Σε σιδηροδρομικό αποκλεισμό της χώρας, χωρίς προηγούμενο, οδηγεί το μπλόκο για 49η ημέρα στην Ειδομένη από τους πρόσφυγες, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει ανεπανόρθωτο πλήγμα στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, συσσωρεύοντας ζημίες εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Σύνδεσμος Διεθνούς Διαμεταφοράς και Επιχειρήσεων Logistics (ΣYNΔΔE&L) απευθύνει δραματική έκκληση προς κάθε αρμόδιο για άνοιγμα της σιδηροδρομικής γραμμής, μετά και τη σημερινή απόφαση των Ουγγρικών σιδηροδρόμων να προχωρήσουν σε αυστηρό περιορισμό των τρένων που έχουν προορισμό την Ελλάδα. Η κίνηση αυτή ουσιαστικά μπλοκάρει τις εισαγωγές προϊόντων από την κεντρική Ευρώπη προς την Ελλάδα, κάτι που σημαίνει πως εάν ο αποκλεισμός των γραμμών συνεχιστεί θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην αγορά με σημαντικές ελλείψεις προϊόντων.
Η συμφόρηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο προς/από την κεντρική Ευρώπη, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΥΝΔΔΕ&L κ. Βασίλη Μπαρμπαγιάννη, δεν έχει προηγούμενο, αφού όπως αναφέρει, μόνο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Σερβίας και της Βουλγαρίας αυτή την στιγμή είναι εγκλωβισμένα 400 βαγόνια. Η κατάσταση αυτή ουσιαστικά στραγγαλίζει την αγορά, κάνοντας τις συνθήκες που βιώνουν εκατοντάδες Έλληνες επιχειρηματίες από τον πολυήμερο αποκλεισμό – τον δεύτερο τους τελευταίους μήνες- της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη από μετανάστες, ακόμη δυσκολότερες.

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, με ακυρώσεις παραγγελιών από πελάτες τους, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων και του υψηλότερου κόστους που συνεπάγεται το μπλόκο στην Ειδομένη.

Οι εξαγωγείς που έως τώρα επέλεγαν σταθερά την σιδηροδρομική μεταφορά ως ένα αξιόπιστο μέσο, έχουν ήδη στραφεί σε άλλα μέσα μεταφοράς – πλοία, φορτηγά κλπ – μη μπορώντας πλέον να εμπιστευτούν τον σιδηρόδρομο αναφορικά με το κόστος και τους χρόνους παράδοσης των εμπορευμάτων τους, εξαιτίας του συνεχιζόμενου αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής.
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, συναντήθηκε την Πέμπτη με τον πρόεδρο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Παναγιώτη Θεοχάρη και τον διευθύνοντα σύμβουλο Φίλιππο Τσαλίδη, ζητώντας ενημέρωση για την κατάσταση που επικρατεί στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται στις εμπορευματικές μεταφορές, εξαιτίας του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στο ύψος της Ειδομένης, τα οποία εντάθηκαν μετά την πρόσφατη απόφαση των Βουλγαρικών σιδηροδρόμων να περιορίσουν τον αριθμό των αμαξοστοιχιών που είναι δυνατόν να κυκλοφορούν από και προς την Ελλάδα μέσω της γειτονικής χώρας.
Από την πλευρά του ο κ. Δραγασάκης επεσήμανε ότι, η κυβέρνηση είναι ενήμερη του προβλήματος και σύντομα θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να εξομαλυνθεί η σιδηροδρομική εμπορευματική κίνηση στη χώρα.
Την ίδια ώρα, βολές κατά του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για τον συνεχιζόμενο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής εξαπέλυσε ο υπεύθυνος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για την Ενέργεια, το Περιβάλλον και τις Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης.

«Σε οποιαδήποτε σοβαρή ευρωπαϊκή χώρα, ο υπουργός Μεταφορών που θα παρακολουθούσε αδιάφορος την καταστροφή του εισαγωγικού κι εξαγωγικού εμπορίου της χώρας του, με τον αποκλεισμό της βασικής σιδηροδρομικής γραμμής για πάνω από 50 μέρες, χωρίς καμία απολύτως παρέμβαση, ούτε καν επίσκεψη στα σύνορα, θα είχε πάει σπίτι του», σημειώνει ο κ. Μανιάτης και προσθέτει:

«Ο κ. Σπίρτζης δεν «δακρύζει» ούτε για τις ζημιές άνω των 5 εκατ. ευρώ στην εθνική οικονομία, ούτε για την ενσυνείδητη υποθήκευση του σιδηροδρομικού εμπορευματικού τομέα, ούτε για τον οικονομικό εκτροχιασμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ούτε για την ενίσχυση που προσφέρει σε ανταγωνιστικά του Πειραιά λιμάνια της Αδριατικής. Οι Έλληνες εισαγωγείς κι εξαγωγείς, οι εταιρείες Logistics, ολόκληρος ο παραγωγικός ιστός της χώρας, απαιτεί από μια ανίκανη κυβέρνηση, τουλάχιστον να μην καταστρέφει ό,τι παραγωγικό και ανταγωνιστικό βρήκε. Αν δεν μπορούν, να παραιτηθούν».