16 σταθμούς του Μετρό κοστίζει η νέα Αττική Οδός

Οι ειδικοί αναλύουν τις επιπτώσεις της επένδυσης σε αυτοκινητόδρομους αντί της ανάπτυξης των μέσων σταθερής τροχιάς

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Προκόπης Γιόγιακας prok@ dolnet.gr   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 24/02/2009 07:00 |
 16 σταθμούς του Μετρό κοστίζει η νέα Αττική Οδός

Τα 16 χιλιόμετρα θα έφταναν οι επεκτάσεις του Μετρό αν το ΥΠΕΧΩΔΕ διέθετε 1,6 δισ. ευρώ και ήταν διατεθειμένο να επενδύσει αυτό το κονδύλι στις γραμμές του Μετρό και όχι στην κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων.

Την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε τις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού μήκους 62,355 χιλιομέτρων, οι οποίες- αν όλα πάνε με βάση τον σχεδιασμό- θα κατασκευαστούν με σύμβαση παραχώρησης έως τα μέσα του 2014 και θα κοστίσουν 1,658 δισ. ευρώ. Ποιο έργο είναι λοιπόν πιο αναγκαίο για το Λεκανοπέδιο; «ΤΑ ΝΕΑ» θέτουν το ερώτημα: 16 νέα χιλιόμετρα Μετρό ή με τα ίδια χρήματα 62,355 χιλιόμετρα νέων αυτοκινητόδρομων; Η εκτίμηση των ειδικών

Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Στους δρόμους η συμμετοχή του Δημοσίου είναι μικρότερη απ΄ ό,τι στην κατασκευή του Μετρό, λόγω της εκμετάλλευσης σε ιδιώτες
είναι ότι με τις νέες επεκτάσεις του Μετρό θα μπορούσαν να μετακινούνται καθημερινά γύρω στους 300.000 επιβάτες χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν το Ι.Χ. αυτοκίνητό τους. Για τους νέους αυτοκινητόδρομους η εκτίμηση είναι ότι θα έχουν περίπου το 1/6 της σημερινής κίνησης της Αττικής Οδού (έχει μήκος 65 χιλιόμετρα), δηλαδή 50.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα ημερησίως.

Οι υποστηρικτές του Μετρό θεωρούν ότι όσοι αυτοκινητόδρομοι κι αν φτιαχτούν δεν λύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αφού θα μπουν στην κυκλοφορία περισσότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Οι υποστηρικτές των αυτοκινητόδρομων υποστηρίζουν ότι εκεί που θα κατασκευαστούν οι νέοι δρόμοι δεν αναπτύσσεται το Μετρό και θα ανακουφιστεί το υπάρχον οδικό δίκτυο των κεντρικών περιοχών.

Η χρηματοδότηση
Θα πρέπει ωστόσο να ξεκαθαριστεί ότι η χρηματοδότηση των δύο έργων γίνεται με τελείως διαφορετικό τρόπο. Τα κεφάλαια για τη χρηματοδότηση του Μετρό προέρχονται κατά 50% από κονδύλια της Ε.Ε. και κατά 50% από το Δημόσιο, ενώ το κέρδος για τις κατασκευάστριες εταιρείες προέρχεται από την κατασκευή του έργου. Στους αυτοκινητόδρομους, η συμμετοχή του Δημοσίου είναι κατά πολύ μικρότερη και το κέρδος των εταιρειών προέρχεται από την εκμετάλλευση των δρόμων (κατά μέσο όρο είναι 30 χρόνια) με την πληρωμή διοδίων από τους οδηγούς που τους χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα της χρηματοδότησης, «αν οι επεκτάσεις του Μετρό χρηματοδοτούνταν όπως και οι αυτοκινητόδρομοι, τότε το εισιτήριο θα ήταν πάνω από το 1 ευρώ που είναι σήμερα».


Διχασμένοι οι συγκοινωνιολόγοι

Ο κ. ΣΟΥΦΛΙΑΣ επισήμανε την προηγούμενη εβδομάδα- κατά την παρουσίαση των νέων οδών - ότι μόλις ολοκληρωθούν οι αυτοκινητόδρομοι, τα όποια χρήματα εξασφαλιστούν από το Δημόσιο θα δοθούν για τις επεκτάσεις του Μετρό. Ωστόσο υπάρχει και η... αντίθετη λογική. «Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε ανάποδα. Πρώτα να επεκταθεί το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς και μετά να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα έργα. Και αυτό επειδή οι νέοι δρόμοι απλώς θα μεταφέρουν το πρόβλημα από το κέντρο προς τα έξω», υποστηρίζει ο δρ. πολεοδόμος- αρχιτέκτονας κ. Σπύρος Τσαγκάρατος. «Οι αυτοκινητόδρομοι οδηγούν σε μεγαλύτερη διάσπαση των χρήσεων. Για τη λειτουργία της πόλης η επέκταση του Μετρό έχει τεράστια οφέλη- σε αντίθεση με τους αυτοκινητόδρομους».

Αντίθετη θέση παίρνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Νίκος Παπαχρήστου: «Η άποψή μου είναι ότι σωστά προωθείται η κατασκευή των νέων αυτοκινητόδρομων. Κι αυτό επειδή θα ανακουφιστεί το υπάρχον οδικό δίκτυο των κεντρικών περιοχών, αφού στα μέρη όπου θα κατασκευαστούν οι δρόμοι δεν αναπτύσσεται το Μετρό».

