«Δεν υπάρχουν κακοί, αλλά “δύσκολοι”μαθητές»

Οι ειδικοί επισημαίνουν τους λόγους που προκαλούν τη χαμηλή επίδοση ορισμένων παιδιών στο σχολείο και προτείνουν τρόπους αντιμετώπισής τους

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Εύη Σαλτού   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/11/2009 07:00 |
«Ήμουν μαθητής του 13. Το σχολείο μού ήταν αδιάφορο. Ήταν ένα σχολείο που δεν αξιοποιούσε τις κλίσεις των μαθητών», θυμάται ο ηθοποιός Ορέστης Τζιόβας
 «Δεν υπάρχουν κακοί, αλλά “δύσκολοι”μαθητές»
«Δεν καταλάβαινα για ποιον λόγο έπρεπε να διαβάζω και να είμαι πρώτος στην τάξη: για τη σωστή εκπαίδευσή μου ή για την επαγγελματική μου αποκατάσταση;...
Γίνετε Συνδρομητής
Ρασκόπουλος Νίκος
16/08/2010 16:29
O άνθρωπος κατά την δική μου άποψη δεν χρειάζεται μόρφωση αλά μυαλό.Εγώ δουλεύω μαζί με τον πατέρα μου εμπειροτέχνης οικοδόμος (κατασκευάζω κεραμοσκεπές-κιόσκια-πέργολες) και το μεροκάματό μου είναι 55euro.Είμαι ικανοποιημένος και δεν μετάνιωσα που δεν πήγα στο λύκειο γιατί δεν θα μου προσέφερε τίποτα για το επάγγελμα που επέλεξα και αγαπώ.Δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να γίνουν επιστήμονες και μηχανικοί...πιστεύω πως υπάρχουν πολλά παιδιά σήμερα που παρατούν τις σπουδές γιατί προτιμούν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του πατέρα τους.
Κωστας
27/11/2009 09:14
@ΜΑΚΗΣ: Αν μπορούσες να καταλάβεις το αρχικό μου μύνημα, θα εβλεπες ότι κοροιδεύω την ιδέα οτι "φταίνε τα κτήρια". Από κεί καί μετά βγάζεις ενα σωρό συμπεράσματα από λάθος αφετηρία καί πού δε στέκουν. Πρός πληροφορία σου ναί, μορφώθηκα, πήρα καί υποτροφία γιά σπουδε΄ς στο εξωτερικό. Βλέπεις δεν είχα την πολυτέλεια να έχει ο μπαμπάς μου εργοστάσιο ούτε θα δεχόμουνα να φιλάω κατουρημένες ποδιές γιά να γίνω κάτι πού έτσι κιαλλιώς δεν με ενδιαφέρει, όπως ο ηθοποιός της συνέντευξης
πολίτης Μπάμπης
25/11/2009 23:21
(μέρος 2 του μηνύματος μου). Κάποτε λοιπόν είχα ρωτήσει για το θέμα αυτό έναν μπάρμπα μου που ήταν γιατρός. Λοιπόν, γιατί μερικοί είναι καλύτεροι μαθητές; Αν δύο μαθητές Α και Β διαβάζουν το ίδιο, ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλον, γιατί συμβαίνει αυτό; Μου απάντησε πως εκτός από θέμα διαβάσματος είναι και θέμα δυστυχώς της φύσης. Μερικοί με λίγα λόγια έχουν...άλλα μυαλά. Ας το πάρουμε διαφορετικά, εσύ είσαι αριθμομνήμων; Δεν είσαι. Υπάρχουν όμως κάποιοι που αν τους ανακατέψεις μια τράπουλα, και τους πεις δες την τράπουλα και στη συνέχεια φτιάξε μου μια άλλη τράπουλα στην ίδια σειρά από μνήμης, θα την φτιάξουν. Έτσι στην φύση ο καθένας έχει και άλλα ταλέντα και άλλοι είναι καλύτεροι στα μαθηματικά, άλλοι στα αρχαία, άλλοι καθόλου, ούτε στο ένα ούτε στο άλλο. Αυτοί όμως μπορεί να έχουν άλλα ταλέντα και χάρες, που οι πρώτοι δύο δεν έχουν. Ένα άλλο σημείο είναι πως το μυαλό όπως και το σώμα θέλει εκγύμναση. Αν δεν διαβάζεις να αρχίσει να παίρνει στροφές δεν θα έχεις πρόοδο. Αν διαβάζεις, όσο διαβάζεις δυναμώνει και λειτουργεί πιο εύκολα.
Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας
25/11/2009 23:19
Δυστυχώς αρκετοί εκπαιδευτικοί και γονείς αγνοούν ή δεν παραδέχονται την ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών. Όχι μόνο τις δυσλεξίας που αφορά την κατανόηση του γραπτού λόγου, αλλά και άλλες όπως η διάσπαση προσοχής κλπ. Γι` αυτό η Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας διοργανώνει διημερίδα με θέμα: Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Από την έγκαιρη διάγνωση μέχρι τη χάραξη επαγγελματικού προσανατολισμού στις 05 και 06 Δεκεμβρίου. Χώρος διεξαγωγής της Διημερίδας: Αμαλίειο Ίδρυμα Κηφισίας 219, Μαρούσι (έναντι κτήματος Συγγρού) http://www.dyslexia.gr/index.php?categoryid=12&p2_articleid=68
πολίτης Μπάμπης
25/11/2009 23:05
Διάβασα όλα τα μηνύματα της στήλης και με ορισμένα θα διαφωνήσω. Διαφωνώ στο ότι φταίνε τα κτίρια. Έχω φοιτήσει όπως και άλλοι μεγαλύτεροι στην ηλικία από εμένα, σε απαράδεκτο κτίριο που έμπαζε και νερά, και χωρίς καρέκλα, σε σκαμνί, και 3 μαθητές ανά θρανίο γιατί δεν υπήρχαν θρανία, αυτά και σε δημοτικό και σε γυμνάσιο. Στο λύκειο ήταν καλύτερο το κτίριο αλλά το Χειμώνα μας πέφτανε τα στυλό από το κρύο, ντυνόμασταν όμως, όσο για τον εξοπλισμό τύχαιναν φορές που ο καθηγητής δεν έβρισκε κιμωλίες, δεν υπήρχε φωτοτυπικό και δίναμε τις φωτοτυπίες έξω σε πολύγραφο Όμως οι μαθητές που διάβαζαν διάβαζαν, οι καθηγητές επέμεναν και είχαν και οι δύο πλευρές στόχους. Τα κτίρια δεν φταίνε, φυσικά δεν αντιλέγω πως με μια καλή κτιριακή υποδομή, εργαστήρια, γήπεδα, αμφιθέατρο και άλλα επιτυγχάνονται όλα πολύ ευκολότερα. Ένα άλλο θέμα είναι σήμερα το μισθολογικό των καθηγητών το οποίο πρέπει να είναι ικανοποιητικό, και στην πρωτοβάθμια και στην δευτεροβάθμια. Δεν ξέρω τι σεμινάρια παίρνουν οι καθηγητές και αν γίνονται κάποια συμβούλια. Να δίνονται κάποια κίνητρα και στους καθηγητές με έμφαση στο λειτούργημα, ότι είναι πολύ σημαντικό αυτό που κάνουν. Ο μαθητής νομίζω πρέπει να το έχει και μέσα του, την αγάπη για να μάθει, το πείσμα, και να δείχνει και στους συμμαθητές και καθηγητές ότι διαβάζει και είναι καλός, κατα κάποιο τρόπο θέλει και να εντυπωσιάζει μαζί με τα άλλα. Θυμάμαι ότι μου άρεσε πολύ άμα έλεγα το μάθημα τέλεια, και ο καθηγητής θαυμάζει και επιβραυέυει τον μαθητή. Επίσης και εγώ θαύμαζα ορισμένους καλύτερους στα μαθηματικά και την φυσική - χημεία. Είναι και θέμα ταλέντου. Άλλοι έχουν περισσότερο ταλέντο στα θεωρητικά άλλοι στα θετικά μαθήματα. Τώρα για τους δύσκολους, εξαιρεί κανείς τους τεμπέληδες, αυτοί είναι τεμπέληδες γιατί θέλουν και είναι. Βλέπεις ότι προτιμούσανε την μπάλα την καφετέρια, την μοτοσυκλέτα, την disco, δεν θέλανε να ασχολούνται με το σχολείο. Αφήνονταν στο ένστικτο, δεν τιθάσευαν και δεν πειθαρχούσαν τους εαυτούς τους. Και εγώ ήθελα και disco και εκδρομές έλα όμως που ήμουν συνέχεια σχολείο-φροντιστήριο-διάβασμα. Οι γονείς παίζουν και εκείνοι τον ρόλο τους. Έχω ακούσει γονείς να λένε, δεν χρειαζεται να σκοτώνεται στο διάβασμα το παιδί. Οι ίδιοι δεν δίνουν αξία στην μάθηση φέρνοντας και στο παιδί το επιχείρημα ότι πτυχιούχος δεν σημαίνει και καλός άνθρωπος ή ολοκληρωμένος. Φυσικά αυτό αρκετές φορές ισχύει ΑΛΛΑ δεν πρέπει να το κάνει κάποιος σεμινάριο στο παιδί ή στο νεαρό. Σημασία έχει να προσπαθήσεις να μάθεις τα του σχολείου, να κυνηγάς την μάθηση, έστω και αν δεν πας τριτοβάθμια, θα εξακολουθείς να μαθαίνεις για να έχεις πάντα σφαιρική γνώση για πολλά πράγματα, και να μπορείς να σταθείς και να εκφέρεις γνώμη. (συνεχίζεται στο μέρος 2).
Πατελάρος Βασίλειος
25/11/2009 22:44
Εγώ στο σχολείο ήμουν τεμπέλης, το υπογράφω. Ίσα ίσα πέρασα της πανελλήνιες. Μόλις όμως πέρασα σε πανεπιστήμιο, σε σχολή γραφιστικής, και ασχολήθηκα με αυτό που πάντα ήθελα να κάνω, βρέθηκα στο στοιχείο μου - κάθε χρονιά άριστα σε όλα τα μαθήματα. Όχι πως μου αρέσουν όλα τα μαθήματα της σχολής, κάποια τα βρίσκω κιόλας πολύ βαρετά κλπ, αλλά έχω τη συνείδηση ότι θα μου είναι απολύτως απαραίτητα στο επάγγελμά μου. Και φυσικά πρόκοψα και είμαι ευχαριστημένος από τη ζωή μου. Δεκάρα τσακιστή δε δίνω για επιλύσεις μακρύτατων εξισώσεων της άλγεβρας και της μονότονης δικαιολόγησης του χ και του ψ στη γεωμετρία. Αυτά δε μου πρόσφεραν ποτέ, ούτε μου προσφέρουν τώρα απολύτως τίποτα το ουσιώδες.
