Τα αυστηρά όρια που θα θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις εκπομπές ρύπων από το 2020 προβληματίζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες μπορεί να επιδιώκουν σε μέγιστο βαθμό την υλοποίηση των συγκεκριμένων στόχων, αλλά παράλληλα ζητούν βοήθεια από τις εκάστοτε κυβερνήσεις να γίνουν πιο φιλικές στις μεγάλες επενδύσεις που είναι διατεθειμένες να κάνουν ζητώντας να δημιουργήσουν τις υποδομές που θα μπορέσουν να στηρίξουν την νέα τεχνολογία, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση.

Η μείωση των πωλήσεων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα ,συμβάλει προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών CO2, ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι επενδύσεις για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Υπενθυμίζεται ότι οι κοινοτικοί κανόνες που θα ισχύσουν από το 2021 θα αναγκάσουν τα καινούργια αυτοκίνητα να εκπέμπουν κατά μέσο όρο 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.

Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί αυτός ο συγκεκριμένος στόχος, τότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κληθούν να πληρώνουν υψηλά πρόστιμα για κάθε επιπλέον γραμμάρια και για κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά που θα βγαίνει στην παραγωγή, την στιγμή που σήμερα ο μέσος όρος της ΕΕ είναι 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου PSA, Carlos Tavares ζήτησε την αναστολή των κυρώσεων της ΕΕ από το 2021 αντιπροτείνοντας ένα σχέδιο – έκθεση για τη μείωση των ρύπων. Όλα αυτά όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σκοπεύει να περιορίσει το φαινόμενο του θερμοκηπίου σε πολύ χαμηλά επίπεδα, ξεκινώντας με αυτές τις κινήσεις. Σύμφωνα με τα κριτήρια που θέτει η ΕΕ η μείωση των ρύπων από το 2021 μέχρι και το 2030 πρόκειται να είναι 30% από τα επίπεδα του 2021, ενώ η πρόταση της ACΕΑ προτείνει μείωση 20%.