Επενδύσεις δεκάδων δισ. για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στην αυτοκίνηση ανακοινώνουν η μια μετά την άλλη οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που αναζητούν «χρυσάφι» στα αυτοκίνητα που θα μπορούν να κινούνται χωρίς οδηγό και τα αυτοκίνητα που θα κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Τελευταίο παράδειγμα της κινητικότητας αυτής είναι η Volkwagen, η οποία ανακοίνωσε πενταετές σχέδιο επενδύσεων 34 δισ. ευρώ για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων αυτόνομης κίνησης. Πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια να πάρουν οι εταιρείες κεφάλι σε έναν κλάδο που τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αλλάξει με ραγδαίους ρυθμούς. Ηδη εταιρείες όπως η Volvo έχουν ανακοινώσει ότι από το 2019 και μετά δεν θα πωλούν καθόλου καινούργια οχήματα με συμβατικούς βενζινοκινητήρες ή πετρελαιοκινητήρες αλλά μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά.

Η VW, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και από τις μεγαλύτερες του κόσμου, έλαβε την απόφαση αυτή ύστερα από συνάντηση κορυφαίων στελεχών της διοίκησης. Στα άμεσα σχέδια είναι να μετατραπεί το εργοστάσιο στο Zwickau όπου 7.700 εργαζόμενοι κατασκευάζουν μοντέλα Γκολφ και Πασάτ σε κέντρο ανάπτυξης νέων τεχνολογιών και κατασκευής πρωτοποριακών οχημάτων.

«Ανακαλύπτουμε ξανά το αυτοκίνητο», ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ματίας Μιούλερ μετά τη συνάντηση κορυφής και στη συνέχεια εξήγησε ότι για την περίοδο 2018-2022 τα περισσότερα επενδυτικά κεφάλαια θα κατευθυνθούν στην ανάπτυξη υβριδικών και οχημάτων που θα κινούνται μόνο με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Στόχος είναι μέχρι το 2030 να πουλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τα σήματα όλων των εταιρειών του ομίλου όπως είναι η Audi, η Skoda και η Porsche. Πρόκειται για περίπου 300 διαφορετικά μοντέλα από 12 μάρκες.

Η εταιρεία θα προσπαθήσει να αναδειχτεί έως το 2025 σε παγκόσμιο ηγέτη στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με εργοστάσια σε κάθε γωνιά του κόσμου, από την Ευρώπη έως την Κίνα. Το στοίχημα είναι πολύ μεγάλο επειδή τα επόμενα χρόνια αναμένεται έκρηξη στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων καθώς οι καταναλωτές δεν θα έχουν πολλές επιλογές. Σύμφωνα με το αφεντικό της VW, έως το 2025 το ένα στα τέσσερα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικό. Οι πωλήσεις όλων των οχημάτων αυτών σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να φτάσουν εκείνη τη χρονιά στα 2 με 3 εκατ. Η VW θέλει να αφήσει πίσω της το σκάνδαλο με τις αυξημένες εκπομπές ρύπων από πετρελαιοκινητήρες και βρίσκεται σε συνομιλίες με αμερικανικές και ευρωπαϊκές Αρχές ώστε να βρεθεί λύση στα σχετικά ζητήματα που έχουν ανακύψει και μπορεί να της κοστίσουν αρκετά δισ. ευρώ σε πρόστιμα.