Στη Γενεύη «συγκεντρώνονται» από αύριο και για 12 ημέρες περίπου τα φώτα

της δημοσιότητας στον χώρο της αυτοκίνησης. Το 69ο Σαλόνι Αυτοκινήτου, (που οι

οργανωτές του το βάφτισαν «Άνοιξη της Αυτοκίνησης») αποτελεί χρόνια τώρα

«βαρόμετρο» σχετικά με τα μελλούμενα στον χώρο των τεσσάρων τροχών.


Toyota Yaris: το ιαπωνικό μοντέλο πόλης προσφέρει πλούσιους χώρους και

κινητήρα – διαμάντι ενός λίτρου, που αποδίδει 68 ίππους. Θα κυκλοφορήσει σε

λίγες ημέρες στην Ελλάδα. BMW Χ5: το βαυαρικό τζιπ αποτελεί άμεσο ανταγωνιστή

της Μ-class και θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, όπου θα κυκλοφορήσει ένα χρόνο

νωρίτερα από ό,τι στην Ευρώπη

Και για εφέτος αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφενός λόγω των σημαντικών

καινούργιων πρώτων παρουσιάσεων, αλλά και επειδή μέσα από τα εκθέματα ίσως

«καταγραφούν» τα βήματα προς το μέλλον.

Ξεκινώντας αυτήν την αναφορά για το Σαλόνι της Γενεύης, ν’ αρχίσουμε από το

μέλλον της αυτοκίνησης, έτσι όπως αυτό «διαγράφεται» μέσα από τα πρωτότυπα

μοντέλα που παρουσιάζονται.

Η Κράισλερ παρουσιάζει το ΡΤ Κρούισερ. Ένα αυτοκίνητο με σχεδιασμό που

βρίσκαμε στα αυτοκίνητα της 10ετίας του ’60. Κάτι μεταξύ πολυμορφικού και

στέισον βάγκον. Κινείται από κινητήρα 2.0 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους.

Η Όπελ, με το κόνστεπτ Α, θα επιδιώξει δυναμική «παρέμβαση» στην κατηγορία των

μικρών αυτοκινήτων πόλης. Βασίζεται στον σχεδιασμό του Βάγκον R της Σουζούκι

και διαθέτει και ντιζελοκινητήρα 88 ίππων. Η ίδια εταιρεία, η Όπελ δηλαδή,

παρουσιάζει και το Σπίντστερ. Ένα ρόντστερ υψηλών προδιαγραφών, με χαμηλό

βάρος, κάτω από 800 κιλά και κινητήρα 2.2 λίτρων με 147 ίππους.


De Tomaso Bigua: θα κυκλοφορήσει σε ένα χρόνο στις ΗΠΑ σαν Mangusta ΙΙ. Για

κινητήρα του θα χρησιμοποιεί έναν V8 της Ford. Lotus Elise: η κλειστή έκδοση

του πανέμορφου καμπριολέ, για όσους επιζητούν τον ίλιγγο χωρίς το βουητό του

ανέμου. Ίδια συνταγή και μηχανικά μέρη με την ανοιχτή

Το Αβαντάιμ της Ρενό, είναι μισό βαν και μισό σπορ μοντέλο. Πρόκειται για ένα

σπορ Εσπάς, με κινητήρα V6 που αποδίδει 250 ίππους.

Η BMW παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ευρώπη, το εκτός δρόμου όχημα, με τον

κωδικό Χ5, το οποίο σύντομα θα «πλουτίσει» την γκάμα της. Το τζιποειδές της

γερμανικής φίρμας θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ.

Και, βεβαίως, από αυτό το πανηγύρι δεν μπορεί να λείπει η γερμανική εταιρεία

Ρίνσπιντ με το μοντέλο Χ Ντριμ, που βασίζεται στο πάτωμα της σειράς Μ της

Μερσέντες, ο κινητήρας V8 των 4.3 λίτρων αποδίδει 347 ίππους. Πρόκειται για

πικ απ, χωρίς οροφή, πόρτες και παρμπρίζ και το κλου είναι πως κουβαλάει ένα

χόβερκραφτ, το οποίο μπορεί να κινείται με ταχύτητα 50 χλμ. /ώρα. Προς το

παρόν πρόκειται για πρωτότυπο, αλλά αν κάποιος επιμένει να το αποκτήσει θα

πρέπει να καταθέσει περίπου 85 εκατ. δρχ.

