ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ... ΛΑΘΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΕΠ

Άλλα λένε τα σχολικά βιβλία, άλλα οι απαντήσεις που ανακοίνωσαν

, ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ , Χρήστου Κάτσικα , xkatsikas@xkatsikas.gr   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 18/02/2009 07:00 |
 Διαγωνισμός... λαθών από το ΑΣΕΠ
Οι εκπαιδευτικοί που πήραν μέρος στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ βρίσκουν στα σχολικά βιβλία άλλες απαντήσεις από αυτές που ανακοίνωσε ως «μόνες ορθές» το Συμβούλιο

Αλαλούμ! Καθώς έχει ξεσπάσει θύελλα διαμαρτυριών από τους 60 χιλιάδες υποψηφίους του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών, το ΑΣΕΠ με νέο δελτίο Τύπου μόλις χθες, τρεις εβδομάδες μετά τις εξετάσεις, κι ενώ υποτίθεται ότι έχει αρχίσει η διόρθωση των γραπτών, παραδέχεται ένα ακόμη λάθος στις απαντήσεις των θεμάτων που έδωσε πριν από λίγες μέρες.

Ωστόσο οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί επιμένουν ότι και άλλες απαντήσεις που έδωσε το ΑΣΕΠ, έπειτα από λάθη, παλινωδίες και καθυστέρηση ημερών, δεν συμφωνούν σε κάποιες περιπτώσεις με τις απαντήσεις που δίνουν τα σχολικά βιβλία.

Ποια πρέπει να θεωρείται ως ορθή απάντηση στα ερωτήματα στα οποία εξετάστηκαν οι περίπου 60 χιλιάδες πτυχιούχοι στον διαγωνισμό των εκπαιδευτικών; Αυτή που γράφουν τα σχολικά βιβλία ή αυτή που θεωρούν οι θεματοθέτες του ΑΣΕΠ, οι οποίοι μάλιστα επισημαίνουν ότι οι δικές τους απαντήσεις «είναι οι μόνες που αναγνωρίζονται ως ορθές από το ΑΣΕΠ και αυτές με βάση τις οποίες θα γίνει η βαθμολόγηση των διαγωνισθέντων»;

Το ΑΣΕΠ στην πρώτη (9/2) ανακοίνωση των απαντήσεων της Προκήρυξης 2Π (Δάσκαλοι, Φιλόλογοι, Μαθηματικοί, Φυσικοί κ.λπ.) παραδέχεται ότι μια από τις ερωτήσεις δέχεται δύο απαντήσεις (ερώτηση 41- Α΄ θεματική ενότητα του κλάδου ΠΕ 70 Δασκάλων).

Την επόμενη μέρα (10/2), ύστερα από διαμαρτυρίες των υποψηφίων έστειλε νέο δελτίο Τύπου στο οποίο αναφέρεται: «Η ερώτηση με τον αριθμό 7. στον κλάδο-ειδικότητα ΠΕ 04.04 Βιολόγων (Βιολογία ως κύριο μάθημα ειδικότητας) είναι ίδια με τις ερωτήσεις: 72 του κλάδου-ειδικότητας ΠΕ 04.01 Φυσικών, 72 του κλάδου-ειδικότητας ΠΕ 04.02 Χημικών και 80 του κλάδου-ειδικότητας ΠΕ 04.05 Γεωλόγων (Βιολογία ως συνεξεταζόμενο μάθημα βασικών γνώσεων). Η ορθή απάντηση είναι το «οικοσύστημα», που στη μεν ειδικότητα των Βιολόγων αποτελεί την επιλογή δ, ενώ στις υπόλοιπες ειδικότητες τοποθετήθηκε εκ παραδρομής στην επιλογή γ. Ως ορθή απάντηση δημοσιεύτηκε εσφαλμένα για όλες τις ειδικότητες η επιλογή δ. Κατά συνέπεια η επιλογή δ διορθώνεται για τις ειδικότητες ΠΕ 04.01 Φυσικών, ΠΕ 04.02 Χημικών και ΠΕ 04.05 Γεωλόγων σε γ. Χθες (17/2) το ΑΣΕΠ ανακάλυψε ένα νέο λάθος στις απαντήσεις που το ίδιο είχε ανακοινώσει «ως μόνες ορθές»: Στον κλάδο των Γεωλόγων ΠΕ 04.05

στην ερώτηση 22 της Α΄ Θεματικής Ενότητας ως ορθή απάντηση θα θεωρηθεί, αντί της επιλογής β. «Μεσοζωικού» που είχε αρχικά ανακοινωθεί, η επιλογή δ. «Παλαιοζωικού και Μεσοζωικού». Παρ΄ όλα αυτά το θέμα φαίνεται ότι δεν έχει κλείσει αφού οι διαγωνισθέντες εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται και για άλλες απαντήσεις και αμφισβητούν τις απαντήσεις που έδωσε το ΑΣΕΠ. Για παράδειγμα, η Πανελλήνια Ένωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, της οποίας χιλιάδες μέλη πήραν μέρος στον διαγωνισμό, επισημαίνει ότι «οι ορθές απαντήσεις που ανακοινώθηκαν από το ΑΣΕΠ στα θέματα των φιλολόγων,αποδεικνύουν για ακόμη μία φορά την επιπολαιότητα με την οποία επιλέχθηκαν οι αντίστοιχες ερωτήσεις».

Πράγματι, μια ματιά στις απαντήσεις που δίνει το ΑΣΕΠ και στις αντίστοιχες απαντήσεις που υπάρχουν στα σχολικά βιβλία δείχνει το πρόβλημα.


Οι απαντήσεις στα θέματα της Ιστορίας του Κλάδου των Φιλολόγων

ΕΡΩΤΗΣΗ 65:
Με ποια συνθήκη παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου; Α. Με τη Συνθήκη του Λονδίνου Β. Με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου Γ. Με τη Συνθήκη του Νεϊγύ Δ. Με τη Συνθήκη των Σεβρών Στην ερώτηση αυτή ως σωστή απάντηση ανακοινώθηκε η Δ: με τη Συνθήκη των Σεβρών.

Δεδομένου ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη βιβλιογραφία για την ύλη του διαγωνισμού, παρ΄ όλο που αυτό αποτελεί πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών, το ΑΣΕΠ οφείλει να εξηγήσει πώς επέλεξε ως σωστή απάντηση την επιλογή δ, όταν σύμφωνα με τα σχολικά βιβλία τα νησιά αυτά φαίνεται να καταχωρούνται στην Ελλάδα με τη Διακοίνωση που υπογράφηκε από τις Ευρωπαϊκές Δυνάμεις στις 13 Φεβρουαρίου 1914 (σελ. 48 του σχολικού βιβλίου Ιστορία Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου). Επίσης, στο βιβλίο της Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου, Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία, στη σελ. 87 αναφέρεται ότι « Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι τερματίστηκαν με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου (28 Ιουλίου 1913).Με αυτή,η Ελλάδα εξασφάλισε το μεγαλύτερο μέρος της Μακεδονίας,τη Νότια Ήπειρο,τα σημαντικά νησιά στο Β.και Α. Αιγαίο (Θάσος,Σαμοθράκη,Λήμνος,Λέσβος, Χίος,Σάμος,Ικαρία) και την Κρήτη.Τα εδάφη αυτά ονομάστηκαν Νέες Χώρες (Παλιά Ελλάδα:η ελληνική επικράτεια πριν από τους Βαλκανικούς πολέμους)».

ΕΡΩΤΗΣΗ 70:
Η ελληνική προσφυγή στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών για το Κυπριακό έγινε από την κυβέρνηση:

Α. του Σοφοκλή Βενιζέλου Β. του Αλέξανδρου Παπάγου Γ. του Κωνσταντίνου Καραμανλή Δ. του Ανδρέα Παπανδρέο υ Στην ερώτηση αυτή ως σωστή απάντηση ανακοινώθηκε η β: του Αλέξανδρου Παπάγου. Πράγματι, στις 16 Αυγούστου 1954 η κυβέρνηση Παπάγου προσέφυγε στα Ηνωμένα Έθνη. Παρ΄ όλα αυτά προσφυγές έγιναν και το 1956, 1957, 1958 από τις κυβερνήσεις του Κ. Καραμανλή. Στο σχολικό βιβλίο «Θέματα Ιστορίας, Β΄ Ενιαίου Λυκείου, ΟΕΔΒ, Αθήνα, 2006», σελ. 145, αναφέρεται ότι «Η διχοτόμηση παρέμεινε έκτοτε ο στόχος της τουρκικής πολιτικής στο Κυπριακό και εμφανίστηκε να υιοθετείται και από την επίσημη βρετανική πολιτική με το σχέδιο Μακμίλλαν το 1958.Αλλεπάλληλες προσφυγές της ελληνικής κυβερνήσεως στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ,με αίτημα την αναγνώριση του δικαιώματος της αυτοδιάθεσης στον κυπριακό λαό,κατά τα έτη 1956,1957 και 1958 κατέληγαν σε γενικόλογες αποφάσεις χωρίς πρακτικά αποτελέσματα».