Από την πλευρά του, ο συγκοινωνιολόγος κ. Πάνος Παπαδάκος κρατάει «ουδέτερη» στάση. «Είναι ένα δύσκολο δίλημμα και έχει να κάνει με πολλές παραμέτρους όπως ο τρόπος χρηματοδότησης και τα έξοδα συντήρησης» αναφέρει. «Το σίγουρο πάντως είναι ότι και τα δύο χρειάζονται».

Κορεσμός
«Είμαι σαφέστατα υπέρ των μέσων σταθερής τροχιάς επειδή είναι η μόνη ελπίδα να αναβαθμιστεί η πόλη. Οι αστικοί αυτοκινητόδρομοι στην Ευρώπη είναι ξεπερασμένη τακτική» υποστηρίζει ο καθηγητής Πολεοδομίαςαντιπρύτανης στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο κ. Γιάννης Πολύζος. Η Αττική Οδός και η Λεωφόρος Κηφισού έφτασαν τα επίπεδα κορεσμού, η πρώτη 5 χρόνια μετά την κατασκευή της και η δεύτερη τον αμέσως επόμενο χρόνο. Η κατασκευή των αυτοκινητόδρομων λειτουργεί ως κίνητρο για την αγορά και κυκλοφορία επιπλέον Ι.Χ. αυτοκίνητων. Έτσι, αντί να λύνει το πρόβλημα, το επιδεινώνει. Η πρωτεύουσα δεν έχει Ρυθμιστικό, έχει Πολεοδομικό Σχεδιασμό και συνεχίζει να αναπτύσσεται με βάση τους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, ένα μοντέλο που έχει εγκαταλειφθεί από χρόνια στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις».

Την ίδια άποψη έχει και ο συγκοινωνιολόγος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά κ. Στράτος Παπαδημητρίου. «Είμαι σαφώς υπέρ του Μετρό. Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα φέρουν νέα Ι.Χ. αυτοκίνητα και το συγκοινωνιακό πρόβλημα δεν λύνεται» επισημαίνει.


«Μποτιλιάρισμα» συρμών στις αποβάθρες

ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΥΝ πηγές από την Αττικό Μετρό, όσο πιο πολλοί σταθμοί του Μετρό κατασκευάζονται τόσο αυξάνονται και τα προβλήματα εξυπηρέτησης. Αυτό συμβαίνει επειδή στις αποβάθρες- με εξαίρεση αυτή στο Μοναστηράκιχωράνε μόνο 6 βαγόνια. Έτσι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πρέπει είτε να επιμηκυνθούν οι αποβάθρες για να χωράνε 8 βαγόνια- όπως στον Σταθμό στο Μοναστηράκι- ή να αλλάξουν οι χρονοαποστάσεις. Ήδη, στις ώρες αιχμής (7-9 το πρωί και 3-5 το απόγευμα) στις αποβάθρες του Συντάγματος και της Ομόνοιας οι συρμοί αντί για 1 λεπτό μπορεί να περιμένουν μέχρι 4 λεπτά μέχρι να φορτώσουν.

Οικιστικές πιέσεις
«Θεωρώ ότι τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι πιο αποτελεσματικά για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος» υποστηρίζει ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής κ. Λεωνίδας Κουρής. «Οι μελέτες των αυτοκινητόδρομων όπως παρουσιάστηκαν έγιναν με βιαστικό τρόπο, χωρίς συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα μπορεί να λυθεί εν μέρει, ωστόσο οι αυτοκινητόδρομοι θα προκαλέσουν έντονες οικιστικές πιέσεις».

Αντιδράσεις υπάρχουν και στην Αργυρούπουλη- απ΄ όπου θα περνάει η Δυτική Περιφερειακή του Υμηττού. «Η βασική μας θέση είναι ότι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι δεν λύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά το επιδεινώνουν», υποστηρίζει ο δήμαρχος Αργυρούπολης κ. Δημήτρης Ευσταθιάδης. «Επίσης, εξαιτίας των κόμβων όπου θα συγκεντρώνονται πολλά Ι.Χ. θα αυξηθούν τα καυσαέρια στην περιοχή και αυτό είναι ένα θέμα που μέχρι στιγμής δεν το έχουν πιάσει».

