Απαισιόδοξος για την πορεία της οικονομίας σύμφωνα με έρευνα της Deloitte

450 ευρώ ο χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός του Ελληνα

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/11/2017 17:51 |
450 ευρώ ο χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός του Ελληνα

Απαισιόδοξοι παραμένουν οι Έλληνες καταναλωτές σε σχέση με την πορεία της ελληνικής οικονομίας, τη στιγμή που η αγοραστική τους δύναμη για τα Χριστούγεννα του 2017 αναμένεται να είναι κατά 7 ευρώ μειωμένη σε σχέση με το 2016.

Ο προϋπολογισμός του Έλληνα καταναλωτή αγγίζει τα 450 ευρώ, καταλαμβάνοντας την 5η θέση της ευρωπαϊκής κατάταξης, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζονται στην ευρωπαϊκή Χριστουγεννιάτικη Έρευνα 2017 της Deloitte.

Η Deloitte πραγματοποίησε για 20η συνεχή χρονιά (8η για την Ελλάδα) την έρευνα για τον χριστουγεννιάτικο προϋπολογισμό σε 10 ευρωπαϊκές χώρες με τη συμμετοχή 8.154 καταναλωτών, οι οποίοι ρωτήθηκαν σχετικά με τις προθέσεις τους για αγορές δώρων, δαπάνες σε φαγητό και χριστουγεννιάτικες εξόδους.

Μπορεί το αρνητικό οικονομικό κλίμα να επηρεάζει την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών ωστόσο η αποτίμηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού για τα Χριστούγεννα του 2017 είναι υψηλότερη σε σχέση με το μέσο προϋπολογισμό των Ευρωπαίων καταναλωτών, ο οποίος εκτιμάται σε 445 ευρώ φέτος, κατά 5 ευρώ χαμηλότερος από τον αντίστοιχο προϋπολογισμό των Ελλήνων.

Από την άλλη, ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός των Ελλήνων καταναλωτών για το 2017 ανέρχεται σε 450 ευρώ, ενώ οι χριστουγεννιάτικες αγορές για το 2016 κυμάνθηκαν στα 457 ευρώ. Αντίστοιχα στην Ευρώπη, ο μέσος εκτιμώμενος προϋπολογισμός του 2017 (445 ευρώ) είναι αυξημένος σε σχέση με τις χριστουγεννιάτικες αγορές του 2016 (433 ευρώ).

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές στην Ελλάδα εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα από το σύνολο του προϋπολογισμού τους φέτος για φαγητό και ποτό, ενώ οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα για δώρα.

Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες καταναλωτές ανέδειξαν ως δώρο που είναι πιο πιθανό να λάβουν τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, ενώ ως 2η επιλογή εμφανίζονται το φαγητό και το ποτό. Τα βιβλία κατέλαβαν την 3η θέση στην Ελλάδα και την 1η θέση στην Ευρώπη.

Στην Ελλάδα ο ρουχισμός και η υπόδηση θα προσφερθούν περισσότερο ως δώρα σε ενήλικες, ενώ ακολουθούν τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα αρώματα. Τα γεύματα σε εστιατόρια μπαίνουν στην ελληνική δεκάδα των πιο προσφερόμενων δώρων προς ενήλικες φέτος, τη στιγμή που πέρυσι βρίσκονταν στη 12η θέση. Επίσης, τα εισιτήρια για διάφορες εκδηλώσεις, τα οποία και κατείχαν το 2016 την 10η θέση, έπεσαν στην 11η, αποχωρώντας από τη δεκάδα.

Το χρονοδιάγραμμα των χριστουγεννιάτικων αγορών παραμένει σχετικά σταθερό και αυτή τη χρονιά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών ξεκινά τις χριστουγεννιάτικες αγορές το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και συνεχίζουν πιο έντονα την περίοδο μεταξύ της 16ης και 24ης Δεκεμβρίου. Οι καταναλωτές της «τελευταίας στιγμής», αυτοί δηλαδή που πραγματοποιούν τις αγορές τους μεταξύ της 25ης και 31ης Δεκεμβρίου, αγγίζουν το 11%. Τέλος, το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που δήλωσε ότι δεν θα αγοράσει καθόλου δώρα υπολογίζεται σε 15% ενώ στην Ευρώπη σε 9%.
Τα παραδοσιακά πολυκαταστήματα παρουσιάζουν πτωτική τάση στην προτίμηση των Ελλήνων (17% το 2017) για τις αγορές των χριστουγεννιάτικων δώρων, μειωμένα σημαντικά σε σχέση με το 2016 (25%), τη στιγμή που οι εξειδικευμένες αλυσίδες παρουσίασαν μικρή αύξηση στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών για το 2017 (από 24% το 2016 σε 26% το 2017).

