Ενα πλήρως ανακαινισμένο «πεντάστερο» ξενοδοχείο υψηλών προδιαγραφών, φιλοδοξεί να προσθέσει από τον Απρίλιο του 2017 στην τουριστική σκηνή της Θεσσαλονίκης, ο όμιλος του επιχειρηματία κ. Ιβάν Σαββίδη.

Το ιστορικό ξενοδοχείο Μakedonia Palace, ιδιοκτησίας του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, περιήλθε στον όμιλο του κ. Σαββίδη τον Φεβρουάριο του 2013, με μακροχρόνια μίσθωση και με τη δέσμευση- υποχρέωση να επενδυθεί σε αυτό ποσό τουλάχιστον πέντε εκατομμυρίων ευρώ για την ανακαίνισή του.

Ωστόσο, η διοίκηση του ξενοδοχείου ανακοίνωσε την Τρίτη, ότι το ύψος των εργασιών της ανακαίνισης θα ανέλθει τελικά στα 12,4 εκατ. ευρώ, ενώ η μονάδα θα παραμείνει κλειστή από τον Ιανουάριο του 2017 έως τον Απρίλιο του 2017.

Το εσωτερικό της ξενοδοχειακής μονάδας αναμένεται να αλλάζει ριζικά, έπειτα από 44 χρόνια λειτουργίας της (η πρώτη οικοδομική άδεια είχε εκδοθεί το 1966 και τα εγκαίνια έγιναν το 1972), ενώ το έργο της ανακαίνισης φιλοδοξεί να είναι από τα μεγαλύτερα του είδους που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ στη Θεσσαλονίκη.

Στα σχέδια του επιχειρηματία είναι να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία του στην περιοχή της Μακεδονίας, αλλά και να τονώσει την τουριστική ζήτηση ενός εκ των εμβληματικότερων κτιρίων της Θεσσαλονίκης.

Υπενθυμίζεται, ότι στο Μakedonia Palace έχουν διαμείνει στο παρελθόν προσωπικότητες όπως ο Βλαντιμίρ Πούτιν, η Ρίτα Χέιγουορθ, η Κατρίν Ντενέβ, ο Αντονι Κουίν, ο Τζον Μάλκοβιτς, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, ο Ντιέγκο Μαραντόνα, η Φέι Ντάναγουεϊ και ο Κόλιν Φάρελ.

Όπως τόνισε ο διευθυντής του Makedonia Palace, κ. Περικλής Βογιατζής, η ριζική αναβάθμιση κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να γίνει περισσότερο ανταγωνιστικό το τουριστικό προϊόν του ιστορικού ξενοδοχείου, ενώ με την ολοκλήρωση του προγράμματος το 2017, η μονάδα θα συγκαταλέγεται στις κορυφαίες της Ευρώπης. Ο ίδιος πρόσθεσε, πως η απόσβεση της επένδυσης που χρηματοδοτήθηκε από ίδια κεφάλαια, δάνεια, και επιχορήγηση από την ΕΕ, θα γίνει σε βάθος επταετίας, ενώ τόνισε πως η πτώση των τιμών είναι παροδική και ότι σταδιακά θα αυξηθούν, αφού αναβαθμίζονται οι προσφερόμενες υπηρεσίες, καθώς και το target group των τουριστών.

Οι εργασίες του remake -όπως βαφτίστηκε το πρότζεκτ- ξεκίνησαν από τον περασμένο Απρίλιο, με την ανακαίνιση του όγδοου ορόφου του ξενοδοχείου να οδεύει ήδη προς την ολοκλήρωσή της, υιοθετώντας σύγχρονο στυλ (αντί του κλασικού που είχε μέχρι σήμερα) και φωτεινά χρώματα. Στους μήνες που ακολουθούν και έως την ημερομηνία των εγκαινίων, οι εργασίες θα γίνονται τμηματικά ανά όροφο ή δύο ορόφους. ‘Ετσι, το ξενοδοχείο θα λειτουργεί κανονικά, με εξαίρεση το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2017, οπότε θα κλείσει για να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις και στους κοινόχρηστους χώρου

