«Πλήρωσε για να μη σε κάνουμε ρεζίλι»

Απειλές από τις εισπρακτικές εταιρείες που συνεργάζονται με τις τράπεζες, καταγγέλλουν οι καταναλωτές

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δήμητρα Σκούφου Εύη Σαλτού   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/11/2008 07:00 |
Η προειδοποίηση που στέλνουν αρκετές τράπεζες μαζί με τον λογαριασμό της πιστωτικής κάρτας
 «Πλήρωσε για να μη σε κάνουμε ρεζίλι»
Ο 63χρονος Παύλος Βασιλειάδης παραδέχεται ότι ορισμένες φορές καθυστερεί την αποπληρωμή της πιστωτικής του κάρτας, αλλά τότε αρχίζουν οι περιπέτειες. Δέκα ημέρες μετά την ημερομηνία λήξης του λογαριασμού, αρχίζουν τα τηλεφωνήματα από την εισπρακτική εταιρεία.
«Στις 3 και 4 το μεσημέρι, σε ώρες δηλαδή κοινής ησυχίας. Ευτυχώς όμως μέχρι στιγμής δεν έχει τύχει να με πάρουν τηλέφωνο και να μου μιλήσουν απότομα ή να με απειλήσουν να εξοφλήσω αμέσως τον λογαριασμό. Έχω ακούσει από γνωστούς και φίλους πάντως ότι ακόμη και τον εκβιασμό βάζουν μπροστά», λέει ο κ. Βασιλειάδης.

«Μας ασκούν ψυχολογική βία, γνωστοποιώντας σε συγγενικά πρόσωπα και συναδέλφους τις οφειλές μας στην τράπεζα», «Απειλούν ότι η μη εξόφληση του συγκεκριμένου ποσού ισοδυναμεί ακόμη και με μελλοντικό αποκλεισμό μας από δανειακές υπηρεσίες ή πλειστηριασμό ακίνητης περιουσίας».

Αυτές είναι μερικές μόνο από τις δεκάδες αναφορές πολιτών που φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Οι καταγγελίες αφορούν τις αθέμιτες πρακτικές που ακολουθούν ορισμένες εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες απαιτούν για λογαριασμό των τραπεζών την άμεση αποπληρωμή των οφειλών. Σύμφωνα με την καταγραφή που έκανε η Ανεξάρτητη Αρχή, οι εισπρακτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ελληνικό χώρο είναι 26.

«Έχουμε γίνει μέχρι τώρα αποδέκτες μεγάλου αριθμού καταγγελιών από καταναλωτές. Με βάση αυτές, υπάλληλοι των εν λόγω εταιρειών συχνά συστήνονται ως δικηγόροι ή υπάλληλοι της ίδιας της τράπεζας, ασκούν ψυχολογική πίεση για την αποπληρωμή του ποσού ακόμη και σε συγγενικά πρόσωπα. Δεν θέλουμε φυσικά να καταδικάσουμε όλες τις εταιρείες στον συγκεκριμένο χώρο», επισημαίνει η Βάσια Μπώλου, βοηθός Συνήγορος Καταναλωτή. Πελάτες των εισπρακτικών εταιρειών είναι σχεδόν όλες οι ελληνικές τράπεζες.

«Δύο είναι τα σημαντικότερα “αδικήματα” που διαπράττονται από τις εισπρακτικές: αυτό της παρενόχλησης, με την ένταση, το ύφος αλλά και τις ακατάλληλες ώρες που γίνονται τα τηλεφωνήματα, κι αυτό της παραπλάνησης. «Λένε ότι εάν δεν πληρωθεί η οφειλή, θα βγει, για παράδειγμα, το σπίτι στον πλειστηριασμό», σημειώνει ο κ. Δημήτρης Σπυράκος, νομικός σύμβουλος της Ένωσης Καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα, όπως επισημαίνει, υπάρχει αύξηση των καταγγελιών και των παραπόνων που αφορούν τις εισπρακτικές.