Η εκφώνηση της ερώτησης αναφέρεται γενικά στην ελληνική προσφυγή. Ως εκ τούτου από τις προτεινόμενες απαντήσεις και βάσει της ερώτησης, οι σωστές απαντήσεις μπορεί να είναι δύο: η Β και η Γ.
Οι απαντήσεις στο γνωστικό του κλάδου των Γυμναστών ΤΕΦΑΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ40:
Κατά την εκμάθηση του τροχού δεξιά, ο βοηθός στέκεται:

α) μπροστά από τον ασκούμενο β) πίσω από τον ασκούμενο γ) δεξιά από τον ασκούμενο δ) αριστερά από τον ασκούμενο Η σωστή απάντηση του ΑΣΕΠ είναι η επιλογή β. Ωστόσο, όπως αναφέρεται στο βιβλίο «Ενόργανη Γυμναστική Ζ΄» του κ. Καϊμακάκη Βασίλη (καθηγητή ΤΕΦΑΑ- ΑΠΘ), σελ. 105, «... O βοηθός (στην εκτέλεση του τροχού) στέκει στην πλευρά του ποδιού ώθησης του ασκούμενου,δίπλα και λίγο μπροστά».

Επιπλέον, για το ίδιο θέμα στο βιβλίο του μαθητή της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού (Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και ΘρησκευμάτωνΠαιδαγωγικό Ινστιτούτο), στη σελίδα 47, αναφέρεται: «...Τι πρέπει να κάνει ο βοηθός: Να στέκεται από τη μεριά του ποδιού ώθησης και λίγο πιο μπροστά...».


Οι απαντήσεις στο γνωστικό του κλάδου των Θεολόγων

ΕΡΩΤΗΣΗ54:
Η διδασκαλία του Ινδουισμού περί Αβατάρα:

α) διδάσκεται στις Βέδες β) εμπεριέχεται στα βιβλία Ουπανισάδες γ) συνιστά ισλαμική επίδραση δ) διδάσκεται στα έπη Μαχαμπαράτα και Ραμαγιάνα Το ΑΣΕΠ δίνει ως ορθή απάντηση το δ) διδάσκεται στα έπη Μαχαμπαράτα και Ραμαγιάνα. Όμως στο μεν σχολικό βιβλίο στην ενότητα 33, περί Ινδουισμού, σελ. 265

γράφει ότι στις τελευταίες Ουπανισάδες (οι οποίες χρονολογούνται γύρω στο 500 π.Χ.) αρχίζει να εμφανίζεται η ιδέα ότι το «θείο» που ήταν άμορφο (διδασκαλία παλαιότερων ιερών βιβλίων), πρέπει να έχει και μορφή. Και τελειώνει η παράγραφος με τις εμφανίσεις των θεοτήτων ως αβατάρα. Η αντίληψη αυτή δηλ. εμφανίζεται στην περίοδο των τελευταίων Ουπανισάδων.

38
αννα
19/02/2009 18:32
@maria! αγαπητή συναδέλφισσα το 46 δεν είναι το μόνο άστοχο πολλαπλής επιλογής. Υπάρχουν και άλλα. Στον προηγούμενο διαγωνισμό είχαμε βρει, μεταπτυχιακοί φοιτητές με τους καθηγητές μας, τουλάχιστον 8 λάθος απαντήσεις (τεκμηριωμένα φυσικά με ελληνική και ξένη βιβλιογραφία). Μην το ψάχνεις. Δυστυχώς τέτοιοι είμαστε και τους αφήνουμε. Σου εύχομαι καλά αποτελέσματα.
maria!
19/02/2009 15:26
Δυστυχώς αποκλείεται να είναι μόνο αυτά τα λάθη του ΑΣΕΠ..εγώ είμαι νηπιαγωγός και μέσα απο συζητήσεις με άλλους υποψηφίους του κλάδου μας καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως υπήρχαν και σε μας ερωτήσεις όπου ταίριαζαν δύο ή παραπάνω απαντήσεις(με τεκμηριωμένη αυτή την άποψη από βιβλιογραφία)και κάποιες άλλες ήταν απλά ακατανόητες..Όπως,για παράδειγμα η ερώτηση 46: Η παιδαγωγική αξία του παραδείγματος είναι αντιστρόφως ανάλογη: α) με την ασυνείδητη επίδραση του νηπιαγωγού στα νήπια. β) με το βαθμό των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ παιδαγωγού και παιδαγωγούμενου. γ) με τον εμπρόθετο και ηθελημένο χαρακτήρα της παιδευτικής δράσης στα νήπια. δ) με τίποτε από τα παραπάνω. Αυτή η ερώτηση έμεινε αναπάντητη από την πλειοψηφία των συμμετεχόντων,πολύ απλά γιατί κανένας δεν καταλάβαινε τί ζητούσε..Η απάντηση που δόθηκε από τον ΑΣΕΠ ήταν η δ(!!)Αν αυτό δεν είναι κοροιδία,τότε τί είναι;;Τουλάχιστον αν πρόκειται να χρησιμοποιεί ο ΑΣΕΠ τέτοια μέσα για την αξιολόγησή μας,να μας το πει να μην επενδύουμε και εμείς κόπο και χρήμα γι''αυτό το θεσμό..
Νίκος
19/02/2009 15:15
G. Karasavvidis ελπίζω ως αναπληρωτής να υπηρέτησες την δημόσια παιδεία ως γυμναστής ή κάτι ανάλογο και προς Θεού όχι σαν φιλόλογος,γιατί χρίζεις βελτίωσης στην ορθογραφία.Επίσης η παιδεία δεν είναι προιόν,όπως υποστηρίζεις,γιά τα υπόλοιπα πού αναφέρεις εχεις δίκιο
Λεϊμονής Αναστάσιος
19/02/2009 14:08
Προς Κ.Καρυωτάκη Η Συνθήκη Βουκουρεστίου (1913) δεν περιελάμβανε άρθρα που να κανονίζουν το ζήτημα των νησιών του Αιγαίου, (Λήμνου, Χίου, Σάμου κ.λπ.), που κατέχονταν ήδη "De Facto" μόνο από την Ελλάδα, χωρίς όμως και να μεριμνήσει περί αυτού άλλη συνθήκη μετά τους βαλκανικούς πολέμους. Συνέπεια αυτού ήταν οι Τούρκοι εθνικιστές να μην αποδέχονται την ένωση των νήσων αυτών με την Ελλάδα. Η ουσία των πραγμάτων διαφέρει από αυτά που αναγράφονται στις συνθήκες.Η κατοχή διαφέρει από την παραχώρηση.Σκέψου όμως:οι Τούρκοι κατέχουν το 38% της νήσου Κύπρου.Η <παραχώρηση> θα αργήσει?
αννα
19/02/2009 14:06
Αγαπητέ κύριε Karsavvidi, διάβασα με ενδιαφέρον όσα γράφετε και σας δηλώνω το εξής. Πιστεύω και εγώ ότι είμαι πολύ καλή στην ειδικότητα μου (νηπιαγωγός) και γνωρίζω άριστα το αντικείμενο σπουδών (να μην πάει χαμένο και το μεταπτυχιακό). Παρ'' όλα αυτά έχω ήδη δύο συμμετοχές στον ΑΣΕΠ (η πρώτη μου με οδήγησε σε θέση αναπληρώτριας σε κάποιο νησί μας). Μπορώ να πω ότι έχω σχεδόν λύσει το εργασιακό μου πρόβλημα. Έχω όμως και φίλες που κατάφεραν να διοριστούν με την πρώτη τους συμμετοχή. Τεμπελχανάδες δεν είναι. Και σίγουρα όταν έγραφαν δεν κρίθηκαν από το το βαθμό τεμπελειάς που χαρακτήριζε το γραπτό τους αλλά από τις γνώσεις τους τη δεδομένη στιγμή.
Για αυτό λοιπόν πάψτε να τα βάζετε με τους άλλους και πάτε να διαβάσετε για να γράψετε. Αλλιώς αλλάξτε επάγγελμα. Και μην πολυκατηγορείται τους δημοσίους υπαλλήλους γιατί στόχος ζωής για εσάς είναι να γίνεται ένας από αυτούς. Και τότε ποιος ξέρει, μπορεί να γίνεται μεγαλύτερος τεμπέλης από αυτούς που τώρα κρίνεται.
Καρυωτάκης Κώστας
19/02/2009 12:39
Προς Τάσο Λειμονή.Αγαπητέ συνάδελφε πάλι θα διαφωνήσω.Στο κείμενο της συνθήκης Βουκουρεστίου δεν υπάρχει πουθενά αναφορά στα νησιά (ως παραχώρηση)ακόμη κ αν ο ελληνικός στρατός τα απελευθέρωσε με τους Βαλκανικούς πολέμους κ είχε τη διοίκηση τους.Η μόνη διεθνής συμφωνία (πριν τη Σεβρών)που αναφέρει την παραχώρηση είναι η διακοίνωση των Ευρωπαικών Δυνάμεων στις 13 Φλεβάρη 1914.Εφόσον η διακοίνωση δεν υπήρχε στις επιλογές ,το πιο λογικό είναι να επιλέξεις τη συνθήκη των Σεβρών που μιλά για παραχώρηση(έστω τελική ,αναγνώριση από την Πύλη).Στο απόσπασμα από Ιστορικά βιβλία που παρέθεσα χθες θα βρεις αν το διαβάσεις προσεκτικά για την παραχώρηση(έστω την επίσημη).Η διατύπωση της ερώτησης είχε πρόβλημα ,η απάντηση όμως μπορούσε να απομονωθεί διά της απαγωγής σε άτοπο.
Γιώργος Μαντάς,ωρομίσθιος καθηγητής Φ.Α.
19/02/2009 11:53
Θα ήθελα να απαντήσω στον σχολιασμό της Κας Aliki P. Αγαπητή κυριά συμφωνώ μαζί σας ως προς την εξέταση των εκπαιδευτικών ( ψυχολογία,ψυχολογία εφήβου,παιγωγική κατάρτιση κ.λ.π.).Σίγουρα ένας καλός επιστήμονας δεν είναι απαραίτητα και καλός δάσκαλος.Θεωρώ ομώς οτι ένας έφηβος μαθητής του γυμνασίου,πρέπει απαραίτητα να γνωρίζει, πως δεν χοροπηδάμε πάνω στα θρανιά.Αυτό λέγεται αγωγή και σύμφωνα με ειδικούς παιδαγωγούς-ψυχολόγους ,σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό την εχει πάρει το παιδί ήδη από την ηλικία των 5 ετών...Ο εκπαιδευτικός δεν ειναι θηριοδαμαστής.Εργο τουειναι να μεταδώσει γνώση και τρόπους κατάκτησής της,ειδικά στους εφήβους μαθητές.Η μη ύπαρξη ταλέντου (μεταδοτικότητα),δεν αποτελει΄ λόγο μετατροπής του γυμνασίου σε παιδικό σταθμό! Ισως ο σύλλογος γονέων θα έπρεπε να μιλήσει με το σύλλογο των μαθητών και όλοι μαζί με την συγκεκριμένη εκπαιδευτικό.Πρέπει να μάθουν και τα παιδιά μας πως υπάρχει ο "διάλογος" ως τρόπος επίλησης κάποιων ζητημάτων.

