Η δύναμη της συνήθειας και η επιμονή ορισμένων διαιωνίζουν τη χρήση της λανθασμένης ορολογίας «ΑΕΙ και ΤΕΙ». Στα ΑΕΙ περιλαμβάνονται τα ΤΕΙ.

Είναι σαν να χρησιμοποιούμε εκφράσεις όπως «άνθρωποι και γυναίκες» ή «λουλούδια και τριαντάφυλλα» που προφανώς δεν είναι ακριβείς.

Τα ΤΕΙ ανήκουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση από το 2001 με σχετικό νόμο. Ρητά ονομάζονται ΑΕΙ π.χ. στον Ν. 3549/2007 «Διάρθρωση των ΑΕΙ» όπου αναφέρονται μεταξύ άλλων:

«Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) κατά την έννοια του άρθρου 16 παράγραφος 5 του Συντάγματος είναι τα ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, η οποία αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς: αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών και ββ) τον τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης».

Η (σωστή) ονομασία των ΤΕΙ ως ΑΕΙ δεν είναι μια στείρα τυπικότητα. Η ειδοποιός διαφορά της Ανώτατης Εκπαίδευσης από τις άλλες βαθμίδες είναι η έρευνα. Η ταύτιση των Πανεπιστημίων με τα ΑΕΙ και ο αποκλεισμός των ΤΕΙ από την Ανώτατη Εκπαίδευση επιτρέπει τη διατύπωση απόψεων όπως αυτή που πρόσφατα διαβάσαμε.

«Οφείλουμε να τονίσουμε ότι τα μεν Πανεπιστήμια έχουν ως στόχο την επιστημονική έρευνα με παραγωγή νέας γνώσης και την εκπαίδευση επιστημόνων, τα δε ΤΕΙ έχουν ως στόχο την εκπαίδευση τεχνολόγων και τεχνιτών από τους πρυτάνεις των Πολυτεχνείων και τους κοσμήτορες των Πολυτεχνικών Σχολών». Αποκρύπτεται ότι στα ΤΕΙ και διεξάγεται έρευνα και συμπεριλαμβάνεται στην αποστολή τους.

Περιορίζομαι στο νομικό μέρος, πέραν του πολύ σημαντικού ερευνητικού έργου που επιτελείται στα ΤΕΙ όπως τεκμηριώνεται από τα διεθνή ανταγωνιστικά προγράμματα από τα οποία χρηματοδοτείται, αλλά και από τις πρώτες αξιολογήσεις τμημάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.