Στα τέλη Ιουλίου ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών κατέθεσε στον εισαγγελέα γενική μηνυτήρια αναφορά για τις πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών, αρκετές από τις οποίες εξευτελίζουν τους πολίτες και παραβιάζουν τα προσωπικά δεδομένα. «Περιμένουμε τη διερεύνηση της υπόθεσης από την Εισαγγελία», επισημαίνει ο δικηγόρος Βασίλης Χιρδάρης.

«Απλώς... ενημερώνουμε»
Μέλη του Ελληνικού Συνδέσμου Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων (ΕΣΕΔΑ) είναι 10 από τις μεγαλύτερες εταιρείες που διαχειρίζονται υποθέσεις αποπληρωμής οφειλών για λογαριασμό των τραπεζών αλλά και μεγάλων επιχειρήσεων. «Δεν είμαστε εισπρακτικές εταιρείες, αφού στην πραγματικότητα δεν εισπράττουμε από τους οφειλέτες. Το δικό μας έργο περιορίζεται στο να ενημερώνουμε τους πελάτες των τραπεζών για τις οφειλές τους, κάνοντας οχλήσεις είτε τηλεφωνικές είτε έγγραφες. Για να σταλεί μάλιστα επιστολή στον οφειλέτη θα πρέπει να υπάρχει έγκριση από το τραπεζικό ίδρυμα», λέει ο πρόεδρος του ΕΣΕΔΑ, κ. Δημήτρης Ψαράκης. Όπως υποστηρίζει, η εκπαίδευση του προσωπικού, το οποίο στις περισσότερες εταιρείες απαρτίζεται από 80 και πλέον υπαλλήλους, είναι απαραίτητη. «Συγκεκριμένα, στη δική μας εταιρεία, με 240 υπαλλήλους, ο νέος εργαζόμενος θα πρέπει να περάσει δεκαπενθήμερη εκπαίδευση χωρίς επαφή με τον πελάτη και για έναν μήνα μετά θα πρέπει να “μαθητεύσει” δίπλα σε κάποιον με προϋπηρεσία. Πάντως, οι πρώτοι που καταδικάζουμε αθέμιτες πρακτικές είμαστε εμείς».
10 μέτρα ενάντια στους «κυνηγούς οφειλών»

«Φρένο» στην ασυδοσία των εισπρακτικών εταιρειών επιχειρείται να μπει με νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει το υπουργείο Ανάπτυξης και αναμένεται να είναι έτοιμη έως το τέλος του χρόνου. «Τo πλαίσιο θα περιλαμβάνει δέκα ρυθμίσεις οι οποίες θα αποτελέσουν τη ραχοκοκαλιά του νέου νόμου» λέει ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Γιάννης Οικονόμου. Οι βασικές ρυθμίσεις που θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο είναι δέκα και αφορούν:

1 ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
όσων αδυνατούν για αντικειμενικούς λόγους να πληρώσουν τα χρέη τους. Όπως διευκρινίζουν πήγες του υπουργείου Ανάπτυξης, θα γίνεται σαφής διάκριση των περιπτώσεων δανειοληπτών που έχουν αντικειμενική αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους, από τις περιπτώσεις εκείνων που δεν πληρώνουν από κακοπιστία ή δυστροπία.

2 ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ
με ρητό τρόπο της πρόσβασης των εισπρακτικών εταιρειών σε προσωπικά δεδομένα καταναλωτών.

3 ΤΗ ΡΗΤΗ ΑΝΑΦΟΡΑ
ότι τυχόν διαπιστούμενη παρανομία του εισπρακτικού εταιρικού σκοπού θα καθιστά τις εταιρείες άκυρες, με όλες τις συνέπειες που θα προβλέπει ο σχετικός νόμος. 4 ΤΟΝ ΑΥΣΤΗΡΟ
ελεγχο της σχέσης των τραπεζών (ή άλλων εταιρειών) με τις εισπρακτικές εταιρείες, ώστε να υπάρχει σαφές πλαίσιο συνεργασίας και σαφής επιμερισμός ευθυνών.