40
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠ.
26/06/2009 20:19
Οσοι νεοι αυτοκινητοδρομοι και να γινουν το κυκλοφοριακο εμφραγμα που επικρατει στους δρομους της αθηνας και οχι μονο δε προκειται να λυθει. Και επιπλεον ειμαστε καλομαθημενοι ως ελληνες να θελουμε το ιχ εξω απ τη πορτα μας,και μετα στο δρομο αναθεματιζουμε θεους και δαιμονες........ κινηση, θα αργησω, δε θα φτασω σημερα, και να και τα τροχαια ατυχηματα στο φορτε τους. Αλλα και με τα μεσα σταθερης τροχιας δεν υπαρχει οργανωμενο σχεδιο ωστε να μην υπαρχει ακαλυπτη γωνια του λεκανοπεδιου. Σκεφτειτε ποσα μερη ειναι που δε προσεγγιζονται απο τα μεσα σταθερης τροχιας.... Αλλα και ποσο σαμποταζ γινεται τοσο σε επιβατικο οσο και σε εμπορευματικο επιπεδο υπερ του αυτοκινητου και του φορτηγου. Κοιταχτε μια αττικη οδο μποτιλιαρισμενη, μια λ.κηφισσου με ρυθμους βαζω πρωτη και παω, και ποσους αλλους δρομους που εγιναν με σκοπο να κανουν τι?
Vasilios
25/02/2009 22:08
Αγαπητοί μου φιλοι, είμαι φοιτητής και ζω στη γειτονική μας Βουλγαρία. Εδώ ο κόσμος και το κράτος δεν έχει τις οικονομικές δυνατότητες των ελλήνων, αλλά όταν ανακοινώνεται ότι θα γίνει κάποιο δημόσιο έργο ποτέ κανένας δεν το σνομπάρει και φυσικά καμία ομάδα πολιτών δεν καταφεύγει στα δικαστήρια για την ακύρωση ενός έργου (όπως π.χ στη έγινε στη θεσσαλονίκη με το μπλοκάρισμα της έναρξης των εργασιών της υποθαλάσσιας). Σταματήστε να είστε εναντίον των δημοσίων έργων που θα γίνουν είτε είναι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, είτε μετρό.. Ολα γίνονται για το καλό μας. Αλλωστε τίποτα δεν αποδείχθηκε άχρηστο μέχρι τώρα. Ετσι δεν είναι??
jiannis
25/02/2009 21:17
λοιπον κυριοι θα πω και τους δρομους χρειαζεται και το τραμ και τον προαστιακο η αθηνα προτεινω ομως και σε αλλες πολεις περα απο αθηνα και θεσσαλονικη να φτιαξουν μετρο πατρα λαρισα ηρακλειο ας ειναι στο κεντρο υπογειο και οταν βγαινει απο αυτο ας γινεται επιγειο σαν τραμ αυτο μπορουν να το κανουν και στην θεσσαλονικη στην προεκταση του μετρο και στοιχιζει λιγοτερα .θα ηθελα να κλεισω με τον θαυμασμο μου για την ομιλια του ομπαμα στο κογκρεσο την ομιλα την στοχευση τη οραμα τη αερα μπραβο σε αυτον τον ανθρωπο πιστευω οτι η αμερικη και οκοσμος κερδισε πολλα με προεδρο αυτο τον ανθρωπο ομπαμα καλη επιτυχια και υγεια στο βαρη εργο σου
fpa
25/02/2009 16:00
Τι το ψάχνετε ρε παιδιά?το θέμα είναι ποιο έργο από τα δύο θα έχει τη μεγαλύτερη μπάζα για τους ίθύνοντες. Φαίνεται ότι η ατττική οδός έχει τη μεγαλύτερη. Ποιος νοιάζεται τώρα για περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κουραφέξαλα. Αφήστε τους Ευρωπαίους να νοιάζονται που είναι απολίτιστοι και τριτοκοσμικοί. Εμείς είμαστε αιώνες μπροστά, και είμαστε και καλομαθημένοι φυσικά. Αν ο σταθμός του Μετρό δεν είναι έξω από τη πόρτα της πολυκατοικίας μας δε το χρησιμοποιούμε, ποιος παίρνει συγκοινωνίες τώρα. Αυτοκίνητο και πάλι αυτοκίνητο. Και σαν κλασσικοί Ελληνάρες κατηγορούμε όλους τους υπόλοιπους για το νέφος και τη βρώμα αυτής της πόλης εκτός φυσικά από τους εαυτούς μας

Φιλάκια
Σπύρος Γιακουμάκης
25/02/2009 15:06
@ΜΕΤRO

Η σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας για το τραμ περιλαμβάνει τη συνιστώσα της αποτελεσματικότητας, που, όπως προανέφερα, είναι καθαρά ζήτημα πολιτικής βούλησης στήριξής του ή όχι.
Εγώ που έζησα στη Γαλλία χρόνια δεν είδα σε καμμία πόλη τραμ χωρίς προτεραιότητα και ανισόπεδους κόμβους στη διάβαση μεγάλων λεωφόρων, όπως εδώ η παραλιακή στου Πράπα. Γιατί δεν έγινε ως τώρα ο ανισόπεδος αυτός κόμβος και πολλά άλλα υπέρ του τραμ για να λειτουργεί ως "μετρό" 25 χλμ/ώρα σταθερών, χωρίς να "κόβει" πουθενά στα φανάρια, ρωτήστε τον κ. Σουφλιά και το επιτελείο του να σας δώσουν μια λογική εξήγηση, αν στο μεταξύ την έχουν βρει κι αυτοί οι ίδιοι!
METRO
25/02/2009 14:37
Και τα 2 έργα πρέπει να συνεχιστούν και να εξεταστεί η σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας για το τραμ. Πού είδατε ρε παιδιά νεοφιλελευθερισμό στην Ελλάδα με 48% του ΑΕΠ να ανήκει στο δημόσιο? Θα τρελαθούμε με αυτά που διαβάζουμε!
Σπύρος Γιακουμάκης
25/02/2009 12:17
@George

