255 λεωφορεία: Ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ για... οικονομία

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/03/2017 08:00 |
255 λεωφορεία: Ανασφάλιστα και χωρίς ΚΤΕΟ για... οικονομία
Ανάμεσα στα 255 ανασφάλιστα λεωφορεία περιλαμβάνονται και 91 πανάκριβα φυσικού αερίου (η αξία κάθε οχήματος ανέρχεται σε 200.000 ευρώ), ορισμένα από τα οποία μάλιστα εντάχθηκαν στον στόλο της ΟΣΥ το 2010

Πανάκριβα λεωφορεία πλήρως ανασφάλιστα για λόγους... οικονομίας (!), αλλά και χωρίς να έχουν ελεγχθεί από τα ΚΤΕΟ εδώ και χρόνια, ρημάζουν στα αμαξοστάσια της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), ενισχύοντας την εικόνα της απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Η κρατική ΟΣΥ δείχνει να ακολουθεί το κακό παράδειγμα των ιδιωτών ιδιοκτητών ΙΧ που δεν ασφαλίζουν τα οχήματά τους και αποφεύγουν συστηματικά να τα περάσουν από τους προβλεπόμενους από τη νομοθεσία τεχνικούς ελέγχους στα ΚΤΕΟ.

Το πλέον οξύμωρο είναι ότι η συγκεκριμένη εταιρεία εποπτεύεται απευθείας από το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο, κατά τα άλλα, εξαγγέλλει αυστηρά μέτρα για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων και των τεχνικώς ανέλεγκτων οχημάτων, με στόχο τη συμμόρφωση των ιδιοκτητών τους, μέσω της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής διοικητικών και ποινικών κυρώσεων!

Με βάση τα στοιχεία που διαθέτουν «ΤΑ ΝΕΑ», συνολικά 255 αστικά λεωφορεία (από το σύνολο των περίπου 1.600), τα οποία από τεχνικής πλευράς βρίσκονται σε αρκετά καλή κατάσταση, ρημάζουν στα αμαξοστάσια, την ώρα που τα δρομολόγια για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Αθήνας έχουν συρρικνωθεί δραματικά.
Τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν διαθέτουν πλέον καμιά ασφαλιστική κάλυψη, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν τεθεί επισήμως σε κατάσταση ακινησίας, με την προβλεπόμενη εκ του νόμου κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους οικονομικές εφορίες (ΔΟΥ)!

Σημειώνεται ότι ανάμεσα στα 255 ανασφάλιστα λεωφορεία περιλαμβάνονται και 91 πανάκριβα λεωφορεία φυσικού αερίου (η αξία κάθε οχήματος ανέρχεται σε 200.000 ευρώ), ορισμένα από τα οποία μάλιστα εντάχθηκαν στον στόλο της ΟΣΥ μόλις το 2010! Βέβαια, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που έχει ανασφάλιστα η ΟΣΥ ξεπερνά τα 300, μαζί με τα οχήματα των κινητών συνεργείων και τα διάφορα άλλα φορτηγάκια.

Ως δικαιολογία για τη μη ασφάλιση των αστικών λεωφορείων προβάλλεται το γεγονός ότι δεν κυκλοφορούν στους δρόμους για δρομολόγια, καθώς δεν υπάρχουν οδηγοί να τα κινήσουν. Ετσι, οι διοικούντες την ΟΣΥ θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό εξοικονομούν κονδύλια, διατηρώντας δηλαδή στα αμαξοστάσια της εταιρείας τα οχήματα μαζί με τις πινακίδες τους, χωρίς όμως να καλύπτονται από ασφαλιστήρια συμβόλαια αστικής ευθύνης. Ωστόσο, την ίδια στιγμή, ουδείς γνωρίζει τι θα συμβεί για παράδειγμα σε περίπτωση εμπλοκής κάποιου ανασφάλιστου οχήματος σε ατύχημα, έστω και κατά τις μετακινήσεις που γίνονται εντός του αμαξοστασίου.