Ο σεβασμός για τον ιστορικό χαρακτήρα του ξενοδοχείου αποτελεί το πρώτο μέλημα της ομάδας που ανέλαβε το remake, όπως επισήμανε η επικεφαλής αρχιτέκτονας της MKV Design, κ. Μαρία Βαφειάδη-Κατσαρού, υπενθυμίζοντας ότι πρόκειται για ένα κτήριο- ορόσημο και σήμα κατατεθέν για τη Θεσσαλονίκη. Οι χώροι διαμονής, οι συνεδριακοί χώροι και οι εγκαταστάσεις αναψυχής του ξενοδοχείου, θα ανακατασκευαστούν πλήρως, δημιουργώντας ένα ξενοδοχείο πολλαπλών εμπειριών (multi-experience hotel).

‘Οπως διευκρίνισε, η κ. Βαφειάδη-Κατσαρού, οι ουσιαστικές παρεμβάσεις θα περιοριστούν στους εσωτερικούς χώρους του κτηρίου και κυρίως στο ισόγειο και στα 276 δωμάτια, καθώς εξωτερικά θα εκτελεστούν μόνο εργασίες αποκατάστασης, όπου αυτές χρειάζονται. Το ισόγειο θα διαχωριστεί λειτουργικά με βάση τις βασικές χρήσεις του ξενοδοχείου, για συνέδρια και αναψυχή. Επίσης, πρόκειται να δημιουργηθεί -μεταξύ άλλων- spa εμβαδού 450 τετραγωνικών στον χώρο όπου σήμερα βρίσκεται το μπαρ. Στο άλλο μισό του ισογείου, θα βρίσκονται οι συνεδριακοί χώροι, με δυνατότητα ενοποίησης των επιμέρους συνεδριακών αιθουσών, ώστε να δημιουργείται ενιαίος χώρος 2.000 τετραγωνικών μέτρων. Στον 9ο όροφο θα λειτουργεί εστιατόριο και μπαρ. Όσο για τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν, θα είναι κυρίως μάρμαρο, ξύλο, μέταλλο και γυαλί σε διαφορετικές εκδοχές και σε συνδυασμούς που θα ποικίλλουν από χώρο σε χώρο.

Στόχος των διαχειριστών του Makedonia Palace, είναι όχι μόνο να διατηρηθεί το σύνολο των σημερινών θέσεων εργασίας που ξεπερνούν τις 210, αλλά και να αυξηθεί κατά 33%.

Η γενική διευθύντρια του Makedonia Palace, Μαρία Γκοντσάροβα, ανέφερε πως σήμερα η πληρότητα του «πεντάστερου» ξενοδοχείου αγγίζει το 70% και ότι τα έσοδά του αυξήθηκαν σημαντικά, με τα αντίστοιχα λειτουργικά κόστη να μειώνονται. «Στόχος μας παραμένει η προσωπική εξυπηρέτηση κάθε πελάτη ξεχωριστά. Για εμάς, το Makedonia Palace αποτελεί ένα όραμα και θέλουμε η εμβέλεια του ξενοδοχείου να ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα. Νέες αγορές, όπως είναι η Δυτική Ευρώπη, η Ρωσία, η Κίνα, η Μ. Ανατολή και οι ΗΠΑ έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τη Βόρεια Ελλάδα και εμείς είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε τη ζήτηση», τόνισε η κ. Γκοντσάροβα. Για το λόγο αυτό η διοίκηση του Makedonia Palace έχει ετοιμάσει καμπάνια προβολής που θα «τρέξει» από τον Ιούνιο μέχρι και τον επόμενο Απρίλιο στις διεθνείς αγορές, ενώ προγραμματίζονται και αρκετές επισκέψεις στο ξενοδοχείο φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Παράλληλα, η κ. Γκοντσάροβα, αποκάλυψε ότι η ομάδα του κ. Σαββίδη εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο επέκτασης των δραστηριοτήτων του Ομίλου στην Αθήνα, αποκτώντας ιδιόκτητη ξενοδοχειακή μονάδα.