Αυτό το παραμύθι περί δήθεν άδειου τραμ καλό είναι να σταματήσει κάποτε, γιατί έχει καταντήσει αστείο για να είμαι ευγενής, μιας και εκ φύσεως είμαι, εκτός και αν πια πρέπει να προσπαθήσω πολύ για να γίνω! Το τραμ της Αθήνας αυτή τη στιγμή εξυπηρετεί καθημερινά πάνω από 65.000 επιβάτες την ημέρα και τη θερινή περίοδο αγγίζει τους 70.000. Υπενθυμίζω ότι υπήρξε κυβερνητική επιλογή (γιατί άραγε;) η καθήλωσή του στις ράγες του 2004, η μη εκχώρηση προτεραιότητας (ακόμη!), η πλήρης αδιαφορία και η μη στήριξή του προς όφελος του ΙΧ, παρά τα βαρύγδουπα υπέρ του στο κυβερνητικό πρόγραμμα της ΝΔ. Με τσαντίζει πολύ η ασυνέπεια του κ. Σουφλιά γιατί τα γραπτά μένουν κύριέ μου! Με τσαντίζει σφόδρα η ασυνέπεια γενικώς και το ψέμα. Αν δεν σ'' άρεσε το τραμ μην το αναφέρεις καθόλου στο κυβερνητικό σου πρόγραμμα. Οχι να μου το λες αφού έγινες κυβέρνηση! Είναι σοβαρά πράγματα αυτά;
Είναι θέμα κυβερνητικής επιλογής λοιπόν και σίγουρα δεν φταίει το τραμ από μόνο του. Μας έχουν ζαλίσει για παράδειγμα με διαφημίσεις για το Μετρό με χρήματα των φορολογουμένων, διαφήμιση που έτσι κι αλλιώς το Μετρό δεν την έχει ανάγκη, και από την άλλη, έχουν παντοιοτρόπως "εξαφανίσει" το τραμ εδώ και 5 χρόνια! Γιατί; Δεν θα μπορούσε να προβάλλει η ΝΕΤ το υπέροχο εκείνο βιντεάκι της ΤΡΑΜ ΑΕ που δείχνει το τραμ καθώς προχωράει στο αστικό περιβάλλον από γκρίζο να το μετατρέπει σε φωτεινό; Εγώ για παράδειγμα ως φορολογούμενος πληρώνω και για το τραμ, όχι μόνο για ό,τι βολεύει το ΥΠΕΧΩΔΕ. Το τραμ γιατί το προτιμούν οι Ευρωπαίοι έναντι του λεωφορείου; Κορόϊδα είναι και εμείς οι έξυπνοι; Εχω γράψει πολλές φορές για το τραμ και για τα πλεονεκτήματά του έναντι των άλλων επιφανειακών ΜΜΜ. Σας παραπέμπω εκεί, μάλιστα και εδώ, σ'' αυτή την ιστοσελίδα, ακριβώς παρακάτω.
George
25/02/2009 11:26
Προς Κυριο Σπυρο Γιακουμακη

To Tram ειναι πάρα πολύ αργό γι''αυτό και κυκλοφορεί σχεδόν άδειο.Κανείς δεν το προτιμαει..................
Καλύτερα λεωφορειόδρομοι που έχουν και μικρότερο κόστος και σαφώς το λεωφορείο (σε δικό του δρόμο χωρίς εμπόδια)είναι πιο γρήγορο από το τραμ.....
ΝίκοςΒ
25/02/2009 10:43
Ωραίο αυτό - όσο περισσότερους δρόμους φτιάχνουμε τόσο περισσότερα αυτοκίνητα αγοράζουν οι Αθηναίοι. Δηλαδή έχουμε περίπου ένα ανά κάτοικο και θα το κάνουμε πέντε γιατί έχουμε χώρο. Σε δέκα χρόνια που με το ρυθμό που πάμε θα έχουμε τρία εκατομμύρια μετανάστες στο λεκανοπέδιο να δούμε πόσους αυτοκινητόδρομους θα χρειαστούμε και πόσους σταθμούς μετρό.
K.M.
25/02/2009 09:13
Kai sthn Agglia adelfe kanoun apergia sto metro, pou einai megalytero kai shmantikotero gia thn zwh ths polhs. Apla ekei syzhtane me tous ergazomenous kai den tous koroideyoun. Den nomizw iti tithetai zhthma gia 6-7 apergies thn xronia. Exoume flomwsei sto kaysaerio!!!!
Σπύρος Γιακουμάκης
25/02/2009 07:48
Μετρό και τραμ να φτιαχτούν μόνο. οχι άλλα ΙΧ στο λεκανοπέδιο! Να δημιουργηθεί ανεξάρτητο υπουργείο περιβάλλοντος και να πάψει να υφίσταται αυτό το γελοίο υβρίδιο που δεν έχει καμμία απολύτως σχεση με το Περιβάλλον. Μοναδικό στην Ευρώπη. Το αργότερο σε ένα χρόνο που θα έχει αλλάξει η κυβέρνηση (έστω με αφορμή την μη εκλογή προέδρου Δημοκρατίας όπως συνέβη και το 1990), κυβέρνηση προς μια προοδευτική κατεύθυνση, φαντάζομαι ότι και το τραμ ως τότε θα προγραμματίζεται για Πατήσια και Ζωγράφου. Αρκετά χρόνια πίσω μας πήγαν ο Σουφλιάς και η ΝΔ. Ας πάνε σπίτι τους. Καιρός είναι.
Αμα μου λύσετε αυτή την απορία, τότε δεν θαχω αντίρρηση καμία
25/02/2009 04:55
Ολα καλά και άγια με το μετρό

Αλλά έχω μια απορία;

Τι θα γίνει όταν κάποιοι αποφασίσουν να κλείσουν το μετρό λόγω απεργιακών διεκδικήσεων ή λόγω συμπαράστασης σε άλλους εργαζομένους ή σε διαμαρτυρία για τα παιδιά της Γάζας κλπ ;

Εδώ είναι Ελλάδα, δεν είναι Ευρώπη. Αυτά συμβαίνουν ήδη. Μπορούμε να βασίσουμε τα πάντα, όλη την μετακίνηση του λεκανοπεδίου στο μετρό και να γίνουμε ομηροι μιας χούφτας εργαζομένων σε αυτό;

