Τα έργα που η πολιτεία είχε υποσχεθεί στη Σπάρτη, πριν από δύο χρόνια, μετά

τις καταστροφικές πυρκαγιές, δεν έγιναν, με αποτέλεσμα δύο άνθρωποι να χάσουν

τη ζωή τους και να καταστραφούν εκατοντάδες οικογένειες.

Το νερό σκέπασε τους κεντρικούς δρόμους και στη Νέα Πέραμο από όπου το

φωτογραφικό στιγμιότυπο

Η νεροποντή που έπληξε πολλές περιοχές της χώρας προκάλεσε σοβαρά προβλήματα

κυρίως στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών, στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, όπου εδώ και

20 χρόνια εκκρεμούν παρεμβάσεις που δεν ξεπερνούν τα 60 εκατομμύρια.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετώπισε το Γύθειο και οι γύρω περιοχές όταν

πλημμύρισε ο Ευρώτας και ο παραπόταμος Ξεριάς, ο οποίος δεν είχε καθαριστεί,

σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο νομάρχης Λακωνίας κ. Αποστολάκης. Παράλληλα, όπως

καταγγέλλουν οι κάτοικοι, δεν έγιναν τα απαραίτητα έργα μετά τις πυρκαγιές του 1997.

Την ίδια στιγμή, στην Κακιά Σκάλα εκατοντάδες οδηγοί εγκλωβίστηκαν όταν η

εθνική οδός πλημμύρισε και παρέμεινε κλειστή για πολλές ώρες. Σοβαρά

προβλήματα παρουσιάστηκαν και στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπου λόγω

κατολισθήσεων διεκόπησαν τα δρομολόγια του ΟΣΕ προς την Πελοπόννησο, στα Ίσθμια.

Στο χωριό Έλος του Γυθείου βρέθηκε νεκρή η Ελένη Πουλάκου, 81 χρόνων, τυφλή,

μέσα στις λάσπες στο σπίτι της όπου έμενε μόνη της. Λίγο πριν, τα σωστικά

συνεργεία ανέσυραν νεκρό από παραπόταμο του Ευρώτα έναν Πολωνό τουρίστα ο

οποίος έπασχε από επιληψία.

Στις περιοχές Σκάλα, Βλαχιώτη και Γύθειο, στη Λακωνία, αλλά και στο Λουτράκι

και στην Τρίπολη, σημειώθηκαν μεγάλες καταστροφές.

Σπίτια πλημμύρισαν, ενώ από ένα αρδευτικό φράγμα που υποχώρησε τόνοι νερού

σκέπασαν τους κεντρικούς δρόμους προκαλώντας σοβαρά προβλήματα.

Εκατονταδες σπίτια και καταστήματα στις περιοχές που έπληξε η βροχόπτωση

πλημμύρισαν, ενώ περισσότερα από 40.000 στρέμματα με καλλιέργειες καταστράφηκαν.

Εισαγγελική παρέμβαση

Εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης έδωσε χθες ο

προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας κ. Ιωάννης Σακελλάκος,

προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια που προκάλεσαν τις πλημμύρες στα Μέγαρα,

το Μεγάλο Πεύκο και τη Νέα Πέραμο.

Αντικείμενο της έρευνας είναι να διαπιστωθεί εάν οι εκτεταμένες πλημμύρες στις

προαναφερόμενες περιοχές οφείλονται σε μπαζώματα ρεμάτων καθώς και εάν είχαν

τηρηθεί όλοι οι κανόνες του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού.

Η διενέργεια της προκαταρκτικής εξέτασης ανατέθηκε στους εισαγγελείς

πρωτοδικών κ.κ. Κολιούση και Μπρη, οι οποίοι θα αναζητήσουν ενδεχόμενες

ποινικές ευθύνες κατά συγκεκριμένων προσώπων.

Άμεσες λύσεις από την κυβέρνηση

Άμεση λύση στα προβλήματα που προκάλεσε η κακοκαιρία στην Πελοπόννησο προωθεί

η κυβέρνηση.

Τις πληγείσες περιοχές επισκέπτονται σήμερα και αύριο ο υπουργός Γεωργίας κ.

Γ. Ανωμερίτης και ο υφυπουργός κ. Π. Φουντάς συνοδευόμενοι από στελέχη του

ΕΛΓΑ, του υπουργείου Γεωργίας και εκπροσώπους της ΠΑΣΕΓΕΣ.