ΜΑΚΗΣ
25/11/2009 19:59
Κώστα @ Τους ανθρώπους τους γνωρίζουμε από τις σκέψεις τους. Χρειάζεται να σε δώ? Οι σκέψεις μας συνήθως διοχετεύονται και στα παιδιά μας. Και ειλικρινά λυπάμαι τα παιδιά πούχουν γονείς με τέτοια μυαλά. Δεν φταίνε αυτά σε τίποτε.Δεν ξέρω την ηλικία σου.Δεν ξέρω αν πήγαινες σε σχολείο-παλάτι εσύ και μορφώθηκες. Αν βέβαια μορφώθηκες.Γιατί Κώστα όλοι αυτοί οι άνθρωποι του πνεύματος που πέρασαν αλλά και που υπάρχουν, δεν πήγαν Κώστα σε κλιματιζόμενες αίθουσες που ζητάς εσύ.
Ν.Κ
25/11/2009 16:41
Τα πτυχια δεν κανουν κατ αναγκη εναν ανθρωπο με παιδεια και πολιτισμο. Η εκ-παιδευση,ειναι μια διαρκης ατομικη προσπαθεια, σε βαθος χρονου,αυτον,μιας ολοκληρης ζωης..
Δημήτρης Π (2007)
25/11/2009 15:46
Τα σχολεία είναι φάμπρικες εκπαίδευσης και φυσικά δεν ταιριάζουν σε όλους τους μαθητές.
Βεβαιίως ο ανθρωπος μαθαίνει συνεχώς στην ζωή του το θέμα είναι το τι μαθαίνει. Το ζητούμενο είναι να πάρει τις απαραίτητες γνώσεις γιά να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της ζωής. Και οι απαιτήσεις σήμερα είναι περισσότερες από παλιά.
Αν το σχολείο αποτύχει τότε η οικονομικοκοινωνική καταγωγή του μαθητή επικρατεί.
Αρα το κλειδί της Δημοκρατίας και της ισοκατανομής είναι το σχολείο.
Κωστας
25/11/2009 15:05
@ΚΑ: Μηπως γνωριζόμαστε η ξέρεις τα παιδιά μου; Αν όχι, βγάλε καλύτερα συμπεράσματα γιά τα δικά σου παιδιά.
ΚΑ
25/11/2009 14:26
Κωστα@ δεν φταινε τα κτίρια. τέλεια είναι. αν αυτά είναι αχούρια τι ήταν τα δικά μας το 1955 και 1960? αντε βρε!! τα μυαλά των γονιών φταίνε. που φοβούνται μη παθει κατι ο κανακάρης τους από ένα τράβηγμα αυτιού. μηπως και πληγωθεί ο συναισθηματικός του κόσμος και του μείνει απωθυμένο. αντε βρε μαθετε τα παιδιά σας σεβασμό. αλλά δίκιο εχεις. φοβάσαι μη σου διαταράξει τη ψυχική σου ηρεμία το παιδί και δεν ασχολείσαι μαζί του.. ετσι ρίχνεις αλλόύ τις ευθύνες κι όχι στο κεφάλι σου.
Θωμας
25/11/2009 13:17
Ενα παράδειγμα είναι οι ΗΠΑ: Μπορεί να έχουν τους καλύτερους μηχανικούς, αλλά όταν το επίπεδο των εργατών είναι τέτοιο πού δεν μπορούν να διαβάσουν ένα διάγραμμα πού κάνουν οι μηχανικοί, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στήν παραγωγή. γνώμη:"Εγω θα έλεγα, οτι οι κουτοι αποφασιζουν, ποιοι θα κυβερνουν τους εξυπνους. Αν ομως εισαι εξυπνος δεν δημιουργειται προβλημα με την εκαστοτε αποφαση των κουτων" Δεν είναι τόσο απλά. Ναί, οι κουτοί θα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο των επιπτώσεων. Δυστυχώς όμως ένα μερίδιο θα υποστούν καί οι έξυπνοι. Σε τελική ανάλυση η χώρα μπορεί να καταρρεύσει(θυμίζει τίποτε;) καί οι έξυπνοι έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες να φύγουν. Τι θα γίνει όμως έτσι; Θα επεκτείνεται η περιοχή των κάφρων; Καί μέχρι πότε;
Κωστας
25/11/2009 13:11
" Σε σχολεια αχουρια- σταυλους τι αλλο θελεις να κανουν τα παιδια! Τα παντα κανουν εκτος απο μαθημα" Θες να πείς ότι οι προηγούμενες γενιές είχαν καλύτερη κτιριακή καί άλλη υποδομή καί γιά αυτό το λόγο έκαναν μάθημα;
Κ.Α
25/11/2009 12:15
Τα πάντα ξεκινούν από το σπίτι. Από τους γονεις. Εκεί μαθαίνει το παιδί να σέβεται,να μάθει.
mx
25/11/2009 12:15
Tha sumfwnhsw me ton -ΜΑ-. Den mporei ola na prosegkizontai monodiastasta metaksh ths sxeshs tempeli kai prokomenou. Ta kinhtra einai simantika kai pisteuw pigazoun ston koinwniko perigiro tou paidiou oikogenia, sxoleio, filies kai euriteres sunanastrofes. ti ginete omws otan ta kinitra ginonte oikonomika kai oxi koinwnika idiws se epoxes san kai auth.