Τουλάχιστον την Αττική οδό δεν την έκλεισε ακόμη κανείς.
κυκλοφοριακό πρόβλημα
25/02/2009 00:11
Σωστά, όσοι αυτοκινητόδρομοι κι αν φτιαχτούν δεν λύνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αν πρώτα δεν γκρεμιστεί η μισή Αθήνα
ΑΦΜ
24/02/2009 22:23
Καλό είναι να σταματήσει την γκρίνια και να φτιάχτούν και μετρό και αυτοκινητόδρομοι. Και μην ρωτήσετε που θα βρθούν τα λεφτά. Αν σταματήσουν να παίρνουν μίζες για τα πάντα οι πολιτικοί μας και οι υπόλοιποι κυβερνητικοί τα λεφτά βρίσκονται...
Μια ερώτηση μόνο: Σοβαρά υπάρχουν δάση στην Αττική πια; Αν υπάρχουν να παω να δω τον οφθαλμίατρο μου γιατί δεν τα βλέπω..
Μιχαλης
24/02/2009 20:57
Στην Ελλάδα όλα παραμορφώνονται. Καμιά πόλη και μάλιστα πρωτεύουσα, δεν έχει ένα μη ολοκληρωμένο σύστημα μετρό. Η Αθήνα δεν έχει ολοκληρωμένο σύστημα Μετρό. Ο Κύριος Σουφλιας έπρεπε να ρίξει το βάρος στο Μετρό και στην επέκταση του. Όσους δρόμους και να φτιάξεις πάντα θα έχουν μποτιλιάρισμα. Μετρό και σιδηρόδρομος, δέστε την Ευρώπη. Λέτε οι Ευρωπαίοι να είναι κουτόφραγκοι και οι νεοέλληνες ποιο έξυπνοι; Δε λέω ότι δε χρειάζονται οι δρόμοι. Αλλά όχι πρώτη προτεραιότητα στη χρηματοδότηση. Δεύτερη. Όχι ότι περισσέψει θα πάει στην επέκταση του Μετρό. Το σκεπτικό του Σουφλια είναι λάθος για τους πολίτες. Δε ξέρω για ποιους είναι σωστό. Εγώ πάντως θα τον έστελνα σπίτι του. Στο εξοχικό του. Όσοι χρησιμοποιούν το Μετρό ούτε κυκλοφοριακό χάος έχουν, ούτε τίποτα. Απλός αναρωτιούνται γιατί δεν επεκτείνετε. Η απόφαση να πάρει κάποιος ή όχι το μετρό, όταν βρίσκεται κοντά σε σταθμό είναι προσωπική. Πολλοί νεοέλληνες χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα τους. Ενώ θα μπορούσαν να τα αφήσουν στην άκρη. Όμως το Μετρό βοήθησε και βοηθάει πολλούς.
andreas
24/02/2009 18:52
auto eimaste.ta xeroume ola kai exoume ti lisi gia kathe problima tis koinonias kai tis xoras etoimo!! ston eleuthero xrono mas eimaste politikoi gia hobby!!giati tram kai oxi dromos giati dromos kai oxi tram giati to leoforeio den perna exo apo ti porta tou spitiou mou?!!! TO PROBLIMA TO DIMIOURGOUME EMEIS!! autoi oi 300 pou bikan sti bouli pos bikan??to mistho tous to xerete?7000 euro/mina!!!osa bgazoume oloi mazi!!!ara ti na leme otan autoi apofasizoun emeis (xaraktiristiko tis faras mas) apla "pseutoepnastatoume" kai meta leme den bariesai...
KALA NA PATHOUMEEEEEEE!! oti stravo kai anapodo pou ginetai sti xora ftaiei i ekastote kivernisi!!etsi apla
anti na bgoume kai na tous giaoutosoume trexoume sa palaboi se kathe proeklogiki tous sigentrosi elpizontas na xothoume kapou!!! ti fonazete loipon tzapa!!!!eutixos pou ergazomai exoteriko kai distixos pou eimai 24 dioti stin ellada ta pragmata xeirotereuoun me 10plasia taxitita kai i genia mou einai i pio atixi!!! na nai kala i genia ton 50aridon!!!
kathiste na malonete gia kommata!!!
Σπύρος Γιακουμάκης
24/02/2009 16:15
@Τάσος

Τα λεωφορεία ρυπαίνουν, είναι μικρής μεταφορικής ικανότητας συγκριτικά με το τραμ, δεν αναβαθμίζουν τον περιβάλλοντα χώρο όπως ποιεί το τραμ, δεν εξυπηρετούν αναπήρους όπως το τραμ, δεν μπορούν να μεταφέρουν μανάδες με καρότσια, ούτε ποδηλάτες, όπως το τραμ, με μια λέξη είναι για εξαγωγή στην Αίγυπτο και αλλαχού. Αλλά ούτε και εκεί θα τα δεχτούν μιας και φτιάχνουν σήμερα ακόμη και οι Αφρικάνοι τραμ. Μονάχα κάποιοι στην Ελλάδα το αντιπολιτεύονται ακόμη. Επίσης, για πληροφόρηση λέγω ότι υπάρχει και σύστημα τραμ χωρίς εναέρια καλώδια όπως φαντάζομαι θα είναι αυτό που θα διασχίζει μελλοντικά την Αρεοπαγείτου σε απόλυτη φωτεινή αρμονία με τον Παρθενώνα! Αν το καλοσκεφτείς μάλιστα -βοηθούντος και του Pininfarina- το τραμ της Αθήνας, ο Παρθενώνας και τα λιγοστά νεοκλασσικά της είναι ό,τι συνιστά ακόμη και σήμερα την όποια ομορφιά της! Τι άλλο να θαυμάσει κανείς; Το τσιμέντο, τα αιθαλολεωφορεία, τα ενεργοβόρα και μπατάλικα τρόλεϋ ή τα πολύ άνω των...3.5 τόνων... νταλικοφόρα με την "καμινάδα" στο πλάϊ; Μετρό και τραμ για την Αθήνα αρκούν για να ξαναγίνει ανθρώπινη. Τελεία!
MP
24/02/2009 16:01
@ ΓΙΩΡΓΟΣ