ΠΡΟΣΤΙΜΑ. Πρόκειται, όπως αναφέρουν στα «ΝΕΑ» κατώτερα στελέχη της ΟΣΥ, για πρωτοφανή στάση κρατικής εταιρείας, καθώς στην πρώτη διασταύρωση των στοιχείων των λεωφορείων αυτών από τη Γενική Γραμματεία Εσόδων, θα πρέπει να επιβληθούν πρόστιμα και να αφαιρεθούν οι άδειες κυκλοφορίας τους.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία, ακόμα και ακινητοποιημένο να είναι ένα όχημα, θα πρέπει να είναι ασφαλισμένο, διαφορετικά είναι παράνομο, εκτός κι αν ο ιδιοκτήτης του έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας (διαδικασία ακινησίας).

Στην περίπτωση αυτή, στον κάτοχο του ανασφάλιστου οχήματος επιβάλλονται διοικητικές και ποινικές κυρώσεις. Στις διοικητικές κυρώσεις - εφόσον η παράβαση εντοπίζεται για πρώτη φορά - περιλαμβάνεται η αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες. Σε περίπτωση υποτροπής, η αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας γίνεται για δύο χρόνια, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος τα στοιχεία κυκλοφορίας αφαιρούνται για τρία χρόνια.
Επίσης, επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Ασφαλιστικού Επικουρικού Κεφαλαίου, ύψους 1.000 ευρώ για κάθε ανασφάλιστο λεωφορείο και φορτηγό ΔΧ και 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης.

ΘΕΛΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ. Πάντως, πηγές της ΟΣΥ υποστηρίζουν ότι η διατήρηση για πρώτη φορά χωρίς ασφάλιση ενός μεγάλου αριθμού λεωφορείων, πιθανόν να σχετίζεται με τα σχέδια που κυοφορούνται εντός της ΟΣΥ για αλλαγή της ασφαλιστικής εταιρείας.

Πρόκειται, όπως λένε οι ίδιες πηγές, για εταιρεία που αναλαμβάνει συνεχώς τις ασφαλιστικές καλύψεις των οχημάτων της ΟΣΥ από το 1992, καθώς είναι η μόνη που αποδέχεται τον όρο για την παροχή απεριόριστων καλύψεων προς τους επιβάτες των λεωφορείων (αντί του 1.500.000 ευρώ που είναι το ανώτερο όριο κάλυψης των άλλων εταιρειών).