Οσο για τον "ΘΙΑΣΟ Α.Σ.Ε.Π." , αλλη μια κωμικοτραγικη αταλαντη παρασταση!!!!! Νομιζω πως με το "εισιτηριο-παραβολο" που πληρωσαμε αυτη τη φορα , μας αξιζε κατι καλυτερο.....
Αυτα βλεπουν και ακουν τα παιδια , και χοροπηδανε στα θρανια.Με τι μουτρα θα τους πουμε οτι δεν "πρεπει".....;
G.karasavvidis
19/02/2009 09:46
Εχω δουλεψει ος αναπληρωτης σε γυμνασιο και λυκειο η εμπειρια που απεκτησα απο τους αγαπητους συναδελφους μου ηταν να κατσουμε να αραξουμε χωρις να μας ενδιαφερει να ψαξουμε και να βοηθησουμε τα παιδια. Οτιδηποτε προοδευτικο υπηρχε προσπαθουσαν παντα να το γελιοποιησουν ωστε να μην τυχον χασουν το βαθυ ξεκουραστο αραλικι τους. Οι προτασεις που κανουν ειναι παντα για τον οικονομικο τομεα και οχι για την πραγματικη ριζικη αναβαθμιση της εκπαιδευσης. Δεν φταινε ομως μονο οι εκπαιδευτικοι αλλα γενικα ολοι οι Ελληνικη κοινωνια η οποια ειναι μαθημενη στο να ψαχνει παντα τροπους να δουλευει λιγοτερο και να ζηταει περισσοτερα. Το λογικο ειναι οταν ζητας πρεπει και να προσφερεις,και συνεχως να προσπαθεις να βελτιωσεις το προιον σου. Βελτιωνοντας το προιον σου πουλας και οταν πουλας τοτε εχεις δικαιωμα να ζητας και αυξησεις και οτιδηποτε αλλο θελεις.
G.Karsavvidis
19/02/2009 09:28
eimai kathigitis fisiskis agogis. pistevo oti eimai para poli kalos stin eidikotita moy kai gnorizo kala to antikeimeno moy alla mporei na min exo perasei ston asep. Telika pioi prepei na doylevoyn oi gnostes oi oi volemenoi tempelxanades
Λεϊμονής Τάσος
19/02/2009 00:49
Προς Κώστα Καρυωτάκη Η Ελλάδα της συνθήκης των Σεβρών Με τη συνθήκη των Σεβρών η Ελλάδα κέρδιζε τη μεγαλύτερη εδαφική έκταση από την Επανάσταση ως τις μέρες μας. Τα σύνορά της επεκτείνονταν ως την Τσατάλτζα, λίγο έξω από την Κωνσταντινούπολη. Επικυρωνόταν η κυριαρχία της στα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου, κερδίζοντας επιπλέον τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο. Αυτό σημαίνει ότι τα νησιά η Ελλάδα τα είχε στην κατοχή της ήδη με τη Συνθήκη του Βουκουρεστίου.Αλλά αυτό δεν το είχε αποδεχθεί η παραπαίουσα οθωμανική αυτοκρατορία...Και εμείς συνάδελφε είμαστε ακριβολόγοι.Ο Ασέπ δεν είναι...
Κώστας Καρυωτάκης
18/02/2009 20:29
Προς Λειμονή Τάσο .Σύμφωνώ μαυτά που γράφεις για την 65 ερώτηση στην Ιστορια(τα γνωρίζω καθώς τυγχάνει να έχω καλή γνώση της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας),όμως τα νησιά η Ελλάδα τα πήρε με την διακοίνωση των Ευρωπαικών δυνάμεων το 1914 Κ της παραχωρήθηκαν επίσημα (δηλαδή υπέγραψε η Πύλη ) με τη συνθήκη των Σεβρών κ αργότερα με τη συνθήκη της Λωζάννης (που ισχύει μέχρι σήμερα )επαναλαμβάνεται η επικυριαρχία της Ελλάδας πάνω στα νησιά.Από τις πιθανές απαντήσεις μόνο αυτή των Σεβρών αναφέρεται στην παραχώρηση των συγκεκριμένων νησιών, καμμία άλλη.Αν υπήρχε ως πιθανή απάντηση η διακοίνωση θα το δεχόμουν ,αν κ άλλο πράγμα διακοίνωση άλλο συνθήκη ,αν θέλουμε να είμαστε ακριβολόγοι. Φιλικά ,Κώστας Καρυωτάκης , Κλασικός Φιλόλογος.
μαρια
18/02/2009 19:14
υπάρχουν απαντήσεις για το γνωστικό της κοινωνιολογίας? ας μας δώσει και εμάς κάποιος ένω γνώμονα στο πως θα βαθμολογηθούν και τα δικά μας γραπτά που είναι ανάπτυξης..
Δάσκαλος
18/02/2009 17:28
ΠΡΟΣ ΝΑΝΑ,
Αγαπητή Νανά, δυστυχώς όλα τα παιδιά σήμερα έτσι συμπεριφέρονται στο σχολείο. Με λίγες εξαιρέσεις. Σίγουρα το δικό σου παιδί υποφέρει από την κατάσταση, διότι και στο κατάγγειλε, όμως, χωρίς να θέλω να πω ότι δεν υπάρχουν και κάποιοι εκπαδευτικοί που δεν επιβάλλονται, οι περισσότεροι μαθητές δε σέβονται κανένα σήμερα.Συνήθως όμως οι γονείς δε δείχνουν τον ανάλογο σεβασμό για το δάσκαλο, και φυσικά τα παιδιά τους μιμούνται. Επίσης πρέπει να γνωρίζεις ότι και όσοι γονείς αναμειγνύονται στα του σχολείου (σύλλογοι γονέων) οι στόχοι τους είναι άλλοι (βαθμοθηρία) και όχι η πραγματική συνεργασία με το δάσκαλο. Επίσης η είσοδος των πολιτικών κομάτων στα σχολεία ευθύνονται σημαντικά για την όλη κατάσταση. Όλα αυτά τα πληρώνει ο μαθητής τελικά.
fioannid
18/02/2009 15:13
Καλημέρα σας, Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του ΑΣΕΠ διαπίστωσα και εγώ όπως και πλήθος άλλων συναδέλφων πως υπάρχουν ορισμένες ερωτήσεις οι οποίες είναι λανθασμένες και ασαφείς ως προς τη διατύπωσή τους. Είναι λογικό πως όταν δεν υπάρχει σωστή διατύπωση μιας ερώτησης δικαιολογείται ένας μεγαλύτερος αριθμός απαντήσεων ενισχύοντας έτσι την παντοδυναμία του ΑΣΕΠ να έχει το ''''παπικό χρίσμα'''' της απόφασης. ΚΘΓ ΤΕΦΑΑ, PHD διαφωνώ με τις ερωτήσεις 23,40,41,43 και τεκμηριώνω τις απαντήσεις μου βάσει διεθνούς βιβλιογραφίας. Το ίδιο συνιστώ σε όλους τους συναδέλφους της Γυμναστικής ακαδημίας.
Καλόγηρος , Μονής Βατοπεδίου
18/02/2009 15:12
Τοσα χρόνια διδάσκω τους πιστούς μου μαθητές, και ζω από τον οβολό τους . . .

