Επειτα από μπόλικα γράψε-σβήσε και αφού δίχασε τους υπουργούς της κυβέρνησης, τελικά οριστικοποιήθηκε η λίστα με τις οκτώ νέες ΔΕΚΟ που μεταβιβάζονται μαζί με τις προηγούμενες δέκα στο Υπερταμείο, αθροίζοντας έναν συνολικό αριθμό εργαζομένων που ξεπερνούν τις 40.000.
Στην τρίτη λίστα ΔΕΚΟ που, σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο, μεταφέρονται στην Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών του Ταμείου ανήκουν οι Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (25%), Ελληνικές Αλυκές, ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, Διώρυγα Κορίνθου, Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ), Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, ΔΕΘ – Helexpo και ένα εξαιρετικά μικρό ποσοστό που συνεχίζει να έχει το Δημόσιο στα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών (0,96%).
Τη γλίτωσαν προς το παρόν, τουλάχιστον συγκριτικά με την αρχική λίστα, οι ΛΑΡΚΟ, ΔΕΣΦΑ (34%), Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, ΓΑΙΑΟΣΕ, Εγνατία Οδός (πλην του αυτοκινητοδρόμου που τελεί προς παραχώρηση από το ΤΑΙΠΕΔ), το 1% του ΟΤΕ καθώς και μερικές πολύ μικρές συμμετοχές του Δημοσίου σε ιδιωτικές πλέον εταιρείες. Στην περίπτωση της ΓΑΙΑΟΣΕ το υπουργείο Υποδομών ζητούσε να μεταφερθούν στο Υπερταμείο μόνο κάποια δικαιώματα και όχι αυτούσια η εταιρεία, για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) το υπουργείο Εθνικής Αμυνας πέτυχε οι αποφάσεις να ληφθούν σε μεταγενέστερο στάδιο, ενώ για τη ΛΑΡΚΟ το υπουργείο Ενέργειας επέμεινε να προηγηθεί νομικός επανέλεγχος ως προς το ποιες ακριβώς δραστηριότητες θα μεταβιβαστούν.
Επειτα και από την οριστικοποίηση της τρίτης λίστας ΔΕΚΟ, το χαρτοφυλάκιο της Εταιρείας Δημοσίων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) θα απαρτίζεται συνολικά από δεκαοκτώ δημόσιες επιχειρήσεις και κρατικές συμμετοχές. Ανάμεσά τους σημαντικά ποσοστά, πλην εκείνων που θα πουλήσει το ΤΑΙΠΕΔ, μεταξύ άλλων σε εταιρείες στρατηγικής σημασίας, στη ΔΕΗ (34%), στην ΕΥΔΑΠ (50%), στην ΕΥΑΘ (51%), καθώς επίσης οι ΟΑΣΑ, ΟΣΕ και ΕΛΤΑ. Η μεταβίβαση στην ΕΔΗΣ όλων των παραπάνω επιχειρήσεων θα γίνει αυτόματα και χωρίς αντάλλαγμα από την επομένη της ημερομηνίας καταχώρισης του καταστατικού της εταιρείας στο ΓΕΜΗ.
Ταυτόχρονα, το Μεσοπρόθεσμο προβλέπει πως τα έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις, που πέρυσι ανήλθαν σε 494 εκατ. ευρώ, θα διαμορφωθούν σε 2,15 δισ. ευρώ φέτος, για να φτάσουν τα 2,07 δισ. ευρώ το 2018, ενώ για τα έτη 2019, 2020 και 2021 έχουν εγγραφεί μόλις 143, 109 και 86 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τα πολύ χαμηλά αυτά ποσά αφορούν μόνο τις δόσεις από κλεισμένους διαγωνισμούς, καθώς για τους καινούργιους δεν έχουν καν ακόμη προσληφθεί σύμβουλοι, άρα δεν υπάρχουν αποτιμήσεις και δεν μπορούν να γίνουν εκτιμήσεις.
Αν και δεν αναφέρεται πουθενά η προέλευση των εσόδων, εκτιμάται ότι φέτος αφορούν την παραχώρηση αεροδρομίων (1,2 δισ.), την πρώτη δόση για το Ελληνικό (300 εκατ.), την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (45 εκατ.), τον ΟΛΘ (232 εκατ.), τον ΟΤΕ (πώληση του 5%) καθώς και την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Για το 2018, εκτιμάται ότι τα έσοδα θα προέλθουν από την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αλλά και την πώληση του 35% των ΕΛΠΕ.

Τέλος, αναφορικά με τη μεταβίβαση των ακινήτων στο Υπερταμείο, είναι προφανές ότι οι δανειστές θέλουν να περιορίσουν την τάση της κυβέρνησης να χαρίζει δημόσιες εκτάσεις σε υπουργεία και ΟΤΑ, όπως στην περίπτωση της Δραπετσώνας. Συστήνεται επομένως ειδική ομάδα εργασίας με συμμετοχή εκπροσώπων και των θεσμών, προκειμένου να εντοπιστούν στα αρχεία της Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας τα ακίνητα (υπολογίζονται σε 70.000) που θα μεταβιβαστούν στο Υπερταμείο.