5 ΤΗ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ
συγκεκριμένων όρων σχετικά με τη νομική μορφή, την έδρα, το μετοχικό κεφάλαιο, την τήρηση της ασφαλιστικής και εργατικής νομοθεσίας και την πιστοποίηση ποιότητας για την ίδρυση και λειτουργία εισπρακτικών εταιρειών.

6 ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ
για το τραπεζικό απόρρητο ώστε να μην υπάρχουν οχλήσεις που διευρύνουν την πίεση στους οικείους του οφειλέτη ή τον εκθέτουν στον επαγγελματικό και κοινωνικό του περίγυρο.

7 ΤΗ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ
αυστηρών ποινών (π.χ. αντιποίηση) για υπαλλήλους εισπρακτικών εταιρειών που δεν θα δηλώνουν υποχρεωτικά την πραγματική τους ιδιότητα.

8 ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ
της εισπρακτικής διαδικασίας για χρέη που απορρέουν από περιπτώσεις παράνομων ή καταχρηστικών όρων των σχετικών συμβάσεων.

9 ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ
όλων των εποπτικών φορέων (Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, Τράπεζα της Ελλάδος, κ.λπ.) για τον αποτελεσματικό έλεγχο της νομιμότητας των πρακτικών που ακολουθούνται.

10 ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΘΩΡΑΚΙΣΗ
της σχέσης εμπιστοσύνης και «καλής πίστης» που πρέπει να υπάρχει και να εμπεδώνεται ανάμεσα στον καταναλωτή και την τράπεζα.


«Τηλεφώνησαν μέχρι και στη μητέρα μου για χρέος 180 ευρώ»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Χρήστος Μανωλάς

ΘΥΜΑ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΩΝ εταιρειών έπεσε και ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Πάνος Καμμένος. «Η τηλεφωνήτρια του γραφείου μου έμεινε με το ακουστικό στο χέρι.

Η άγνωστη γυναικεία φωνή από την άλλη πλευρά της γραμμής, που πήρε εκ μέρους της Citibank, της μίλησε απότομα: “Καλά, ώς πότε θα τον κρύβετε; Να του πείτε να έρθει αμέσως να πληρώσει, διαφορετικά θα βρει τον μπελά του”», λέει στα «ΝΕΑ» ο υφυπουργός.

Το περιστατικό έγινε πριν από 18 μήνες, όταν ο κ. Καμμένος ήταν εκτός κυβέρνησης. Το χρέος που διεκδικούσε η εκπρόσωπος της τράπεζας ανερχόταν στο ποσό των 180 ευρώ. Ήταν η ελάχιστη καταβολή για την πιστωτική του κάρτα και είχαν περάσει έξι... ολόκληρες ημέρες από τη λήξη του λογαριασμού.

«Έγινα έξαλλος. Παραβίασαν τα ευαίσθητα προσωπικά μου δεδομένα. Τα όποια χρέη μου και οι όποιες συναλλαγές μου με την τράπεζα αφορούν εμένα και την τράπεζα και κανέναν άλλο. Με ποιο δικαίωμα είχε μιλήσει αυτή η κυρία έτσι; Δεν φανταζόμουν ότι θα ακολουθούσαν και χειρότερα». Όπως τονίζει, «μόλις η εκπρόσωπος της τράπεζας έκλεισε το τηλέφωνο στην εργαζόμενη στο πολιτικό μου γραφείο, σχημάτισε έναν άλλο αριθμό: αυτόν της μητέρας μου. Όταν είχα πρωτοκάνει τη σύμβαση με την τράπεζα είχαν ζητήσει και ένα δεύτερο τηλέφωνο επικοινωνίας και είχα δώσει το τηλέφωνο του πατρικού μου σπιτιού. Πού να φανταστώ ότι για 180 ευρώ θα έπαιρναν τηλέφωνο μια ηλικιωμένη γυναίκα 73 ετών και θα την αναστάτωναν τόσο πολύ».

Η επόμενη κίνηση του υφυπουργού ήταν η επικοινωνία με τα κεντρικά γραφεία της τράπεζας. «”Έχουμε αναθέσει σε εισπρακτική εταιρεία την τακτοποίηση αυτών των υποθέσεων. Δεν ανακατευόμαστε”, μου είπαν. Η κυρία στο τηλέφωνο όμως είπε ότι παίρνει από τη Citibank και όχι από μια εισπρακτική εταιρεία. Δεν έβγαλα άκρη. Ούτε κατάφερα να αποσπάσω τα στοιχεία της εισπρακτικής εταιρείας».
«Καλός εργαζόμενος είναι αυτός που πείθει τον οφειλέτη σε 3 λεπτά»

«ΜΙΛΑΜΕ ΚΥΡΙΩΣ για εργαζομένους με τρίμηνες και εξάμηνες συμβάσεις. Οι μισθοί τους δε φτάνουν καν τα 600 ευρώ. Δουλεύουν με στόχο “πόσα δάνεια θα κλείσουν” ή “πόσους πελάτες θα πείσουν για να εξοφλήσουν τις οφειλές”», επισημαίνει η κ. Αλεξάνδρα Μπαλού, πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων χρηματοπιστωτικών και συναφών επιχειρήσεων Αττικής, που καλύπτει και τις εισπρακτικές εταιρείες. «”Καλοί” εργαζόμενοι είναι αυτοί που στα τρία λεπτά θα καταφέρουν να κλείσουν τηλεφωνικώς τις συμφωνίες. Η πίεση που δέχονται οι εργαζόμενοι είναι τόσο μεγάλη, που ενδεχομένως να οδηγήσει σε επιθετική συμπεριφορά απέναντι στον οφειλέτη. Δεν λείπουν πάντως και οι εισπρακτικές εταιρείες που έχουν ως επίσημη τακτική την επιθετική όχληση», σημειώνει η κ. Μπαλού. Στην ιστοσελίδα http://www. creditcollection. gr/el/ demons, εισπρακτική εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά για μία εκ των μεθόδων που «διδάσκεται»: Όταν υπάρχει αρνητική ανταπόκριση, τότε οι τόνοι ανεβαίνουν, η επικοινωνία γίνεται πιο αυστηρή.


Τα δικαιώματα του καταναλωτή

Διακοπή
της τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον υπάλληλο της εισπρακτικής Ασφαλιστικα μέτρα
περί Προστασίας της Προσωπικότητας στο κατά τόπους Μονομελές Πρωτοδικείο (που απαγορεύουν στην τράπεζα ή την εισπρακτική εταιρεία να παρενοχλήσει εκ νέου τους οφειλέτες)

Μήνυση
για εξύβριση, στην περίπτωση που ο υπάλληλος γίνεται απότομος και επιθετικός Μήνυση
για συκοφαντική δυσφήμηση, στην περίπτωση που γνωστοποιηθούν σε τρίτους οι οφειλές του καταναλωτή Απαίτηση
του καταναλωτή να δώσει ο υπάλληλος πλήρη στοιχεία:

Όνομα, τηλέφωνο και εταιρεία στην οποία εργάζεται Ενημέρωση
του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών ή αναφορά στον Συνήγορο του Καταναλωτή
ΑΓΓΕΛΟΣ
28/02/2011 13:02
Πρόκειται για καθαρή παραβίαση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων (Privacy). Έχω ζήσει αρκετά χρόνια στο εξωτερικό και συγκεκριμένες πρακτικές αφορούν παράπτωμα. Μόνο στη μπανανία - Ελλάδα επιτρέπονται αντίστοιχες καταστάσεις. Σπεύδω να ενημερώσω ότι δεν έχω υπογράψει καμία συναίνεση για χρήση προσωπικών δεδομένων από Τρίτους με την τράπεζά μου.
Λοιπόν για αυτούς που γράφουν μπούρδες τύπου "ας πληρώνατε", ή "ας μη χρωστούσατε" κλπ, βρίσκονται απλώς ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Το θέμα είναι εάν οι συγκεκριμένες πρακτικές από τις συγκεκριμένες εταιρείες είναι νόμιμες ή παράνομες.
Credit Master
23/11/2008 00:14
Η ιστοσελίδα www.creditcollection.gr δεν έχει καμία σχέση με εισπρακτική εταιρεία και δεν καταλαβαίνουμε από που βγαίνει αυτό το συμπέρασμα. Έως σήμερα το site μας έχει βοηθήσει αφιλοκερδώς πολλούς οφειλέτες και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε. Πιστεύουμε ότι η άλλη πλευρά - οι εισπράκτορες - θέλουν εκπαίδευση και όχι κατάργηση των αρκετών χιλιάδων θέσεων εργασίας τους. Εάν τη δουλειά τους την κάνουν με ευγένεια και σεβασμό προς τον οφειλέτη είναι προς μεγάλο όφελος των οφειλετών γιατί το επόμενο στάδιο είναι οι δικηγόροι και η απώλεια της περιουσίας τους! Σαφώς υπάρχουν θέματα κακής συμπεριφοράς από τους εισπράκτορες αλλά ψάξτε ποιοι είναι οι πραγματικά χαμένοι και οι πραγματικά κερδισμένοι από τις εισπρακτικές – στο σύνολο όχι μεμονωμένα... Κάποιες ιδέες στην σελίδα http://www.creditcollection.gr/el/demons
Ο Διαχειριστής του www.creditcollection.gr
ΥΓ. Καλούμε όλους που έχουν εμπειρία με επιτυχή διαχείριση των εισπρακτικών να μας στείλουν τις ιστορίες τους ώστε να τις δημοσιεύσουμε και να ωφεληθούν και άλλοι. Επίσης εάν κάποιος δικηγόρος ενδιαφέρεται για την παροχή συμβουλών ας επικοινωνήσει.
DD
22/11/2008 21:44
Opoios den plironei tous logariasmous tou den blaptei mono tis trapezes kai tis eispraktikes etairies. Apo ti proilthe i oikonomiki krisi nomizete. Apo autous pou den mporousan na plirosoun auta pou xrostousan. To xero oti exei dikaiomata o katanalotis. Ostoso, xreiazetai kai ligi ypeuthinotita. To na xodeuei kaneis perisotera apo auta pou kerdizei einai anepitrepto.
Σαλογραία
22/11/2008 19:19