Σημειώνεται ότι μόνο τα τελευταία 10 χρόνια η ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ) έχει πληρώσει στη συγκεκριμένη ασφαλιστική εταιρεία για ασφάλιστρα περίπου 135 εκατ. ευρώ. Η ασφαλιστική εταιρεία από την πλευρά της έχει πληρώσει σε αποζημιώσεις για διάφορα τροχαία ατυχήματα των λεωφορείων το ποσό των 23 εκατ. ευρώ περίπου.
Πάντως, κύκλοι της ΟΣΥ τονίζουν ότι, σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία αντί να αναζητά καλύτερα ασφάλιστρα ανάμεσα σε διάφορες ιδιωτικές ασφαλιστικές, θα μπορούσε να δημιουργήσει το δικό της ασφαλιστικό κεφάλαιο (όπως και παλιότερα), πράγμα που ήδη κάνουν ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) κι άλλες επιχειρήσεις με μεγάλο στόλο οχημάτων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
11
ΜΗΙΡΑ
20/03/2017 21:32
Μπραβο στο κρατος! Παντα στην Ελλαδα το κρατος δειχνει το καλο παραδειγμα στους πολιτες του. Οι πολιτες υποχρεουνται να ασφαλιζουν, το κρατος οχι. Χαιρομαι που μουτζωσα τους σκαταδες και εφυγα εξω και ζω σ ενα κρατος που σεβεται τον πολιτη.
BB
20/03/2017 17:25
ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ! Αν αυτοι εχουν τα λεωφορια ανασφαληστα τοτε οι ΙΧ δες θα πρεπει οι περισσοτεροι να μην εχουν ασφαλια. Και το κρατος τι κανει; Αρα δεν υπαρχει καρατος.
Αει..
20/03/2017 13:38
συνδυασμός made in greece. ανασφάλιστες καρμανιόλες στα χερια οδηγών συνδικαλιστών. τρεμε κοσμε και οδηγοί ΙΧ και αντε να βρειτε το δικιο σας αν σας παρει απο κατω.
Πάμε δυνατά
20/03/2017 09:35
Να αναλάβουν οι ασφάλειες και τα ΚΤΕΟ την ασφάλιση και την συντήρηση αντίστοιχα για να βοηθήσουν την χώρα στις δύσκολες της στιγμές. Τι κάθεστε.
Μονο στην Ελλαδα γινονται αυτα
20/03/2017 22:16
Μα ... η χωρα ειναι οι πολιτες της. Χωρις πολιτες δεν υπαρχει χωρα. Και επειτα οι συγκοινωνιες ειναι επιχειρηση κοινης ωφελειας, αρα πρεπει να προσφερουν εξυπηρετηση στους πολιτες. Και στο κατω κατω οι πολιτες εχουν αγορασει τα λεωφορεια με τους φορους τους, και πληρωνουν εισητηριο και απο πανω για να ταξιδεψουν! Τωρα θα πρεπει να τα ξαναπληρωσουνε προσφεροντας δωρεαν ασφαλιστικη καλυψη και επισκευες? Επειτα τα ΚΤΕΟ ειναι κρατικα, αλλα για να περασουν πρεπει να μην εχουν μηχανολογικα η αλλα προβληματα τα λεωφορεια. Και ολοι αυτοι οι μηχανικοι στα αμαξοστασια γιατι πληρωνονται εφοσον τα αμαξια ειναι αφτιαχτα? Το κρατος που τα παιρνει απο ολους θα επρεπε να τα εχει του κουτιου. Αλλα αφου δεν υπαρχει κρατος τι συζηταμε? Εδω το κρατος ειναι εχθρος του πολιτη.
φωφη απο κατωβερο
20/03/2017 13:29
Κουφαλες ρουφιανοι μια ζωη ρουφιανοι δεν βαρεθηκατε?
Αλλος χαλαει , αλλος φτιαχνει, αλλος πληρωνει.
20/03/2017 11:28
Την εξασφαληση του επιβατη και την αναναιωση του στολου την εχει αναλαβει ενα συνεργειο εξω απο το πολυτεχνειο!!
Πάμε δυνατά
21/03/2017 06:10
Κοίτα το θέμα δεν προσφέρεται για το καθημερινό μύνημα της Χρυσής Αυγής, πες το και στους τραμπούκους της βάρδιας ότι κάνουν μπαμ οι πλαστές ψηφοφορίες.
Πλήρωσε Εσύ Τα Ασφάλιστρα. ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΛΟΓΙΑ.
21/03/2017 21:27
Γράψε τι έχεις προσφέρει εσύ στην χώρα. Ασε τις προτροπές - ΕΝΤΟΛΕΣ και τις ετικέτες που ο Φαφλατας ψευδοσουλτανος ξεστομίζει στο χαμηλού επιπέδου ακροατήριο του. Τόσες αρνητικές που σου έβαλαν δείχνει ποσο είσαι εκτός πραγματικότητας. ΝΑ ΧΑΛΑΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΘΕΛΕΙ Η ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΝΑ ΧΑΝΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ.
Να πάτε και να μη γυρίσετε...
21/03/2017 11:22
Καταρχήν το μήνυμα γράφεται διαφορετικά.Κατά δεύτερον να πάτε δυνατά προς την έξοδο με τα υπόλοιπα συντρόφια (αυτά που απέμειναν δηλαδή) και να μας αφήσετε ήσυχους να πλησιάσουμε προς την Ευρώπη,μη μας απομακρύνετε άλλο...Και τρίτον δεν μπορεί το 85% του πληθυσμού που διαφωνεί μαζί σας να είναι με τη χρυσή αυγή.Να θυμάστε ότι ο πραγματικός φασίστας είναι αυτός που θεωρεί ότι όλοι όσοι διαφωνούν μαζί του είναι φασίστες!
TERMINATOR
15/05/2017 11:42
Μην ασχολείσαι. Από την μέθη της εξουσίας έχουν πάθει παρακράτηση ούρων με όλες τις γνωστές παρενέργειες και πιστεύουν ότι το 35% που τους ψήφισε είναι αριστεροί. Οι επόμενες εκλογές ή το ατύχημα θα τους προσγειώσουν σε μια μακάβρια πραγματικότητα. ΨΗΦΙΣΤΕ ΤΑ ΟΛΑ .