Χτες το βράδυ λοιπόν ο Κυριος , μου εστειλε στον υπνο μου έναν εφιάλτη:
Γίνοτανε στην Ιερουσαλήμ ένας μεγάλος διαγωνισμός ΑΣΕΠ και είχα πάει και εγω να γράψω . . .
Οταν βγήκαν λοιπον τα αποτελέσματα , ημουνα στους επιτυχόντες . . .
Τοτε με βρήκαν οι μαθητές μου, και μου φωνάζανε ολοι μαζϊ: <<Μπραβο Δασκαλε, συγχαρητηρια, ΠΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΠΗΓΕΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΝΑ ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ >>

Ξυπνησα εντρομος και ευχαριστησα τον Κυριο που ηταν απλώς και μόνο ένας εφιάλτης.
Μετα πηγα στους μαθητές μου να διδάξω, γιατι εχουμε μεινει πισω στην υλη και ο επομενος διαγωνισμός ΑΣΕΠ πλησιάζει. . .
Alexandra A.
18/02/2009 15:02
Σχετικά με το γνωστικό του Κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής:
Ερώτηση 13
Η μεγάλη ανάπτυξη της Αθλητικής Ψυχολογίας διεθνώς ξεκίνησε:
α) τη δεκαετία του 1950.
β) τη δεκαετία του 1960.
γ) τη δεκαετία του 1970.
δ) η δεκαετία του 1980.

Το ΑΣΕΠ δίνει ως σωστή απάντηση το γ.
Ωστόσο, σύμφωνα με τους ερευνητές και καθηγητές πανεπιστημίου στην Αμερική Weinberg & Gould (2003) οι βάσεις για την περαιτέρω εξέλιξη της αθλητικής ψυχολογίας τέθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 60, οπότε και η αθλητική ψυχολογία εντάχθηκε στο πρόγραμμα σπουδών των πανεπιστημίων, εποχή που θεωρείται ορόσημο για τους αθλητικούς ψυχολόγους. Ακόμη το 1965 ιδρύθηκε από τον Ιταλό Feruccio Antonelli η διεθνής ένωση αθλητικής ψυχολογίας (LeUnes and Nution, 2002), το γεγονός αυτό αποτέλεσε τον αγγελιοφόρο για την καθιέρωση της αθλητικής ψυχολογίας ως υποτομέα της αθλητικής επιστήμη. Η καθιέρωση επήλθε το 1986 από την Division 47 (Exercise and Sport Psychology) όπως καθορίστηκε από την American Psychology Association (Αμερικάνικη Εταιρεία Ψυχολογίας). Επιπρόσθετα, το 1989, εκδόθηκε το πρώτο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού “Journal of Applied Sport Psychology” (Moran, 2004). Τώρα ας μας υποδείξει το ΑΣΕΠ ποια είναι η σωστή δεκαετία και γιατί;

Weinberg, R. S., & Gould, D. (2003). Foundations of sport and exercise psychology (3rd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
Moran Aidan (2004). Sport and Exercise Psychology. A critical introduction. USA, New York.

Ερώτηση 18
Ένα μόριο γλυκόζης αποδίδει περισσότερα ΑΤP κατά τη διάσπασή του:
α) στην αναερόβια γλυκόλυση.
β) στον κύκλο του Krebs.
γ) στην οξειδωτική φωσφορυλίωση.
δ) τη γλυκογονόλυση

Υπάρχει ασάφεια σχετικά με την εκφώνηση από τη στιγμή που ένα μόριο γλυκόζης δεν διασπάται αλλά οξειδώνεται. Η γλυκόζη μέσω της γλυκόλυσης που είναι μόνο αναερόβια διαδικασία μετατρέπεται σε πυροσταφυλικό οξύ και από εκεί και έπειτα έχει δύο δρόμους είτε αναερόβια να μετατραπεί σε γαλακτικό οξύ είτε αερόβια να μετατραπεί σε ακετυλοσυνένζυμο Α και να εισέλθει στον κύκλο του Krebs (κιτρικού οξέος) όπου θα παραχθούν 2 μόρια ATP. Τα παράγωγα από τον κύκλο του κιτρικού οξέος μπορούν να εισέλθουν στην αναπνευστική αλυσίδα και να παραχθούν επιπλέον μόρια ATP. Από εκεί και έπειτα τα ADP που θα δεχθούν φωσφορική ρίζα θα μετατραπούν σε ATP διαδικασία που ονομάζεται οξειδωτική φωσφορυλίωση. Εν κατακλείδι πρόκειται για το ίδιο μεταβολικό μονοπάτι, στο οποίο όντως παράγονται περισσότερα μόρια ATP στη φάση της οξειδωτικής φοσφωρυλίωσης αλλά το ερώτημα είναι το εξής το μόριο γλυκόζης θα οξειδωθεί στον κύκλο του Krebs ή θα πάει στην οξειδωτική φοσφωρυλίωση εφόσον πρόκειται για το ίδιο μεταβολικό μονοπάτι;
Βιβλιογραφία: Μούγιος Β. (2008). Βιοχημεία της Άσκησης. Εκδόσεις Παχαλίδη, Αθήνα.

Ερώτηση 41
Σχετικά με τη σωστή εκτέλεση της κυβίστησης σε στρώμα:
α) στην αρχή της άσκησης, όταν γίνεται η στήριξη των χεριών στο στρώμα, τα γόνατα είναι τεντωμένα.
β) στη φάση της άσκησης κατά την οποίατο σώμα κυλά πάνω στον αυχένα και στη ράχη, τα γόνατα είναι λυγισμένα.
γ) στο τέλος της άσκησης ο ασκούμενος, προκειμένου να επανέλθει στην όρθια στάση, ακουμπά τα χέρια του στο στρώμα για να πάρει ώθηση.
δ) δεν ισχύει τίποτε από τα παραπάνω.

Στο βιβλίο του μαθητή της Ε'' και ΣΤ'' δημοτικού (Υπουργείο εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων - Παιδαγωγικό ινστιτούτο) στην σελίδα 40, αναφέρει: "...Τι πρέπει να προσέχετε όταν εκτελείτε την κυβίστηση: σπρώξτε με τα πόδια σας ώστε το βάρος σας να έρθει στα χέρια και μετά κυλήστε στην πλάτη σας όπως το κουβάρι. Για να γίνει αυτό πρέπει το σώμα σας να είναι πολύ μαζεμένο".
Επίσης, στο βιβλίο του εκπαιδευτικού της Α'' Γυμνασίου (Υπουργείο εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων - Παιδαγωγικό ινστιτούτο) στην σελίδα 132, (Κάρτα αμοιβαίας διδασκαλίας 6.1) αναφέρει: "...Σημεία ελέγχου (κυβίστησης). Μαζεύει τα πόδια πολύ κοντά στο σώμα κατά την περιστροφή".
Όμοια, για το ίδιο θέμα (ερώτηση 41), στο βιβλίο του εκπαιδευτικού Β'' Γυμνασίου (Υπουργείο εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων - Παιδαγωγικό ινστιτούτο) στην σελίδα 132, αναφέρει: "...Τεχνική της κυβίστησης. 2.1.3. Να πλησιάζουν τα γόνατα στο στήθος (άρα γόνατα λυγισμένα), όταν τα ισχία είναι στο χαμηλότερο σημείο".

Ερώτηση 43
Κατά την εκμάθηση της ανακυβίστησης, ο βοηθός στέκεται πλάγια από τον ασκούμενο και τον βοηθάει πιάνοντάς τον:
α) από τα χέρια.
β) από τον αυχένα.
γ) από τη μέση.
δ) από τους μηρούς.

Ως σωστή έδωσε ο ΑΣΕΠ την επιλογή δ (από τους μηρούς) ενώ το βιβλίο του εκπαιδευτικού για Β΄ τάξη Γυμνασίου σελ. 132 αναφέρει πως ο βοηθός πρέπει να στέκεται δίπλα σε αυτόν που εκτελεί, να βοηθούν με το ένα χέρι πίσω από τη μέση αυτού που εκτελεί για να αυξήσουν την περιστροφή, να τοποθετούν το άλλο χέρι στον αυχένα αυτού που εκτελεί για να βοηθήσουν και να εξασφαλίσουν την κάμψη του κεφαλιού και να ελαφρύνουν την πίεση που δέχεται ο αυχένας.
Κατά τη μου γνώμη ο ΑΣΕΠ πρέπει να έχει σαν βασικό γνώμονα τα αναλυτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας και με βάση αυτά να δίνει τις απαντήσεις του. Σε διαφορετική περίπτωση τα απορρίπτει. Σύμφωνα με τα παραπάνω πουθενά δεν αναφέρεται πως η βοήθεια πρέπει να δίνεται μόνο από τους μηρούς (πράγμα που ισχύει για την κυβίστηση και αναφέρεται στο βιβλίο του εκπαιδευτικού για Β΄ τάξη Γυμνασίου σελ. 132 και όχι για την ανακυβίστηση). Αν δεχτούμε το αναλυτικό πρόγραμμα ως το πλέον αξιόπιστο εγχειρίδιο τότε δύο απαντήσεις μπορούν να θεωρηθούν σωστές και αυτές είναι η β και η γ.