Τέλος, τα πολυτελή καταστήματα και τα πολυκαταστήματα τύπου outlet (Λοιπά) παραμένουν για ακόμα μια χρονιά ανάμεσα στις λιγότερο προτιμώμενες επιλογές για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές τόσο των Ελλήνων (2% και 15% αντίστοιχα) όσο και των υπόλοιπων Ευρωπαίων (4% και 9%).

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται κυρίως στα φυσικά καταστήματα για τις αγορές των Χριστουγέννων, καθώς η εμπειρία της επίσκεψης στα στολισμένα καταστήματα τους δίνει ιδιαίτερη ικανοποίηση κατά τη διάρκεια των γιορτινών ημερών.

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, επιλέγεται από μερίδα των Ελλήνων καθώς δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει εύκολα και γρήγορα προϊόντα και τιμές, ενώ παράλληλα μπορεί να αναζητά κριτικές για τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Οι καταναλωτές επιλέγουν το διαδίκτυο κυρίως για αγορές που έχουν σχέση με τα wearables, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και την τεχνολογία.

Στα φυσικά καταστήματα, οι καταναλωτές εκτιμούν ιδιαίτερα την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, την άμεση αγορά και τη δυνατότητα εύκολης αλλαγής και επιστροφής προϊόντων. Οι Έλληνες καταναλωτές επίσης εκτιμούν την ασφάλεια των συναλλαγών και την ευχαρίστηση κατά τη διάρκεια των αγορών. Σχετικά με τις προτιμήσεις στη μέθοδο πληρωμής, η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει τις χρεωστικές κάρτες τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και ηλεκτρονικά. Ακολουθούν στην προτίμηση τα μετρητά (στα φυσικά καταστήματα) και οι πιστωτικές κάρτες ως προτιμώμενες μέθοδοι πληρωμής. Τέλος, οι Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν, προς το παρόν, σε πολύ μικρό βαθμό το ψηφιακό πορτοφόλι.

1
Κοράκι
14/11/2017 19:11
Μέσα από την εμπειρία μου από τμήματα πωλήσεων διάφορων εταιρειών όπου έχω εργαστεί, έχω φτάσει στο συμπέρασμα πως ένα πολύ μεγάλο τμήμα των ανθρώπων δεν ξέρει τι θέλει. Κι' αν ξέρει τι θέλει, συχνά δεν γνωρίζει γι' αυτό, παρά μόνο τις επιλογές που του προτείνουν τα κοράκια που ψάχνουν απεγνωσμένα να πουλήσουν τα ηλίθια προϊόντα τους. Κι' επειδή για καιρό κι' εγώ εργαζόμουν για τέτοια κοράκια κι' έχω φάει με το κουτάλι τις μεθόδους προσέγγισης του «πελάτη», ενώ πριν απ' αυτό ήμουν επίσης κορόιδο όπως οι περισσότεροι, αυτό που έχω να πω είναι πως οι «Καταναλωτές», όπως αναφέρονται συστηματικά αυτοί που θα έπρεπε να αποκαλούνται «ΠΟΛΙΤΕΣ», πρέπει να αρχίσουν να στρέφονται σε άλλες πηγές κατανάλωσης. Να ψάχνουν περισσότερο τα προϊόντα που τους ταιριάζουν και να μην αγοράζουν ό,τι τους σερβίρουν οι διαφημιστικές και τα ράφια των πολυκαταστημάτων. Σίγουρα θέλει ν' αφιερώσει κανείς λίγο χρόνο, όμως βελτιώνεται η ποιότητα ζωής μας και εξοικονομούμε και πάρα πολλά χρήματα. Έχουμε κάνει χρυσούς ανθρώπους που δεν το αξίζουν, οι οποίοι στο όνομα του κέρδους είναι ικανοί να πουλήσουν και τη μάνα τους.