ΜΑΚΗΣ
25/11/2009 11:58
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΝΕΑΡΟΥΛΗΣ? ΔΕΝ ΤΟΝ ΞΕΡΩ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΘΑΘΕΛΑ ΝΑ ΤΟΝ ΞΕΡΩ. ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟΥ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΕ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ? ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΤΟΥ Ε? ΩΡΑΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ... ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!! ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΓΝΩΣΤΟ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΠΑΙΖΕΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΒΛΑΚΩΔΗ ΤΗΛΕΟΠΤ.ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2-3 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΧΑΘΕΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΝΩΣΕΙΣ. ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ,ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΛΕΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΓΝΩΣΕΙΣ. ΝΕΑΡΕ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΛΑΘΟΣ. ΜΑΣ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΟΥ , ΣΩΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΤΑΝ. ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΘΥΜΗΘΕΙΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΦΥΓΕΙ Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΟΥ ΟΜΟΡΦΙΑ ΚΑΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ. ΘΥΜΑΤΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤ.ΓΛΕΤΣΟ Η ΤΗ ΒΑΝΑ ΜΠΑΡΜΠΑ? ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ
Μια γνωμη
25/11/2009 11:32
Η δημοκρατία δεν είναι πολίτευμα γιά κάφρους
Μητσος 25/11/2009 10:29

Εγω θα έλεγα, οτι οι κουτοι αποφασιζουν, ποιοι θα κυβερνουν τους εξυπνους. Αν ομως εισαι εξυπνος δεν δημιουργειται προβλημα με την εκαστοτε αποφαση των κουτων.
nikos
25/11/2009 11:20
""@ συγγραφεα Μπειτε σε μια αιθουσα με 20 αδιαφορους μαθητες που δερνονται,φωναζουν,πετανε χαρτια,να δουμε τι μαθημα θα κανετε και αν μπορετε να τους δωσετε κινητρα να μαθουν! "" Σε σχολεια αχουρια- σταυλους τι αλλο θελεις να κανουν τα παιδια! Τα παντα κανουν εκτος απο μαθημα.
Μητσος
25/11/2009 10:29
Αν κάποιος θέλει να μείνει ουσιαστικά αγγράματος, τότε θα πρέπει να παραιτηθεί καί από τα περισσότερα από αυτα πού θεωρούμε δικαιώματα: Η δημοκρατία δεν είναι πολίτευμα γιά κάφρους, τα θέματα πού πρέπει να λύσει η σημερινή κοινωνία απαιτούν γνώση καί κατανόηση καί συνεπώς δεν μπορεί να έχει άποψη κάποιος πού δεν καταλαβαίνει ούτε καν τα βασικά. Τα αποτελέσματα της αγγραματοσύνης είναι εμφανέστατα σήμερα, π.χ. έχουμε δικαστές πού δεν μπορούν καί δεν θέλουν να κάνουν τον κόπο να καταλάβουν ότι το σενάριο πού παρουσιάζει η μία πλευρά είναι φυσικά αδύνατο, γιατί όταν κάνανε φυσική στό σχολείο, αυτοί ήταν αλλού. Συνεπώς ακόμα καί αν δεχτούμε δικαίωμα επιλογής σε ανήλικους, αυτές ι επιλογές θα πρέπει να έχουν ουρά την απώλεια βασικών δικαιωμάτων πού θεωρούμε αυτονόητα.
θηριοδαμαστης
25/11/2009 09:34
@ συγγραφεα Μπειτε σε μια αιθουσα με 20 αδιαφορους μαθητες που δερνονται,φωναζουν,πετανε χαρτια,να δουμε τι μαθημα θα κανετε και αν μπορετε να τους δωσετε κινητρα να μαθουν!