Ερώτηση 56
Είναι σαφές πως η μια απάντηση που δίνει το ΑΣΕΠ είναι σωστή δεν είναι όμως και η μόνη. Πρέπει να σημειωθεί πως στα βιβλία καλαθοσφαίρισης αναφέρεται διαχωρισμός μεταξύ της αντιμετώπισης πιεστικής άμυνας man to man press και zone press. Όλοι οι συγγραφείς συμφωνούν ότι εναντίον man to man press ένας από τους καλύτερους τρόπους είναι να δοθεί η μπάλα σε έναν καλό χειριστή της μπάλας και να κατεβάσει τη μπάλα ενόσω οι υπόλοιποι παίκτες θα κινηθούν προς το χώρο της επίθεσης. Ακόμη όταν θα κατευθυνθεί αντίπαλος για να δημιουργήσει την παγίδα αυτός θα πρέπει να την αποφύγει ή να δώσει πάσα στον ελεύθερο παίκτη (Κιουμουρτζόγλου, Τσίτσκαρης, Ταξιλδάρης, Χατζηαθανασίου, Βαμβακούδης). Συνεπώς, πρέπει να θεωρηθεί σωστή και η απάντηση (δ) ο συντονιστής της ομάδας (play maker) πρέπει με ντρίμπλες να αποφεύγει τις παγίδες μιας και δεν διευκρινίζεται το είδος της πιεστικής άμυνας.

Ερώτηση 60
Το ΑΣΕΠ δίνει ως σωστή απάντηση το β αλλά αυτό είναι λάθος αφού οι κανονισμοί έχουν αλλάξει και δεν ισχύει καμία από τις 4 προτεινόμενες απαντήσεις σύμφωνα με τους επίσημους κανονισμούς της Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης.
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ 2008
Άρθρο 2. Αγωνιστικός χώρος.
ΠΑΛΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
2.1. οι εθνικές ομοσπονδίες έχουν το δικαίωμα να εγκρίνουν, για το πρωτάθλημα τους, υφιστάμενους αγωνιστικούς χώρους με ελάχιστες διαστάσεις 26 μέτρα μήκος και 14 μέτρα πλάτος.
Άρθρο 2. Αγωνιστικός χώρος. Αυτό το κείμενο έχει αφαιρεθεί εντελώς από το νέο κανονισμό. Αυτό σημαίνει ότι η FIBA έχει αποφασίσει ότι η μεταβατική περίοδος που είχε χορηγηθεί σε όλες τις εθνικές ομοσπονδίες περί υιοθέτησης των νέων σταθερών διαστάσεων για ένα αγωνιστικό χώρο (28 μέτρα μήκος και 15 μέτρα πλάτος) έχει ήδη λήξει. Μετά την 1η Οκτωβρίου 2008 αγωνιστικός χώρος με διαφορετικές διαστάσεις από τις εγκεκριμένες θα θεωρείται αντικανονικός.
ΚΩΣΤΑΣ ΡΗΓΑΣ 2008 (υπεύθυνος για θέματα διαιτησίας της FIBA)


Με εκτίμηση

Α.Α., Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, PhD
ΚΑΡΑ ΣΟΦΙΑ
18/02/2009 14:48
Στο γνωστικό του κλάδου ΠΕ11Φυσικής Αγωγής έβαλαν ερώτηση για το μπασκετ (60)για τις ελάχιστες διαστάσεις που μπορεί να έχει ένα γήπεδο και δώσαν ως ορθή απάντηση το 26 μέτρα μήκος και 14 μέτρα πλάτος κάτι που έχει αλλάξει από τις 1 Οκτωβρίου του 2008 και οποιαδήποτε άλλη διάσταση εκτός από το 28 μέτρα μήκος και 15 μέτρα πλάτος θεωρείται αντικανονική. θα ήθελα να ήξερα ποιοι είναι αυτοί που βάζουν τις ερωτήσεις και αν είναι γνώστες του αντικειμένου καθώς επίσης ποιοι είναι αυτοί που δίνουν τις ορθές απαντήσεις και δεν πρόσεξαν ότι έχει αλλάξει. Κρίνω πως αυτήν την ερώτηση δεν πρέπει να την βαθμολογήσουν αφού είναι όλη λάθος. ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Aliki P.
18/02/2009 14:46
Ένα έχω να πω κ'' να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του!! Στο Γνωστικό της Αγγλικής το συνώνυμο της λέξης "expensive" είναι η λέξη ...."serious"....! Σα δε ντρέπονται!! Αν τους βάλεις όλους αυτούς μέσα σε τάξη να διδάξουν θα γελάει ο κάθε πικραμένος!! Βολεμένοι μπυροκοιλάδες κ'' κυράτσες της πλάκας που έχετε το θράσσος να βάζετε κ'' θέματα!!!
ΝΑΝΑ
18/02/2009 14:31
ΕΓΩ ΔΕΝ ΑΝΗΚΩ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΩΣΕΙ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. ΟΜΩΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΞΕΡΟΥΝ.

ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΕΔΙΝΑΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ????
ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ) ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΟΥ ΠΑΕΙ Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ 3 ΠΤΥΧΙΑ ΚΑΙ Η ΟΠΟΙΑ, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ "ΜΟΡΦΩΜΕΝΗ" ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΤΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ. ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΧΑΜΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΕΙ - ΧΟΡΟΠΗΔΑΝΕ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ, ΓΕΛΑΝΕ, ΜΙΛΑΝΕ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΗΣΥΧΙΑ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΔΩΣΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ.......... ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ???? ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΧΡΗΣΤΗ ΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ..........Η ΟΠΟΙΑ Ο,ΤΙ ΞΕΡΕΙ, ΤΟ ΞΕΡΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ..............

ΤΕΤΟΙΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΕΙΤΕ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΑΣΕΠ ΕΙΤΕ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ......ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ...................