δηλαδη η πλειοψηφεια που θελει κυβερνηση Γιωργάκη είναι αστεια;
για τους ανεγκεφαλους που παρα τα δεινα θελετε κυβερνηση κωστακη πως πρεπει να σας χαρακτηρισουμε;
LAYNE
24/02/2009 16:00
ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ....ΑΣ ΜΗΝ ΓΕΛΙΟΜΑΣΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΑΝΕ ΚΑΛΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΜΕ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ - ΒΛΕΠΕ ΑΚΤΩΡ ΛΑΜΠΡΑΚΗΔΕΣ - ΜΠΟΜΠΟΛΕΣ ΚΤΛ..) ΓΙΑΤΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΛΙΒΑΝΙΣΤΙΡΙ ΣΤΟΝ "ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟ" ΑΠΟ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΔΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΕΣ...ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΥΚΑΡΙΑΡΑ ΤΗΝ ΜΑΝΑ ΤΟΥΣ? ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ? ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΝΑ ΝΑΙ ΚΑΛΑ....ΚΑΙ Ο ΣΟΥΦΛΙΑΣ.....
Σπύρος Γιακουμάκης
24/02/2009 15:36
@Γιώργος

Αστείος προσωπικά δεν νοιώθω καθόλου και για τον λόγο αυτόν ακριβώς, δεν ταυτίζομαι με αυτούς που σήμερα κυβερνούν. Πιστεύω σε κυβερνήσεις συνεργασίας κομμάτων και φορέων που επιθυμούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της χώρας με καθαρά περιβαλλοντικά κριτήρια. Είναι το ΠΑΣΟΚ, οι Οικολόγοι, αριστεροί, προσωπικότητες της Δεξιάς που έχουν τέτοιες αρχές; Ποσώς με ενδιαφέρει. Οικουμενικές λύσεις και κατά προτίμηση, ΜΗ νεοφιλελεύθερες. Οι τελευταίες μ'' αηδιάζουν!


Σπύρος Γιακουμάκης
24/02/2009 15:25
@Νίκος

Δεν φθάνει το πάρκο στο Ελληνικό που είναι απόκεντρο. Χρειάζεται όλες οι μεγάλες λεωφόροι της ΑΘήνας να γίνουν μικρές οάσεις πρασίνου, ποδηλατών και τραμ, κατά το ήμισυ τουλάχιστον, αφού μονοδρομηθούν. Πλήρης πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου μεταξύ Πανεπιστημίου-Ομονοίας-Αθηνάς-Θησείου-Αρεοπαγείτου-Αμαλίας, κατασκευή τραμ και ποδηλατόδρομων δίπλα του, να δεις μετά πώς αναπνέει η πόλη. Το χρωστάμε στα παιδιά μας και στη δική μας υπόλοιπη ζωή!
Τάσος
24/02/2009 15:21
Από τη χάραξη των νέων δρόμων είναι φανερό ότι στοχεύουν στην αστικοποίηση περιοχών που είναι ακόμα παρθένες. Δεν προορίζονται για να λύσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα του λεκανοπεδίου. Αντίθετα, καταστρέφουν μεγάλες περιοχές με δάση, ενθαρρύνουν τη χρήση του ΙΧ και διοχετεύουν την κίνηση από τα Μεσόγεια, τα βόρεια και τα νότια προάστια στην Ούλοφ Πάλμε που ήδη είναι πηγμένη σήμερα. Κανείς δεν αναρωτιέται πώς θα φτάνουν από εκεί τα αυτοκίνητα στον προορισμό τους. Για πυκνοδομημένες περιοχές μονόδρομος είναι το μετρό. Είναι το μόνο μέσο που κάνει μια μεγαλούπολη σύγχρονη και κατοικήσιμη. Μέχρι να φτιαχτεί όμως ένα αξιοπρεπές δίκτυο (π.χ. Μαδρίτη: 284 χιλιόμετρα) πρέπει να δοθεί έμφαση στη λειτουργία λεωφορειοδρόμων. Έχουν κόστος κατασκευής πολύ μικρότερο από εκείνο του τραμ, δεν έχουν αντιαισθητικά καλώδια από επάνω, εξυπηρετούν πολλές λεωφορειακές γραμμές και μπορούν να καταργούνται πανεύκολα στα μέρη όπου το απαιτούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες.
ΓΙΩΡΓΟΣ
24/02/2009 15:11
ΣΠΥΡΕ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗ, ΠΟΙΑ ΑΛΛΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΕΛΕΙΣ ΕΣΥ? ΜΗΝ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΠΟΛΥ ΑΣΤΕΙΟΣ..!!
Adam
24/02/2009 15:03
Paidia...gia na exoumai amaxia prepi na exoumai dromoi. Den xero an to exetai paratirisi...allla to mono pragma pou DEN exei h Ellada einai dromoi. Prepei na kremisti olo h athina kai alles polis stin ellada kai na ftiaxti xana me ikanotita kei gnosi. Kane mia volta na deis ti synergia ftiaxnoun stous dromous edo...kai tha deis 10 files tou pakistan pou doulevoun kai poiiotita pou moiazi to idio stin afghanistan. Ti metro kai attiki odos...prepi na allouxoumai to nootropia mas kai na min exoumai asketous anthroupous h synergia edo. Gia mia akoma fora...eimaste gia ta panagyria.
ΝΙΚΟΣ
24/02/2009 14:44
ΓΡΑΨΤΕ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.. ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ?? ΠΟΣΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ? ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΓΗΠΕΔΑ ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΕΦΟΥΝ ΧΟΥΛΙΓΚΑΝΣ.
Σπύρος Γιακουμάκης
24/02/2009 14:42
Ο μόνος τρόπος για να αναβαθμιστεί κάπως ο περιβάλλων χώρος είναι -είτε το θέλουν είτε όχι ορισμένοι- το τραμ!
Αυτές οι μπούρδες περί Μετρό και μελλοντικών επεκτάσεων στο αόριστο και σκοτεινό μέλλον είναι για τις χωματερές! Ο κ. Σουφλιάς 5 χρόνια τώρα μας παραμυθιάζει με σχέδια επί χάρτου!
Η Αθήνα χρειάζεται άμεσα μέτρα για να γλυτώσει από τον βραχνά των ΙΧ, τη ρύπανση και τον θόρυβο. Το Μετρό, όσες γραμμές και να γίνουν, καμμία λύση στο κυκλοφοριακό από μόνο του δεν πρόκειται να προσφέρει, μιας και αυτό ήδη αποδείχτηκε στην πράξη εδώ και 8 χρόνια που λειτουργεί. Οι δρόμοι παραμένουν βορά στο ΙΧ και δίπλα στους σταθμούς του Μετρό δημιουργείται ένα πρωτοφανές κυκλοφοριακό χάος! Χιλιάδες νέα ΙΧ προστίθενται κάθε χρόνο στους ίδιους δρόμους. Τι να σου κάνει μετά το Μετρό μονάχο κι ορφανό; Μόνο αν συνδυαστεί με τραμ μπορεί να επιτελέσει σωστά την αποστολή του. Η Ελλάδα με μια άλλη κυβέρνηση και η Αθήνα με μια άλλη δημοτική αρχή στο άμεσο μέλλον, αυτό μπορεί να το πετύχει, ώστε να γίνει η ζωή ων κατοίκων στις πόλεις κάπως ανθρώπινη από βραχνάς που είναι τώρα.
ΚΩΣΤΑΣ
24/02/2009 14:40
ΩΣ ΓΝΩΣΤΟ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΣ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΚΡΙΝΩ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑ. ΓΕΝΙΚΑ ΠΑΝΤΩΣ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ. ΕΙΤΕ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΜΕΤΡΟ ΕΙΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΟΛΗ ΟΠΩΣ Η ΑΘΗΝΑ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΓΚΡΙΝΙΑ.
gatos
24/02/2009 14:22
Έτσι - έτσι φτιάξτε αυτοκινητόδρομους, πριμοδοτήστε τα αυτοκίνητα και άλλο καυσαέριο, δεν μας φτάνει, βάλτε και άλλα διόδια κλέφτες, που τα έχουμε πληρώσει πάνω από 10 φορές τα ίδια έργα.

