Οι δύο τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της WIND, κ. Νάσος Ζαρκαλής, έχουν ήδη υπογράψει «MOU», βάσει του οποίου θα προχωρήσουν από κοινού στη διερεύνηση της εξασφάλισης του «αναγκαίου δημοφιλούς» τηλεοπτικού περιεχομένου, που θα τις καταστήσει ανταγωνιστικές και στον τομέα αυτό.

Ήδη, οι δύο εταιρείες συνεργάζονται αναπτύσσοντας κοινές υποδομές στην κινητή τηλεφωνία, έχοντας ιδρύσει την εταιρεία Victus, όπου το ποσοστό συμμετοχής της κάθε εταιρείας ανέρχεται στο 50%. Παράλληλα, έχουν καταστήσει σαφές ότι δεν θα διεκδικήσουν τις ίδιες περιοχές για την ανάπτυξη της τεχνολογίας Vectoring στο σταθερό δίκτυο.

Επίσης, οι Vodafone – WIND διεκδικούν μαζί τον έλεγχο της Forthnet, έχοντας αποκτήσει συνολικά το 40% της εταιρείας. Ωστόσο, αυτό που κυρίως τις ενδιαφέρει, είναι η συνδρομητική τηλεόραση της Nova. Πάντως, οι δύο εταιρείες, όπως εξήγησε ο κ. Ζαρκαλής, αποφάσισαν να δράσουν στο τηλεοπτικό περιεχόμενο, ανεξάρτητα από το τι θα γίνει στο «μέτωπο» με τη Forthnet – Nova, προκειμένου να μην χάσουν κι άλλο χρόνο.

Από την άλλη, διαπιστώνουν ότι η συνδρομητική τηλεόραση θα τις βοηθήσει να κερδίσουν έδαφος στη σταθερή και την κινητή τηλεφωνία, καθώς οι συνδυαστικές υπηρεσίες (τηλεπικοινωνίες και τηλεοπτικό περιεχόμενο) αυξάνουν διαρκώς την προτίμηση των καταναλωτών.

Ήδη, η ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαλή, τα τελευταία δύο χρόνια παρουσίασε τάσεις σταθεροποίησης μετά από 8 χρόνια πτώσης, έχοντας από το 2008 χάσει 3 δισεκ. ευρώ από τα έσοδά της. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της WIND, οι επιδόσεις του κλάδου την περασμένη χρονιά διαμορφώθηκαν στα 4,1 δισεκ. ευρώ συνολικά έσοδα (με την κινητή να εμφανίζει έσοδα 1, 8 δισεκ. ευρώ και την σταθερή 2,1 δισεκ. ευρώ).

Tο 2016 η WIND σημείωσε μικρή αύξηση σε τζίρο και λειτουργική κερδοφορία, καθώς η χρονιά έκλεισε με συνολικά έσοδα 476 εκατ. ευρώ και EBITDA ύψους 91 εκατ. ευρώ. Σημαντικό μέρος στο μερίδιο εσόδων της WIND κατέχει η κινητή τηλεφωνία που συνεισφέρει το 65% στα συνολικά έσοδα της εταιρείας, με τη σταθερή τηλεφωνία ωστόσο να είναι σε τροχιά ανόδου, καθώς ήταν ο τομέας που κατέγραψε αύξηση τζίρου ύψους 11%.

«Το 2016 κάναμε συστηματική πρόοδο σε όλους τους τομείς στρατηγικής εστίασης και αυτό αποτυπώθηκε στα ετήσια αποτελέσματα», δήλωσε ο κ. Ζαρκαλής.

Ειδικότερα:

* Στην κινητή τηλεφωνία το μερίδιο στους ενεργούς πελάτες διατηρήθηκε στο 20%, ωστόσο η WIND αύξησε κατά 5%, τα λεπτά ομιλίας που καταναλώνουν οι πελάτες της, τα οποία άγγιξαν τα 7 δις. Αντίστοιχα, το συμβόλαιο «W» που είναι το μεγαλύτερης αξίας προϊόν της WIND, σημείωσε ετήσια αύξηση 55% στους συνδρομητές συμβολαίου.

