Την προσεχή Δευτέρα ξεκινά και επίσημα η ενεργοποίηση του προγράμματος πιστοποίησης ξενοδοχείων με το σήμα «Boutique Hotel», που σχεδίασε και υλοποιεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΞΕΕ).

Σε ειδική εκδήλωση στο περιθώριο της έκθεσης Greek Tourism Εxpo, παρουσιάστηκαν την Παρασκευή οι διαδικασίες και οι προϋποθέσεις για την πιστοποίηση των καταλυμάτων ως Boutique Hotels και την απόκτηση του σήματος.

Προϋποθέσεις ένταξης

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, επισημάνθηκε ότι βασικές προϋποθέσεις ένταξης μονάδας στην κατηγορία «Boutique Hotel» αποτελούν:

α) το μέγεθός της, με δυναμικότητα έως τα 60 δωμάτια και

β) να ανήκει σε κατηγορία 3, 4 ή 5 αστέρων.

Αναλυτικά, ο έλεγχος για την αξιολόγηση ξενοδοχείου ως «Boutique Hotel» διενεργείται σε 4 φάσεις, μέσω διαδραστικής ηλεκτρονικής διαδικασίας on line.

Βάσει των απαντήσεων του κάθε ενδιαφερόμενου σε ειδικό ερωτηματολόγιο, γίνεται η αξιολόγηση του concept της μονάδας και ακολούθως η επιτροπή, απαρτιζόμενη από επαγγελματίες από τον χώρο των ξενοδοχείων, αρχιτέκτονες και διακοσμητές, μελετά το υλικό.

Κατόπιν εκτελείται on line αξιολόγηση των αναβαθμισμένων υπηρεσιών και ακολουθεί η πιστοποίησή τους (ο φορέας Διενέργειας Ελέγχου & Επιθεωρήσεων, μέσω Επιτόπιου Ελέγχου, βεβαιώνει για τη συνδρομή των προϋποθέσεων ένταξης στο Σήμα «Boutique Hotel») βάσει κριτηρίων που έχουν συμπεριληφθεί στον «κανονισμό ένταξης ξενοδοχείου» στα boutique hotels, ο οποίος έχει θεσπιστεί από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος.

Προϋποθέσεις πιστοποίησης

Οι ουσιαστικές προϋποθέσεις πιστοποίησης ενός ξενοδοχείου ως «Boutique Hotel», εστιάζουν στους παρακάτω τομείς:

1. Στους χώρους του ξενοδοχείου,

2. Στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό και

3. Στη διακόσμησή του.

Αναφερόμενους στους σκοπούς της επίσημης ενεργοποίησης του προγράμματος εφαρμογής του σήματος «Boutique Hotel», ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Γιώργος Τσακίρης, υπογράμμισε: «Το ΞΕΕ, ως θεσμικός σύμβουλος της πολιτείας, στοχεύει συστηματικά στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος μας.

»Ηδη εφαρμόζεται και λειτουργεί, με απόλυτη συνέπεια και ευθύνη του ΞΕΕ, το νέο σύστημα κατάταξης των καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά. Αναπτύσσουμε και υποστηρίζουμε νέα καινοτόμα προϊόντα, όπως το “Ελληνικό Πρωινό”, την μακροβιότερη και συνεπέστερη πρωτοβουλία στον τομέα της γαστρονομίας για τη διασύνδεση του πρωτογενούς με τον τριτογενή τομέα, έχοντας ήδη φθάσει τα 40 τοπικά πρότυπα “Ελληνικού Πρωινού” και έχοντας ενταγμένα στο πρόγραμμα περί τα 1.000 ξενοδοχεία.

»Αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για τη μελέτη και θεσμοθέτηση νέων μορφών τουρισμού, που μπορούν να αποτελέσουν το αντίδοτο στην υψηλή εποχικότητα της ζήτησης που διαχρονικά καταγράφεται για το τουριστικό προϊόν μας».

Eιδικότερα, για τα το νέο σήμα των «boutique hotels», ο κ. Τσακίρης τόνισε ότι «το ΞΕΕ συμβάλει με την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του στην κοινή προσπάθεια για την “οριοθέτηση” τουριστικών προϊόντων που στηρίζουν τόσο τη διεποχικότητα της ζήτησης, όσο και την ποιοτική αναβάθμιση των υποδομών.

«Συνιστά σφραγίδα ποιότητας»

»Ενα τέτοιο προϊόν είναι αυτό που παρουσιάζεται σήμερα και που συνιστά σφραγίδα ποιότητας, αλλά και οριοθέτησης των υπηρεσιών των ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Θεωρούμε ότι στην Ελλάδα, η τάση του αυτοπροσδιορισμού και γενικά του “ό,τι δηλώσεις είσαι” κάνει μόνο κακό στην εικόνα του ελληνικού τουρισμού.

»Ο τουρισμός έχει ανάγκη οριοθέτησης των προϊόντων και προδιαγραφές, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στον ιδιαίτερα απαιτητικό διεθνή ανταγωνισμό. Οι διαδικασίες της κατάταξης των ελληνικών καταλυμάτων σε αστέρια και κλειδιά, της ένταξης στο “Ελληνικό Πρωινό” και τώρα της χορήγησης του σήματος “Boutique Hotels”, έρχονται να καλύψουν αυτήν την ανάγκη για ποιότητα του ελληνικού τουρισμού».

Καταλήγοντας, ο πρόεδρος του ΞΕΕ είπε: «Το σήμα “Boutique Hotels” είναι κατοχυρωμένο ως συλλογικό σήμα, ενώ σύγχρονη ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη διεκπεραίωση των διαδικασιών πιστοποίησης των καταλυμάτων είναι διαθέσιμη στους ξενοδόχους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο παραμένουμε πιστοί στη στρατηγική επιλογή μας για αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και παροχή άμεσων και υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσιών στα μέλη μας».