Στα 61 αεροσκάφη ανέβηκε ο στόλος της Aegean, που είναι από τους «νεαρότερους» στην Ευρώπη

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/03/2016 20:19 |

Μόλις 6 χρονών είναι, κατά μέσο όρο, η ηλικία των αεροσκαφών της Aegean Airlines, γεγονός που την κατατάσσει στους περιφερειακούς αερομεταφορείς με τον …νεαρότερο στόλο στην Ευρώπη!

Με 61 αεροσκάφη στο δυναμικό της, η ελληνική αεροπορική εταιρεία ετοιμάζεται πυρετωδώς για το φετινό θερινό πρόγραμμα δρομολογίων, που μαζί με αυτό της Olympic Air, θα καλύπτει συνολικά 145 προορισμούς, εκ των οποίων 111 σε 45 χώρες του εξωτερικού και 34 στο εσωτερικό.

Μόλις την περασμένη Πέμπτη, η διοίκηση της Aegean παρέλαβε από το εργοστάσιο της Airbus στην Τουλούζη, άλλο ένα ολοκαίνουργιο Airbus A320 ceo, που ήταν το έβδομο και τελευταίο μέσα στο τελευταίο εννεάμηνο, διάστημα εξαιρετικά δύσκολο για την ελληνική οικονομία, λόγω και των capital controls.

Με την παραλαβή του καινούργιου Airbus A320 ceo, η Aegean ολοκλήρωσε έναν επενδυτικό κύκλο ύψους  300 εκατ. δολαρίων.

Η διοίκηση της Aegean θα λάβει αποφάσεις για ενδεχόμενη νέα παραγγελία αεροσκαφών, σε διάστημα περίπου 12 έως 18 μηνών.

Ωστόσο, «η όποια απόφαση, θα ληφθεί σε συνάρτηση με τις προβλέψεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας», ανέφερε χαρακτηριστικά κατά την παραλαβή του νέου αεροσκάφους στην Τουλούζη, ο επικεφαλής της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης, σημειώνοντας, πως η ελληνική εταιρεία είναι από τις λίγες που επένδυσαν μέσα στην κρίση.

«Κλείνει ένας κύκλος που ξεκίνησε το 2007, οπότε παραλάβαμε το πρώτο αεροπλάνο από τα συνολικά οκτώ αεροπλάνα που είχαμε αρχικά παραγγείλει. Τότε, υπήρχαν αμφιβολίες για το κατά πόσο η πρώτη παραγγελία των 8 αεροσκαφών θα ολοκληρωθεί, διότι μας "φαίνονταν βουνό" τα εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια που ήταν το ύψος της επένδυσης εκείνης.

Τελικά, σήμερα γιορτάζουμε όχι μόνο εκείνη την παραγγελία, που ενισχύθηκε αργότερα και με άλλες παραγγελίες, αλλά και διότι το 2014, στην μέση της κρίσης, είχαμε το θάρρος να επεκτείνουμε αυτή την παραγγελία με άλλα επτά αεροπλάνα», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, στην ειδική εκδήλωση που έγινε στην Airbus για την παραλαβή του A320 ceo.

Σε ό,τι αφορά τη φετινή τουριστική περίοδο, ο κ. Βασιλάκης δήλωσε αισιόδοξος για τον ελληνικό τουρισμό, «γιατί η Ελλάδα είναι από τις πλέον ασφαλείς χώρες στην Ευρώπη».

Το Airbus 320 ceo
Το αεροσκάφος A320 ceo, που παρέλαβε η ελληνική εταιρεία από την Airbus, είναι εξοπλισμένο με τα νέα "Sharklets" στα φτερά του και κινητήρες V2500, που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων κατά 3%, ανάλογα με την διάρκεια της πτήσης.

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη είναι τα πρώτα της σειράς Α320 του στόλου της Aegean, με ικανότητα «βάρους απογείωσης» έως 78 τόνους. Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η δυνατότητα επέκτασης της εμβέλειας των δρομολογίων, άρα και του δικτύου της Aegean ακόμα και όταν οι πτήσεις εκτελούνται από τις πιο νότιες βάσεις της εταιρείας (Ηράκλειο, Ρόδος, Λάρνακα).

Στο μέλλον, εάν και όποτε η Aegean προχωρήσει σε νέα παραγγελία, αυτή θα αφορά πλέον τα αεροσκάφη Airbus A320 neo. Πρόκειται για ένα ακόμη πιο εξελιγμένο μοντέλο που επιτρέπει την εξοικονόμηση καυσίμου μέχρι 20% ανά θέση, τη σημαντική μείωση του θορύβου, όπως και την περικοπή του λειτουργικού κόστους κατά 14%.

Μέσα στην τελευταία τριετία, η Aegean αναπτύσσεται συνεχώς. Συγκριτικά με το 2013, φέτος η εταιρεία διαθέτει 16 περισσότερα αεροσκάφη, 38 νέους προορισμούς από την Αθήνα, 55 περισσότερους συνολικούς προορισμούς και προσφέρει 4,4 εκατομμύρια περισσότερες θέσεις.

