ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

[20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ] Απώλειες στην ποιότητα ζωής με τους νέους αυτοκινητοδρόμους στον Υμηττό

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ ΜΟΥΤΟΥΣΗ   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/05/2009 07:00 |
 [20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ]   Απώλειες στην ποιότητα  ζωής με τους νέους  αυτοκινητοδρόμους  στον Υμηττό
Για παράπλευρες απώλειες στο οικοσύστημα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων κάνει λόγο ο δήμαρχος Ελληνικού Χρήστος Κορτζίδης με αφορμή τα σχέδια για νέους αυτοκινητοδρόμους στον Υμηττό. Τάσσεται υπέρ της ουσιαστικής πριμοδότησης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ενώ εκτιμά πως με τους προβλεπόμενους κόμβους της Περιφερειακής στόχος είναι να βάλει το ΥΠΕΧΩΔΕ «το λιθαράκι του» και στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού.

Επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού σημαίνει...

Για το κυκλοφοριακό είναι μάχη στα μετόπισθεν. Για κερδοσκοπία στη γη και για όσους ωφελούνται από την αλόγιστη χρήση του Ι.Χ. είναι καλό.

Διαφωνείτε με τους περιβαλλοντικούς όρους. Γιατί;

Γιατί θέλουμε να περισώσουμε τις «παράπλευρες απώλειες» της μάχης. Το οικοσύστημα του Υμηττού και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Το έργο όμως είναι αναγκαίο;
Όχι. Υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης και ανάπτυξης της πόλης, αρκεί να υπάρξει εναλλακτική πολιτική που θα τους κάνει πράξη.

Δεν πρέπει να ανακουφιστεί κυκλοφοριακά το Λεκανοπέδιο;
Πρέπει. Άρα, αντί να πριμοδοτείται συνεχώς το Ι.Χ., πρέπει να πριμοδοτηθούν ουσιαστικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Νέο Ρυθμιστικό. Το πρώτο σας σχόλιο;

Δεν το έχουμε ακόμη μελετήσει, αλλά αν κρίνουμε από τον αποστολέα...

Πώς βλέπετε τα σχέδιά του για τον Υμηττό;

Τις προθέσεις τις είδαμε με το σχέδιο Π.Δ. για την «προστασία» του Υμηττού και με τους νέους αυτοκινητοδρόμους που σχεδιάζονται να γίνουν πάνω του.

Πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού. Η τύχη του;

«Ησυχία» μετά τη δημόσια διαβούλευση πριν από σχεδόν ενάμιση χρόνο επί της πρότασης πολεοδόμησής του, που έκανε το ΥΠΕΧΩΔΕ, η οποία δεν εξασφάλισε την ποθούμενη κοινωνική συναίνεση. Όμως με τους 5 κόμβους της Περιφερειακής Υμηττού στο πρώην αεροδρόμιο θέλει να βάλει το λιθαράκι του.

Λέτε «όχι» σε αξιοποίηση κάποιων τμημάτων του. Μπορεί να συντηρηθεί μόνο ως μητροπολιτικό πάρκο;

Πιστεύουμε πως ναι. Εκπονούμε σε συνεργασία με ομάδα του ΕΜΠ μελέτη εναλλακτικής αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου στην κατεύθυνση της δημιουργίας μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου και ήπιων αθλητικών και πολιτιστικών χρήσεων.

Έχετε επικοινωνία με το ΥΠΕΧΩΔΕ;

Ναι, έστω και με δυσκολίες, αλλά πιστεύουμε σε άλλον Θεό...

Δύο χρόνια ελεύθερης παραλίας. Θεωρείτε ότι απέδωσαν οι προσπάθειες;

Με πολύ κόπο και μεράκι πετύχαμε να μετατρέψουμε μια ιδιωτική πλαζ σε μια ελεύθερη και ωραία δημοτική παραλία. Τα αγαθά κόποις κτώνται.

Υποδομές για τους λουομένους υπάρχουν;

Έχουμε εξασφαλίσει τα βασικά:

ντουζιέρες, αποδυτήρια, τουαλέτες, ομπρέλες, καρέκλες, ναυαγοσώστη, υπαίθρια καντίνα. Θα μπορούσαμε και καλύτερα αν είχαμε τη διαχείριση και των συνοδευτικών εγκαταστάσεων της πλαζ, που μέχρι τώρα κυβέρνηση και επιχειρηματίας τις κρατάνε κλειστές.

Ο δήμος μπορεί να διασφαλίσει την καθαριότητά της;

Κατά γενική ομολογία διατηρούμε μία από τις καθαρότερες και πιο περιποιημένες πλαζ. Πριν από λίγες ημέρες κάναμε έναν βαθύ καθαρισμό της άμμου, έχουμε προμηθευτεί ένα ειδικό μηχάνημα για την τρέχουσα συντήρηση και φέτος θα δώσουμε από καλύτερες θέσεις τη μάχη της «γόπας».

Βοήθεια υπάρχει;
Από τους πολίτες αρκετή, από την κυβέρνηση όχι.

Στο υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο τι γίνεται;

Ανοιχτά όλα τα μέτωπα: Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας, συμβάσεις του ΕΑΚΝ/ Αγ. Κοσμά με επιχειρηματίες, χρειάζεται συνεχής αγώνας. Για τους ΧΥΤΑ της Αττικής τι βλέπετε;

Χρειάζεται αλλαγή πλεύσης και σε αυτόν τον τομέα.

Ποια είναι η λύση για τη διαχείριση των σκουπιδιών;

Επέκταση της ανακύκλωσης σε βάθος και πλάτος, μείωση του όγκου των απορριμμάτων που παράγουμε γενικά και αυτών που καταλήγουν στη χωματερή.

Μείωση τέλους παρεπιδημούντων. Γιατί τόση αντίδραση;
Γιατί πάντα οι πόροι είναι πίσω από τις ανάγκες και η κυβέρνηση θέλει να κάνει μνημόσυνα με ξένα κόλλυβα.

Δεν φτάνουν τα χρήματα που παίρνουν οι δήμοι;

Οι αρμοδιότητες και οι ανάγκες αυξάνονται συνεχώς, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τους πόρους που μεταβιβάζονται στους ΟΤΑ για τον σκοπό αυτόν.

Παραμένουν όμως στις πρώτες θέσεις της κακοδιοίκησης. Πού οφείλεται;

Υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα οργάνωσης και στελέχωσης των δήμων. Οι αιτίες πολλές. Κύρια είναι η απουσία ουσιαστικού λαϊκού ελέγχου παντού.

«Καποδίστριας 2». Θα προχωρήσει;

Η πολιτική εξουσία αναζητεί μορφές για να κάνει την Τοπική Αυτοδιοίκηση πιο αποτελεσματική στην υπηρεσία της κυρίαρχης δύναμης που είναι το μονοπωλιακό κεφαλαίο. Το πώς αυτό θα προχωρήσει, εξαρτάται από τους συσχετισμούς δύναμης. Τον τελευταίο λόγο αργά ή γρήγορα θα τον έχει ο λαός.

όλες οι τελευταίες ειδήσεις