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΕΤΡΑΕΙ..............
Λεϊμονής Τάσος
18/02/2009 13:59
Εγώ είμαι φιλόλογος και στην ΕΡΩΤΗΣΗ 65:Με ποια συνθήκη παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου;σωστή απάντηση είναι: Κατά τους Βαλκανικούς αγώνες στις 11 Νοεμβρίου του 1912 η Χίος τελικά ελευθερώνεται κι ενώνεται με την Ελλάδα.Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι τερματίστηκαν με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου (28 Ιουλίου 1913).Με αυτή,η Ελλάδα εξασφάλισε το μεγαλύτερο μέρος της Μακεδονίας,τη Νότια Ήπειρο,τα σημαντικά νησιά στο Β.και Α. Αιγαίο (Θάσος,Σαμοθράκη,Λήμνος,Λέσβος, Χίος,Σάμος,Ικαρία) και την Κρήτη.O φίλος που έχει κάνει copy paste μιλάει για τη συνθήκη των Σεβρών αγνοώντας ότι πριν από αυτήν υπάρχουν κι άλλες συνθήκες και ότι η ιστορία δεν είναι αυτό που λένε οι ανεγκέφαλοι του Ασεπ.
Ένας πατέρας
18/02/2009 13:52
Τίποτε δεν γίνεται τυχαία. "Λαθη" λέμε ότι έγιναν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, όμως σίγουρα υπάρχει σκοπιμότητα, δεν γνωρίζω πιοια, όμως σήμερα τα πάντα λειτουργούν με στόχο να εξυπηρετηθούν οι ημέτεροι. Αν όμως υπάρχει και ηλιθιότητα, τότε το κακό γίνεται στο τετράγωνο. Κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, τι διάολο, δεν είστε ικανοί να κάνετε τίποτε σωστά; μπορείτε να σταματήσετε να παίζετε με το μέλλον των παιδιών μας; δεν τα φέραμε στον κόσμο για να τα ταλαιπωρείτε έτσι. Πάτε να απαξιώσετε το θεσμό του ΑΣΕΠ με όλα αυτά, με στόχο να το ρίξετε 100% στο ρουσφέτι. Ενάξει, βγάλτε και άλλους αστυνομικούς να πυροβολούν διαρκώς 15χρονα, να μείνουν όσο λιγότεροι νέοι, να μην έχετε και πρόβλημα δηλαδή. Να πείτε μόνο στα δικά σας παιδιά να φορούν μπλε περιβραχιόνιο, ώστε να τα γνωρίζετε. Αρκετά τα αστεία. Στα πανεπιστήμια επιτρέψατε τη διάλυση. Γνωρίζουμε πλέον ποιους και πώς προωθείτε ασύστολα σε θέσεις ΔΕΠ. Ντροπή σας. Σιχαθήκαμε να διαβάζουμε τις ρεμούλες σας. Την πατήσαμε μερικοί και σας ψηφίσαμε τις προηγούμενες εκλογές. Νομίζαμε ότι είχατε αλλάξει. Δυστυχώς γίνατε ακόμα χειρότεροι. Τα "λάθη" στον ΑΣΕΠ είναι ένα από τα κατορθώματά σας. Τοποθετήσατε βλέπετε δικά σας παιδιά για να θέσουν τα θέματα στο διαγωνισμό. Με το ίδιo IQ που έχετε και σεις. Είμαι εκπαιδευτικός και σας ξέω καλά τι δημιουργείτε σε ζητήματα παιδείας. Ντροπή σας. Βαρέικε να σας βλέπω στα κανάλια να λέτε σαχλαμάρες.
κωνσταντινα δελη
18/02/2009 13:30
και μέσα σε όλο αυτο τον χαμό του ασεπ αναρωτιέμαι αυτοί που εξεταστήκανε και αυτοί που πρόκειται να εξετασθούν,πώς και πότε θα ξέρουν τι ισχύοι και τι όχι!και τέλος πάντων τι θα γίνει με τους άλλους κλάδους που εκρεμμούν;οι βρεφονηπιοκόμοι π.χ. πότε θα δώσουν;καλά ξεμπερδέματα πάντα εις βάρους μας!
Βάγια Τ. ,Φιλόλογος-Ιστορικός.
18/02/2009 13:30
Σχετικά με την ερώτηση 65 της Ιστορίας των Φιλολόγων: η σωστή απάντηση οπωσδήποτε δεν μπορεί να είναι η β. Συνθήκη Βουκουρεστίου, αφού η παραχώρηση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου στην Ελλάδα δεν πραγματοποιήθηκε με την παραπάνω Συνθήκη. Ακολούθησε η κοινή διακοίνωση των Μ.Δυνάμεων προς την Αθήνα στις 13 Φεβρουαρίου 1914, που συσχέτιζε άμεσα τα δυο ζητήματα: την αναγνώριση της ελληνικής κυριαρχίας στο νησιωτικό χώρο του Αρχιπελάγους (με εξαίρεση της Ίμβρου, Τενέδου και του Καστελόριζου) και την απόσυρση των ελληνικών στρατευμάτων από τη Β. Ήπειρο (για αποθάρρυνση και κάθε αντίδρασης από μέρους της ελληνικής πλευράς απέναντι στο καθεστώς της αλβανικής κυριαρχίας). Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι άλλο πράγμα η Συνθήκη και άλλο η κοινή διακοίνωση (και σαφώς η δεύτερη δεν περιλαμβάνεται στην πρώτη). Όμως , το πρόβλημα, κατά τη γνώμη μου, παραμένει η εκφώνηση της ερώτησης και συγκεκριμένα η επιλογή από την επιτροπή των θεμάτων της λέξης "παραχώρηση", αντί της λέξης "αναγνώριση" ή "προσεπικύρωση": Στη βιβλιογραφία, βέβαια, απαντάται τόσο ο όρος "προσάρτηση", όσο και οι όροι "προσεπικύρωση" , "παραχώρηση", "αναγνώριση" σε σχέση με το ζήτημα των νησιών του Ανατ. Αιγαίου και τη Συνθήκη των Σεβρών. (Ενδεικτικά αναφέρω τα: Ι.Ε.Ε., τόμ. ΙΕ΄,σ. 140, Κ. Σβολόπουλος, Η ελληνική εξωτερική πολιτική, 1900-1945,σ. 154, D. Dakin, Η ενοποίηση της Ελλάδας 1770-1923, σ. 341). Ως υποψήφια στον παρελθόντα διαγωνισμό, επέλεξα και γω το β, δίνοντας λανθασμένη - το παραδέχομαι- απάντηση. Όμως εξακολουθώ να πιστεύω πως ούτε η δ -απάντηση που δίνει ο ΑΣΕΠ - είναι η σωστή, δεδομένου του τρόπου εκφώνησης της ερώτησης: η Ελλάδα διοικούσε τα νησιά αυτά (άρα ήταν στην κυριαρχία της και με έγγραφο διεθνούς κύρους- τη Διακοίνωση) ήδη από το τέλος των Βαλκανικών πολέμων. Οπότε, όλα κατατείνουν στο ότι η Συνθήκη των Σεβρών απλώς προσεπικύρωσε το ήδη υπάρχον καθεστώς - και με τουρκική υπογραφή τη φορά αυτή. Τώρα, οι συγγραφείς των ιστορικών έργων έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια επιλογής των λέξεων που θα χρησιμοποιήσουν στη συγγραφή του πονήματός τους. Το ΑΣΕΠ όμως οφείλει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό στη διατύπωση των θεμάτων για την αξιοκρατική επιλογή του προσωπικού, όπως και γω όφειλα να είμαι προσεκτική στις απαντήσεις μου.
Xarhs7
18/02/2009 13:10
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΜΕΝΑ!!!!!! ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΑΝ ΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ? ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΣΕΙ????? ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΒΓΑΛΑΝΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ....... ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΩΣΑΜΕ ΑΣΕΠ, ΑΝ ΤΟ ΚΥΝΗΓΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ. ΑΝ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΕ ΒΑΡΙΕΣΑΙ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ (ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΣ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΜΠΑΧΑΛΟ,ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ) ΝΤΡΟΠΗ
Κινοπουλος Χρηστος
18/02/2009 12:22
Στα Αγγλικα μας κατακρεουργησαν κανοντας μας να αισθανομαστε ηλιθιους με σωρια λαθων και διφορουμενων απαντησεων στο γνωστικο.Οσοι εκαναν σπονδες στη θεα τυχη τελικα θα ειναι οι πιο ευνοημενοι...σε ενα τομεα που υποτιθεται οτι εξεταζεται η γνωση!
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑ
18/02/2009 11:59
ΠΟΛΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΦΟΡΟΥΜΕΝΕΣ ΟΠΩΣ ΤΟ ΠΙΟ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΡΙΨΗ ΤΗΣ ΣΦΑΙΡΑΣ Η ΠΟΣΕΣ ΜΕΡΕΣ ΔΙΑΡΚΟΥΣΑΝ ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Υποψηφιος
18/02/2009 11:44
Θελω να πω οτι δεν καταλαβαινω για ποιο λογο θα πρεπει τα θεματα που διαγωνιζομαστε να ειναι διφορουμενα αμφισβητισιμα κ.α..Δηλαδη δεν υπαρχει υλικο για ξεκαθαρα θεματ? Τι δεν θα εξεταστουν ετσι οι υποψηφιοι.. Και επιτελους θελετε να δωθουν εξετασεις? Οριστε οχι μονο την υλη αλλα και τα συγγραματα που στηριζεστε. ΠΕ04.01Στα συνεξεταζομενα Χημεια Βιολογια Γεωλογια εξειγειστε μας απο που να διαβασουμε..Το 1/3 των θεματων οι απαντησεις τους υπαρχουν σε βιβλια που δεν κυκλοφορουν στην αγορα..Ισως μονο στα φροντηστηρια..Αν ειναι ετσι να μας το πουνε να παμε ολοι φροντηστηρια.
raina t
18/02/2009 11:39
kalimera kai apo mena,einai i triti fora pou dino,tis proigoumenes imoun epitixousa...ektos apo ta themata tis istorias theoro aparadekto gia to neo mathitokentriko sxoleio pou theloun na dimiourgisoun na pairnoun sta paidagogika os orthi apantisi to oti kalo ton ekpaideutiko gia na ta matho apo proto xeri...opoia sunadelfiki allilegii...
V.
18/02/2009 11:39
Einai fanero dystyxws oti:

a. Oi omades poy vazoun ta themata exoyn elleipeis gnwseis se sxesi me to ti didaskete sta sxoleia. Ean den gnwrizoyn ti kaleite na didaksei o ekpaideftikos, tote pws mporoyn na ton "eksetazoyn" panw se afto akrivws to antikeimeno?

b. Fainetai oti se orismenes periptwseis den exoyn vathia gnwsi toy antikeimenoy toys genikotera.

c. Alla to kyriotero apo ola, einai oti den gnwrizoun tis dynamikes kai tin polyploki texniki twn erwtisewn polaplwn epilogwn. Kapoia apo ta lathi toys, tha eixan lythei me mia apli diorthwsi tis diatypwsis tis erwtisis, polles fores me tin apli eisagwgi mias leksis. Loipon den arkei i gnwsi toy antikeimenoy, oyte to didaktoriko gia na ftiaksei kaneis erwtiseis pollaplis epilogis. Oi anthrwpoi aftoi prepei na synergastoyn me epistimone ekseidikevmenoys stin diatypwsi tetoiwn erwtisewn.

Fainetai omws oti exoun parei poli elafria tin kardia to gegonos oti toses xiliades kosmoy ksesikwnontai kai thysiazoyn to toso politimo se oloys S/K, polloi proetoimazontai gia mines, gia na zoun meta afto to aisxos.

Kai vevaia, ta themata kai oi apantiseis ennoeite oti prepei na didontai tin epomeni twn eksetasewn, an oxi tin idia mera, diaforetika diakyvevetai i akaireotita toys. Diladi, de tha prepei na eksartwntai kai na epireazontai oi apantiseis toy ASEP apo tis apantiseis poy ekdidei to opoio frontistirio to opoio mporei na exei kai ta opoia symferonta. Thewritika milaw, prokeimenoy na diasfalistei to adiavlito.

Kai oli afti i symperifora toy asep, oxi afti einai i apantisi, oxi dyo einai, oxi den einai klp, deixnei ton antiepaggelmatismo toys kai ton kompogianismo toys. Giati omws? Giati etsi? Poioi einai oi ypefthynoi? Prepei na anagnwristoyn gia na min ksanatopothetithoyn se antistoixes theseis ston epomeno asep.


