Με διόδια τριών ταχυτήτων θα κινούνται οι οδηγοί στους νέους αυτοκινητόδρομους της Αττικής. Θα καθιερωθεί νέο σύστημα πληρωμής, σύμφωνα με το οποίο θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση.

Το σύστημα θα ισχύει μόνο στους νέους δρόμους- οι οποίοι αναμένεται, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, να παραδοθούν το 2014 – καθώς στην υφιστάμενη χάραξη της Αττικής Οδού θα διατηρηθεί η ενιαία χρέωση.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάςδεν ξεκαθάρισε χθες το ανώτατο ύψος των διοδίων, λέγοντας πως «η τελική τιμή ανά χιλιόμετρο θα προκύψει μέσα από τον διαγωνισμό». Η χρέωση για τους οδηγούς που θα διέρχονται μέσα από τις υπόγειες σήραγγες θα είναι πιο υψηλή. Η χαμηλή χρέωση αφορά τους οδηγούς που θα κινούνται στη Δυτική Περιφερειακή του Υμηττού, ενώ διαφορετική χρέωση θα υπάρχει για το υπόλοιπο κομμάτι των νέων επεκτάσεων.

Ακριβότερα

Οι νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού που ανακοινώθηκαν χθες από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ είναι διευρυμένες κατά 7,3 χιλιόμετρα, αλλά και ακριβότερες κατά 458 εκατομμύρια – λόγω της υπογειοποίησης των έργων- σε σχέση με την παρουσίαση που έκανε τον περασμένο Ιούνιο. Τα νέα έργα ύψους 1,658 δισ. ευρώ θα γίνουν με σύμβαση παραχώρησης (ο υπουργός δεν ξεκαθάρισε τoυς επιμέρους όρους) και περιλαμβάνουν: Τη Δυτική Περιφερειακή του Υμηττού- από τη Λεωφόρο Κατεχάκη έως τη Λεωφόρο Ποσειδώνος. Τη σήραγγα του Υμηττού. Τον οδικό άξονα σύνδεσης Μεσογείων- Ραφήνας Τον άξονα Μεσογείων- Αγίας Μαρίνας. Την ολοκλήρωση του Σταυρού- Ραφήνας. Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος. Το συνδετήριο οδικό τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Σακέτα μέχρι την Ούλωφ Πάλμε. Το τμήμα που διέρχεται μέσα από το Πανεπιστήμιο είναι υπόγειο.

Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά, η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού θα γίνει εντός του Μαΐου και αν δεν υπάρξουν ενστάσεις, ο ανάδοχος θα έχει επιλεγεί μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ το έργο στο σύνολό του αναμένεται να έχει κατασκευαστεί έως τα μέσα του 2014.

Όπως αναφέρθηκε χθες, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των νέων αυτοκινητοδρόμων (συνολικού μήκους 62,355 χιλιομέτρων), εκτός από τους προαναφερόμενους αυτοκινητόδρομους, στο Λεκανοπέδιο θα γίνουν και επιπλέον έργα συνολικού μήκους 28,5 χιλιομέτρων, για τα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι μελέτες: η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό, η επέκταση της οδού Λαυρίου με παράκαμψη του Μαρκόπουλου και του Λαυρίου, ο περιφερειακός άξονας Παιανίας- Μαρκόπουλου με παράκαμψη της Παιανίας και του Κορωπίου.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων αυτοκινητοδρόμων διαμορφώνονται, εκτός από τον κεντρικό αρτηριακό δακτύλιο, δύο ακόμη δακτύλιοι: ο εσωτερικός περιφερειακός (αποτελείται από τις Λεωφόρους Ποσειδώνος και Κηφισού, την Αττική Οδό από τη Μεταμόρφωση έως την Πλακεντία, τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού και το τμήμα από την Κατεχάκη έως το Ελληνικό). Τον εξωτερικό δακτύλιο (ξεκινάει από την Παραλιακή, ανεβαίνει στη Βάρης- Κορωπίου και μέσα από τα νέα τμήματα φθάνει μέχρι τη Ραφήνα. Στη συνέχεια, μέσω του οδικού άξονα της ανατολικής περιφερειακής Λεωφόρου της Πεντέλης, φθάνει στην περιοχή των Αφιδνών. Συνεχίζει επί της Εθνικής Αθηνών- Θεσσαλονίκης και μέσω της Μεταμόρφωσης συνδέεται με την Αττική Οδό).