Κ.ΜΑΝΩΛΙΔΗΣ
25/11/2009 09:21
H βλακεία, είναι έμφυτη στον άνθρωπο. Είναι στο DNA του. Η εκπαίδευση, στο σπίτι απο τους γονείς καί στο σχολείο απ'' τούς δασκάλους περιορίζει την έμφυτη βλακεία. Η γνώση κατακτάται καί πρέπει να μεταδίδεται με ενδιαφέρον απ'' τούς δασκάλους. Ενας βαρετός δάσκαλος δεν μπορεί να μεταδώσει την γνώση. Ο μαθητής πρέπει να πειστεί ότι η γνώση είναι όπλο απαραίτητο στην ζωή του, ότι επάγγελμα καί ν''ασκήσει. Η γενική παιδεία θα τον κάνει συμμέτοχο στην κοινή προσπάθεια της κοινωνίας στην οποία ανήκει γιά άνοδο. Η εξειδικευμένη γνώση θα τον κάνει καλό καί παραγωγικό στήν δουλειά του. Η γενική παιδεία θα τον κάνει χρήσιμο συμμέτοχο στην δημοκρατία. Η ελλειπής γνώση τον κάνει επικίνδυνο. Π.χ. την οικονομική κρίση που ζούμε, μια κοινωνία με υψηλό επίπεδο πολιτών την ξεπερνάει πιό εύκολα με εύστοχες ενέργειες. Μια κοινωνία ηλιθίων απλά φτωχαίνει. Καμιά κοινωνία δεν απέκτησε υψηλό βιοτικό επίπεδο, αν πρώτα δέν κατέκτησε υψηλό επίπεδο στην γνώση. Οι πλουτοπαραγωγικοί πόροι από μόνοι τους δέν αρκούν για να ανεβάσουν το βιοτικό επίπεδο μιας κοινωνίας. Η γνώση είναι αυτή που οδηγεί στην αποτελεσματική αξιοποίησή τους. Σήμερα στήν Ελλάδα, ένας βασικός παραγωγικός τομέας της οικονομίας μας, η Γεωργία υπό την ευρεία της έννοια, πάσχει από έλλειψη της εξειδικευμένης γνώσης των ανθρώπων που ασχολούνται μ''αυτήν, με αποτέλεσμα την χαμηλή παραγωγικότητα, αν καί οι κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας είναι ισχυρό φυσικό πλεονέκτημα για τήν ανάπτυξή της.
ΜΑ
25/11/2009 00:20
Άλλο ο τεμπέλης μαθητής (που βαριέται και ίσως να βαριέται για πάντα) άλλο ο κακός μαθητής (ίσως έχει μαθησιακές δυσκολίες, ίσως δεν του ταιριάζει ο δάσκαλος) και άλλο ο χωρίς κίνητρο μαθητής (γιατί είναι ήδη βολεμένος και το ξέρει...). Εγώ πάντως το παιδί μου κανένα πρόβλημα να μην σπουδάσει. Ακαλλιέργητος να μην γίνει. Αν μπορέσω να του καλλιεργήσω την αγάπη για τη γνώση και τα βιβλία θα θεωρήσω πως πέτυχα ανεξαρτήτως πανελληνίων και λοιπών βλακειών. Εξάλλου για να πετύχεις καλούς βαθμούς στο σχολείο κατά βάση πρέπει να παπαγαλίζεις. Υπάρχει πιο ηλίθιο σύστημα;
ST
24/11/2009 21:54
TO NA MHN THES NA DIABAZEIS KAI NA PROSPATHEIS EINAI DIKAIOMA SOU...OSTOSO AUTO SE KANEI NA XANEIS THN EPAFH ME THN GNOSH...

AKOMA KAI AN EXEIS APOFASISEI APO MIKROS OTI EGO DEN THA SPOUDASO ALLA THA GINO AGROTHS, ERGATHS, THA ANOIKSO EPIXEIRHSH, KLP. AUTOS DEN EINAI LOGOS GIA NA MHN ASXOLEISAI EIDIKA ME MATHIMATA OPOS H ISTORIA, GEOGRAFIA, LOGOTEXNIA KLP...

AUTA EINAI TA MATHIMATA GENIKHS MORFOSHS POU SOU ANOIGOUN TA MATIA STON KOSMO... DEN SE ETOIMAZOUN GIA EPAGGELMA...

AN LOIPON BARIESAI NA TO KANEIS AUTO EISAI AKSIOS THS MOIRAS SOU NA DIABEIS THN ZOH OS ENA AKOMA TOUBLO...

POU THA TO ROTANE POU EINAI H KERKURA KAI THA LEEI STO AGAIO....

TO GEGONOS EINAI OTI MPOREI NA EISAI PETUXHMENOS EPAGGELMATIKA KAI OIKONOMIKA AKOMA KAI XORIS PTUXIO... EIDIKA STHN ELLADA... POU TA PTUXIA EXOUN GINEI MUKSOXARTA...ALLA THN GNOSH KAI THN ANTILHPSH THS ZOHS DEN MPOREIS NA THN EXEIS XORIS MORFOSH...KAI AMA BARIESAI STO SXOLEIO DEN NOMIZO OTI THA KSEBARETHEIS META....
ΝΙΝΑ
24/11/2009 17:05
ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΓΙΑΤΙ ΤΑΥΤΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΕΜΠΕΛΗ ΜΕ ΤΙΟ ΚΑΚΟ ΜΑΘΗΤΗ?
Η ΤΕΜΠΕΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ.
(ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ Ο ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΩΖΕΙ)
ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΑΚΟ Ή ΔΥΣΚΟΛΟ ΜΑΘΗΤΗ ΑΝ ΠΑΡΕΧΕΙΣ ΤΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΜΕΘΟΔΟ ΚΑΙ ΑΦΟΣΙΩΣΗ ΕΙΤΕ ΩΣ ΓΟΝΙΟΣ ΕΙΤΕ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΟΥΝ.
ΠΟΣΟΙ ΚΑΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗ ΠΟΡΕΙΑ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΜΕΓΑΛΑ ΜΥΑΛΑ?