Πιο… γήινο το κόνσεπτ της Νίσσαν, για το πολυμορφικό στη μεσαία κατηγορία,

που έχει την ονομασία Τίνο, θα μπει στην παραγωγή από το 2000 και θα έχει

μήκος 4,27 μέτρα.

Στο ίδιο μήκος κύματος «κινείται» και το XYR της Τογιότα, ένα πειραματικό

κουπέ μοντέλο με κινητήρα 1.800 κ.εκ. με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και 180

ίππους, το οποίο δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσουν στο μέλλον τα σπορ

αυτοκίνητα της φίρμας.


Honda S 2000: καθαρόαιμο ρόντστερ, που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη στις αρχές

του καλοκαιριού. Δίλιτρος 16βάλβιδος κινητήρας 240 ίππων (!), μετάδοση κίνησης

πίσω. Audi ΤΤ Roadster: η ανοιχτή έκδοση του κουπέ θα χρησιμοποιεί τον ίδιο

κινητήρα με 180 ή 225 ίππους και θα είναι εμπροσθοκίνητο ή τετρακίνητο

quattro. Mazda ΜΧ-5: επετειακό μοντέλο για τα δέκα χρόνια του. Θα

κατασκευαστούν 7.500 κομμάτια με κινητήρα 140 ίππων, εξάρι σαζμάν και σε χρώμα

σκούρο μπλε. VW Bora Variant: η πιο οικογενειακή έκδοση του μικρομεσαίου

μοντέλου της VW κατατάσσεται στα χρηστικά στέισον βάγκον. Έρχεται σε λίγους μήνες

Σε ό,τι αφορά τα μοντέλα παραγωγής τώρα, σε περίοπτη θέση θα βρίσκεται το

Γιάρις της Τογιότα. Το μικρό μοντέλο της γιαπωνέζικης φίρμας, το οποίο

επαναπροσδιορίζει τα στάνταρς της κατηγορίας. Ακόμη υπάρχει το διθέσιο ανοικτό

κουπέ MR-S με κινητήρα 1.800 κ.εκ. και 140 ίππους.

Η Άλφα Ρομέο παρουσιάζει τις 145 και 146 με φέις λίφτινγκ. Η Άουντι το S3, την

πιο γρήγορη έκδοση του Α3 με κινητήρα 1.800 κ.εκ. που αποδίδει 210 ίππους

καθώς επίσης και την ανοικτή έκδοση του ΤΤ.

Η BMW έχει κατ’ αρχήν την τρίθυρη έκδοση της νέας σειράς 3, καθώς και τη Ζ3 με

νέο κινητήρα 150 ίππων.

Η Νταϊχάτσου ανανεώνει το Μουβ, το οποίο εφοδιάζει πλέον με κινητήρα 1.000 κ.εκ.

Το μεγάλο νέο για τη Φερράρι δεν είναι άλλο από την 360 Μόντενα. Ένα κουπέ με

κινητήρα V8 3.600 κ.εκ. και 355 ίππους.


Mazda Premacy: Πεντάθυρο πολυμορφικό μήκους 4,29 μ. με ευρύχωρο εσωτερικό και

βενζινοκινητή-ρες 1,8 λίτρων (100 και 115 ίππους ισχύ). Ford Focus WRC: το

νικηφόρο όπλο της Ford στα ράλι. Τετρακίνητο με υπερτρο-φοδοτούμενο κινητήρα

και ισχύ 300 ίππους

Σε πρώτο πλάνο, από την πλευρά της Χόντα, βρίσκεται το ρόντστερ S2000 με 240

ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Επίσης, η εταιρεία παρουσιάζει το

Λόγκο, ένα μίνι με μήκος 3,79 μέτρα και κινητήρα 65 ίππων.

