Μειωμένες αναμένονται φέτος στον Πειραιά οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (549, έναντι 625 πέρυσι) και επιβατών (986.251, από 1.094.135). Πάντως, το 2016 αυξήθηκε κατά 24% το homeporting, καθώς οι επιβάτες που χρησιμοποίησαν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ως αφετηρία κρουαζιέρας έφθασαν τους 353.000 (στο 7%, 741.472, οι διερχόμενοι – τράνζιτ επιβάτες), ενώ συνολικά τα κρουαζιερόπλοια απέφεραν έσοδα 12.934.000 ευρώ (+12%) στον Οργανισμό.

Σύμφωνα με τα στελέχη του, «οι μεγάλης κλίμακας προγραμματιζόμενες επενδύσεις στον τομέα της κρουαζιέρας όχι μόνο θα βοηθήσουν τον Πειραιά να ανταποκριθεί στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς (μεγέθυνση πλοίων), αλλά θα του προσδώσουν και ηγετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τα ανταγωνιστικά λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου». Ηδη οι λειτουργικές παρεμβάσεις του ΟΛΠ σε υποδομές κι εξοπλισμό εξασφαλίζουν πλέον την απρόσκοπτη ταυτόχρονη – σε 11 θέσεις πρόσδεσης – εξυπηρέτηση μεγαλύτερων, νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων, όπως το νεότευκτο, μήκους 321 μ., «Carnival Vista» (της Carnival Cruise Lines), που χρησιμοποίησε έξι φορές πέρυσι τον Πειραιά, ή το επίσης νεότευκτο «Ovation of the Seas» (της Royal Caribbean), ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, μήκους 348 μ.

«Φέτος περιμένουμε τουλάχιστον 415 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, περίπου 600.000 επιβάτες, την ώρα που πέρυσι έδεσαν εδώ 570.00 – 783.000 τουρίστες. Ωστόσο, ενδεχομένως η Σαντορίνη να έχει τελικά τη μικρότερη μείωση απ’ όλα τα ελληνικά νησιά, καθώς θεωρείται από τους δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας – η καλντέρα είναι σταθερή αξία» λέει στα «ΝΕΑ» ο Ηλίας Πελέκης, πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας. Η κρουαζιέρα ενδιαφέρει τους νησιώτες και ποιοτικά, όχι μόνο ποσοτικά, ξεκαθαρίζει. «Προς την κατεύθυνση αυτή θα προσπαθήσουμε, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα λειτουργήσει πιλοτικά από φέτος, να μην επικρατεί συνωστισμός στις προβλήτες των δύο μικρών λιμανιών υποδοχής των κρουαζιερόπλοιων και να αποφευχθεί η μεγάλη αναμονή στο τελεφερίκ, ώστε οι επιβάτες να μην ταλαιπωρούνται. Γι’ αυτό και εκπονήσαμε πρόγραμμα ώστε ο όγκος των επιβατών να είναι απλωμένος σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Μέχρι πέρυσι έφθαναν τα 13.000 – 14.000 άτομα σε ένα διήμερο με έξι – επτά πλοία. Τώρα θέλουμε ώς 8.000 ταξιδιώτες ημερησίως, μεταξύ τους οι αφίξεις πλοίων να μη συμπίπτουν» σημειώνει.

«Στο Ιόνιο η μείωση φέτος θα είναι μικρή: πέρυσι κλείσαμε με 713.000 επιβάτες, 481 πλοία, 1,8 εκατ. ευρώ έσοδα, ενώ φέτος περιμένουμε 412 κρουαζιερόπλοια, 650.000 ταξιδιώτες και 1,6 εκατ. ευρώ από τα τέλη» λέει με τη σειρά του ο Αρης Μπατσούλης, υπεύθυνος κρουαζιέρας στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας. «Οι υποδομές μας είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο, μπορούμε να δεχτούμε πολλά κρουαζιερόπλοια συγχρόνως: στις 3 Οκτωβρίου στο λιμάνι θα είναι δεμένα οκτώ, με περίπου 11.000 επιβάτες. Υπάρχει πολύ καλή οργάνωση για τις μετακινήσεις τους για οκτώ ώρες στο νησί, ωστόσο έχουμε και θέμα με το κυκλοφοριακό τις ώρες αιχμής το καλοκαίρι. Πάντως, μεγάλο κομμάτι του νησιού μένει ζωντανό με την κρουαζιέρα» λέει.