Σε παιχνίδι για δύο, τους ιταλικούς σιδηροδρόμους Ferrovie dello Stato Italiane, και την τσεχική Skoda Transportation, εξελίσσεται ο διαγωνισμός για την αγορά της εταιρείας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.

Αυτοί οι δύο τελικά όμιλοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον, οπότε και έληξε η σχετική προθεσμία του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. (Rosco), όπως λέγεται η εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.

Σαν καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών ορίστηκε η 5η Δεκεμβρίου 2016.

Ειδικά οι Ιταλοί είχαν κάθε λόγο να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, αφού αποτελούν τους νέους ιδιοκτήτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι και ο βασικός πελάτης της ΕΕΣΤΥ, καθώς έχει εξασφαλίσει με ορίζοντα το 2023 το έργο της συντήρησης των βαγονιών του ΟΣΕ.

Οσο για τους Τσέχους έχουν αντικείμενο την κατασκευή μέσων σταθερής τροχιάς και δραστηριοποιούνται σε πολλές χώρες όπως σε Γερμανία, Φιλανδία, Ρωσία.

Στο μεταξύ ανοίγει ο δρόμος για την μεταβίβαση του 5% των μετοχών του ΟΤΕ που εξακολουθεί να κατέχει το Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ με την Deutsche Telecom να έχει δικαίωμα πρώτης προτίμησης.

Η σχετική τροπολογία των υπουργών Οικονομίας, Οικονομικών, και Υποδομών, κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας, που αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα από την Βουλή. Το θέμα αποτελούσε μέρος από τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της υποδόσης της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος.