Τη λύση της μεταφοράς του πολιτικού αεροδρομίου του Ηρακλείου, από την

Αλικαρνασσό όπου βρίσκεται σήμερα, δίπλα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του

Καστελλίου Πεδιάδος, προτείνει μελέτη που παρουσιάστηκε χθες στο υπουργείο

Μεταφορών.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Το αεροδρόμιο της Αλικαρνασσού, που λειτουργεί μέσα σε πυκνοκατοικημένη

περιοχή, θεωρείται εδώ και χρόνια κορεσμένο: είναι το πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ

αεροδρόμιο σε όλη την Ελλάδα – δέχεται καθημερινά τους θερινούς μήνες 160 –

170 πτήσεις και μόνο πέρσι διακινήθηκαν περισσότεροι από δυόμισι εκατομμύρια επιβάτες.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το αεροδρόμιο μπορεί να μεταφερθεί 35 χιλιόμετρα

νοτιοανατολικά, σε περιοχή του Δήμου Καστελλίου Πεδιάδος, εκεί όπου σήμερα

βρίσκεται το στρατιωτικό αεροδρόμιο της 133ης Σμηναρχίας Μάχης. Το κόστος γι’

αυτή τη λύση ανέρχεται σε 50 δισεκατομμύρια δραχμές.

Οι μελετητές προτείνουν τη δημιουργία στο Καστέλλι Πεδιάδος νέου διαδρόμου,

μήκους 3 χιλιομέτρων, που θα είναι παράλληλος με τον υπάρχοντα στρατιωτικό

διάδρομο. Σύμφωνα με τη μελέτη, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι θα

καλύπτει τις ανάγκες της Ανατολικής Κρήτης για τα επόμενα πενήντα χρόνια.

Την ίδια ώρα τα προβλήματα από τη λειτουργία του αεροδρομίου είναι τεράστια

για τους κατοίκους της Αλικαρνασσού, οι οποίοι βλέπουν τα αεροπλάνα να

προσγειώνονται περνώντας «ξυστά» από τις στέγες των σπιτιών τους, ενώ ο

θόρυβος είναι συνεχής, όλο το εικοσιτετράωρο.