ΣΤΟΝ ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΙΤΑΛΩΝ ΠΕΡΑΣΕ Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 14/09/2017 19:39 |
Στον πλήρη έλεγχο των Ιταλών πέρασε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον Ιταλό ομόλογό του Πάολο Τζεντιλόνι, παρακολουθούν τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A, Ρενάτο Ματζοντσίνι, και την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου, να υπογράφουν την συμφωνία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο της 1ης Διακυβερνητικής Συνόδου Ελλάδας – Ιταλίας, στην Κέρκυρα.

Σε σιδηροδρομική εταιρεία με υψηλά στάνταρς στοχεύει να μετατρέψει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η Ferrovie Dello Stato Italiane στον έλεγχο της οποίας πέρασε και τυπικά την Πέμπτη η εταιρεία, με την μεταβίβαση του 100% στους Ιταλούς, έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ.

Η υπογραφή της συμφωνίας πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των εργασιών του «Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας» από την πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, κα Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group, κ. Renato Mazzoncini, παρουσία του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα και του Ιταλού ομολόγου του, Πάολο Τζεντιλόνι.

Αναφερόμενος στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο πρωθυπουργός την χαρακτήρισε αρχή μιας σειράς πολύ σημαντικών ιταλικών επενδύσεων. Ο κ. Τσίπρας επισήμανε ότι, η υπόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει απασχολήσει τη χώρα εδώ και πολλά χρόνια, «όχι μόνο ως μια διαδικασία αποκρατικοποίησης, αλλά ως διαδικασία που έπρεπε να προχωρήσει, προκειμένου το ελληνικό δημόσιο να αποφύγει μια ζημιά πολλών εκατομμυρίων ευρώ, από ποινές και πρόστιμα ύψους 700 εκατ. ευρώ που είχε επιβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού στην Ελλάδα».

Κατόπιν αυτών, ανέφερε ο κ. Τσίπρας, η σημασία της επένδυσης έγκειται στο γεγονός ότι η χώρα γλίτωσε από ένα μεγάλο οικονομικό βάρος, στο τίμημα αυτό καθ΄ αυτό, αλλά ακόμα περισσότερο στο μέγεθος των επενδύσεων ύψους 500 εκατ. ευρώ,

που θα κάνει η Ferrovie dello Stato Italiane στην ελληνική οικονομία, στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Από την πλευρά του σε δηλώσεις του, ο «ισχυρός άνδρας» του ιταλικού ομίλου σημείωσε, ότι «το σημερινό κλείσιμο της συμφωνίας αποτελεί ένα ακόμη σημαντικό βήμα της διεθνούς ανάπτυξης του ομίλου της F.S, όπως προβλέπεται στο Επιχειρηματικό Σχέδιο 2017-2026.

Η απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί ευκαιρία ανάπτυξης των ελληνικών σιδηροδρόμων, οι οποίοι, από τώρα και στο εξής, μπορούν να στηριχθούν στην τεχνογνωσία και εμπειρία του ομίλου της F.S Italiane».

Επίσης, ο Renato Mazzoncini τόνισε ότι η FS εξελίσσεται σε έναν σημαντικό ευρωπαϊκό φορέα μεταφορών. «Ήδη, είμαστε ένας από τους κορυφαίους φορείς στη σιδηροδρομική αγορά επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και στις τοπικές δημόσιες συγκοινωνίες. Είμαστε πρώτοι στην Ιταλία και την Ελλάδα και δεύτεροι στη Γερμανία, ενώ επίσης δραστηριοποιούμαστε με θυγατρικές στη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία και τις Κάτω Χώρες», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με την F.S, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 2016 μετέφερε 15,6 εκατ. επιβάτες, 1,1 εκατ. τόνους εμπορευμάτων και είχε συνολικά έσοδα ύψους περίπου 120 εκατ. ευρώ, με κέρδη 3,3 εκατ. ευρώ.

Την ικανοποίησή του για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκφράζει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης, ασκώντας όμως σκληρή κριτική στην κυβέρνηση για τη στάση που είχε κρατήσει για το θέμα τα προηγούμενα χρόνια.

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο

Αργά το απόγευμα πραγματοποιήθηκε υπό τον νέο μέτοχο στην Αθήνα η γενική συνέλευση της εταιρείας, που όρισε το νέο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο και συγκροτήθηκε σε σώμα.

Το νέο Δ.Σ. της ιταλικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οκταμελές, εκ των οποίων τα τέσσερα μέλη είναι Έλληνες και τα τέσσερα Ιταλοί. Πρόεδρος του Δ.Σ. ορίστηκε ο Ιταλός, Orazio Iacono, στέλεχος της F.S.I ενώ από την πλευρά των Ελλήνων θέση στο Δ.Σ. συνεχίζει να κατέχει ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Φϊλιππος Τσαλίδης. Επίσης, θέση στο Δ.Σ. θα συνεχίσει να κατέχει και ο εκπρόσωπος των εργαζόμενων της επιχείρησης Βασίλης Ζαβογιάννης και δυο Έλληνες δικηγόροι, ο κ. Ευάγγελος Παναγιωτουνάκος και η κυρία Κωνσταντίνα Θεοφανίδου. Νέα μέλη του ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι τα στελέχη της F.S.I Duilia Melito, Ester Marconi και Ilaria – Anna De Dominicis.

