Σε ρευστοποίηση οδεύει μια από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες στη Βρετανία, η Carillion, η οποία έχει αναλάβει μεταξύ άλλων μεγάλα δημόσια έργα. Εξαιτίας των προβλημάτων της εταιρείας κινδυνεύουν πολλές από τις 43.000 θέσεις εργασίας της Carillion, ενώ η βρετανική κυβέρνηση αναγκάστηκε να παρέμβει για να εγγυηθεί ότι πολλές υπηρεσίες που προσφέρει στο Δημόσιο η εταιρεία θα συνεχίσουν να παρέχονται.

Τα προβλήματα της εταιρείας προκαλούν πονοκέφαλο στην κυβέρνηση της Τερίζα Μέι, που έχει αναθέσει στην Carillion 450 διαφορετικά έργα, από την κατασκευή μέχρι και τη συντήρηση νοσοκομείων, φυλακών και υποδομών σιδηροδρόμων.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. Προτεραιότητα της κυβέρνησης της Βρετανίας είναι να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα στην παροχή υπηρεσιών του Δημοσίου προς τους πολίτες. Τα προβλήματα της εταιρείας έρχονται σε μια δύσκολη στιγμή για το Λονδίνο, καθώς αυτό το διάστημα η Μέι προσπαθεί να διαπραγματευθεί με τους Ευρωπαίους τους όρους για την αποχώρηση της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Ορισμένα από τα έργα που έχει αναλάβει η εταιρεία αναμένεται να ανατεθούν σε ανταγωνιστές της, ώστε να συνεχίσουν να παρέχονται συγκεκριμένες δημόσιες υπηρεσίες προς τους πολίτες.

Η κατάρρευση της Carillion, που παρομοιάζεται με αυτήν της ενεργειακής Enron στις ΗΠΑ το 2001, προήλθε από το βάρος χρεών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων συνολικού ύψους άνω του 1,5 δισ. στερλινών ή 2,1 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία χρωστά μεταξύ άλλων χρήματα σε πολλές τράπεζες όπως οι RBS, Santander UK και HSBC, οι οποίες αρνήθηκαν να συνεχίσουν να τη χρηματοδοτούν ώστε να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση.

Η Carillion απασχολεί σε όλο τον κόσμο 43.000 εργαζομένους, από τους οποίους 20.000 βρίσκονται στη Βρετανία. Η εταιρεία προσπαθούσε να επιβιώσει από το προηγούμενο καλοκαίρι όταν είχε ανακοινώσει ότι χάνει πολλά χρήματα από αρκετά έργα, σύμφωνα με το Reuters. Τον Ιούλιο, η Carillion είχε κερδίσει μεταξύ άλλων συμβόλαιο για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας High Speed 2.