Αγαπητοί μαθητές,

Καλό είναι να έχετε στο νου σας ότι η απόφαση να επιλέξετε να εξεταστείτε

πανελλαδικά σε μια ξένη γλώσσα, θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης

και όχι επιλογή της τελευταίας ώρας, αφού ο έγκαιρος προγραμματισμός αποτελεί

σημαντικό παράγοντα επιτυχίας.

Εσείς, λοιπόν, των οποίων οι Σχολές προϋποθέτουν κάποια ξένη γλώσσα, θα πρέπει

να το δηλώσετε στο Σχολείο σας κατά την περίοδο που θα ερωτηθείτε, διότι μόνο

τότε θα έχετε δικαίωμα συμμετοχής.

Οι σχετικές εξετάσεις βρίσκονται περίπου στο επίπεδο B2 του Κρατικού

Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, δηλαδή οι υποψήφιοι θα πρέπει να διαθέτετε

αρκετά έως πολύ καλή γνώση της ξένης γλώσσας ώστε να επιτύχετε τουλάχιστον τη

βάση στη βαθμολογία (10/20), πράγμα που θα σας επιτρέψει να συμπεριλάβετε τις

αντίστοιχες Σχολές στο Μηχανογραφικό Δελτίο σας.

Οι συμμετέχοντες θα πρέπει:

1. Να μεταφράσετε ένα κείμενο, προερχόμενο συνήθως από κάποια εφημερίδα

ή περιοδικό της αντίστοιχης χώρας, χρησιμοποιώντας κατάλληλο λεξιλόγιο και

εκφράσεις ώστε να αποδοθεί το νόημα και το ύφος στην ελληνική γλώσσα.

2. Να απαντήσετε σε ερωτήσεις κατανόησης σχετικές με το κείμενο, είτε

παραθέτοντας κάποιο σημείο του είτε διατυπώνοντας δικά σας συμπεράσματα.

3. Να σχηματίσετε προτάσεις με την χρήση διαφόρων γραμματικών

φαινομένων, όπως η παθητική φωνή, ο πλάγιος λόγος, οι χρόνοι, οι εμφάσεις, οι

υποθετικοί λόγοι κ.ά. Και, τέλος,

4. Να γράψετε ένα κείμενο 180-200 λέξεων σύμφωνα με το θέμα που θα σας

δοθεί. H βαθμολόγησή του θα εξαρτηθεί από το συνολικό περιεχόμενό του, την

οργάνωσή του, την καταλληλότητα του ύφους της γραφής σας, την ορθή χρήση

γραμματικής και συντακτικού, τη στίξη και την ορθογραφία.

Για τη διευκόλυνσή σας, παρουσιάζουμε κάποια θέματα παρελθόντων ετών στο site

του σχολείου μας (http:

//22lyk-athin.att.sch.gr). Υπάρχουν όμως, βέβαια, και αντίστοιχα βιβλία,

μερικά των οποίων περιέχουν και ενδεικτικές απαντήσεις.

Το δημόσιο σχολείο από την μεριά του, μπορεί να συμβάλει στην επιτυχία της

προσπάθειάς σας είτε μέσα από τα μαθήματα των τακτικών ωρών διδασκαλίας, είτε

ακόμη και στο πλαίσιο της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης. Οπωσδήποτε όμως,

απαιτείται επίμονη και σοβαρή προσπάθεια αν θέλουμε να ελπίζουμε βάσιμα σε ένα

ευνοϊκό αποτέλεσμα, σύμφωνο με τις φιλοδοξίες και τα οράματά σας.

H Μαρία Ψαρώνη είναι καθηγήτρια Γαλλικών και ο Θεόδωρος Μανδηλαράς

καθηγητής Αγγλικών στο 22ο E.Λ. Αθηνών