5
Πολιτης
15/09/2017 09:50
Μακαρι να δουμε συνγχρονα τρενα στην Ελλαδα , γιατι μεχρι τωρα ειχαμε μια Εταιρεια(ΟΣΕ) ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΗ ΣΤΑ ΧΡΕΗ αλλα με υπαλληλους με παχυλους μισθους καιν συνταξεις. Ξυπνα μακακα Ελληναρα????
bruidsjonker
15/09/2017 08:58
Ο ΟΣΕ έχει σχεδόν μηδενική αξία στην μεταφορά επιβατών . Έχει όμως πολύ μεγάλη αξία , πολύ μεγαλύτερη από 45 εκ., για την μεταφορά προϊόντων από τον Πειραιά (Cosco) προς την Κεντρική και Νότια Ευρώπη . Συνεπώς , που είναι τα λεφτά μου (όπως και κάθε πολίτη) σύντροφοι . Μήπως τελικά δίνεται απάντηση στο ερώτημα της υπουργού με τα γεμιστά :απατεώνες είμαστε ?
Byzantine
15/09/2017 01:04
Καλα, θα δουμε πως θα εξελιχθει αυτη η ιδιωτικοποιηση στο μελλον. Γιατι κατι αλλες επενδυσεις που ξεκινησαν με ομοβροντιες και φανφαρες τις εφαγε το μαυρο σκοταδι. Η μονη που φαινεται να ευδοκιμει ειναι αυτη των Κινεζων στον ΟΛΠ. Εχει μαλιστα αυξηθει η κινηση σε κοντεηνερ κατα 40%. Και αυτο γιατι ειναι η μονη την οποια, μεχρι στιγμης, και μετα τα αρχικα 'τσινισματα', την εχει αφησει το Ελληνικο κρατος ησυχη να κανει τη δουλεια της. Προς το παρον. Διοτι ετουτοι ασκουν πολιτικη οπως θα την ασκουσε ενας φρενοβλαβης. Απ την μια υπογραφουν συμφωνιες, και μετα διαφωνουν η ολιγωρουν. Διοτι στην χαραξη της πολιτικης δεν παιζει ρολο το μακροπροθεσμο συμφερον της χωρας αλα οι εσωκομματικες ισορροπιες με την 'αριστερη πτερυγα'. Βγηκε τις προαλλες ο Σπιρτζης και κατηγορησε λεει την Fraport οτι οι τουαλετες δεν ειναι οσο καθαρες ηταν πριν, αγνωοντας ηθελημενα (εκτος και εαν ειναι ασχετος, που δεν ειναι και απιθανο εδω που τα λεμε) οτι η κινηση στα περιφεριακα αεροδρομια εχει αυξηθει κατα 21% σε σχεση με πριν. Οι δημοτες σε Ελληνικο και Βαρη εξυπνησαν μια ωραια πρωια και ανακαλυψαν οτι πλεον διαμενουν σε αρχαιολογικο χωρο, κατα την αιτηση του (Συλλογου Ελληνων Αρχαιολογων). Αντε τυχερουληδες, θα σας απαλλοτριωσουν τα σπιτια να κανουν ανασκαφες και δεν θα πληρωσετε ΕΝΦΙΑ το 2018! Ασε δε το φιασκο με την Eldorado Gold. Απλα χρειαζεται για καποιο λογο να υψωσουν την ΑΑΑ (αντιιμπεριαλιστικη, αντιμονοπωλιακη, αντιευρωπαικη) σημαια για γρηγορη καταναλωση απο τους σανον μασουντες (ρε μπας και παμε για εκλογες;). Δεν τους καιγεται καρφακι οτι η χωρα ειναι διεθνως 'πατος' στην λιστα επενδυσεων. Ασε δε που η σταση τους ειναι και παρανομη, διοτι ειχε ΗΔΗ συμφωνησει η Ελλαδα στην υλοποιηση της μοναδας παραγωγης αρχικα. Κατα την προσφιλη τους τακτικη πρωτα συμφωνουν σε κατι και μετα, οταν ερχεται ο καιρος να υλοποιηθει και πρεπει να εκδωσουν την σχετικη αδεια, τοτε 'τσινανε'. Θα παει λοιπον στα τσακιδια η Ελντοραντο, αλλα μην εκπλαγητε εαν βρεθειτε ενοχοι για καταπατηση συμφωνιας και πρεπει να πληρωσετε τα 160 δις που ζηταει για αποζημιωση.
Γιωργος
15/09/2017 00:35
Ειναι οι κρατικοι Ιταλικοι σιδηροδρομοι που αγορασαν τους Ελληνικους κρατικους σιδηροδρομους η μηπως κανω λαθος?
Φακ
14/09/2017 22:08
Καημενοι Ιταλοι, δεν ξερετε με τι σκαταδες κυβερνηση δχετε μπλεξει!