Alexandros M.
18/02/2009 11:13
Σμφωνώ μαζί σου Ανανία! Αν δεν είχαν αλλάξει τον τρόπο που γινόσουνα καθηγητής, τώρα εγώ θα ήμουν καθηγητής.
Είμαι Πληροφορικάριος έχω τελειώσει απο το 1997 (η δική μας επετηρίδα έκλεισε πρίν από τις άλλες ) , πήραν Μαθηματικούς, Φυσικούς , Χημικούς και ότι άλλο τύχει και έδωσα εξετάσεις και με έκοψαν για 1,2 στα παιδαγωγικά που οι απαντήσεις έχουν ασάφειες. Αυτός που το σκέφτηκε είχε καλή πρόθεση αλλά εδώ στην Ελλάδα κάποιοι εκμεταλεύονται και το παραμικρό προς όφελος τους(ο Παυλόπουλος πριν απο λίγο καιρό έβαλε από το παράθυρο κάποιους δικούς του , σκέψου πόσο μάλλον τώρα που στα γκάλοπ είναι πίσω η ΝΔ τί θα γίνεται με τη βαθμολογία των γραπτών). Για αυτό έχω ξαναγράψει οτι το προηγούμενο σύστημα της επετηρίδας ήταν καλύτερο (γιατί εμείς δεν κάνουμε για κάτι καλύτερο).
Κώστας Καρυωτάκης
18/02/2009 11:00
Η απάντηση που δίνει ο ΑΣΕΠ για την ερώτηση 65 στην Ιστορία των Φιλολόγων είναι σωστή κ η μόνη σωστή απάντηση (παραθέτω κείμενο ως αποδεικτικό στοιχείο).Επιτέλους ,αυτοί που δεν το απάντησαν σωστά ,ας αποδεχτούν το δικό τους λάθος.Συμφωνώ για τις δύο σωστές απαντήσεις στην ερώτηση 70. Η Συνθήκη των Σεβρών και ο εθνικός διχασμός Θεωρείται κανόνας απαράβατος μετά από τις στρατιωτικές επιχειρήσεις ενός πολέμου να έρχεται η εκπροσώπηση της πολιτικής ηγεσίας των δύο εμπολέμων κρατών να ρυθμίζει τις διαφορές που επέβαλαν τα όπλα το δίκαιο του νικητή. Οι πολεμικές επιχειρήσεις στις οποίες έλαβε μέρος η Ελλάδα και βρέθηκε στο πλευρό των νικητών ήταν ο Α’ παγκόσμιος πόλεμος 1914-1918. Καλείται τώρα η ελληνική κυβέρνηση να διαχειριστεί τα δικαιώματα που της ανήκουν. Σύμφωνα με τις διακηρύξεις των νικητών περί ελευθερίας των λαών, καλείται η Ελλάδα να επωφεληθεί αυτές τις φιλελεύθερες διακηρύξεις των νικητών, ιδιαίτερα του Αμερικανού προέδρου Wilson και να απελευθερώσει τους ομογενείς που ζούσαν για πολλούς αιώνες στην τουρκική σκλαβιά. Ο δρόμος που θα διανύσει είναι μεγάλος και δύσβατος. Οι θυσίες πολλές και μεγάλες. Πρέπει όμως, να δράσει. Στα πλαίσια αυτού του κλίματος ο ελληνικός στρατός βρίσκεται στη Σμύρνη και η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να δημιουργήσει τις απαραίτητες συνθήκες που θα εδραιώσουν την ειρήνη μεταξύ των λαών, χριστιανών Ελλήνων και μουσουλμάνων. Ο πρωθυπουργός της Ελλάδος στο υπόμνημα της 30 Δεκεμβρίου 1918, που υπέβαλε σχετικά με τις ελληνικές διεκδικήσεις, συμπεριέλαβε, όπως ήταν φυσικό και τη Δ. και Α. Θράκη. Ύστερα από αναβολές και παλινωδίες των συμμάχων, παραχωρείται ένα μέρος της Θράκης στην Ελλάδα. Δίδεται η εντολή στο διοικητή της 9ης Μεραρχίας υποστράτηγο Γεώργιο Λεοναρδόπουλο να προελάσει. Την 18η Οκτωβρίου 1919, ο ελληνικός στρατός καταλαμβάνει μέρος της Θράκης και την περιοχή της. Λίγες μέρες αργότερα οι γαλλικές στρατιωτικές δυνάμεις με επικεφαλής το στρατηγό Σαρπύ καταλαμβάνουν και την υπόλοιπη Δ. Θράκη από τους Βουλγάρους. Αμέσως η Ελλάδα φρόντισε για την άψογη διοικητική οργάνωση της Δ. Θράκης, που πραγματοποιήθηκε από ένα πολιτικό και Διοικητικό Γραφείο το οποίο απαρτιζόταν από αξιωματικούς που διορίζονταν από το Διοικητή και από το Ανώτερο (διασυμμαχικό) συμβούλιο στο οποίο αντιπροσωπεύονταν Τούρκοι, Έλληνες, Αρμένιοι και Ισραηλίτες και του οποίου η αρμοδιότητα ήταν καθαρά συμβουλευτική. Την προάσπιση των ελληνικών συμφερόντων, ανέλαβε την εποχή εκείνη ο στενός συνεργάτης του Ελ. Βενιζέλου, ο Χαρίσιος Βαμβακάς άλλοτε μέλος της Οθωμανικής Βουλής. (1) Τον επόμενο μήνα, στις 27 Νοεμβρίου 1919, με τη Συνθήκη του Νεϊγύ επιδικαζόταν ολόκληρη η Δ. Θράκη στην Ελλάδα. Τότε έγιναν γνωστές και οι βουλγαρικές βαρβαρότητες σε βάρος του ελληνικού πληθυσμού με τις οποίες προσπαθούσαν να τον αφελληνίσουν. Τον Ιανουάριο του 1920 νέα διπλωματική επιτυχία του Βενιζέλου θα αποφέρει και την υπόλοιπη Θράκη μέχρι έξω από την Κων/λη. Όλες οι ελληνικές πόλεις γνωστές για την ιστορία τους και τον ελληνικό πληθυσμό τους περιέρχονται στην ελληνική επικράτεια: Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Ανδριανούπολη, Βιζύη, Σαράντα Εκκλησίες, Μήδεια, Καλλίπολη, Μάδητος και Ραιδεστός απολαμβάνουν τον αέρα της ελευθερίας. Είναι χαρακτηριστικά τα λόγια του δαιμόνιου Κρητικού πολιτικού και πρωθυπουργού της Ελλάδος: Κύριοι βουλευτές: είμαι ευτυχής δυνάμενος να ανακοινώσω εις υμάς το πλήρες κείμενο της τουρκικής Συνθήκης, η οποία επεδόθη χθες εν Παρισίας εις τους Τούρκους πληρεξουσίους. Κατά τας διατάξεις της Συνθήκης ταύτης, η Ελλάς επεκτείνεται μέχρι του Ευξείνου Πόντου, περιεχομένης εις αυτόν ολοκλήρου της Θράκης εκείνης, η οποία έμεινεν εκτός των ορίων της Βουλγαρίας, μετά τη συνθήκη του Νεϊγύ… Την πραγματοποίηση της Συνθήκης ανέλαβε την 14 Μαΐου 1920 η Μεραρχία Σερρών με διοικητή τον στρατηγό Επαμεινώνδα Συμβρακάκη. Όταν έφτασε στην Κομοτηνή, οι γυναίκες κρατώντας ελληνικές σημαίες και άνθη, με επικεφαλής τη Δόξα Σκουτέρη πρόσφεραν εις τον Μέραρχο ανθοδέσμη. Στην πλατεία της πόλης υπογράφηκε το πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής από το Γάλλο στρατηγό Σαρπύ και το στρατηγό Συμβρακάκη. Την επομένη 15 Μαΐου τοιχοκολλήθηκε η προκήρυξη του στρατηγού σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, τουρκικά και βουλγαρικά) με την οποία γινόταν γνωστή η ελληνική παρουσία. (2) Εκείνο το γεγονός που θα μείνει στην ιστορία ως το πιο συγκλονιστικό θα είναι ο θρίαμβος του ευφυούς Έλληνος πολιτικού. Κατόρθωσε μέσα από τις συμπληγάδες των ανταγωνιστικών συμφερόντων των Ευρωπαίων ηγετών να αποσπάσει την υπογραφή τους φαρδιά-πλατιά κάτω από τη Συνθήκη με την οποία η Ελλάδα πραγματοποιούσε ένα όνειρο αιώνων. Ναι, ήταν ένα όνειρο. Άλλοι το είπαν Μεγάλη Ιδέα. Όπως και να το είπαν η Ελλάδα των πέντε θαλασσών και των δύο Ηπείρων ήταν γεγονός. Θέμα χρόνου η πραγματοποίησή τους. Οι Τούρκοι όλο αυτό το διάστημα, των δέκα μηνών, καθυστερούσαν να υπογράψουν. Τελικά υπέγραψαν στις 10 Αυγούστου 1920 (ν.μ.) στη γαλλική πόλη Σεβρ, από την οποία πήρε και το όνομά της Συνθήκη των Σεβρών. Η τελετή της υπογραφής πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της πόλης. Τις συμμαχικές δυνάμεις και την Ελλάδα, αντιπροσώπευσαν οι πρόεδροι των κυβερνήσεών τους. Τη Συνθήκη υπέγραψαν η Μ. Βρετανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ιαπωνία ως προέχουσες συμμαχικές δυνάμεις ενώ ως σύμμαχοι υπέγραψαν η Ελλάδα, το Βέλγιο, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Τσεχοσλοβακία, η Σερβία, η Αρμενία, η Πορτογαλία και η Εδζάζη. Στο πρώτο μέρος γίνεται λόγος για την ίδρυση και λειτουργία του νέου ειρηνευτικού οργάνου, της κοινωνίας των εθνών (Κ.Τ.Ε.). Στο δεύτερο μέρος αναφέρονται όλες οι διατάξεις και τα άρθρα με τα οποία ρυθμίζονται τα θέματα της Ελλάδας και της Τουρκίας όπως διαμορφώθηκαν από τους όρους της Συνθήκης Ειρήνης του Μούδρου (Λήμνος 30-10-1918) μεταξύ Τουρκίας και της συμμαχίας της Αντάντ. (3) Α)Το βιλαέτι του Αϊδινίου και η Σμύρνη, τέθηκαν υπό ελληνική διοίκηση για πέντε χρόνια υπό την υψηλή επικυριαρχία του Σουλτάνου. Η οριστική τους τύχη θα κρινόταν με δημοψήφισμα των κατοίκων της στο τέλος της πενταετίας. Β)Η Α. Θράκη μέχρι της γραμμής της Τσατάλτζας, ενσωματώθηκε στην ελληνική επικράτεια. Γ)Παραχωρήθηκαν και επίσημα στην Ελλάδα όλα τα νησιά του Αιγαίου (και η Ίμβρος και Τένεδος) καθώς και τα Δωδεκάνησα, εξαιρουμένης της νήσου Ρόδου. Δ)Αναγνωρίστηκε η δημιουργία ανεξάρτητου κράτους της Αρμενίας στα Β.Α. της Τουρκίας με έξοδο στον Εύξεινο Πόντο όπως και Κουρδικό κράτος στην Ανατολή. Αυτά και άλλα πολλά ήταν αυτά που συμπεριλαμβάνονταν στην Συνθήκη. Η Σουλτανική Τουρκία γνώριζε ότι με τη Συνθήκη αυτή διαμελιζόταν η μεγάλη οθωμανική αυτοκρατορία που έφτανε μέχρι το Λίβανο, τη Συρία και την Παλαιστίνη. Δέχθηκε να υπογράψει χάνοντας τα 4/5 των εδαφών της, γιατί απειλήθηκε ότι οι σύμμαχοι διαφορετικά θα αποσπούσαν την Κων/λη, η οποία βρισκόταν ήδη κάτω από συμμαχικό έλεγχο. Η υπογραφή της Συνθήκης των Σεβρών (10 Αυγ. 1920), πέρα από τα πολλά ευεργετήματα που άφηνε στην Ελλάδα, είχε και τη δυσάρεστη πλευρά της. Όταν έγινε γνωστή στην Τουρκία προκάλεσε αφύπνιση της εθνικής συνείδησης του τουρκικού λαού ενώ στην Ελλάδα κομματικές-πολιτικές αναταράξεις που οδήγησαν στις βουλευτικές εκλογές του Νοεμβρίου 1920. (4) Από τη γαλλική πρωτεύουσα ο Έλληνας πρωθυπουργός, με τη Συνθήκη των Σεβρών ζούσε την κορυφαία στιγμή της επιτυχίας και της ευτυχίας του. Η μικρή Ελλάδα πριν από το 1912 και 1913 τώρα έγινε μεγαλύτερη, διπλασιάστηκε. Η Ελλάδα έχει γίνει η χώρα των πέντε θαλασσών και των δύο ηπείρων. Χαρούμενος ο Βενιζέλος σπεύδει να τηλεφωνήσει στην κυβέρνηση και τον ελληνικό λαό. Να απευθύνει ένα διάγγελμα: Είμαι ευτυχής, αγγέλων προς υμάς ότι σήμερον, εβδόμην επέτειον της υπογραφής της Συνθήκης του Βουκουρεστίου, υπεγράφη η Συνθήκη Ειρήνης μετά της Τουρκίας, η Συνθήκη δι’ ης αι κυριώτατοι σύμμαχοι δυνάμεις μεταβιβάζουν εις την Ελλάδα την κυριαρχίαν επί της Δ. Θράκης της Σμύρνης… Ίσως είναι, λένε οι ιστορικοί, η μεγαλύτερη νίκη της Ελλάδος στον 20ο αιώνα. Που δυστυχώς κράτησε πολύ λίγο. Την επομένη 11 Αυγούστου (29 Ιουλ. π.η.) οι εφημερίδες στην Ελλάδας έγραφαν και εξηγούσαν στον ελληνικό λαό τη μεγάλη επιτυχία της πατρίδος μας. Την άλλη μέρα, 12 Αυγούστου (30 Ιουλ.) 1920, η Σμύρνη παραδόθηκε επίσημα στην ελληνική κυβέρνηση. Το πρωτόκολλο από ελληνικής πλευράς υπέγραψε ο Π. Γούναρης Γ.Γ. της Αρμοστείας. Κανείς, όμως, εκείνες τις εθνικές στιγμές, που η μεγαλοφυΐα του Έλληνα πρωθυπουργού και ο ηρωϊσμός του ελληνικού στρατού δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα υπήρχαν Έλληνες, εφιάλτες της σύγχρονης εποχής που ήθελαν να αμαυρώσουν, τόσο βάναυσα την ελληνική επιτυχία. Την ώρα που οι Έλληνες της Θράκης, της Μ. Ασίας, των νησιών του Αιγαίου υποδέχονται τη Συνθήκη με ιαχές θριάμβου. Την ώρα που ο ελληνικός στρατός στην Ελλάδα και τη Μ. Ασία πανηγυρίζει για το μεγάλο επίτευγμα της φυλής κάποιοι απότακτοι αξιωματικοί (υποπλοίαρχος Απ. Τσερέπης και υπολοχαγός Γεώρ. Κυριάκης) τυφλοί από τον κομματικό φανατισμό, τράβηξαν τα όπλα τους και επιχείρησαν να σκοτώσουν τον Βενιζέλο. Τη στιγμή που κατεβαίνει στο σιδηροδρομικό σταθμό της Λυών, στο Παρίσι, ήθελαν την εθνική ταπείνωση όχι το θρίαμβο. Τους τύφλωσε η λάμψη της επιτυχίας. Ευτυχώς πρόλαβαν να τους συλλάβουν. Τα τραύματα ήταν επιπόλαια, τα τραύματα όμως στις συνειδήσεις των Ελλήνων βαθιά. Στην Ελλάδα η είδηση προκαλεί αναστάτωση και συμπλοκές, θύμα των οποίων ήταν ένας μεγάλος πατριώτης, ο Ίωνας Δραγούμης. (4) Συνεχίζεται Βιβλιογραφία 1. Θράκη: Η ιστορία του β. ελληνισμού Κ. Βακαλόπουλου εκδ. Κυριακίδη σελ. 300 2. ΙΣΤΟΡΙΚΑ Τομ. 3/τ. 30 εκδ. Ελευθεροτυπία σελ. 33-36 3.Μικρασιατική καταστροφή του Κ. Φωτιάδη εκδ. Καλοκάθη σελ. 416 4. Τολμών Τριμ. Περιοδικό ομοσπονδίας ειδ. Δνάμεων τ. 20/2006
Kostas
18/02/2009 10:51
Re paidia pws einai dunaton na bazeis themata twn opoiwn den gnwrizeis ek twn proterwn tis orthes apanthseis????