@ΧΑΤΖΗΣ 24/2/2009 13:44

ε τι εμείς θα την πληρώσουμε?! την έχουμε ήδη πληρώσει, ΞΥΠΝΑ!
ΜΙΧΑΛΗΣ
24/02/2009 14:20
ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΟΦΑΒΕΛΑ ///
Led
24/02/2009 14:04
Κανενα ποδηλατοδρωμο? Για να λιωσουμε τα λυπη μας.
ΧΑΤΖΗΣ
24/02/2009 13:44
ΚΑΙ ΤΙ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΡΕ ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΟΙ ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ ?

ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ? ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΗ ΔΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ?

ΜΗΝ ΤΗΝ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΑΜΑ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ !

ΕΛΕΟΣ ΠΛΕΟΝ
Stella Petrides
24/02/2009 13:34
METRO????????????????????????????????????????????
THE TRUTH$$$$$$$$$$$$$LA VERITE$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Bghkan oi megaloi karxareies apo thn 8alassa kai kolympoun sthn kshraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa>>>>>>>>
diwksane kai tous arouraious apo tis trypes tous>>>>>>>>>>>
OI AROURAIOI TRWNE TO PSWMI MAS ALLA OI KARXAREIES 8A MAS KATABROX8HSOUNE OLOOOOKLHROUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS
EIXAME POU EIXAME TO JURASIK PARK TWRA EXOUME TA JOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWWS.
andreas
24/02/2009 13:24
ειμαι 24 χρονων και εχω ζησει σε 4 ευρωπαικες πρωτευουσες απο 6μηνες!!το αναφερω αυτο διοτι ειμαι σε θεση πια να συγκρινω τη ποιοτητα ζωης αυτων των πολεων.Στην ελλαδα ευτυχως-δυστυχως δεν φταινε μονο οι πολιτικοι αλλα φταιμε και εμεις οι πολιτες!ΠΟΥΘΕΝΑΑΑΑ δεν παιρνουν το αυτοκ. για να πανε 2-3km αποσταση,ΠΟΥΘΕΝΑ δεν παιρνουν 2-3 αυτοκιν τα 2-3 ατομα που θα βγουν μαζι παιρνουν 1!! δεν ειδα επισης πουθενα την οργανωση που ολοι μας στην ελλαδα νομιζουμε οτι υπαρχει στην ευρωπη!ειμαστε η χωρα των σεναριων και της μηζεριας!!τη σημασια λοιπον εχει αν φτιαχτει αυτοκινητοδρομος ή ΜΕΤΡΟ αν και τα καλα που γινονται στη χωρα κανεισ δεν τα αναγνωριζει?η μηζερια βασιλευει!!!
και στο κατω κατω εμεις ψηφιζουμε τουσ 300 που ασελγουν επανω μας!!!

