Με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα απευθείας μέσω του Τaxisnet μπορούν πλέον οι φορολογούμενοι να πληρώνουν τις οφειλές τους.

Η ηλεκτρονική εφαρμογή είναι διαθέσιμη στον προσωπικό τους λογαριασμό στον ιστότοπο www. aade.gr. Η πληρωμή με κάρτα γίνεται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης, αφορά οφειλές εκτός ρύθμισης και οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:

– σε περίπτωση πληρωμής με έκπτωση απαιτείται η εξόφληση του συνολικού ποσού της οφειλής μέχρι την ημερομηνία ισχύος της έκπτωσης (τα ποσά εμφανίζονται χωρίς τη μείωση λόγω έκπτωσης),

– μπορούν να εξοφληθούν οφειλές εκτός ρύθμισης ή να πληρωθεί μέρος τους,

– μπορούν να επιλέξουν περισσότερες από μία οφειλές.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης φέρνει στο τραπέζι των συζητήσεων με τις τράπεζες τις προμήθειες που επιβαρύνουν τις συναλλαγές με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες. Ο υφυπουργός Στέργιος Πιτσιόρλας αναμένεται να συναντηθεί με εκπροσώπους των τραπεζών προκειμένου να βρεθεί, σε συνεργασία με τη ΔΙΑΣ, ο τεχνικός τρόπος διαχωρισμού των χρεώσεων ανά είδος κάρτας, καθώς σήμερα ισχύουν ενιαίες χρεώσεις οι οποίες είναι ιδιαίτερα υψηλές για τις μικρές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να υπάρχουν ακόμα και κάρτες ορισμένων τραπεζών που αποφεύγουν αρκετές επιχειρήσεις να δεχθούν εξαιτίας της υψηλής προμήθειας. Παράλληλα, οι υψηλές προμήθειες ακόμα και για συναλλαγές με χρεωστικές κάρτες που είναι μηδενικού ρίσκου για τις τράπεζες δημιουργούν ένα υψηλό κόστος στην αγορά που θα μπορούσε να εξαλειφθεί και να έχει θετική επίπτωση στις τιμές, αν και, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, δεν έχει μετρηθεί το μέγεθος αυτό.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, έχει ήδη ολοκληρώσει τις προδιαγραφές του έργου για τη δημιουργία παρατηρητηρίου για τις τραπεζικές χρεώσεις και είναι έτοιμη να προχωρήσει στην προκήρυξη του έργου και την αναζήτηση αναδόχου για την υλοποίησή του έως το τέλος του έτους. Ο σχεδιασμός του υπουργείου προβλέπει το παρατηρητήριο να βγει στον αέρα εντός του 2019. Σε αυτό θα περιλαμβάνονται οι τιμολογήσεις των τραπεζικών προϊόντων (επιτόκια, προμήθειες κ.τ.λ.) ώστε οι καταναλωτές να μπορούν εύκολα να πραγματοποιούν τη σύγκριση για τις τραπεζικές υπηρεσίες και τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.