ειναι ανυπαρκτη,αν προσεξτε ,δεν βρισκουν "επιφανειες" συχνα στο Παλ. Ψυχικο,Φιλοθεη ,Εκαλη.!
ΠΕΤΡΟΣ
05/02/2010 11:42
ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΧΑΛΙ ΜΑΥΡΟ Η ΑΘΗΝΑ, ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΟΗΤΟΥΣ ΨΕΥΤΟΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΗΔΕΣ ΜΕ ΤΟ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΟΜΑΔΑ ΑΠΟ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΣΧΗΜΗ ΠΟΛΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΟΥΤΖΟΥΡΕΣ?
jjj
05/02/2010 11:39
ΔΕΝ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΦΕΤΕ ΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ΞΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ, ΝΑ ΒΑΦΕΤΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ ΜΟΝΟ ΑΛΗΤΟΦΑΤΣΕΣ.

ΟΠΟΙΟΝ ΠΙΑΝΕΤΕ ΝΑ ΤΟΥ ΒΑΖΕΤΕ ΤΟ ΣΠΡΕΙ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΟ ΨΕΚΑΣΜΟ ΤΟΥ ΑΛΗΤΗ
Βασι
05/02/2010 11:35
Αναρχη κοινωνία που δίνει περισσότερα δικαιώματα στον εγκληματία από τον φιλήσυχο πολίτη. Χρειαζομαστε μια γερή κρίση για να ξαναρχίσουμε από το μηδέν. Προβλέπω σε λιγο καιρό κρεμάλες στις κολώνες για να ηρεμήσουν τα πράγματα.
aa
05/02/2010 10:30
αλητες!! ποσο μακρια βρισκονται απο το δρομο του Θεου...
ΧΜΜΚ
05/02/2010 10:11
ΤΕΧΝΗ ΙΣΩΣ...ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΟΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ...ΟΧΙ ΣΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ
Nevermind
05/02/2010 09:26
Όλα καλά και όλα ωραία αλλά γιατί στον τίτλο του άρθρου το graffiti τονίζεται γκρΆφιτι και όχι γκραφΊτι που είναι το σωστό. Πολλοί και διαφορετικοί δημοσιογράφοι κάνουν συνέχεια το ίδιο λάθος. Αναρωτιέμαι όταν πήραν συνέντευξη από τους γκραφιτάδες δεν τους άκουγαν να το προφέρουν σωστά? Κάντε μια προσπάθεια παρακαλώ...
ΝίκοςΒ
05/02/2010 09:26
Έχω την ετνύπωση ότι το γκραφίτι εξακολουθεί να αποτελεί φθορά ξένης ιδιοκτησίας και να διώκεται ποινικά (θεωρητικά πάντα διότι και η ληστεία έχει σχεδόν νομιμοποιηθεί πιά). Αν είναι έτσι κάνετε πολύ άσχημα που το διαφημίζετε με αυτό τον τρόπο. Όσο για τους "καλλιτέχνες" που έχουν κάνει την Αθήνα σαν τα μούτρα τους ένα έχω να πω - ένα που έπιασα πριν από τρία χρόνια τον έβαψα με τα σπρέυ του.
copy,paste
05/02/2010 09:12
Πως τα καταφέραμε και όπως πάντα το προφέρουμε λάθος?Στα ελληνικά προφέρεται γκράφιτι (πως προέκυψε?), ενώ στα αγγλικά γκραφίτι.
ΜΑΝΟΣ
05/02/2010 08:39
ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΓΚΡΑΦΙΤΙ. ΗΜΑΡΤΟΝ. ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΝΕΙ Η ΠΙΟ ΑΣΧΗΜΗ ΑΠΟ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΧΩΡΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ.
T. Hun
05/02/2010 08:26
ART my a**! You come graffitti my wall and I''ll make you taste some real pain you punk. Take your "art" somewhere else. You have trashed our country with your grafoma**kies.

όλες οι τελευταίες ειδήσεις