* Μέσα σε έναν χρόνο, οι χρήστες smartphones που αξιοποιούν υπηρεσίες data στη βάση της WIND, αυξήθηκαν κατά 30%, ενώ η χρήση data από χρήστες smartphones διπλασιάστηκε. Οι επιδόσεις αυτές, σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαλή, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στο νέο δίκτυο 4G της WIND, καθώς στη διάρκεια του 2016 αυξήθηκε από 11% στο 40% η κίνηση των data που εξυπηρετήθηκε από το 4G δίκτυο.

* Στην σταθερή τηλεφωνία οι πελάτες LLU αυξήθηκαν κατά 9%, φτάνοντας στις 559.000 στο τέλος 2016, με το μερίδιο αγοράς να ανεβαίνει αντίστοιχα κατά 1,8 μονάδες στο 26,8%. Στο πλαίσιο των επιδόσεων αυτών το 49% των συνδρομητών κινητής της Wind έχουν πλέον και συμβόλαιο σταθερής τηλεφωνίας στην εταιρεία, καθώς στρατηγική της WIND είναι να προωθεί τη σύγκλιση των υπηρεσιών.

Ανοδική πορεία κατέγραψαν και οι δείκτες ικανοποίησης των πελατών της WIND. Η ικανοποίηση των πελατών έφτασε το 2016 στο 85% (από 58% το 2013), ενώ μείωση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά είχαν και οι αποσυνδέσεις (churn) σε κινητή και σταθερή.

Στις επιδόσεις του 2016 συνέβαλαν και τα νέα καταστήματα της WIND, που ανέρχονται σε 175 σε όλη την Ελλάδα, καταγράφοντας αυξημένες πωλήσεις σε συσκευές και αξεσουάρ (+46%), ενώ διεκπεραίωσαν περισσότερες από 7,5 εκατομμύρια συναλλαγές στη διάρκεια του περασμένου έτους. Η επένδυση της WIND στη λιανική συνεχίζεται και θα αγγίξει συνολικά τα 20 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, όπως ανέφερε ο κ. Ζαρκαλής, το 2016 συνεχίστηκαν οι εντατικές επενδύσεις στο μεγάλο έργο ανάπτυξης δικτύου 4G σε όλη την Ελλάδα, πετυχαίνοντας μέσα σε ενάμισι χρόνο τον τριπλασιασμό της κάλυψης 4G. «Πρόκειται για ανάπτυξη σε χρόνο ρεκόρ και από τις πιο γρήγορες αναπτύξεις δικτύου 4G σε όλη την Ευρώπη», τόνισε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι οι μεγάλες επενδύσεις για το 4G θα συνεχιστούν έως και το 2018, οπότε η πληθυσμιακή κάλυψη του 4G της WIND θα αγγίξει το 100%.

Σε ό,τι αφορά τις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας, την περασμένη χρονιά συνδυάστηκαν με σημαντικές εξελίξεις για τη WIND, μεταξύ των οποίων, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας περιέλαβε:

* Την ολοκλήρωση της έκδοσης ομολογιακού δανείου ύψους 250 εκατ. ευρώ και την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 25 εκατ. ευρώ.

* Την προετοιμασία για την ανάπτυξη του δικτύου νέας γενιάς στη σταθερή τηλεφωνία, ολοκληρώνοντας πιλοτικό έργο εγκατάστασης οπτικών ινών ως τον τελικό χρήστη (FTTc & FTTb) σε Αθήνα και περιφέρεια.

* Την προετοιμασία εισόδου της εταιρείας στην παροχή τηλεοπτικού περιεχομένου.

* Την υλοποίηση επενδύσεων ύψους 93 εκατ. ευρώ.

Για το 2017, η WIND Ελλάς προγραμματίζει επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ σε δίκτυα νέας γενιάς κινητής τηλεφωνίας (4G) και δίκτυα νέας γενιάς σταθερής (VDSL, FTTx).

Σε αυτό το πλαίσιο, από το φθινόπωρο η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μπει και στην αγορά της τηλεόρασης, λανσάροντας μια νέα υπηρεσία multiscreen βίντεο. Συγκεκριμένα, οι συνδρομητές θα έχουν πρόσβαση σε ζωντανές και catch-up τηλεοπτικές μεταδόσεις και σε έναν μακρύ κατάλογο βίντεο On-Demand (VOD), από οποιαδήποτε συσκευή επιθυμούν ακόμη και από το tablet, το smartphone ή τον υπολογιστή τους.