7.300 ΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΣΕ 4 ΜΗΝΕΣ

ΜΠΑΡΑΖ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Κώστας Ντελέζος   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16/06/2009 07:00 |

ΜΕ... ΞΕΦΡΑΓΟ αμπέλι μοιάζουν πλέον οι μεγάλοι λεωφορειόδρομοι της Αθήνας, οι οποίοι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας παραβιάζονται συστηματικά κυρίως από οδηγούς Ι.Χ. και ταξί.

Μόνο το πρώτο τετράμηνο του 2009 επιβεβαιώθηκαν πάνω από 5.000 παραβιάσεις, ενώ υπήρξαν και περίπου 7.300 περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης μέσα στις λεωφορειολωρίδες! Δεδομένου δε ότι ο πραγματικός αριθμός των παραβατών είναι πολύ μεγαλύτερος, οι συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι φέτος «θα είναι η χειρότερη χρονιά για τους λεωφορειοδρόμους της Αθήνας»!

Το πρόβλημα εμφανίζεται ιδιαίτερα έντονο στη Λεωφόρο Μεσογείων, όπου λόγω της διακοπής λειτουργίας του Μετρό από τον σταθμό Εθνική Άμυνα έως το αεροδρόμιο, έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 11% ο αριθμός των μετακινήσεων με Ι.Χ. Αντίστοιχα, όμως, έχουν αυξηθεί και οι παραβιάσεις των λεωφορειολωρίδων, όπως και η παράνομη στάθμευση μέσα σε αυτές. Οι λεωφορειόδρομοι της Λεωφόρου Μεσογείων (άνοδος και κάθοδος) είναι οι πλέον ευάλωτοι, ενώ ακολουθούν αυτοί των λεωφόρων Βασιλέως Κωνσταντίνου, Βασιλίσσης Σοφίας και Κηφισίας.

Παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για ένταση της αστυνόμευσης των λεωφορειολωρίδων, τα στοιχεία δείχνουν ότι χρόνο με τον χρόνο οι λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας παραβιάζονται κατά κόρον, ιδιαίτερα από τους οδηγούς των Ι.Χ. και τους αυτοκινητιστές ταξί.

Οι κάμερες
Το 2007, οι κάμερες των λεωφορειοδρόμων είχαν εντοπίσει συνολικά 8.149 παραβάτες (από φωτογραφίες που μπόρεσαν να αξιοποιηθούν), ενώ άλλους 11.146 παραβάτες οδηγούς εντόπισαν οι τροχονόμοι. Το 2008, οι κάμερες κατέγραψαν 6.876 παραβάσεις και οι τροχονόμοι 7.080. Αντίστοιχα, μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2009 (Ιανουάριος- Απρίλιος), οι επιβεβαιωμένες παραβιάσεις των λεωφορειολωρίδων μέσω καμερών ήταν 2.852 και από τους τροχονόμους 2.278. Όσον αφορά τους παραβάτες, οι 2.052 ήταν οδηγοί Ι.Χ., 145 οδηγοί ταξί και 81 οδηγοί φορτηγών.

Το πιο ανησυχητικά, λένε οι συγκοινωνιολόγοι, είναι τα περιστατικά παράνομης στάθμευσης μέσα στις λεωφορειολωρίδες που φέτος καταρρίπτουν κάθε προηγούμενο ρεκόρ! Μόνο στο πρώτο τετράμηνο του έτους καταγράφηκαν 7.248 τέτοια περιστατικά. Η Τροχαία προχώρησε σε 3.084 αφαιρέσεις πινακίδων, ενώ άλλα 2.248 οχήματα απομακρύνθηκαν με γερανούς.

3
Γεώργιος Χιώνης
17/06/2009 07:42
Όπως σε όλες τις πλευρές τις ζωής των πολιτών, το πρόβλημα και εδώ είναι πολιτικό:

Γελοίος Πρρωθυπουργός που διορίζει γελοίους και ανίκανους Υπουργούς, οι οποίοι δεν ελέγχουν τα Υπουργεία για την αποτελεσματικότητά τους.

Έτσι μένουν στη θέση τους γελοίοι και ανίκανοι υπεύθυνοι τροχαίας, οι οποίοι δεν δίνουν εντολές να γράφουν συστηματικά οι τροχονόμοι τους παραβάτες που δημιουργούν προβλήματα (είσοδος ή παρκάρισμα σε λεοφωρειολορίδα, διπλά παρκαρίσματα κλπ) και πολλές φορές θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή άλλων οδηγών (παρκάρισμα σε λωρίδες εισόδου σε δρόμους ψηλότερης κυκλοφορίας κλπ).

Οι μόνοι που δεν φταίνε είναι οι τροχονόμοι οι οποίοι υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες κάνουν τη δουλειά τους και αν πάρουν μόνοι τους πρωτοβουλία να κάνουν το καθήκον τους (όταν δεν ανοίγουν δρόμο να πάνε γρήγορα οι πολιτικοί στα σπίτια τους) θα βρούν και τον μπελά τους!
psilos
16/06/2009 15:48
ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ ΚΑΙ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΑΝ ΜΠΕΙΣ ΣΤΗ ΛΩΡΙΔΑ ΘΑ ΣΕ ΠΙΑΣΟΥΝ , ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ.

ΑΝ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΕΧΕΙΣ 1% ΝΑ ΣΕ ΠΙΑΣΟΥΝ, Ε ΛΕΣ ΑΣ ΤΟ ΡΙΣΚΑΡΩ.

ΑΛΛΑ ΤΙ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΑΥΤΟ ?
Fotis
16/06/2009 11:28
Λέτε ότι [...Το πρόβλημα εμφανίζεται ιδιαίτερα έντονο στη Λεωφόρο Μεσογείων...]. Γιατί εντοπίζουμε μονίμως το πρόβλημα μόνο στον Χολαργό, Παπάγου και Αγία Παρασκευή? Οι λεωφορειολωρίδες εκεί λειτουργούν, έστω και με προβλήματα. Αντίθετα, οι λεωφορειολωρίδες στην Πατησίων είναι σε μόνιμη βάση (όλες τις ώρες) γεμάτες ταξί, παρκαρισμένα ΙΧ και φορτηγα. Επιπλέον οι λωρίδες είναι πιο στενές, το πλάτος του δρόμου παρουσιάζει αυξομειώσεις, έχει συνεχώς φανάρια, με συνέπεια η ταχύτητα των λεωφορείων να είναι μηδενική. Ας προσθέσουμε ότι στον παρακείμενο άξονα του ηλεκτρικού γίνονται επίσης εργασίες και πολλοί σταθμοί είναι κλειστοι. Αλλά κανείς δεν ασχολειται!!! Δεν τίθεται θέμα να επιταχυνθούν τα λεωφορεία. Κοιτάμε μόνο τον Χολαργό των νεόπλουτων.