Νέες θέσεις εργασίας

«Με αυτά τα έργα συνολικού μήκους 90,85 χιλιομέτρων σχεδόν ολοκληρώνονται και ουσιαστικά εξαντλούνται οι ανάγκες για την κατασκευή σημαντικών οδικών αξόνων στην Αττική», επεσήμανε ο κ. Σουφλιάς. «Η άποψή μου είναι ότι με την ολοκλήρωση αυτών των έργων, τα χρήματα που πρόκειται να αξιοποιηθούν από το Δημόσιο για το Λεκανοπέδιο της Αττικής να πηγαίνουν για νέες επεκτάσεις του Μετρό».

Όπως αναφέρθηκε χθες, σε ολόκληρο το μέτωπο του Υμηττού κατά μήκος της οριογραμμής του οικιστικού ιστού στον Βύρωνα, την Ηλιούπολη και την Αργυρούπολη, σε ζώνη πλάτους 500 μέτρων έχει προβλεφθεί να φυτευτούν περίπου 220.000

δένδρα σε έκταση 5.500 στρεμμάτων.

«Κατά την τρέχουσα οικονομική κρίση οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, εκτός από την εισροή ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων ύψους 1,3 δισ. ευρώ κατ΄ ελάχιστον, θα συμβάλουν αποφασιστικά και στην τόνωση της απασχόλησης του προσωπικού. Εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 4.000 θέσεις εργασίας για διάστημα 4,5 ετών, ενώ θα δημιουργηθούν 800 μόνιμες θέσεις εργασίας για όλη τη διάρκεια λειτουργίας του έργου», ανέφερε ο κ. Σουφλιάς.

ΚΛΙΜΑΚΩΤΗ ΧΡΕΩΣΗ

Πιο ακριβή θα είναι η διέλευση από τις υπόγειες σήραγγες, χωρίς να έχει ακόμη ξεκαθαριστεί το αντίτιμο

«Δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση»

«ΤΟ ΠΑΣΟΚ από το 2003 είχε προγραμματίσει τις πρόδρομες μελέτες και την πρώτη χάραξη.

Γι΄ αυτό, έπειτα από τόσα χρόνια, είναι περίεργο η κυβέρνηση της Ν.Δ. να επαίρεται γι΄ αυτό το έργο ενώ η προσφορά της είναι μειωμένη», επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα και το Περιβάλλον κ.κ. Γιάννης Μακριώτης και Σπύρος Κουβέλης.

Αναφέρουν συγκεκριμένα: «Για τρίτη φορά ο κ. Σουφλιάς ανεβάζει την παράσταση “Αυτοκινητόδρομοι Αττικής”. Αυτήν τη φορά η σκοπιμότητα είναι προφανής. Είμαστε πολύ κοντά στις ευρωεκλογές και πολύ πιθανόν σε εθνικές εκλογές.

Πρέπει να σταματήσει τις αλλεπάλληλες ανακοινώσεις για μελλοντικά έργα ή για δημοπρατήσεις έργων, χωρίς να έχει ολοκληρωμένες μελέτες και διασφαλισμένους πόρους. Από τις “πέτσινες” δημοπρατήσεις που εξήγγειλε την προηγούμενη εβδομάδα, τώρα έχουμε ιμιτασιόν ανακοίνωση δημοπράτησης, αφού χωρίς δισταγμό ανακοινώνει πως θα συζητήσει με τους τραπεζίτες και τους κατασκευαστές μελλοντικά για τη μορφή χρηματοδότησης του έργου».