με εκτιμηση
Ανδρεασ Μαλτ.
Φώτης Τσιρώνης
24/02/2009 13:03
Οι αριθμοί το λένε μόνοι τους... Με το αντίστοιχο μετρό θα μπορούσαν να μεταφερθούν 300,000 επιβάτες, ενώ με τους δρόμους 50,000. Οι πρώτοι (δηλαδή οι επιβάτες μετρό) θα είναι οι κάτοικοι αστικών, λαϊκότερων γειτονιών, ενώ οι χρήστες των δρόμων θα είναι οι κάτοικοι των προαστίων. Αυτό είναι πρώτα από όλα ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΔΙΚΙΑ
george
24/02/2009 12:54
Η καλύτερη λύση είναι το ελικόπτερο, ρωτήστε και τον κ. Παλαιοκώστα.
Κώστας Μανδαλίδης
24/02/2009 12:34
Το μόνο σίγουρο είναι ότι όπου υπάρχει μεγαλύτερο λάδωμα και κέρδος πολτικών εκείνη η λύση θα δοθεί. Τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων μάλλον προτιμώνται από τις εταιρείες οπότε ανάλογα ψηλότερη είναι και η πολτική μίζα.Τα 16 χιλιόμετρα του μετρό θα ήταν μεγαλύτερη ανακούφιση στο επιβαρυμένο λεκανοπέδιο αν συνοδεύονταν με σωστή επιλογή των περιοχών των σταθμών του.
Σπύρος Γιακουμάκης
24/02/2009 11:13
Ελάτε τώρα κ. Γκίκα με τον "υπέροχο" Κ. Καραμανλή τον πρεσβύτερο που δεν επιβάρυνε τους πολίτες! Οι δρόμοι που έφτιαξε ήταν επαρχιώτικοι με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση που τη χώριζε από μισή βοηθητική μαρμάρινη(!) διαγράμμιση που με την πρώτη βροχή γινόταν πίστα πάγου! Χωρίς καμμία απολύτως πρόβλεψη για το μέλλον. Ο ίδιος ούτε ήθελε να ακούσει για αυτοκινητόδρομους τότε. Το ίδιο δεν έκανε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μήπως, που οι μπουλντόζες των εργολάβων γκρέμιζαν αριστουργήματα για να φτιαχτούν άθλιες πολυκατοικίες χωρίς γκαράζ; Χώρια το "θάψιμο" των μέσων σταθερής τροχιάς. Φτάνει πια με τον Καραμανλή τον πρεσβύτερο. Νισάφι! Υπάρχουν και κάποιοι σ'' αυτόν τον τόπο που διατηρούν ακόμη μνήμες από τα έργα και τις ημέρες του της πρώτης οκταετίας, έστω κι αν δεν την έζησαν ολόκληρη. Αυτός και μόνον αυτός άνοιξε πρώτος και καλύτερος τον ασκό του Αιόλου για το "τέρας" που σήμερα λέγεται Αθήνα, Θεσσαλονίκη κλπ. Η Ελλάδα ευτυχώς γέννησε και μεγάλους πολιτικούς όπως ο Πλαστήρας και ο Βενιζέλος. Φτάνει πια με την καραμανλοπροπαγάνδα! Σεβαστείτε μας.
ΛΙΤΣΑ
24/02/2009 10:59
Ντροπή! Αυτό έχω μόνο να πω σε όλους αυτούς τους καρεκλοκένταυρους, άχρηστους, που αντί να βοηθούν στο να εμποδίζουν την ατέλειωτη αυτή αυτοκινητοπλυμμύρα κάνουν καινούργιους αυτοκινητόδρομους στο ήδη κορεσμένο λεκανοπέδιο της Αττικής.
Απόστολος Αποστολίδης
24/02/2009 10:33
Βαρέθηκα σε αυτή την χώρα την γκρίνια και την μιζέρια. Φτιάχνουν δρόμους-Γιατί φτιάχνουν δρόμους και δεν φτιάχνουν μετρό, Φτιάχνουν μετρό-Γιατί μετρό και όχι τράμ, Φτιάχνουν τράμ-Γιατί τράμ και όχι δρόμους.. Νισάφι πιά.. Ασε δε τους ανεκδιήγητους δημάρχους τους γκαουλάιτερ των τοπικών κοινωνιών, οι οποίοι έχουν γνώμη και άποψη επί παντός επιστητού και την οποία με κάθε μέσο και τρόπο προσπαθούν να την επιβάλουν διεκδικώντας το παπικό αλάθητο (πχ κος Ευσταθιάδης δήμαρχος Αργυρούπολης)....
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΚΙΚΑΣ
24/02/2009 09:25
ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ΣΑΣ ΤΗΝ ΕΧΩ ΘΕΣΕΙ ΩΣ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. ΑΠΟ ΜΕΡΕΣ. ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΔΙΟΔΙΑ, ΕΝΩ ΓΙ'' ΑΝΑΛΟΓΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ Ο Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ; ΚΑΠΟΙΑ ΛΟΙΠΟΝ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ. ΕΝΩ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΜΕΝ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΑΛΛΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΔΕΝ ΤΑ ΝΕΜΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ. ΕΙΝΑΙ ΙΣΩΣ ΕΝΑΣ ΑΤΕΡΜΩΝ ΚΥΚΛΟΣ.