Auta einai asteia pragmata basika se 10 lepta meta to peras twn exsetasewn tha eprepe na exoun etoimes tis apanthseis...

Einai san na bazw themata gia diagwnisma kai na kathomai na ta lusw afou grapsoun oi mathites m....kai an den lunontai de bariesai mwre kala na maste
Mixalhs
18/02/2009 10:47
Ωραια και καλα και τα αναδεικνυουμαι τα λαθη τους....πιστευει κανενας απο εσας οτι θα γινει καλυτερος ο διαγωνισμος?πειτε μου ενα κινιτρο για να δωσω ασεπ οταν 1127 περνανε....
SYLAM AD.
18/02/2009 10:39
ΔΕΙΤΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Ο ΑΣΕΠ ΔΕΝ ΔΕΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ...ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ...;
Αγγλικός
18/02/2009 10:35
Λάθη υπάρχουν και στις εξετάσεις των Αγγλικών. Απλά να αναφέρω οτι το ΑΣΕΠ σε ερώτηση του γνωστικού ισχυρίζεται οτι το many σημαίνει all και όχι some. Από πότε το "πολλά" σημαίνουν "όλα"?
andreadis ananias
18/02/2009 10:01
θελω να ενημερωσω οτι το συστημα αυτο επικρατει πολλα χρονια.δεν υπαρχουν μονο γαλαζομπαρουφεσ οπως λεει παραπανω ο συναδερφος.Η ευθυνη παει σε ολους.αγααπητε συναδερφε
Alexandros M.
18/02/2009 09:05
Εγώ είμαι παθόντας από προηγούμενο διαγωνισμό! ΑΥΤΗ Η χώρα σε πικραίνει πάντα! Ειδικά τώρα με τους γαλαζομπαρούφες! ΟΥΣΤ ΡΕ ! ΟΥΣΤ ΡΕ!
Υποψήφια
18/02/2009 08:21
Μπράβο σας που το αναδεικνύεται σαν θέμα γιατί είναι πολύ σοβαρό. Υπάρχουν και σε άλλα μαθήματα αντίστοιχα λάθη του ΑΣΕΠ.