Η Τζάγκουαρ έχει την S Τάιπ, και η Πόρσε την 911 GT 3 με κινητήρα που αποδίδει

360 ίππους δίνοντας τελική ταχύτητα 300 χλμ. /ώρα. Στον χώρο των εξωτικών

μοντέλων, ανήκει και το Ντε Τομάζο Γκουαρά με κινητήρα V8 της BMW (286 ίπποι-

280 χλμ. /ώρα).


BMW 328 Coupe: εντελώς νέο δίθυρο αμάξωμα και σπορ αναρτήσεις για το κουπέ

της σειράς 3. Ευρύχωρο και με μεγάλο χώρο αποσκευών, χρησιμοποιεί τα μηχανικά

μέρη της μπερλίνας. Peugeot 406: ανανεωμένη μάσκα και ουρά για το γαλλικό

μοντέλο, του οποίου ενισχύθηκε το αμάξωμα, ενώ αναβαθμίσθηκε ποιοτικά το

εσωτερικό του. Δύο νέοι δίλιτροι (βενζίνης 135 ίπποι, ντίζελ 90 ίπποι). Audi

S3: το κορυφαίο μοντέλο του Α3 παίρνει τη δύναμή του (210 ίππους) από τον

γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,8 λίτρων. Έρχεται τον Ιούνιο. VW Golf

Variant: ενάμιση χρόνο μετά το λανσάρισμα του νέου Golf, ακολουθεί το στέισον

βάγκον. Κινητήρες από 75 έως 150 ίππους

Η γιαπωνέζικη Μάζντα, γιορτάζει τα 10 χρόνια του ΜΧ5 με μία ειδική έκδοση 140

ίππων, ενώ ακόμη έχει το ενός όγκου Πρέμασι βασισμένο επάνω στα μηχανικά μέρη

του 323.

Η Κράισλερ, πέρα από το πλήρως ανανεωμένο τζιπ Γκραν Τσερόκι, θα έχει και το

καινούργιο ΝΕΟΝ με κινητήρες 115 και 133 ίππων.

Η γαλλικές εταιρείες παρουσιάζουν: Η Πεζό την πιο γρήγορη έκδοση του 206 (S16

με 136 ίππους) και το ανανεωμένο 406. Η Ρενό την καινούργια σειρά των Μεγκάν

όπως και για πρώτη φορά την έκδοση στέισον βάγκον και τέλος η Σιτροέν εκθέτει

ξανά το Πικάσο (ενός όγκου, βασισμένο στα μηχανικά μέρη του Ξαρά), το οποίο

αναμένεται στην παραγωγή προς το τέλος του χρόνου.

Η Μπουγκάτι ΕΒ 18 εφοδιάζεται με κινητήρα 18 κυλίνδρων σε σχήμα W της VW, που

έχει χωρητικότητα 6,3 λίτρων και αποδίδει 555 ίππους.


Chrysler Neon: εσωτερικά πιο ευρύχωρο, εξωτερικά ανανεωμένο. Το λανσάρισμα θα

γίνει στα μέσα της χρονιάς με κινητήρες 1,8 και 2,0 λίτρων (115 και 133

ίπποι). Daihatsu Move: το ιαπωνικό μίνι βαν έγινε πιο ευρύχωρο χάρη στις

μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις του και εφοδιάζεται με 1.000 κινητήρα 56 ίππων

Σαντάμο, ονομάζεται το πολυμορφικό μοντέλο της Χιουντάι με κινητήρα 138 ίππων.

Η Μιτσουμπίσι έχει ένα κοντό Παχέρο, σε διαστάσεις Τογιότα Ραβ 4.

Η VW παρουσιάζει τις εκδόσεις στέισον βάγκον του Μπόρα και του Γκολφ, όπως

επίσης και το αλλαγμένο Πόλο. Ακόμη έκδοση στέισον βάγκον υπάρχει και για το

Κία Πράιντ.