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΩΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΗΤΑΝ ΚΑΚΙΣΤΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΑΝ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟΙ.
Π. Πανόπουλος
24/11/2009 16:33
Συγχαρητήρια για το Βήμα που δίνετε στο ιδεολογικό άλλοθι της αποτυχίας. Συγχαρητήρια και για την εισαγωγή του ρεπορτάζ σας. Πρότυπό μας για τη ζωή ένας νεαρός ηθοποιός που πιθανό να μην τον θυμόμαστε σε 5 μήνες. Ο οποίος δηλώνει ότι δεν χρειαζόταν να παίρνει καλούς βαθμούς καθότι στη ζωή δεν του ήταν χρήσιμοι σε αυτό που τόσο καλά κάνει. Μα ασκεί Τέχνη ο νεαρός. Και η Γνώση υποβοηθά το Ταλέντο. Είναι αυτό που θα τον κάνει να ξεχωρίζει και να τον θυμόμαστε ακόμα και μετά από 5 μήνες ή και 5 χρόνια. Δεν συμφωνώ με το βαθμοκυνηγητό, αλλά αν ο βαθμός υποδηλώνει αυτό που αξίζεις ως μαθητής γιατί κάνετε Σύμβολα τους αποτυχόντες?
lv25
24/11/2009 15:32
Simfwnw me S.P. & Γ.Γ. Min prospathoume na perasoume sta paidia oti kai na mi diavazeis den peirazei de tha xatheis! Antitheta, na prospathoun oi mathites gia to aristo kai mono tote an den ta kataferoun na prospathoun na xriswsoun to xapi kai na poun o vathmos den einai autoskopos... Den einai sigoura autoskopos alla einai tropos aksiologisis twn kaliterwn p tha anevoun stin koinwniki klimaka...
Sigoura o Ainstain itan eksairesi, alla i eksairesi den einai o kanonas!
Dr. Leo Maganares
24/11/2009 15:31
OLOI OI AN8RWPOI EIMASTE DIAFORETIKOI EXWTERIKA ALLA KAI ESWTERIKA. EPI 100 XRONIA H KOINWNIA MAS HTAN DESMIA TOU IQ TEST SAN METRO DIANOITIKIS IKANOTHTOS TWN AN8ROPWN. TO 1985 O DR. HOWARD GARDNER ERGAZOMENOS ME PAIDIA ME DIANOITIKA PROBLHMATA ANAKALUPSE OTI AKOMA KAI AUTA TA PAIDIA MPOROUSAN NA MA8OUN. H 8EWRIA TOU EINAI GNWSTH WS MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY http://www.thomasarmstrong.com/multiple_intelligences.htm
OPWS OLOI OI AN8RWPOI EXOUME XERIA PODIA MATIA AUTIA KLP TA OPOI EINAI OMOIA ME ALLWN AN8ROPWN ALLA OXI IDIA ETSI EXOUME 7 DIANOITIKES IKANOTITES linguistic, logical-mathematical, spatial, bodily kinesthetic, musical, interpersonal and intrapersonal. OLOI OI AN8RWPOI EXOUME AUTES TIS IKANOTITES ALLA EINAI ANEPTIGMENES SE DIAFORETIKO EPIPEDO GIA AGNWSTOUS LOGOUS. AUTES OI IKANOTITES EINAI GNWSSTES SAN TALENTO KAI OLOI EXOUME TALENTO SE KAPOIO TOMEA. O SKOPOS TOU EKPAIDEUTIKOU SUSTHMATOS 8A PREPEI NA EINAI H ANAKALIPSI AUTWN TWN TALENTWN STA PAIDIA KAI TOUS NEOUS WSTE NA KATEU8UN8OUS STOUS TOMEIS OPOU MPOROUN NA DIAPREPSOUN. OTAN EISAI SE ENA TOMEA OPOU DEN TON AGAPAS KAI DEN EXEIS PA8OS DEN EINAI DUNATON NA EISAI KALOS KAI NA SUNAGONIS8EIS. DISTIXWS TO EKPAIDEUTIKO SUSTHMA EXEI XTISTEI PANW SE DUO INTELLIGENCES THN LINGUISTIC KAI LOGICAL MATHEMATICAL ANGOONTAS TIS ALLES 5. OSOI MA8HTES DEN MPOROUN NA PROSARMOSTOUN STO KOUTI POU ONOMAZOUME EKPAIDEUSH XARAKTIRIZONTAI DYS-LEKTIKOI, DYS-...... IDIKES ANAGES KLP. O ROLOS TOU EKPAIDEUTIKOU EINAI NA ENTOPISEI APO POIA INTELLIGENCES OI MA8HTES TOU MPOROUN NA LABOUN PLHROFORIA KAI NA PROSARMOSEI THN DIDASKALIA TOU. PAROUSIAZONTAS THN PLHROFORIA MONO APO TA KANALIA POU EINAI BOLIKA STON KA8IGITI SYMFONA ME TO DIKO TOU MULTIPLE INTELLIGENCE PROFILE.....SYMBAINEI AKRIBWS AUTO POU MAS PERIGRAFEI O AGAPITOS Ορέστηs Τζιόβαs.