Στη Σπάρτη ο υπουργός θα ενημερωθεί από τον νομάρχη Λακωνίας κ. Αποστολάκο και

θα επισκεφθεί επίσης τις περιοχές Γυθείου, Σκάλας και Έλους.

Σήμερα αρχίζει επίσης η αποτίμηση των ζημιών από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε

να τεθεί σε εφαρμογή η άμεση διαδικασία των αποζημιώσεων.

Ανάλογη αντιμετώπιση, τονίζεται, θα υπάρξει και για τους επαγγελματίες που

έχουν υποστεί ζημιές.

Απαγόρευση απόπλου

Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στο Αιγαίο έχει απαγορευθεί

ο απόπλους όλων των επιβατικών-οχηματαγωγών από τα λιμάνια του Πειραιά και της

Ραφήνας για την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Επίσης δεν εκτελούνται τα δρομολόγια

και για τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Έξι ώρες «εκτός» η Κακιά Σκάλα

Αποκλεισμένη από την υπόλοιπη Ελλάδα τόσο οδικά όσο και σιδηροδρομικά ήταν

περισσότερες από έξι ώρες η Πελοπόννησος χθες το πρωί, εξαιτίας της έντονης

βροχόπτωσης. Όσοι ταξίδεψαν προς την Πελοπόννησο από την παλαιά Εθνική

διέκοψαν βίαια το ταξίδι τους, αφού σε δύο σημεία της (στο 63ο και στο 45ο

χλμ.) οι κατολισθήσεις εκατοντάδων κυβικών μέτρων χωμάτων και το ύψος της

βροχής που έφτανε ακόμα και το ενάμισι μέτρο έκλεισαν τον δρόμο. Τα αυτοκίνητα

ακινητοποιήθηκαν μέσα στη λάσπη για ώρες και σχημάτιζαν ουρές χιλιομέτρων.

Κλειστή παρέμεινε μέχρι αργά το βράδυ λόγω κατολισθήσεων και η σιδηροδρομική

γραμμή Αθηνών – Κορίνθου σε δύο σημεία. Στο 90ό χιλιόμετρο (στην περιοχή

Καλαμάκι – Ισθμίων) και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας οι γραμμές έκλεισαν με

αποτέλεσμα να μην εκτελείται κανένα δρομολόγιο του ΟΣΕ προς την Πελοπόννησο.

«Δύσκολο σημείο» με «απότομες κλίσεις» είναι το τμήμα της Εθνικής Αθηνών –

Κορίνθου στην Κακιά Σκάλα, σύμφωνα με τον διευθυντή του γραφείου του γενικού

γραμματέα του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Γιάννη Γόρδιο. Όσο για τα προβλήματα που προκάλεσε η

χθεσινή νεροποντή με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία για έξι ώρες, ο ίδιος

ανέφερε ότι «το κομμάτι αυτό κατασκευάστηκε κάποια στιγμή, αλλά προφανώς δεν

τηρήθηκαν οι προδιαγραφές». Από τα τέλη της δεκαετίας του ΄70 γίνεται λόγος

για την κατασκευή έργων στο σημείο αυτό, τα οποία όμως καθυστέρησαν γιατί από

το ίδιο σημείο θα περνούσε και το δίκτυο του ΟΣΕ. Σύμφωνα με τις παρεμβάσεις

που προβλέπονται στο σημείο αυτό, «θα κατασκευαστούν ουσιαστικά δύο δρόμοι, ο

αυτοκινητόδρομος και το δίκτυο του ΟΣΕ, τα οποία θα κοστίσουν συνολικά 60

δισεκατομμύρια δραχμές», όπως επισημαίνει ο διευθυντής του γραφείου του

γενικού γραμματέα.

Οι μελέτες και για τους δύο δρόμους έχουν ολοκληρωθεί, το έργο έχει

δημοπρατηθεί και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2003. Αξίζει εδώ να

σημειωθεί ότι πριν από περίπου τέσσερα χρόνια είχαν αφαιρεθεί 75.000 κυβικά

μέτρα χώματα και μπάζα από το σημείο αυτό και είχαν τοποθετηθεί στηρίγματα, τα

οποία όμως δεν στάθηκαν ικανά να συγκρατήσουν τη χθεσινή κατολίσθηση. Η

διευθύντρια της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων του ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα –

Θεσσαλονίκη – Έδεσσα) κ. Αγγελική Καλκατζή, τόνισε ότι «η θεομηνία είναι ένα

φυσικό φαινόμενο που κατέβασε χώματα από το βουνό και δεν έχει καμία σχέση με

τα έργα».