Προσωπικά δεν χρησιμοποιώ κάρτες, ούτε παίρνω δάνεια, αλλά εχει πλάκα όταν μου τηλεφωνούν οι τραπεζικές κολλιτσίδες, που παίρνω ύφος χαζοβιόλας και απνευστί, με ύφος μαθήτριας πρώτης δημοτικού που λέει το ποίημά της, με φωνή ρομποτική τους λέω: <<Κοιτάξτε, εκτιμώ πολύ το ενδιαφέρον σας κυρία Τράπεζα για μένα αλλά εγώ είμαι μια φιλοπαραδοσιακή γυναίκα που κάνει υπακοή στον άντρα της και ο άντρας της φρονεί ότι οι γυναίκες και οι μαύροι του Χάρλεμ της Αμερικής δεν πρέπει να εχουν πιστωτικές κάρτες, γιατί παρασύρονται απο καταναλωτική μανία και είναι ασυγκράτητοι, γι αυτό και γω, καλή μου Τράπεζα, παρόλο ότι με συγκινει πάρα πολύ η αγάπη σας και το ενδιαφέρον σας, πιστωτική κάρτα δεν θα μπορέσω να πάρω...>> Τα γέλια που κάνω Παναγία μου, με το ύφος που εισπράττω απο την άλλη άκρη του σύρματος, δεν λέγονται! Μουτζώστε , ρε τις Τράπεζες και όλους τους τοκογλύφους.
ΜΗΝ ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ, ΤΙΠΟΤΑ, ΔΕ ΧΑΘΗΚΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ.
ΚΑΝΤΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΚΟΥΜΑΝΤΟ, ΝΑ ΜΑΖΕΥΤΟΥΝΕ ΟΙ ΑΧΑΛΙΝΩΤΟΙ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΙ...ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!
Βαγγελης Αλαφακης
22/11/2008 16:45
Τι τις θελατε τις πιστωτικες καρτες;
Βαγγελης Αλαφακης
22/11/2008 15:55
Τι τις χρειαζεστε ρε παιδια τις πιστωτικες καρτες και τα δανεια;
Μπορειτε να ζησετε και χωρις αυτα! Οριστε τωρα τις παιζεται. η οικονομικη κριση ειναι σα χειμμαρος, τα παρασερνει ολα στο διαβα της.
Θανάσης
22/11/2008 14:38
Εταιρεία μου τηλεφώνησε διότι ο οφειλέτης δεν πλήρωσε το ποσό των 55€ περίπου. Ως εγγυητής, ζήτησα να τελειώσει πρώτα ο χρόνος που δικαιούται ο οφειλέτης, να μπει στον Τειρεσία και στη συνέχεια θα τους πληρώνω εγώ. Δεν ξέρω γιατί, αλλά επέμενε ότι θα βάλει και μένα στον Τειρεσία την ίδια ημέρα που θα βάλει τον οφειλέτη. Επανέλαβα ότι την ίδια μέρα που θα κλείσει η προθεσμία για τον οφειλέτη, τότε θα αναλάβω εγώ τις πληρωμές με την Τράπεζα. Αυτή απειλούσε με φυλακές, δημεύσεις, Τειρεσία, κλπ. σε ύφος πρόστυχο και προκλητικό. Πήρα τα στοιχεία της και όταν της έδωσα να καταλάβει ότι το να με βάλει στον Τειρεσία θα είναι σαν να έχει υπογράψει το να βάλει τον εαυτό της και τα παιδιά της σε αναπηρικό καροτσάκι, δεν με ξαναενόχλησε.
Νίκος Παππάς
21/11/2008 22:14
"γιαννης 21/11/2008 19:12Παιδια για να βαλουμε τελος σε αυτες τις ιστοριες και να μην μας ενοχλουν καθολου, οσοι εσεις που χρωστατε ...ΠΛΗΡΩΣΤΕ "