cthulhu
24/11/2009 15:11
Η γνώση δεν εξαργυρώνεται... Και φυσικά σχολείο και γνώση είναι δυο αντίθετα -εντελώς- πράγματα.Ο μοναδικός σκοπός του σχολείου είναι να δημιουργεί τυποποιημένα και πειθήνια ανθρωπάκια.Αυτό δηλαδή που θα ζητήσει η κοινωνία αργότερα ώστε να ενταχθείς στο σύστημα και να σου επιτρέψουν να φυτοζωείς.Από τα πρώτα σχολικά χρόνια και με αποκορύφωμα όλων αυτών τη στρατιωτική θητεία ένα πράγμα μόνο διδάσκεσαι: Υπακοή και πίστη στο σύστημα χωρίς ερωτήσεις και χωρίς κριτική.Τη γνώση την αποκτάς μόνος σου με το χρόνο και φυσικά πρέπει και να το ''έχεις'' και να το θέλεις... Αν περίμενα να μάθω όλα όσα ξέρω τώρα με προσωπικό κόπο,χρόνο και δίψα για γνώση από μια σχολική αίθουσα τώρα θα ήμουν ένα απολίτιστο κοθώνι,θα έκανα επικλήσεις σε θεούς και θα μισούσα το διαφορετικό από όπου και αν προερχόταν,θα διασκέδαζα με το πενιχρό μισθό στα μπουζούκια και θα είχα την εντύπωση ότι είμαι και ανώτερος από όλους.Αυτά μαθαίνεις στα σχολεία τους.Να μου λείπει...
psilos
24/11/2009 14:36
se deka xronia etimasu na klegesai epidi me to zori vgazis 700 euros san servitoros kai na to peksis anarxikos epidi su fteei kapios alos kai oxi to kluvio su to kefali maga pu den pas sxoleio
ZOMG
24/11/2009 14:27
Μεγάλη αξία της εποχής! Οι περήφανοι αγράμματοι! Χειροκροτήστε όλοι και υποκλιθητε στο μεγαλείο τους?
a
24/11/2009 13:59
Ο τρόπος μάθησης ή απόκτησης γνώσεων στα σχολεία είναι βλακώδης για να δουλεύει η αγορά και η παραπαιδεία. Τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται. Αν είσαι τυχερός και πληρώνεις έξυπνο καθηγητή πάει καλά. Αλλά να πληρώνεις άλλον ένα βλάκα και μάλιστα ιδιαιτέρως μαύρα, παίρνεις Νόμπελ. Δεν λέω ότι είναι βλάκες εκφύσεως, για όνομα. Το σύστημα τους θέλει έτσι όπως και τα παιδιά που "παιδεύονται" ώστε δια της βλακείας να γίνουνε χρήσιμοι εργάτες του συστήματος. Αν είσαι έξυπνος και πιάσεις το νόημα νωρίς την έβαψες.
ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΒΛΑΚΑ ΝΑ ΤΡΕΛΕΝΕΤΑΙ;;;
Πειραιωτης Μαουνιερης
24/11/2009 13:48
Μπαμπη,καποτε,οι μαθητες του Λυκειου,ειχαν υποστει εκκαθαριση απο τις εισαγωγικες εξετασεις για το Λυκειο. Ετσι,ηταν πιο ομοιογενεις οι ταξεις. Σημερα,υπαρχει χασμα,απο το 6 εως το 20.Πως να τα καταφερει ο ερμος ο καθηγητης;Εγω τουλαχιστον,δεν μπορουσα να τα καταφερω τα τελευται χρονια,οταν η κατασταση ειχε χειροτερευσει πολυ. Βλεπεις ο λαικισμος,τιμωρει τελικα.
crom
24/11/2009 12:55
basika les tetoies exypnades twra pou eisai 26. tote apla den diavazes, oxi epeidh anarwtiosoun ti sou prosferei alla epeidh den h8eles na diavaseis. amfivalw an to myalo sou htan toso empeiro kai aneptygmeno wste na exeis tetoies anyshxies...
Ανθημων Γουλιμης
24/11/2009 12:31
Τι ειναι αυτο;
Αρθρο προς υποστηριξη της αποφασης του υπουργειου Παιδειας να καταργησει τη βαση του 5 (με συγχωρείτε του 10 ήθελα να πω).
takis
24/11/2009 12:14
Sir Ken Robinson: Do schools kill creativity? Ενα απο τα αγαπημένα μου videos... Aκρως σχετικό με το θέμα... http://www.youtube.com/watch?v=iG9CE55wbtY
Ευα
24/11/2009 11:18
Οταν πάντως συναντηθήκαμε οι συμμαθητές μετά είκοσι έτη σε πολυτελές ξενοδοχείο, το τραπέζι μας το πλήρωσε ο χειρότερος μαθητής της τότε τάξης που τώρα έχει πολυκατάστημα με ανδρικά είδη στην ΟΜόνοια...και έχει πηξει στο τάληρο...εμείς που διαβάζαμε...πενταροδεκάρες μετράμε...:-)
Ellinas
24/11/2009 11:00
@ΒΜ Πιστεύεις ότι στο εξωτερικό οι βλάκες και οι τεμπέληδες είναι καλύτερα απ'' ότι στην Ελλάδα; Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει.
S.P.