Επίσης, όσον αφορά τις θέσεις εργασίας, μετά και την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, αυξήθηκαν από 2.100 τον Οκτώβριο του 2013, σε 2.800 το καλοκαίρι του 2015, ενώ θα αυξηθούν περαιτέρω, σε περίπου 3.000, το φετινό καλοκαίρι.

Όπως σημείωσε, ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, «η Aegean κατάφερε να αναπτύσσεται σε ένα περιβάλλον όπου το ΑΕΠ τα τελευταία πέντε χρόνια συρρικνώθηκε κατά 30%».

Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο κ. Γερογιάννης,  από το 2012 μέχρι το 2015 ο όμιλος της Aegean διπλασίασε τον αριθμό των επιβατών του (από 6,1 εκατ. στα 11,6 εκατ.), πετυχαίνοντας κερδοφορία από το 2013 έως και το 2015, ενώ αντίστοιχη θα είναι η πορεία του και τη φετινή χρονιά. Το δίκτυο της εταιρείας εκτείνεται σχεδόν σε κάθε χώρα της Ευρώπης, πλην της Λευκορωσίας, της Βοσνίας και των Σκοπίων.

«Είναι το μεγαλύτερο δίκτυο το οποίο είχε ποτέ ελληνική αεροπορική εταιρεία. Ακόμα και στις ένδοξες μέρες της Ολυμπιακής Αεροπορίας, η πρώην κρατική αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας, δεν είχε ποτέ τέτοιο ευρύ δίκτυο», πρόσθεσε ο ίδιος.

Από την πλευρά του, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Airbus για την Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και τον Ειρηνικό, κ. Christopher Buckley, δήλωσε εντυπωσιασμένος από την ανάπτυξη της Aegean,  «παρά τα δύσκολα χρόνια για την Ελλάδα», ενώ χαρακτήρισε την ελληνική αεροπορική εταιρεία «ως έναν εξαίρετο συνεργάτη του ομίλου Airbus», τονίζοντας:  «Νιώθω πολύ περήφανος και προνομιούχος που συνεργάζομαι με την Aegean από το πρώτο, πρώτο Airbus. Έχουμε αναπτύξει μια εξαιρετική συνεργασία και πιστεύω ότι έχουμε ένα λαμπρό μέλλον μπροστά μας».

* Το video δείχνει τη διαδικασία που ακολουθείται κατά την παράδοση-παραλαβή ενός καινούργιου αεροσκάφους και είναι το πρώτο που δημιουργήθηκε από τους πιλότους και τους τεχνικούς της Aegean.  Σημειώνεται, πως η Airbus  δεν διέθετε μέχρι τώρα αντίστοιχο video.


4
γιαννης, Δραμα
28/04/2017 10:01
Η οποια Ολυμπιακη αγοραζε την COCA COLA που προσεφερε στους επιβατες της οσο την αγοραζαμε εμεις απο το περιπτερο!!! Την οποια Ολυμπιακη την βουλιαξε η χειροτερη ΦΑΡΑ Δημοσιων Υπαλληλων (το προσωπικο της) που υπηρχε στην Ελλαδα !!!
ΓΡΗΓΟΡΗΣ
21/03/2016 10:54
Πατριώτες, επειγόντως να την κρατικοποιήσουνε. Τι θα πεί ανάπτυξη !
Κοινός νους
16/02/2017 14:20
Μα οι ίδιοι θα παρακαλάνε να κρατικοποιηθούν ("διασωθούν") στην πρώτη αναμπουμπούλα, όπως γίνεται συνήθως. Το ίδιο είχε γίνει και με την Ολυμπιακή του Ωνάση! Παρ'όλα αυτά, η κρατική Ολυμπιακή πηγαινοέφερνε γεμάτα 747 και 340 σε Αμερική, Καναδά, Αυστραλία και Νότια Αφρική, καμία σχέση με αεροπλανάκια τύπου 320 που κυκλοφορούν εδώ στη γειτονιά. Στο οικονομικό κομμάτι, η Ολυμπιακή καθαυτή λειτουργούσε αποτελεσματικότατα, τα οικονομικά της προβλήματα προέκυψαν από την υποχρέωσή της να καλύπτει το κάθε νησάκι και τους πολιτικάντηδες που την είχαν για δωρεάν ταξί. Μια κρατική Ολυμπιακή που θα επέλεγε μόνο εμπορικούς προορισμούς όπως κάνει η ιδιωτική Aegean θα ήταν κλάσεις αποτελεσματικότερη. Και ας μη μιλήσουμε καν για τα στάνταρ ασφαλείας των ιδιωτικών εταιριών που προσπαθούν να βγάλουν από τη μύγα ξύγκι.
ΠΑΝΑΡΑΣ
11/05/2017 09:23
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΜΑΣ ΔΗΛΑΔΗ.ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕ ΟΛΑ ,ΤΖΑΜΠΑ ΠΡΑΜΑ.ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΕΛΗΝΗ ΠΕΤΟΥΣΕΣ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ,ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΦΤΑΣΑΜΑ ΕΔΩ ΣΗΜΕΡΑ.