Το τι θα κάνουμε και πότε θα το κάνουμε, δε σε αφορά. Έχω κλείσει ένα τέτοιο "μαγαζί" ("εισπρακτική εταιρεία") στέλνοντας στη φυλακή το αφεντικό και με μεγάλη μου ευχαρίστηση θα το ξανακάνω σε πρώτη ευκαιρία. Θα καταλάβετε αν χρειαστεί και με το ζόρι, ότι υπάρχουν νόμοι για την είσπραξη χρεών και με αυτούς τους νόμους και μόνο θα πορεύεστε.
γιαννης
21/11/2008 19:12
λοιπον συμπατριωτες μην αφηνεται να σας ζαλιζουν η εισπρακτικες εταιριες απαγορευεται να σας τηλεφωνουν .ζητατε παντα οταν λενε τηλεφωνουν εκ μερους τις χ τραπεζας να απαιτειτε οτι εσεις μιλατε μονο απο υπαληλο απο την τραπεζα και οχι εκ μερους.2) ΖΗΤΑΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑ ΤΗς ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΟ .3)ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΕ ΑΝΘΡΩ ΠΟΥ ΠΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΕΙ ΜΕ ΑΠΟΚΡΥΨΕΙ ΕΤΣΙ ΤΟΥ ΛΕΤΕ ΟΤΑΝ ΤΟ ΣΗΚΩΣΕΤΑΙ.4)ΑΠΕΙΛΗΣΤΕ ΤΟΥς ΜΕ ΜΗΝΘΣΘ ΕΑΝ ΕΝΟΧΛΗΣΟΥΝ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΟΙ ΦΙΛΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ ΣΑς
ΜΕΝΕΛΑΟΣ
21/11/2008 18:13
Παιδια για να βαλουμε τελος σε αυτες τις ιστοριες και να μην μας ενοχλουν καθολου, οσοι εσεις που χρωστατε ...ΠΛΗΡΩΣΤΕ
SAK.
21/11/2008 18:10
KAPIOS ARGI NA PLIROSI TIN KARTAtou ENDAKSI SIMVENI , THEN PREPI NA ENIMEROSIS TIN TRAPEZA, OT I TOU EHI PROKIPSI PROVLIMA, THEN PERNO TO MEROS TON TRAPEZON ALLA KE LIGI LOGIKI THEN VLAPTI, EHOME KSANADI TO ERGO, MOLIS TOUS STRIMOKSOUN FONAZOUNE TA KANALIA KE ARHIZI OI KLAPSA , OTI FTEI OI EKASTOTE KAKIA KIVERNISI, POU THEN PROSTATEVI TON POLITI, KE EMIS OI IPOLIPI POU THEN PERNOUME KARTES TI IMASTE KOROIDA, SE KATI POU THEN SE IPOHREONI OI POLITIA FTES MONOSsou ,HORIS AFTO NA SIMENI OTI EKI POU EHI DIKEO O POLITIS NA MIN EPMVENI OI POLITIA.
Kostas
21/11/2008 14:34
Peristatiko paromoio synevh kai se emena me eispraktiki etaireia gia logariasmo tis Marfin Popular Bank...i ofili htan 40Euro kai i kyria sti grammi eixe epithetiko yfos kai me apeilise oti tha paei i ypothesi dikastikos an den exoflithei amesa...fysika gelasa me to peristatiko, prospathisa na epikoinoniso me tin trapeza, h opoia den gnorize tis praktikes tis en logo etaireias...apla ekleisa teleiws ton logariasmo mou sthn Marfin. An oi idies oi trapezes den boroun na elegxoun me poious synergazontai einai kathara dikia tous euthini....sto kato kato oi eispraktikes apla tin douleias tous kanoune, fysika me tropo aparadekto. I euthini prosopika nomizo varainei ejolokrirou tis trapezes
Κωστας
21/11/2008 11:59
Δεν καταλαβαινω γιατι αυτοι οι κανονισμοι δεν υπηρξαν πριν δωθει η αδεια λειτουργιας σε τετοιες "επιχειρησεις", δηλαδη πρωτα πρεπει να φτυσει αιμα ο κοσμακης και μετα να κουνηθουν απο την καρεκλα τους τα βουβαλοπαιδα της βουλης. Στην Αγγλια που ζω αργησα μερικες φορες να πληρωσω την καρτα αλλα αν παρουν σπιτι μου και με ζητησουν αλλα τυγχανει να λοιπω το απαντα η γυναικα μου το τηλεφωνο, τους ρωταει περι τινος προκειται αλλα αυτοι το μονο που της λενε οτι ειναι απορρητο και μπορουν να συζητησουν μονο με μενα, για αυτο σου λενε ευχαριστω θα ξαναπαρουμε αργοτερα. Δεν αρχιζετε τις μηνυσεις λεω εγω μπας και σας ακουσει κανεις, γιατι με λογια και φωνες δεν γινεται τιποτα στο Ελλαδισταν.....

όλες οι τελευταίες ειδήσεις