24/11/2009 10:57
Τα παραπάνω παραδείγματα που πρόκοψαν είναι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Γενικά οι τεμπέληδες στο σχολείο δεν προκόβουν και στην ζωή τους. Από την άλλη αν κάποιοι έβγαλαν λεφτά δεν σημαίνει ότι είναι και μορφωμένοι και ότι το σχολείο τους αδικούσε.
Γ.Γ.
24/11/2009 10:56
Αγαπητή Εύη καλό το άρθρο, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας. Κανείς αμόρφωτος τίμιος δεν έκανε λεφτά χωρίς να στερηθεί τα πάντα. Πολλοί όμως μορφωμένοι τίμιοι και κάνουν λεφτά και περνούν όμορφα και χαλαρά την ζωή τους. Τα παραδείγματα σου είναι άστοχα, ας είναι καλά εκεί όπου κι αν βρίσκετε ο Κωνσταντίνος Καραθεοδωρή και το lifestyle.
Δ.ΛΟΥΚΑΡΗ
24/11/2009 10:18
ΟΙ ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΙΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ''''ΦΤΩΧΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΓΟΝΕΙΣ ΕΤΣΙ Η ΑΛΛΙΩΣ ΚΤΛ.'''' ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ.ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 4 ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΓΟΜΕΝΕΣ ''''ΦΤΩΧΕΣ, ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΣ,ΜΕΙΟΝΕΚΤΙΚΕΣ'''' ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΠΟΥΡΔΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ, ΑΠΟ ΓΟΝΕΙΣ ''''ΑΜΟΡΦΩΤΟΥΣ'''' (ΘΕΕ ΜΟΥ , ΤΙ ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ)ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ, ΤΑ 2 ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΡΙΣΤΕΥΣΕΙ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΤΛ. ΚΑΙ ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ''''ΕΥΝΟΟΥΝ'''' ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.ΛΟΙΠΟΝ , ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΒΑΘΙΑ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ ΜΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΓΑΠΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ -ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ-. ΕΠΙΣΗΣ ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΧΕΙ ΤΟΣΟ ΦΟΡΤΩΣΕΙ ΤΟΣΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΑΣΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΣΑΙΝΟΥΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΑ? ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΧΕΙ , ΣΤΗ ΖΩΗ , ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ, Ο ''''ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ'''' ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ Ο ''''ΚΑΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ'''' ΑΛΛΑ Ο ΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΤΑ ΒΓΑΛΕΙ ΠΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ , ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΕQ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ IQ.ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ''''ΧΑΖΟΣ''''. ΑΠΛΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΕΣ ΚΛΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ.ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΔΕΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΚΕΙ ΤΟ ''''ΣΥΣΤΗΜΑ'''' ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΥΓΙΕΣΤΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ?
ΒΜ
24/11/2009 09:31
ΩΡΑΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ, ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΑΔΑ.
πολίτης Μπάμπης
24/11/2009 09:22
Το φαινόμενο αυτό από όσο θυμάμαι παρατηρείτο στο γυμνάσιο, και το πολύ στην Α λυκείου. Ήταν ελάχιστοι στην δική μου εποχή, μπορώ να πω 2 έως 4 το πολύ μαθητές, κυρίως τότε αγόρια, τα κορίτσια πάντα διάβαζαν. Το πρόβλημα τους από ότι είχα καταλάβει πρέπει να ήταν όπως λέει και η φωτογραφία του άρθρου το εισόδημα του σπιτιού, ήταν πολύ φτωχοί, και το οικογενειακό περιβάλλον ήταν πολύ χαμηλής υποστάθμης, εξάλλου αντικατοπτριζόταν και στον τρόπο που μιλούσαν. Βασικά δεν τους ενδιέφερε να μάθουν αλλά ήθελαν να πάρουν τουλάχιστον το απολυτήριο γυμνασίου για να βρουν κάποια δουλειά. Πέρναγαν συνήθως μετεξεταστέοι, έρχονταν και οι γονείς τους στους καθηγητές και κάπου στο παρακαλετό εξηγούσαν ότι βασικά επιθυμούσαν το χαρτί για να εργαστούν. Οι καθηγητές βοηθούσαν, και τάξη με την τάξη όλο και κάτι λίγο διαβάζανε με το ζόρι. Στα υπόλοιπα ήταν καλοί στο ποδόσφαιρο ήταν πάντα μέσα έπαιζαν καλά σαν παίχτες, και ασχολούνταν πολύ με αυτά την εποχή εκείνη, τις ομάδες, λέγαν και φανταστικές ιστορίες τάχα μου με το άλλο φύλο, και την εποχή των μηχανών ένας στους τέσσερις είχε σχέση με μοτοσυκλέτα και σούζες. Μετά την Α λυκείου δεν μπορούσαν πλέον να ακολουθήσουν, και έτσι στην Β και Γ είχαν φύγει πια, ένας ή δύο άλλοι που ελάχιστα διάβαζαν ακολούθησαν στρατιωτικές ακαδημίες. Οι κοπέλες δεν είχαν πρόβλημα, άντε μερικές που δεν τις ενδιέφερε έλεγαν πως θα έκαναν οικογένεια και δεν θα σπούδαζαν παραπέρα. Σήμερα δεν ξέρω τι γίνεται.

όλες οι τελευταίες ειδήσεις